Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1580
A sanghai nagynénjük vasporos valagát nem adhatnak felvilásosítást! Mi a kvasz feladata van egy múzeumnak, ha nem ez? Itt, Abszurdisztánban minden fodítva működik!
Előzmény: xplod (1578)
xantia99 Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1579
Figyu,nem akarok baromságot mondani! Nemtudom! Miért nem szeded szét? Megbeszélnénk mindent,látnánk is érdekes dolgokat.

Az orosz csodával mik a terveid?
Előzmény: xplod (1574)
xplod Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1578

De kerestem."nem adhatunk felvilágosítást...stb"

Az a baj hogy a cseh és a francia saphire nem ugyan olyan.

A francián nincsen rajta  az a két kütyü amit én  piros és sárga   vonalakkal bejelöltem

A cseh saphiron pedig rajta van!

Előzmény: Törölt nick (1576)
kikik Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1577
szia ha gondolod el küldheted (nagyon jo lenne)  . Most szivatyun vagyok az izzás miat:)Nagyon meg köszünnném ha tudsz segiteni:)
Előzmény: xantia99 (1554)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1576

A Szolnoki Repülő Múzeumot nem kerested meg?

 

http://www.repulomuzeum.hu/Hajtomuvek/Saphire-5.htm

Előzmény: xplod (1574)
xantia99 Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1575
Ezt a Jetspecs programot használhatom,de én nem bízom benne! Én mennék a saját fejem után! Az jó ötlet,hogy a gáz ne forogjon,még elszédül szegény! :-) És még egyszerűbb is megcsinálni. A gondom majd ott lesz,hogy a tűzcső 80-100mm körüli lesz,viszont a turbóhoz 40-es csatlakozás kell.
Holnap meglátjuk!
Előzmény: Törölt nick (1570)
xplod Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1574

 

Piros jelölés a keró.Ha végig követed eltűnik a cső alul és hátra megy a fúvókához.

Arra lennék kiváncsi hogy amit sárga nyíl jelöl abban két nagy fogaskerék forog , láthatod is hogy van bemenő cső (piros) szerinted ez nyomja az olajat? ha forog a ketyere?Mivel a csatlakozások nem egy tengelyűek én úgy gondolom hogy az is fogaskerék szivattyú!

Vélemény?!

Előzmény: xantia99 (1572)
xplod Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1573

Az a baj hogy ami a rajzon olaj szivattyu az nekem a fúvókákhoz megy,és ott kerozint találtam!

 

Előzmény: xantia99 (1572)
xantia99 Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1572
Szerintem rajta kell legyel az olajszivattyú is.A működéséhez ez a legfontosabb,miért tették volna külön? Bármelyik rajzot is nézed,mindegyiken rajta van,csak a kerót nyomják elektromosan.Ha te az egyik csőben kerót találtál,akkor annak Három oka lehet:rajta van a keró pumpa és maradt a csőben,elektromos külső pumpa,de maradt a csőben,az olajcsövet bontottad meg amiben keró van.Vagy 4,az olajat nézted kerónak!

Én szétkapnám,mint maci a lábtörlőt és akkor látszódna minden.Javaslom a szétkapáshoz a fényképezőt!Ha valami olyat kell szétszednem ami bonyolult,akkor mindent fotózok előtte! Azonkívül ide is feltehetnéd...

Jó sokat segítettem ugye?
Előzmény: xplod (1569)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1571

A bográcsot turbinával is lehetne melegíteni. Sört pl. lehet vele hűteni:

 

http://www.asciimation.co.nz/beer/index.html

 

Vagy hot dogot is lehet csinálni:

 

http://noolmusic.com/break/homemade_jet_engine_cooks_hot_dog.php

Előzmény: xantia99 (1568)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1570
Elvileg nem hagytál ki semmit, az általad küldött képek alapján választottam ezt az elrendezést. Esetleg el lehetne fordítani 90 fokkal a tüzelőteret úgy, hogy a gáz egyenes vonalban lépjen be a turbina beömlőbe, hosszabb kompresszor csatlakozással. Ezért lenne ezt jó személyesen megvitatni, így egy kicsit körülményes. Közben küldtem egy mail-t is.
Előzmény: xantia99 (1567)
xplod Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1569

Mi a véleményed a 1551 -es hozzá szóláshoz?!

Bográcsolhatunk ,de grill party is lehet ,összedobjuk!

Előzmény: xantia99 (1568)
xantia99 Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1568
Egyébként nálunk hatalmas terek vannak.Mindjárt a kert végén van a focipálya,mellette hatalmas réttel.Azonkívül jól főzök bográcsban,azt mondják...
Előzmény: xplod (1563)
xantia99 Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1567
Akkor amit eddig tudunk: A tüzcső kb 25-30 centi hosszú,80-120mm átmérőjű.A tüzelőanyag palackos gáz,gyertya a zárófedélen.A tűzcsőből kilépő gáz 90'-os töréssel lép a turbóba,tűzcső végigéri a béléscsövet.A turbina oldali csatlakozás fixen van a béléscsövön.

Kihagytam valamit?
Előzmény: Törölt nick (1566)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1566

A Yahoo fórumon találtam ezeket a képeket, kb. ilyenre gondoltam:

 

 

turbina

 

A béléscső tetején meg ott figyelne a gyújtógyertya (itt mondjuk 2 van, de mindegy), középen meg bevezetném a PB gázt:

 

 

Ezeket csak szemléltetésül raktam be, hogy tudd kb. mire gondoltam.

Előzmény: xantia99 (1564)
xantia99 Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1565
Betonozni tudtok? Mert akkor gyertek! :-)))

Tőlem mehet a dolog!
xantia99 Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1564
Ez jó!

Ennyi infó elég egyenlőre.
Előzmény: Törölt nick (1561)
xplod Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1563

Erre gondoltam én is,akartam mondani.

Ha Xantia99-nek is jó nála összefuthatnánk valamikor.

Vinném a saphirt is és beröffentenénk.

Mit szóltok hozzá?

Szerintem 1-2 hónap mulva kész van az olaj tartály ,és a kapcsoló panel,nameg a keret!

Előzmény: Törölt nick (1560)
xantia99 Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1562
Hát,ha neked ráér...
Előzmény: Törölt nick (1560)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1561

Csak így előzetesen: a gyújtógyertya a tüzelőtér fedelén, közvetlenül mellette a gázbevezető cső lehetne. A tűzcsőnek szerintem végig kell érnie a béléscsőben, a többit meg a f...om tudja, Nyerges elvtárs! Erről egy rövid, de megtörtént sztori:

 

Kecskemét, ipari üzem. Az igazgató épp ellenőrző körútját végzi a műhelyben. Valaki épp esztergál egy méretes munkadarabot, de rosszul rögzítette a tokmányban. Ennek köszönhetően a munkadarab önállósítja magát, és ezerrel elzúg a főnök füle mellett, és a falnak csapódik, kb. fél köbméter anyagot kibontva abból. Miután felmosták, a főnök megkérdezi a szakit:

- Mi folyik itt Józsikám?

 - A f...om tudja Nyerges elvtárs!

Előzmény: xantia99 (1559)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1560
Rendben, bár a rajzkészségem nem túl jó. Arra gondoltam, ezt jó lenne személyesen megvitatni, némi turbinázás, könyv átadás, egyebek mellett - ha megfelel neked.
Előzmény: xantia99 (1559)
xantia99 Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1559
Fred!

Csinálj már légyszi egy skiccet,hogy mik az elvárásaid! Mire gondolok? Hol legyen a gyújtógyertya,hogy akarod a gázt bevezetni és mivel,meddig érjen a tűzcső és hogy rögzítsem,stb.Rajzold le,hogy mit szeretnél és megvitatjuk!
xantia99 Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1558
Szia Xplod!

Ennek olyan a hangja mint a szomszéd darálójának! Biztos nem a malomból dobták ki?:-)
Előzmény: xplod (1550)
xantia99 Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1557
Tudtam én.Az ember a kisujját adja,és mindjért az egész keze kéne...:-)))

Tömítéssel együtt vala...ha el nem raktam vala!
Előzmény: Törölt nick (1556)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1556
Zsírkirálykaraj! Esetleg tudnál anyagot adni a tömítéshez? Kivágnám én, csak a neve nem jut eszembe.
Előzmény: xantia99 (1555)
xantia99 Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1555
Szia Fred!

Neked is van itt egy-két dolog.Egészen pontosan kettő:az olaj bevezető és a kivezető csöve.Nem kell megcsinálnom,mert ezek a gyári cuccok.
Előzmény: Törölt nick (1553)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1553
Azt a következő APU-ra értettem, de van egy olyan érzésem, hogy az is meglesz nemsokára!
Előzmény: xplod (1549)
xantia99 Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1554
Szia Kikik!

Megcsináltam a csövet.Egy centivel nagyobb az átmérője mint 80.A belső átmérő 85mm.
30 centi hosszú,32 db 6-os,8db 10-es és 8db 12-es furat van rajta.Neked is hagytam rajta melót,mert a cső belsejében nincsennek teljesen lesorjázva a furatok.Egy picit még rozsdás is.A primer levegő furatai egy kicsit meg vannak "csavarva",igy remélhetőleg középen marad a porlasztott anyag és nem a cső falán köt ki.Tőlem ennyi telt,remélem jó lesz.Szólj ha kell és küldöm.
xplod Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1552

Igazából a rendes APU -k nál és a nagy hajtóműveknél is van kicsapó láng.Főleg az orosz hajtóműveknél , de utána szépen vissza ég és nincs izzás!

Valami ott tényleg nem gyere be volt  a srácnál akinek elrepült a kerék.

Ha megnézed a felvételt szikra eső villan és körkörösen csap ki, ott lerepült a turbina hátrafelé.Nagy szerencse volt hogy nem ütötte át a házat.

Mesélte az egyik szerelő hogy a TU-154 es APU szét repült.Az axiális turbinát a a hátsó víz szintes vezérsíkból operálták ki:))

Át ütötte a APU burkolatát utána a törzset és a vízszintes vez síkot . Nem semmi!

 

Szerintem az izzás  az túl sok üzemanyagra utal és kevés levegőre.A nagy APU-k nál 500-650 fok a max ,utána tüzet jelez a műszer és leállítja!Ha valami ilyen  forró és izzik az nem 500 fokos:)

 

Előzmény: xantia99 (1542)
xplod Creative Commons License 2010.03.03 0 0 1551

Igazából nagyon gyanús nekem hogy a két gyártmány ,(cseh,és a francia) nem ugyan olyan.

Amit írnak a neten ott olaj pumpának írja azt ami nálam üzemanyag szivattyú.Honnan tudom? A cső vezeték a szivattyútól a fúvókákhoz megy innen tudom.És kerozin folyt belőle.

Ami kérdéses a nagy fogaskerék ház elöl, vajon az tudja forgatni az olajat szivattyú nélkül, vagy kell neki külön egy szivattyú?

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!