Részben. :) A régebbi, 3. generációs IS-t (pl.: 70-200/2.8) még kapcsolóval kellett állítani, hogy svenk módba kerüljön, viszont az új (4. generációs, pl.: 17-55/2.8) IS-ek már automatikusan érzékelik az állványra helyezést ill. a svenkelést.
Nem tudom milyen IS van az obidon, de egy normális obin két állású az IS. Az egyik amikor fix pontot fotózól és a 2-es állás meg a svenk. Remélem jól tudom. :)
Sajna nem tudtam annyi támogatást adni neki hogy elhozzon egy 50D-t. Bár azt hiszem nekem még "sok" lenne az a gép. De a következő asszem már kétszámjegyű váz lesz majd. Egyszer.
az - ugye - kiderült a csoportban fotózásnak hála, hogy állványon kikapcsoljuk az IS-t ( ha ilyen obink van), meg tükörfelcsapunk. "Láss csodát", a 31-i kattintásaim egy 55-250 IS-sel élesek lettek és nem mozdultak be - más kérdés, hogy még az én meglátásom szerint sem jók "kompozícióilag".
Ez azonban szöget ütött a fejembe: régi fejlövésem, és sokat kérdeztem a motorosok menet közbeni megörökítése kapcsán a svenkelésről. Ha ott IS kikapcsolom az IS-t, akkor az vajon segít, hogy a téma éles, a háttér meg elmosódott legyen??
Nagyjából ezeket szűrtem le, mert mindkét masina ismertetőjén és tesztjén átrágtam a pixinfón és a dpreview-n is.
A lányomnak kellene egy jó kompakt gép. Eddig a Canon G10-G11 párost nézegettük. A Panák ára jóval kedvezőbb, meg ugye ott van a brutális optikai zoom-átfogás - stabival. A Canon gépek mérete, képminősége jobb, de a zoom átfogása jóval szerényebb. Stabi ott is van.
Van egyéb ötleted? :) Használati célok: túrázás, hegy- és sziklamászás, rafting, ... egyéb nyalánkságok... és persze a szokásos táj- és emlékképfotós feladatok.
Képzaj tekintetében egyértelműen jobb, mint az FZ38, az objektív ugyanaz. Működési sebességre és funkciók terén viszont a 38-as lép előre (pl. HDR mód, AVCHD videó, sokkal gyorsabb AF és még lehet sorolni).
All-in-one kompakt létükre megfelelő minőségűek, de nem kompromisszummentesek (alacsony kontrasztú témák esetén mindkettő zajszűrése brutális vérengzésbe kezd).