Keresés

Részletes keresés

Zicherman Istvan Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2832
Ráadásul tök mindegy, hogy a pápa ura-e a görög katolikusoknak, vagy sem, ugyanis István korában ez a XVII. századi, elsősorban politikai tákolmány még nem létezett.
Előzmény: Zicherman Istvan (2827)
lektor Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2831

Magyarországnak nyugati befolyásoltsága volt, és a pápa a nyugati egyház feje volt, ez volt a lényeg István szempontjából. A bizánci püspökök meg erösen a császár befolyása alá tartoztak.

Előzmény: Zicherman Istvan (2824)
Derek Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2830
Pontosan mert a viragkereskedok azert a nonapot is megtartottak,mert a biznic az biznc megha erosen komenistagyanus is:-)0
Előzmény: zabfaló (2828)
zividivi Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2829
Már nem abszolútum!

A gázkamráknál észrevehetetlenebb technikákat is kidolgoztak már. És nem is mindegyik technikai. Olyan is akad, ami CSAk monetáris eszközökkel képes a tömeggenocídiumra.

Itt áll a kapunk előtt! Nem kellene beengedni!

Előzmény: Gavriel (2817)
zabfaló Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2828
Mint nálunk manapság a Valentin nap. Sok értelme nincsen, de lehet kaszálni a hibbant vevőkön..:)
Előzmény: Derek (2826)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2827
Igen szelektíven lett előadva Farkas Ildikó cikke a Histroia magazinból (két évvel ezelőtti szám).
Mivel ott is igen felületesen de igen szemléletesen leírja, hogy az első szakadás már az ÖTÖDIK században bekövetkezett. A Constantinopolisi (:)) pátriárkának a szava jóval komolyabb volt a keleti keresztények számára, mint a római pápáé.
Az 1054-es egyházszakadás már csak egy ,,kenet volt a halottnak", mivel már több száz éve önálóan működtek.
Előzmény: lektor (2823)
Derek Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2826

"Tényleg ez történik. Most még több van. Éppenséggel két évvel ezelőtt a kolléganőim karácsonyfát állítottak ahol dolgozom."

 

 Szokassa valik egyszeruen, kinai kollegam meseli,naluk is egyre tobben allitanak,pedig ott nem is unnep.egyszeruen ez is a globaliozacio resze.Semmi vallasi tartalma nincs csak divatta valik

Előzmény: Gavriel (2820)
lektor Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2825
OFF.  Kösz a megerösitést. Egyébként akkor éppen Eilatban voltam, és a szilvesztert is ott töltöttem. Egy argentin étterembe mentünk, ahol a tulajdonos a nevünket hallva magyarúl szólalt meg, és rögtön egy külön teremben lévö ottani magyarok társaságába ültetett le. Felejthetetlen szilveszterünk volt, egy olyan országban ahol szilveszter nem igazán ünnep. On.
Előzmény: Gavriel (2820)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2824
De nem Keleten (Bizáncban).
Előzmény: lektor (2816)
lektor Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2823
 Amikor Konstantin császár 330-ban Konstantinápolyba helyezte át székhelyét, az addigi fõváros, Róma politikailag háttérbe szorult, ezzel szemben a római püspök helyzete megerõsödött. A császár ugyanis az egyház ügyeibe is beavatkozott: püspököket nevezett ki és távolított el, sõt a hit dolgába is bele kívánt szólni. A konstantinápolyi püspök így szinte teljesen alá volt vetve a császárnak, míg a római püspök nem érezte a császári hatalom súlyát.
     I. (Nagy Szent) Leó pápa (ur. 440–461) elõdeinél is jobban próbálta érvényesíteni a pápa egyetemes püspöki hatalmát: ahogy Péter elsõ volt az apostolok között, úgy a pápa is elsõ a püspökök között. Kimondta, hogy a római primátus a Kelet egyházára is érvényes (a khalkedoni zsinat [451] azonban ezt visszautasította, és Bizánc pátriárkájának ugyanazokat a jogokat adta, mint amelyek Róma püspökét illették meg). III. Valentinianus császár (ur. 425–455) 455-ben rendeletet adott ki, melyben megerõsítette, hogy Péter apostol utódaira nemcsak a legfelsõbb bíró tisztét, hanem az egyház legfõbb irányítását és a legfõbb tanítói hivatalt is ráruházta.
     Miközben Keleten a pátriárka mindinkább a császár befolyása alá került (cezaropapizmus), a római püspök – épp a nyugati császárság gyengesége miatt – egyre nagyobb jelentõségre tett szert. Amikor 476-ban a Nyugatrómai Birodalom elbukott, ez már nem érintette a pápaságot.
     A pápaság intézménye Nyugat-Európa vezetõ politikai és szellemi ereje lett a népvándorlás korában. Az átmenet századaiban a kereszténység, az egyházszervezet, a kultúra, a mûveltség és a mûködõképes igazgatási rendszer megóvásának letéteményese volt.
Előzmény: Zicherman Istvan (2802)
lektor Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2816

Mér szerinted ki volt még a keresztény egyház feje? és mi az ami sántit?

 

     A pápa a római és a görög katolikus egyház feje. A szó a görög „pappasz” és a latin „papa” szóból ered, jelentése „atya”. A címet elsõ alkalommal Sziriciusz pápa használta 398-ban, a 7. századtól már csak a mindenkori római püspököt illeti meg. A pápa teljes, de ritkán használt címe Róma püspöke, Jézus Krisztus földi helytartója, Szent Péter apostolfejedelem utóda, az egyetemes Egyház legfõbb papja, a Nyugat pátriárkája, Itália prímása, a római egyháztartomány érseke és metropolitája, Vatikánváros államfõje és Isten szolgáinak szolgája. A pápai fõhatalom (primátus) tartalma: a pápáé a legfõbb törvényhozói, tanítói, bírói és kormányzati hatalom az egyházban.

 

István idejében a pápa már régen a legföbb egyházi méltóság volt.

Előzmény: Zicherman Istvan (2800)
zividivi Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2814
//"..zavaros, ködös és hazug hablaty...."//

Nem csoda, hogy nem érted.


/"... a hazaárulók hazaárulásozása nem mérvadó vélemény..."//

Így igaz!

Én még nemm láttam, hogy Mari néni hazát árult volna piacon tojás helyett.

Hazát csak hatalomból lehet árulni. Híveinek a véleménye nem is mérvadó.
Előzmény: lektor (2780)
zabfaló Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2813
Na jó, maradjunk annyiban, hogy a pápa őszentsége a római püspök.:)
Előzmény: lektor (2811)
zividivi Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2812
Biuzony, rengeteg egyébb mellett ezekre is.

Van, aki veszi a lapot, s van aki a zsebéből húzkodja elő. Mindig a hamiskártyások győznek mindaddig, amíg valaki rájuk nem borítja az asztalt.
Előzmény: Törölt nick (2772)
lektor Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2811
Jobb a nyugati egyházról beszélni,ugyanis annak volt a feje a pápa, a keleti egyházak, csak püspökségek voltak. Egyértelmü volt István választása a pápa mellett, mert csak igy lehetett keresztény államot létrehozni, aminek bizonyitéka a pápától kapott korona is.
Előzmény: Törölt nick (2797)
zividivi Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2808
//"..kissé talán eltúlzod a dolgokat, felnagyítasz vagy egyszerűen képzelsz veszélyeket..."//

Nem kissé! Nagyon! És szándékosan, hogy eljusson a dagonyázól tudatáig is.


Egyébként e veszélyeket nem nagyon kell elképzelni: ante portas!


//"..hanukatúltengést érzékelsz, .."//

Még annál is rosszabat! Szándékos ünnepcserét sejtek a hivatlok hozzáállásából kifolyólag.

//".. nyilván teljesen más következtetésre jutsz, .."//

Ez nyilvánvaló.

Dehát ez itt állítólag egy vitafórum lenne, nem sárdobáló. Sajnálom, hogy vitatkozásra nem is képesek a sárban dagonyázók.

Hol normális hangnemben, valódi vita folyik, ott én is tárgyilagot lehetek. Sárdobálóktól pedig a saját módszerükkel védekezem. Még az anyázási szintre sem kell lesüllyednem hozzá,untig elegendő a képükbe vágnom saját mocskukat. Ennyi az egész.
Előzmény: Törölt nick (2749)
zabfaló Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2807
Mintha írtam volna az előbb, hogy ebben a korban nem volt szétválva a római és a bizánci félre az egyház. Asszem, úgy 1052-ben valahogy váltak el egymástól. Most mit ismételsz meg? Mára már teljesen más kultúra az ortodox és a nyugati kereszténység, oszt jónapot.
Előzmény: lektor (2792)
Weberle2 Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2806
Azért arra kiváncsi leszek ki lesz a hajtó.Mert ha a nép,akkor azt népfelkelésnek hivják.
Hierro Nyh. Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2805

Kezdetben öt pátriárka emelkedett ki a keresztény egyházfők közül.

 

 

Aztán az iszlám hódítások következtbében a jeruzsálemi, az antiochiai és az alexandriai elvesztett területét, ketten maradtak a színen, a konstantinápolyi és a pápának nevezett római, mindkettő egyre inkább megpróbálta kiterjeszteni befolyását és kizárólagosságot szerezni. Szent István korában ugyan még nem következett be a teljes egyházsszakadás, de már érezhető volt az elkülönülés.

Előzmény: lektor (2792)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2804
Elfelejtettem tőled megkérdezi.


Apropo, már mondtam, hogy folytatni fogod ezt a hangnemet - igen gyorsan azon találod magad, hogy új nicken kell regisztrálnod.
Előzmény: Törölt nick (2803)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2803

Idejekorán hagytad ott a papnöveldét Zichermann !!

Előzmény: Zicherman Istvan (2802)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2802
Képzeld, értek hozzá.
Egyrészt vallásbölcseletin tanultam, másrészt történelem a kenyerem, harmadrészt pedig hívő keresztény vagyok.

Az állítás, hogy István idejében ,,egyetlen keresztény egyház" létezett - BLŐD MARHASÁG. Ugyanis ott volt még a nem kevésbé komoly politikai és gazdasági tényezővel bíró bizánci kereszténység.
Elég nagy szégyen, ha az ember ezt a KÖZISMERT és ALAPVETŐ dolgot nem ismeri.

Ámen.
Előzmény: Törölt nick (2801)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2801
Zichermann, te már egyházszakértő is lettél ?
Előzmény: Zicherman Istvan (2800)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2800
A korabeli egyetlen keresztény egyháznak egyetlen feje volt, Róma püspöke, a pápa.
....................
Nem tudom, hogy ezt kiírta, de az állítás mindkét lábra sántít.
Előzmény: lektor (2792)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2799
Tehát felkészítitek őket  ?
Előzmény: Törölt nick (2798)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2797
Te mint kereszténységet A KATOLIKUS egyházat írod azonban akkoriban még és most is Bizánci kereszténység is létezett csap épp már akkor is nagyon fújtak egymásra
Előzmény: socr (2793)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2796

kábé fél óra alatt meg is van

 

Szerinted olyan sokat gondolkodnak ?

Én úgy hallottam már "megdolgozva" jönnek ide.

Előzmény: Törölt nick (2790)
Hierro Nyh. Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2795

Én meg azt tenném hozzá, hogy István küzdelme a vezérekkel nem szűkíthető le vallásháborúra.

 

Többről volt szó: hatalmi harcokról, illetve különböző társadalmi rendszerek harcáról. A kereszténység egy tartozéka volt annak, ami István be kívánt vezetni. Nem is a teológiai vonatkozás a lényeges, hanem hogy milyen kultúra honosodott meg az országban. És itt fontos az, hogy a nyugati és a bizánci kultúrkör között választott.

Előzmény: socr (2793)
Hierro Nyh. Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2794
Nem egyenbnlőségjelet teszek, éppenséggel arra hívom fel a figyelmet, hogy a tradédia egy része bizony még a nyilasok előtt bekövetkezett.
Előzmény: M3d00s4 (2791)
socr Creative Commons License 2008.12.07 0 0 2793
Arról persze nem is beszélve, hogy a kereszténység felvételének társadalom, sőt államszervezési szempontból sem volt alternatívája. Ahhoz, hogy az akkoriban modernnek mondható szinten működő közigazgatást hozhasson létre szüksége volt az egyházra, mint tudás forrásra (know how) illetve az írásbeliségre is, amit szintén az egyház és a rendek tudtak biztosítani. Modern államot csak modern kultúrára lehet szervezni. Akkor a kereszténység volt a legmodernebb kultúra arra lehetett a egy viszonylag modern országot szervezni. Az istváni Magyarország a világszínvonalat képviselte akkor...

Ezt nem vitaként, hanem kiegészítésként írtam.
Előzmény: lektor (2792)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!