Lassan nekünk, a természetet tisztelő és védő túrázóknak (akik nem mellesleg quad-dal járnak) kell szégyenkeznünk : a saját fajtánk miatt.
http://index.hu/politika/bulvar/motbukk1119/
Önszabályozást is végrehajtunk - ha kell, és ha lesz partner benne. Na ehhez várom itten a segítségeket...
Azért, mert itt mindent "megtehetsz". Ne haragudj, ez magaslabda volt. Egyszer beszélgettem egy szlovák természetőrrel. Ő mondta, hogy náluk nem annyira jellemző az illegális technikai sportok térhódítása. Évente több hetet töltök gyalogtúrázással északi szomszédunknál, de ott még nem futottam össze tilosban motorozóval/quadozóval, de még motornyomot sem láttam túristaúton. Igaz ott komolyabban be is tartatják a törvényeket. Ismerősömet bírságolták már meg (gyalogosan), mert letért a kijelölt útvonalról.
...Ugye a szabályok nem a vásárlásuk óta szigorodott?...
Nem persze. Nem Magyarországon történt, hogy LTZ400-akat tonnaszámra adtak ki rendszámmal, aztán meg vonták vissza őket ugyanilyen mennyiségben...
De valószínüleg igazad van: Románia, Szlovákia mind sokkal fejlettebb és előrehaladottabb országok - majd ha mi is az ő szintjükre érünk, tán nálunk is lesz két nyomorult sor a Kresz-ben, amitől rendeződik a helyzet.
És itt tök mindegy hogy milyen kategóriájú vasról beszélünk: egy LTZ-s ugyanúgy szív mint egy LTF-es...
Az a "kissebbség", a párezer darab ATV-jével, aki pályázásra alkalmatlan gépet vett, az nyugodtan rohadjon meg. Aham, értem.
Ha az államnak egy 2 milliós gépből jó volt 350ezer Áfát, és egyéb címeken még ugyanennyit beszedni, akkor jó lenne ha a használatukról is rendelkezne végre...
"...A többiek bevállalva a rizikót hódol szenvedélyének és reménykedik ezt még sokáig meg teheti büntetlenül..." "...elöször be kéne tartani a szabályokat és aztán lehetne kérni a nyitást..."
Igen, ez így van egyenlőre. Vagy az is lehet , hogy megfelelő szabályozás kellene. Ha lenne mit betartani, talán lenne aki betartja. (rendszám, szabályozás, kijelölt/tiltott útvonalak. stb...)
Ha már Somogybabod... Többször megesett már gyalogtúráim során, hogy amerre túráztam épp akkor volt a környéken off-road verseny. No problem, még kíváncsian meg is néztem egy-két versenyzőt a pályán, de sajana az elszomorított, hogy nagyon sokan elhagyva a pályát a túristautakon közlekedve próbálgatták maguk és gépük határait. Egy ilyen rendezvényen is be kéne tartani/tartatni a törvényeket és a rendezvény elején hangosbemondón felhívni erre az egybegyűltek figyelmét.
Tudom, tudom, de itt porishamuvogmuk által megjelölt endúrósok/krosszmotorosok/quadosok "halmazáról" beszéltem. Természetesen nem általánosítok, mert a quadosok tábora messze a legnormálisabb.
érdekes hogy akikkel az erdei utakon találkoztunk azok közül (OTT) senki nem parádézott, senki nem ment el mm-ekre a kocsitól, a gyalogosoktól. Ha látták hogy egymással szemben megyünk ők is lassítottak.
Minden elismerésem az övüké.
Azt hiszem, nem rájuk van kiakadva a nem OFF ROAD-osok többsége.
1. szombaton, mikor már tele volt nézőkkel, mind a katlan, mind a dagonya felé vezető földút, a sebességből nemhogy visszavettek volna legtöbben, hanem még rá is toltak egy lapáttal, nyilván a nagyobb nézősereg miatt.
Azt gondolom ezt nem az 5, helyenként 10 cm mély porban kell megtenni a gyerekes családok között.
Becsületükre váljon, hogy mikor pont ezen okok miatt szépen komótosan autóztunk, a szembejövő quadosoknak intve azok többsége lasított.
2. a siratófalakon az autókat nem megvárva míg felérnek, többször láttam olyat, hogy az autó hátrafelé, lefelé csúszva szerencsére csak lesodorta a quado(s)t ,nem pedig átment rajta.
3. a legdurvább péntek este történt, amikor is a siratófalakkalszemben lévő, keleti szélen álló büfé asztalai és sörpadjai közé berepült egy quados, "GYEREKEKET MENTSÉTEK" felkiáltások és sikogatások közepette.
A legdurvább az az volt hogy a végén a quados "felállt" a tömegnek... verekedést provokálva, amiből szerencsére végül nem lett semmi...
Mindezek tükrében nem tartom soknak azt a kb. 4-5 quados balesetet amit láttam, ebből 2-höz kellett a siratófalakhoz mentősöket hívni.
A nézőknek pedig elismerésem, hogy elkezdődött egy olyan folyamat ami várhatóan jó irányba viszi el a rendezvényt: komolyabb gépátvétel, fokozott rendőri jelenlét, folyamatos készültség a mentősök részéről.
Ott voltunk mint rendezők.(6 quad)Semmi különös dolog nem volt a quadosokkal. Vagy Te láttál valamit?A crossmotorosok cirkuszóltak,de az sem volt vészes.
Önkéntes jogkövetés...hmm... Ez mostanában nagyon nem divat. Az általad említett csoport vajon hány százaléka tartja be maradéktalanul a szabályokat? Tehát ha nincs rendszám utánfutóra/furgonba és irány a legális zárt pálya, ha van rendszám, akkor saját lábon ugyanoda. 100 műkedvelőből jó, ha 3-5 fő. A többiek bevállalva a rizikót hódol szenvedélyének és reménykedik ezt még sokáig meg teheti büntetlenül. Ha valaki esetleg számonkéri, akkor jó magyar szokás szerint megy a mutogatás más dolgok felé. Szerintem sem helyes a teljes tiltás, de egy túrás ismerősöm szavaival élve elöször be kéne tartani a szabályokat és aztán lehetne kérni a nyitást, mint amikor egy tizenéves el akar menni bulizni, akkor elöször is jólviselkeik, hogy szülei elengedjék. Várom véleményeteket.