Valahogy igy kepzelem "kettonk lehetseges kozos jovojet": Elmenni vele 50-200 km-et kirandulni, keresni egy csodas panziot, megallni egy to partjan, es egy jot piknikezni :) Neha azert bemenni vele a varosba hetvegen, nehogy tulsagosan elvidekiesedjen :) Szerencsere oda vissza 4 km-re lakom a mukahelyemtol XD Nehany bejaros nap havonta siman beleferne. Egy ilyen autonak nyilvan a rovid ut egyenlo a gyilkolassal, szoval ezt annyira nem eroltetnem, csak ritkan a feeling miatt.
Azt tanacsolod, hogy koltogessem meg egy ideig a tojasaim, es vegyek egy kesobbi szeriat? Legkevesbe szeretnem elkapkodni a vasarlast. Idom, mint a tenger:)
Én is így gondolom hogy a kruzolásra aligha alkalmasabb autó a világon mint egy w126-os:-) De akár egy w123-as is persze. Biztonság szempontjából a w126-os a mai napig a világ élvonalában van tudtommal, legalábbis sokan sokszor leírják ezt róla manapság is, de ha ránézek egy w126-osra el is hiszem. Állítólag anno az első autó volt amelynek az utastere nem is deformálódott mikor 50 km/h-val betonfalnak ütközött.
Én nem napi használatra venném, akár w126 akár w123 lesz belőle, hanem tényleg amolyan kedélyes autózásra, kruzolásra hétvégeken. Néha elgurulni vele ide-oda és ennyi.
" w123 a realitás a w126 meg az álom, de ki tudja."
En aztan nem vagyok szakerto, sem szagerto, de egy jo 126 kevesebbet er, mint egy vele azonos allapotu 123. A 126osok ara, erteke stagnal, de inkabb enyhen csokkent az utobbi 1-2 evben. Nezz csak meg par hirdetesi ujsagot, vagy az oldtimer markt, Classiccars kapcsolodo rovatat.
Veterankent inkabb a kicsi, mini, "aranyos" autokat keresik az emberek, ezeknek megy is fol az ara. Oka, hogy ezek voltak a nepautok regen, hozzajuk kotik emlekek oket, mig a Merci volt az elerhetetlen luxus. Nem utolsosorban a fenntartartasa is dragabb. LEgalabbis nyugatabbra ez a trend.
Lpg-vel szerintem a fogyinak meg kell allnia 18-20 liter kornyeken, amely kozelit egy atlag 2.0-as sima benyas auto fogyasztasanak koltsegehez. Lattam nehany videot a youtubon. 380S gyosulas padlozva 180-ig. A kis draga szepen nyeli az 55 litereket :) Aki sporolni akar vegyen Lupot:) Amugy egy ilyen autohoz a kruzolas jobban illik. Kivancsi lennek orszaguton normal sebesseg mellett kamionnal frontalisan utkozve mennyire birna a gyurodest. Amikor az angol hercegno eltavozott a foldrol egy w140-es balnaval rohantak betonfalnak kb.140-el. Aki be volt kotve, tulelte a balesetet. Gozom nincs biztonsagilag mennyi kulonbseg lehet egy balna es egy 126-os kozott. Dieselbol elg gyer a kinalat altalaban, es azok a modellek joval tobbet futottak mint benzines tarsaik. Regebben megjelent egy cikk a totalcaron a K- Jetronic rendszerek problemairol. Remelem beter ide a forumra egy profi es kifejti velemenyet.
A 230E-t tartjak sokan a legjobban sikerult motornak.
A w126-ost melyik motorral látnám szívesen? A 420 SEL tetszik legjobban, bár itt a fogyasztást aligha lehet megúszni, de még ez a jók közé tartozik ilyen szempontból. Esetleg ha dízelt vesz az ember az megoldás lehet. Tényleg, erről valaki írhatna akinek dízel w126-osa van, hogy mennyiben más mint a benzines.
Ha a w123-asra értetted a kérdést, azokkal sokkal többet foglalkoztam már, sőt néztem is meg autót, bár én is hajlanék nagyon külföldről behozni most már mert az itthoni w123-asok nagy része különösen leharcolt ( 200D-ből gyakorlatilag nem is nagyon van normális mert az mind taxi vagy zöldséges és egyéb munkásautó volt ) , rettenetes állapotban van némelyik itthon tényleg. Ha választani kellene 240D vagy 230E. D240 már elviselhető a dízelek között, bár az is nagyon lassú mai forgalomban, mondjuk w123-ast senki nem azért vesz ma hogy száguldozzon, nekem sem ezért lenne:-) Szerintem legjobb lenne a 230E benzines.
Mint laikus ugy hiszem egy ilyen autonal a legfontosabb a kasztni allapota. Talan a w123-as verdakat tobbet hasznalhattak a klasszikus "zodseges" Mercinek, illetve taxinak. Igaz joval nagyobb a kinalat beloluk. Mo-rol inkabb nem vennek ilyen autokat. Pl.a 123-as coupe pofas darab :) Melyik motorral latnad szivesen a garazsodban?
Jó állapotúnak tűnik, jó sok kép is van róla, de nyílván látni kellene "élőben". Szerintem az hogy mennyit ér változó lehet nagyon, függ állapottól, felszereltségtől, de mondjuk ilyeneket mint ez én 6-8e euróért látok a mobile.de-n általában. Amúgy nekem is nagy álmom egy ilyen w126-os egy ideje, de a w123 is legalább ennyire. Vagyis inkább úgy mondanám, nekem a w123 a realitás a w126 meg az álom, de ki tudja.
De majd jön valami hozzáértő, nem ilyen műkedvelő mint én, mondjuk smafu aztán ő megmondja neked szerintem hogy mennyit érhet meg mik a szempontok ha akarsz egyet venni.
Mennyit er egy ilyen allapotu Mercedes? LPG-szett!! Mercedes-Benz S-Klasse 380SE - Veteran 1984, 234 000 km,204 LE
Valami allandoan motoszkal a fejemben. Regi gyermekkori almom nem hagy nyugodni. Amikor a "csunya szandalos" NDK-s polgarok felporgettek S Mercieiket egy tovatunt, forro nyari ejszakaban az Y diszko elott Balatonon... A sziv megallt es hamar jott a kijozanodas az aktualis Lada/Skoda kombot vezetve. Lassan elerkezem egy sokadik xxx es evfordulohoz, es ugy hiszem hamarosan lepnem kene ez ugyben, mert nem varnam meg amig nagypapi leszek :) Szoval 1-2 evet adtam magamnak a megvalositasra.
Total amatorkent melyik S modellt tudnatok ajanlani 1985-ig? (Fontos a veteran kor a kedvezobb biztositas, adok miatt) Nyugodt tempoban vezetek, 30-70%-ban varos/orszagut. (max 80-90 km/h)
Ismerni kell a w126-okat, és kiszúrod messziről a gyöngyszemeket, amik még a szakadt bőr ellenére is azok!! ;)
Továbbra is fent tartom, hogy pénzt adnék érte ha most vennék. Arra a kocsira rálocsol az ember 500 ezret, és alsó hangon 1.5-ös kocsi, de nem is ez a fontos, hanem, hogy hű megbízható társ.
Hát, nekem valahogy leharcolt benyomást kelt, legalábbis a belseje. Az üléseken a bőr össze vissza repedezett, szakadt, kifejezetten csúnya. A kormány és sebváltó is nekem valahogy a "sokat futott" érzést kelti. Persze az ára is ehhez arányos különben 2 millió lenne gondolom és nem ennyi amennyi, tehát lehet ha motorikusan rendben van meg a kaszni is ok akkor lehet hogy jó vétel.
ennek is utána érdeklődtem. kezdődő rozsda már van a jobb hátsó ívnél de egyébként működnek az elektromos berendezései. lehetne egy bővebb leírás is róla mert az h "szép állapot" miközben feljebb csak normálra van állítva gyanakvással tölt el...:D
Meg most is ott szenvednek vele, ha mr. flash&cug nem segitett volna, felhuzni a bekat ezen a rampan. Nem tunik itt a kepen durvanak, de a bekam is oreg, talan enged is, kicsi, egy rantasra lecsuszik rola a szabvanynal nagyobb raklap, raadasul az egesz hegynek felfele..... izomlazam lesz meg holnap is.
De sikerult kezzel kiegyengetni. Szoval semmi komoly, eltekintve egy kb 10 cm-es es 5 cm-es karctol, ami kicsit bant, tekintve, hogy az eredeti fenyezes megorzese szant szandekom.
Sajnos az utkozo tarto aluminium kockat, valamint a sarvedot tarto hajlitott lemez el van rohadva (tipushiba) ezen az oldalon - a masikon sem hibatlan, de talan mentheto, nem tudom, lehet-e ilyet kapni, vagy rendelni.
igen, ez tényleg ott van a szeren:) erre a vagyonszerzési illeték dologra kíváncsi lennék mer már mástól is hallottam h van valami, viszont ez az átírásnak a hivatalos elnevezése úgyhogy nem tudom mi változott... lehet ez csak a behozott autók esetében nőtt meg.
Nekem meg ez tetszik:-) Csak ez mire hazakerülne a brutális regadóval + újonnan bevezetett vagyonszerzési illetékkel ( állítólag legalábbis ilyet is fizetni kell már jan. 1-től ) lazán lenne 2.5 millió is akár, szóval álom kategória. De azért jól néz ki.
Egyébként ide talán befér, van egy norvég film, a címe Hajszál híján úriember, abban van egy W126-os 280 SEL, a főhös végig a filmben azzal mászkál. Maga a film csak művészfilm rajongóknak szigorúan, de egyébként nagyon eszement skandináv fekete humor:-)
Én a 420-ról valahol pont azt olvastam, hogy az egy jó kompromisszum mert van erő a motorban ugyanakkor nincs az a brutális fogyasztás ami egyébként a w126-osokat jellemzi, de ezek szerint nem igaz.
hmm pedig ez igen jó ajánlatnak tűnik:) utána is kérdeztem nincs rajta rozsda és minden működik benne de semmiképp nem akarom elkapkodni a vételt... szóval ennek rosszabb az alkatrész ellátottsága ráadásul gyenge is a 200 ló? 6.3 fórumtárs szerint ez meg a 420 fogyaszt a legjobban:)
Nem rozsdásodnak jobban, és a fogyasztás sem rosszabb!
Egy 300B motoros 2. szériás erősen fejlettebb mint egy 280-as 1. szériás :) Csak egy példa volt, és sorolhatnám a gyenge, de cserébe igen éhes 380-as V(-as motort, vagy a régi 500 V8-at is. Valamint rengeteg más dologban fejlettebb, különbözőbb a 2. szériás, pl futómű, motorok, fékek, kényelmi extrák, motor választék, kinézet, stb.
miért javaslod inkább a 2. szériás 126-osokat? úgy tudom azoknak rosszabb a rozsdavédelmük és többet is esznek mint a facelift utáni KE-jetesek. emiatt, vagy van valami más is? köszi!:)