Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Iweld Microforce-hoz vettem 10 méter 16mm2-es réz hegesztőkábelt (a gyári kb. két méteres, rezezett 16-os alukábelek helyett). Mekkora darabokra vágjam ketté, szerintetek? Olvastam pár helyen helyen, hogy érdemes a munkakábelt hosszabbra venni, mint a testkábelt. Ha ez általánosságban igaz, akkor hogyan osszam ketté? 4.5-5.5 méter vagy inkább legyen 4-6 méter? Ház körüli általános használatra van a gép.
Ahol legalább 3x átmentél a nyíróval ott már nem lehet kavics, és amúgy is a füvet kell nyírni nem a földet. Gyerekjáték meg.... má' bocs de azt össze kell szedni nyírás előtt ahogy a kutyaszart is.
"Én alig élezem. Csak ha gyanúsan erőlködik."
Akkus önjáróm van. Meghálálja üzemidőben ha éles a kés.
Hegeszteni meg sosem hegesztettem fűnyírókést és szerintem nem is fogok amíg 8000 ft egy kés és 8 évet bír. Még ha valami miatt törne, akkor is inkább kicserélem egy újra.
A hegesztő kábel csatlakozó (dinse) 35-50 és 35-70 között mi a különbség? Egyáltalán van különbség? Nem találom google-n sem az egyértelmű választ erre..
"Én is gondolkoztam már hogy megcsinálom a fűnyírópengét éltartóbbra de feleslegesnek találom."
Tegyük fel kétnaponta nyírod a füvet esős+napos időben (gyorsan nő), és 3-4 naponta nyáron amikor csak a nap süt (lassan nő), és télen nem nyírod. Akkor mondjuk hasraütve 200 napig nyírod egy évben és összesen 50-75 alkalommal. Ha minden huszonötödik nyírásnál húzol egyet rajta a lepkekoronggal akkor is bőven éles lesz a nyíráshoz. De lőjjünk túl a célon és legyen minden tizedik.
Akkor mondjuk 5-6 alkalommal élezed évente a kést vagyis mindossze 8-10 évig bírja, utána cserélni kell. :P
Kössz a tipped,tényleg,ez gyorsacélhoz hasonló kemènység,és ha az ember nem terheli túl megáll a laposvágó élén. Én a salakverőm hegyére szoktam 6x6- os gyoracél késből betétet rakni. Lehet sima fogyóssal,de mma,és saválló pálcával tartósab.
Holnap megpróbálok porbelesből felrakót venni. Ha megcirógatom a boltost,lehet,hogy ha van neki bontott 15kg- os csévèlye,lehet,hogy tekerek átt egy 200- as gurigára. Szerintem ez működhet vékonyitott,kovácsolt éleken.......
Nem kerül jóval többe mint az mma felrakó pálca.......
Régi pálca az igen,annak nem a bevonatába rakták az ötvözőt,maga volt a keményfém. Élkefém volt a neve.
A mai világ élfelrakóinak a bevonata tartalmazza a kemény holmit. Ezek fém rúdját vigan fűrészelhetem,ezt hiába kenem rá az èlre........ awival. Azért akarnám awival,mert kovácsolással elvékonyitották a szártépő éleit. Ez kb 1.5 - 2mm,ehhez már a 2.5- es esab bevonatos is sok,szószerint átesik rajta........
Awihoz keresnék élfelrakó pálcát. Beütöttem igy,plus 62rokvel,vagy hcr,egy csomót elébem dobott de a keménységét sehol nem láttam......üdv,és kösz előre is.
Ha a reduktor elzárt pillangószelep,és elzárt palackcsap esetén samponos vizzel vizsgálva nem ereszt,de mégis idővel kiirüll,lehet feszmérő hiba is. Ki lehet ezt a hibát zárni a feszmérők egyenkénti cseréjével. A feszmérő belső patkójának forrasztási hibáha,vagy rosszab esetben maga a patkó megrepedt....... Ezt is lehet habosvizzel kontrolálni,de előbb szét kell szedni.......A reduktor pillangószelep ,és ennek zárását is vizsgálni ajánlott,ennek tömszelencéjét is.......
“nyitva hagyok mindent” helyett “nyitva hagyom a palackot”
Ez jól is jött később, mert a nyomókaros tűzoltó palack tud olyat, hogy nem zár vissza rendesen a szelepe - bele is futottam ebbe.
Így néznek ki az O-gyűrűim, van közte “nem nyert” verzió is. Látszik a belerajzolódás, meg az is, hogy nem voltak középen. Első körben ilyennel próbálom majd a 200 baros corgon palackot, kíváncsi leszek, hogy szuperál. Ahol azt vettem (Hanyecz - Siófok), ott érdeklődtem, hogy érdemesebb-e valami rugalmasabb O-gyűrűt használnom. Azt mondta az üzletben a tulaj hölgy, hogy ha a kemény tömítés nem jó, akkor van valami félkemény. A srác, aki meg átadta a palackot, azt mondta, hogy sértetlen szelepes palacknál tömítést se szokott rakni, mert a réz a rézzel kapcsolat a legjobb.
Fehér színű, kemény műanyag(nak tűnő) valamit kaptam a reduktoromhoz (Zehen Maxi). “Papír” nélkül vettem, és az eladótól kértem tartalék O-gyűrűket, azok is olyanok voltak, minimális méret eltéréssel.
Kb. a negyedik tömítés lett jó. Hülyebiztosra akartam feltenni a reduktort a palackra, azaz, ha nyitva hagyok mindent, akkor se szökjön a gáz.
Úgyhogy teszteléshez elzártam a palackot, de “felfújva” hagytam a reduktort.
Lassacskán, de csökkent/elment a nyomás a reduktorból. Amit kb. 1 órán keresztül szappanhaboztam egyik alkalommal, hogy hol a picsában ereszt. De nem találtam semmit.
A sokadik O-gyűrűvel lett jó. A korábbiakat nézegettem, az egyiknél láttam pl. egy odacsípett szösz vagy valami hasonló lenyomatát rajta. Jah, ebbe a tömítésbe belerajzolódik a palack szelepéről az “árok”, ami az érintkezési felületen van.
Tapasztalat: jó ez a kemény O-gyűrű, de marha alaposan le kell takarítani és elemlámpával megnézni a felületeket. Ha “lötyögős” a tömítés, akkor be kell tájolni középre, ehhez én lefektettem a palackot. Pár órán belül rá lehet (és kell) húzni újra a reduktor hollanderére. Ugyanez 1-2 nap múlva. Tömörödik ez a szar, utána viszont jó! Az elcseszett O-gyűrűk pl. óránként elengedtek 10 bart a reduktorból, amit meg sikerült jól beraknom, az 2 nap teszt alatt se eresztett semmit.
Ha vastagabb az anyag kiég belőle rendesen de az ilyen vékony pontozásnál vannak gondok.
Mindegy a parkside huzal nem gyütt be. Erre írtad hogy süssem meg. :D
Amúgy ha kellene én is esabot vennék, de ez egyenlőre várakozik.
Hegesztettem vele tartályt, benzintankot /robikapaa/, nem eresztett, de ezek vastagabbak voltak mint 1,5mm, a legvékonyabb anyag 0,5mm volt. Szoptam is vele.
Porbélhez képest a vékony anyag co2 vel sokkal könnyebb.
Másik a teleszkópos bringámat fixre hegesztettem az is köszöni jól elvan.
"A gond hogy minőségi porbelest te se, meg én se használtunk.
Marad benne salak.
Lincoln huzal 25eft/kg
Esab 5kg huzal 30eft ..
Na parkside meg 4500ft kg..."
Én speciel ESAB-ot használok. 1.0 lemezből hajtogattam "kádat", négy élét kellett végigpöttyözni, összesen 3 helyen szivárgott, oda kapott új pöttyöket és kész. Ha jól van a feszültség és az eolőtolás beállítva, akkor nem nagyon van salak. Mellette egy fehéres lerakódás igen, füst igen, fröcsköléses golyók körülötte igen - de salak a varratban nem igazán.
Nem értek a lovakhoz, de porbél után CO2+tömör huzallal az volt az első gondolatom, hogy végre “oda tudok ragasztani” pöttyöket, ahelyett, hogy folyton át akar égni.
Arról nem is beszélve, hogy nincs a brutál füst, meg még látni is lehet menet közben. Meg a drótkorongtól se lesz belőlem sündisznó!