Szia Earles! Folyamatosan nem járnék oldalkocsival mert szolóban nem kis élménytől fosztanám meg magam.Arra gondolsz,hogy tilos oldalkocsi nélkül közlekedni egy oldalkocsis forgalmis motorral.Régen az Mz-vel nem kellett sokat babrálni a le és felszereléssel,de lehet hogy már akkor is tilos volt szolóval közlekedni?Két motort nem engedhetek meg magamnak sem anyagilag sem helyileg.Láttál már 750-es hondát oldalkocsival?
Most én is VT750-essel járok (szólóban) :) Nem kell átalakítgatni a motort, anélkül is lehet vele oldalkocsizni. De miért kell könnyen leszerelhető legyen? Úgysem szabad levenni, mert ha elkapnak akkor azért nyakazás jár...
Széles utat mindenkinek!-talán "oldalashoz" még szélesebb kell.
Most írok ,eddig csak olvastam.kb 15 éve MZ oldalkocsival járogattam sajnos nem túl sokat,da az élmény megmaradt.Most egy Honda VT 750 shadowal járok.Még van kb. másfél év tőrlesztésem,ha lehet utána szeretnék hozzáilleszteni egy "oldalast".Nagyon fontos lenne,hogy viszonylag könnyen le-föl lehessen szerelni az oldalkocsit,nem szeretném a motort átalakítani pl.első villa.
Várom véleményeteket.Nekem nagyon tetszik a fórum!!!
Ne vedd a lelkedre, nem akartalak bántani. A megfogalmazás tényleg nem volt a legjobb, a link viszont nagyon zorall! Rögtön megnyitottam, amint feltetted. Nagyon tuti oldal, nem semmi oldalkocsik vannak rajta! Különösen érzékenyen érint, ugyanis én is gyártok "kisipari" oldalkocsikat :-)
Nem szép dolog eltanácsolni inen másokat. Tényleg nem a legpörgősebb, de hát ez van. Idővel beindul, vagy nem. Mondjuk itt Magyarországon sosem lesz olyan érdeklődés az oldalkocsizás iránt, mint pl a németeknél, úgyhogy inkább örülni kéne, hogy legalább van ez a kis fórumunk és nem elkergetni az óvatlan erretévedőket. Meg hát lehet, hogy olyanok azért többen vannak, akik be-be néznek ide, de mondanivalójuk nem mindig van. Tényleg! Aki nézegeti, az jelezzen, derüljön ki, hányan vagyunk!!!
Üdv! Az oldalkocsira értetted a féket? Elől tárcsa, hátul dobfék. Valszeg, ha szereznék egy hátsó komplet kereket, azt egyszerűbb kezelni. Még elmorfondírozgatok rajta (van néhány téli hónapom...), köszi az infókat!
Az általános szabályok oldalkocsiépítésnél: a kerekek picit tartsanak össze, a motor is és az oldalkocsi is picit dőljön kifelé, az oldalkocsi kereke a motor hátsó kerekéhez képest picit legyen előrébb. Aztán hogy jelen esetben mit takar a "picit", azt ki kell filózni. Az értékek gyakorlatilag minden motornál mások. Mivel ez a típus nem kifejezetten oldalkocsis használatra készült, gyári adat biztos nincs hozzá. Ugyanez igaz a felfogatási pontokra is, "ahol jónak tűnik". Mivel nagy száguldozásokat nem kell abszolválni egy ilyen fogattal, nem kell túlprecízkedni a dolgot, elég jól be lehet lőni "szemre" a beállítást.
Venni nem tudom, hogy hol tudsz hozzá oldalkocsit, de ha a gyártás mellett döntesz, akkor abban tudok segíteni. Szeretem az ilyen "idióta" (szigorúan jó értelemben véve!!) projekteket:-)
Sziasztok! Oldalkocsit szeretnék venni - építeni a Honda Dax-omhoz :))) Ilyesmit:
Tudnátok segíteni, mik a szabályai: milyen pontokon hogyan kell rögzíteni, hol kell elhelyezni a kerekekhez képest, mekkora dőléssel, hogyan álljon az oldalkocsi kereke stb. Szóval mik az oldalkocsiépítés általános szabályai?
huhh, klassz lehetett, még nyáron olvastam a kiírást, hogy mentek, lehet csatlakozni--- szerettem is volna csak közbe jött valami, de talán majd jövőre. (egy oldalkocsis pannóniával mentem volna)
találtam egy jó reklámot: :) http://www.youtube.com/watch?v=tD-SGOwUoOw&feature=related
Felkerültek az olomuci oldalkocsis találkozó képei a netre. Egy olyan erődben rendezték, mint a komáromi erőd, csak kisebb, ahol egy étterem is működött.
Egy piros BMW K100 + EML építés, egy kék BMW K100 + EZS építés, egy BMW R51/2 + Steib TR500, egy BMW R69S + Steib TR500, 2 db BMW R100R + Ural oldalkocsival képviseltettük magunkat.
A 2000 Ft-os belépőben egy velcome drink, egy tombola és egy adag malacsült volt benne.
A tombola díjait a szponzorok biztosították, a fődíj egy új velorex oldalkocsi volt.
Pénteken értünk oda, akkor kezdtek gyülekezni. Szombaton 10-től egy 150 km-es veztett túrán vett részt az egész társaság, dimbes-dombos tájakon ragyogó napsütésben. Az első megállás egy benzinkútnál volt, a második egy a képeken látható várkastély kertjében.
Délután hadi bemutató, malacsütés, ügyességi verseny, zene, tánc, sör stb.
vasárnap is szép időben jöttünk haza.
Nagyon családias, jó hangulatú rendezvény volt. Írtam róla egy cikket a BMW Klubélet újságba, mely a márkaképviseletekben és egyes motorosboltokban is ingyen fellelhető.
Trapézsárvédős, citoenelejű Duna OK-m restaurálásához keresnék eredeti vagy eredetire restaurált oldalkocsi képeket. Részletes képeket keresek, amelyeken jól kivehető minden apró részlet: csíkozás, a sárvédőn elhelyezkedő első és hátsó lámpák helyzete, típusa, formája.
A PILISI MOTOROS EGYESÜLET meghív téged az V. PILISI GERJEDELEM nevű rendezvényére, amit PILISIEN a 4-sz. főút 43-km közelében a GERJE patak forrásvidékén rendez 2008. augusztus 15-17 között. GYERE EL, NEM FOGSZ CSALÓDNI!!!
A rendezvényen az alábbi lehetőségeket biztosítjuk: • sátrazási lehetőség tóparton • tiszta mobilwc • zuhanykabinok • 24 órás mentős felügyelet és őrszolgálat • Vetélkedők motorosoknak, gyalogosoknak • MELLSZÉPSÉG és VIZESPÓLÓ VERSENY nyereményekkel • íjász bemutató, tűz show • sétahelikopterezési lehetőség • autózúzó verseny • esténként LESZBI SHOW a nagyszínpadon
Szombat du. 15-kor MOTOROS FELVONULÁS PILIS területén (kb.10 km) Motoros kirakodóvásár, tetováló és body piercing sátor
400 m2 sörsátorban, 24 órában folyik a hideg SÖR, üdítő és készülnek az ízletes ételek! A BELÉPŐ 3000 HUF a rendezvény teljes idejére. Napi jegy NINCS!!! QUAD a rendezvényre nem jöhet be!!! Minden 100. belépő 1 üveg bort kap ajándékba, az érkezőket 1 kupica pilisi pálinkával kínálják hostesseink.
Ne feledd az út augusztus 15.-én a PILISI GERJEDELEMRE vezet ...