JGM, és Frecska, köszönöm a válaszotokat!!! Egy dolgot elfelejtettem, mégpedig azt, hogy mindenképpen 9 személyes autót szeretnék!!! A kiszemelt áldozat egy Renault trafic 1,9 dci, 2002-es, 100 ennyimennyi ezer km-rel, a jövő héten megyek megnézni!!! Nem tudjátok, a 6-os váltó tényleg problémásabb mint az ötös, vagy ez csak rémhír!!!??? Hány literes tankja van, és normálisan vezetve milyen a fogyasztása??? De végülis minden érdekel!!! A mostani autóm Renault thalia 1,5dci, használtan vettem 3 éve, eddig csak a szerviz igénye, és némi csinosítás,+ vonóhorog került pénzbe, ja és egy izzítógyertya+ tompított izzó csere írható a számlájára ezen kívül hibátlanul teljesíti a feladatát!!! Van benne 137000 km, és normálisan hajtva, még klímával sem eszik többet 5 liternél!!!(elfogult renault párti vagyok) Még egyszer köszönöm a válaszotokat!!! Mindenkinek balesetmentes, olyan "igazi" nyarat kívánok!!! Üdv : karimama!!!
Szerintem nézd meg a raktérbe a padlólemez hosszanti bordáit, mennyire van rajta festék nem-e raklapokat hordtak vele, mert sajnos a nagy súly miatt megy szét a futó a kuplung és a váltó. Érdemes még a motorháztatőn mennyi kavicsfelverődés van, és az első hűtőrács mögött a hűtőt hogy mennyire épp. De ez mind függ hogy mennyi van benne. Nézzél meg egy vivárót a Opel Maxabó Bécsi úti telephelyén, ott vannak használtak JGM- es rendszámmal, azok küllemre szépek, a futásteljesítmény bizonytalan (nincs szervízkönyv) a cigisek használták 3 évig (2004 esek).De kiindulási alapnak érdemes rájuk nézni, nekem is ilyen van, még nem hagyott cserben (kopp-kopp).
A kormányművet jobbra-balra kitekerve az ellenkező oldalon mennyit lóg le-fel irányban a fogasléc.
Festék vastagság mérő végig, hol volt törött a paripa.
Elvinném egy futóműveshez. Egyrészt, hogy mi lóg rajta, másrészt mert vannak olyan paraméterek, amit egyáltalán nem lehet állítani.
A váltót nagyon megnézném, hideg és meleg motornál, megreccsen-e és van-e morgó hangja.
Felemelve, sebességben a két első kereket előre-hátra mozgatva mennyi a holtjáték. Ha nagy, ez eredhet a váltótól is meg a széthullott kuplungtárcsától is.
Meghallgatnám hidegen, milyen hangja van a nyelestengely csapágynak (járó motornál üresben kuplung be, aztán ki).
A vezető ülés háttámla két hosszanti vascsöve érezhető-e a szivacs alatt, nekem már annyira szétment a kárpit alatt a szivacs, hogy kidörzsölte az oldalamat. 50ezer km-el vettem, és ilyen volt :-(
Gondolom, hogy az elektromos bigyókat, klímát biztosan megnézed. Hány éves a kiszemelt darab?
Tanácsot szeretnék kérni Tőletek!!! Elég rég óta foglalkoztat a gondolat, hogy vennék egy 1,9 dci trafic-ot!!! Most ki van nézve az áldozat, valamikor a jövő héten lesz a "személyes" találkozó!!! Annyi lenne a kérésem, hogy mit nézzek meg ami szerintetek igazán fontos lehet, egy-két jó tanács is jól jönne, meg bármi ami csak eszetekbe jut!!! Válaszotokat előre is köszönöm!!!
A navigációs problémám megoldódott. Kicsit vicces az IGO-hoz képest. A két rendszer képes ellenkező irányba tervezni ( navteq: Turn left, IGO: fordúlj jobbra és mindezt egyszerre :-)).
Új vagyok itt. két hete vettem egy trafic-ot (2006/12 /115LE/7személy), nagy a család. A gép nagyon király, évekig gépkocsi vezető voltam (Ford Transit) de ez teljesen más - már nagyon vártam. Még vásárlás előtt végigolvastam a teljes topikot (végigolvastam a VW-T5, VITO/VIANO, HIACE, TRANSIT-ot is, ez is a TRAFIC/VIVARO mellet szólt). Két problémám van. 1.Riasztót szeretnék bele, de ott ahol komolyan értenek a riasztóhoz, a CAN-BUS rendszert emlegették meg azt hogy nincs típus specifikus. Még gondolkodnak mi legyen. Ahol beszereltek volna bármit, oda értem, megláttam és inkább menekültem, nem az érdekelte a szakit hogy mit tud beszerelni és hogyan, hanem hogy mi van már benne (mechanikai védelem és hogyan) . 2. Van a gyári NAVI de V26 – régi és csak német, most nem igazán szeretnék 20-40 ezret navi CD-re költeni. Tudna valaki segíteni?
Szia. Én tuti hogy vissza vittem volna a kereskedésbe és kérdőre fogtam volna a kereskedőt, mer ha már most ennyi a hiba, akkor későb mi fog még kibukni. Sajnos ezek mind, mind nem olcsó mulatságok......
Tegnap vettem egy 2003-as Vivarot, kereskedésből. Sajnos hasonló problémákkal szembesültem, mint maglali. Hazafelé a műszerfalon kontrollámpák gyulladtak fel menet közben. Az ABS-en és a "szerviz" visszajelzőn kívül még a "stop" feliratú és a kézifék visszajelzője is világítani kezdett. Opel szervizbe nem akarom vinni, mert ott mindent kitalálnak, hogy jól lehúzzanak, viszon én magam nem merek nekiesni a barkácsolgatásnak. Mit javasoltok? Itt is csak valami vezeték probléma lehet?
erős szakszervíz, profi Doktorokkal.... és miért nem nyomkodták vissza ők a kódot? Ja! Ha valakinek elromlik és ilyen kell, ajándékba tudok egy gyárit én is adni. Komoly darab, mármint a méretét tekintve :-) amúgy működik, szép a hangja. Ha az ember jobb kézzel a bal válla fölött eldobja, talán még süvít is.
Na látod ez engem is érdekelne.De lenne még 1 kérdésem:Grundig magnos rádió van az autóban (gyári) a szervizben levették az akksi sarut és most nem tudom beirni a kódot az irja ki,hogy SAFE. Probáltam már az AS gombot megnyomni de akkor sem kéri a kódot.Légyszives segitsetek hogyan tudom beirni a kódot.
Ma az Opelben 3 nap alatt meg tudtak oldani a problemam mar a fel autot ki akartak velem csereltetni mert nekik a "TEK" ezt ir ki meg azt ir ki.A vegen kiderult hogy a kulso biztositek tabla alatt volt elszakadva 1 szal.Na ennyit a modern autoszerelesrol mint a vak lovak amit ki ir a computer azt csereljuk. Erre a szalszakadasra elment 3 napom meg vetettek velem egy komplett ABS vezerlo egyseget.
A gumik gyári méretek, mert az is számít, vagy esetleg nem -e volt rajta más méretű gumi amihez hozzá állították a szoftvert, és most rendes méretű gumi kerűlt rá ??
Ezeken mar mind tul vagyunk.Minden kereknel mutataja a Tek a jelet a sebesseget de nem csak a lampak vilagitanak hanem a ABS sem mukodik.De azert koszonom !!
A régebbi típusoknál, a vezető oldalon a fellépőnél van egy csavar, a cipővel ferhordott víz és sár azon keresztűl le tud folyni és az alatt valahol van egy csatlakozó, ami ha beázik akkor a műszerfal lámpái önnáló életre kellenek.
(ezt itt a forum elején valaki már írta)
Továbbá a kormányzott kerekeknél szokott elöfórdúlni kontakt hiba a vezetékeknél
csatlakozóknál, ezeket ellenőrízni esetleg kontaktspray.
Sok autónál a jeladó egy mágnesezett cucc, ezeket is érdemes megtísztítani, lehet, hogy valami fém port összeszedett.
Nemi ötletelésre lenne szükségem hátha tud valaki segiteni.Olyan problémám van a Vivaroval,hogy amikor elindulok abban a pillanatban kigyullad az ABS + a service lámpa.Ki lett már cserélve a komplett ABS vezerlő egység meg lett nézve mind a negy kerék leadja a forgas (sebesség jelet) az összes biztositék jó.Az Opel szervizben az ABS vezerlőt irta hibának de nem az volt.Van valakinek valami hasonló tapasztalata ?Ha tudtok segitsetek mert mar a szervizben sem tudnak mit mondani.
Ha kijön, az már fél siker, nem derül ki hogy PapRita vagy más volt benne :-)
Van egy Gömbvillám nevű autórádió szerviz a Gömb u.-ban, a Lehel úttól 1 sarokra. Na, oda még nem tudtam olyat vinni, hogy ne javítoták volna meg, pedig 20 éves külön CD-táras Pioneert is vittem. Nem fogott ki rajtuk. Amikor kidobtam a "kiváló minőségű" gyári magnósrádiót a kocsiból, beszaladtam, hogy kellene egy új 1 DIN-es keret az új rádióhoz, azt is a kezembe nyomták.