A sanghai nagynénjük vasporos valagát nem adhatnak felvilásosítást! Mi a kvasz feladata van egy múzeumnak, ha nem ez? Itt, Abszurdisztánban minden fodítva működik!
Ezt a Jetspecs programot használhatom,de én nem bízom benne! Én mennék a saját fejem után! Az jó ötlet,hogy a gáz ne forogjon,még elszédül szegény! :-) És még egyszerűbb is megcsinálni. A gondom majd ott lesz,hogy a tűzcső 80-100mm körüli lesz,viszont a turbóhoz 40-es csatlakozás kell. Holnap meglátjuk!
Piros jelölés a keró.Ha végig követed eltűnik a cső alul és hátra megy a fúvókához.
Arra lennék kiváncsi hogy amit sárga nyíl jelöl abban két nagy fogaskerék forog , láthatod is hogy van bemenő cső (piros) szerinted ez nyomja az olajat? ha forog a ketyere?Mivel a csatlakozások nem egy tengelyűek én úgy gondolom hogy az is fogaskerék szivattyú!
Szerintem rajta kell legyel az olajszivattyú is.A működéséhez ez a legfontosabb,miért tették volna külön? Bármelyik rajzot is nézed,mindegyiken rajta van,csak a kerót nyomják elektromosan.Ha te az egyik csőben kerót találtál,akkor annak Három oka lehet:rajta van a keró pumpa és maradt a csőben,elektromos külső pumpa,de maradt a csőben,az olajcsövet bontottad meg amiben keró van.Vagy 4,az olajat nézted kerónak!
Én szétkapnám,mint maci a lábtörlőt és akkor látszódna minden.Javaslom a szétkapáshoz a fényképezőt!Ha valami olyat kell szétszednem ami bonyolult,akkor mindent fotózok előtte! Azonkívül ide is feltehetnéd...
Elvileg nem hagytál ki semmit, az általad küldött képek alapján választottam ezt az elrendezést. Esetleg el lehetne fordítani 90 fokkal a tüzelőteret úgy, hogy a gáz egyenes vonalban lépjen be a turbina beömlőbe, hosszabb kompresszor csatlakozással. Ezért lenne ezt jó személyesen megvitatni, így egy kicsit körülményes. Közben küldtem egy mail-t is.
Akkor amit eddig tudunk: A tüzcső kb 25-30 centi hosszú,80-120mm átmérőjű.A tüzelőanyag palackos gáz,gyertya a zárófedélen.A tűzcsőből kilépő gáz 90'-os töréssel lép a turbóba,tűzcső végigéri a béléscsövet.A turbina oldali csatlakozás fixen van a béléscsövön.
Csak így előzetesen: a gyújtógyertya a tüzelőtér fedelén, közvetlenül mellette a gázbevezető cső lehetne. A tűzcsőnek szerintem végig kell érnie a béléscsőben, a többit meg a f...om tudja, Nyerges elvtárs! Erről egy rövid, de megtörtént sztori:
Kecskemét, ipari üzem. Az igazgató épp ellenőrző körútját végzi a műhelyben. Valaki épp esztergál egy méretes munkadarabot, de rosszul rögzítette a tokmányban. Ennek köszönhetően a munkadarab önállósítja magát, és ezerrel elzúg a főnök füle mellett, és a falnak csapódik, kb. fél köbméter anyagot kibontva abból. Miután felmosták, a főnök megkérdezi a szakit:
Rendben, bár a rajzkészségem nem túl jó. Arra gondoltam, ezt jó lenne személyesen megvitatni, némi turbinázás, könyv átadás, egyebek mellett - ha megfelel neked.
Csinálj már légyszi egy skiccet,hogy mik az elvárásaid! Mire gondolok? Hol legyen a gyújtógyertya,hogy akarod a gázt bevezetni és mivel,meddig érjen a tűzcső és hogy rögzítsem,stb.Rajzold le,hogy mit szeretnél és megvitatjuk!
Megcsináltam a csövet.Egy centivel nagyobb az átmérője mint 80.A belső átmérő 85mm. 30 centi hosszú,32 db 6-os,8db 10-es és 8db 12-es furat van rajta.Neked is hagytam rajta melót,mert a cső belsejében nincsennek teljesen lesorjázva a furatok.Egy picit még rozsdás is.A primer levegő furatai egy kicsit meg vannak "csavarva",igy remélhetőleg középen marad a porlasztott anyag és nem a cső falán köt ki.Tőlem ennyi telt,remélem jó lesz.Szólj ha kell és küldöm.
Igazából a rendes APU -k nál és a nagy hajtóműveknél is van kicsapó láng.Főleg az orosz hajtóműveknél , de utána szépen vissza ég és nincs izzás!
Valami ott tényleg nem gyere be volt a srácnál akinek elrepült a kerék.
Ha megnézed a felvételt szikra eső villan és körkörösen csap ki, ott lerepült a turbina hátrafelé.Nagy szerencse volt hogy nem ütötte át a házat.
Mesélte az egyik szerelő hogy a TU-154 es APU szét repült.Az axiális turbinát a a hátsó víz szintes vezérsíkból operálták ki:))
Át ütötte a APU burkolatát utána a törzset és a vízszintes vez síkot . Nem semmi!
Szerintem az izzás az túl sok üzemanyagra utal és kevés levegőre.A nagy APU-k nál 500-650 fok a max ,utána tüzet jelez a műszer és leállítja!Ha valami ilyen forró és izzik az nem 500 fokos:)
Igazából nagyon gyanús nekem hogy a két gyártmány ,(cseh,és a francia) nem ugyan olyan.
Amit írnak a neten ott olaj pumpának írja azt ami nálam üzemanyag szivattyú.Honnan tudom? A cső vezeték a szivattyútól a fúvókákhoz megy innen tudom.És kerozin folyt belőle.
Ami kérdéses a nagy fogaskerék ház elöl, vajon az tudja forgatni az olajat szivattyú nélkül, vagy kell neki külön egy szivattyú?