A gyertya 2 és fél hónapos benne, majd megmondják hogy ugyanaz a gyertya "fulladt-e" olajba, de nekem most már van egy sejtésem... ez hengerfejes lesz, az is fullaszthatja olajba a gyertyát. Erre mutat az is hogy kormol mikor indul, és olajfogyást, és némi vízvesztést is észleltem..
1, Persze, elromlanak az elektromos autók is, nyilván láttál ilyet szervízben.
2, 10 éve nem volt gyári lifepo4 aixam, ebben mernék fogadni.
3, csak kiderült hogy hazudsz, semmiféle gyàrilag lifepo4 akksis 8 éves mopedautód sincs. A barkács cuccaiddal szívsz, és szidod itt a többit.
Ez pont annyira hiteles mintha a rorátor fórumban hirdetném az igét hogy a benzinmotoros rotátor zsákutca, mindnenki akinek ilyen van az hazudik. Hisz nekem van egy babetta motoros házibarkács szarom ami mindig elromlik. Ezért a briggs és Honda motoros tulajok is hazudnak, csak a jót mondják.
Megértem hogy nem jött be neked ez a vonal, de azért valótlant állitani sem korrekt dolog. Fogadd el hogy van ilyen és olyan is, egyelőre az akksik miatt gyerekcipőben van az ev autózás de azért már vannak vállalható használt járművek a piacon. 5 év múlva valószínűleg egy citroen ami (hogy mopedautóról beszéljünk) is ígéretes használt jármű lesz. Szerintem
Ha valaki megáll a szerelő előtt, hogy nincs töltése, fizethet 200 rugót.
Ha ő kiépíti, szétszereli és a megtisztított állórészt maga viszi és hozza, tényleg kerülhet a töredékébe. De akár 1:2-t számíthat az is milyen fajta a generátor, meg mennyire törzsvásárló a megrendelő. Majd 3 évtizedig hordtam egy ismerős öreg mesterhez hasonlókat a 13. kerületbe. Feléért csinálta mint a nagy ismert profi kőbányai cég.
így becsapsz és magad is, ha azt mondod új gyertya van benne, ha tényleg uj a gyertya és la van probálva ennek ellenére, hogy jol izzit, és tényleg jo, akkor jönnie kellene egy műszeres kompressziomérésnek, az fog mindent eldönteni
kb tavaly voltam, 4mootor4 kollégánál a maglodi telepén és ott is volt éppen egy 10 év körőli ev aixam gyárilag vasfoszfát prizmatikussal szerelve, szoval azért, mert te nem tudsz rola, azért létezik ám ilyen! a dolog pikantériája, hogy a soha be nem döglö ev, éppen hibás volt, nem akart menni egy métert sem, szerelöre várt, már régota és ugyancsak volt nála egy másik elektromos aixam is, ami motorhibás volt, leégett a motor, ezt 200 000-ért csinálták, csak a tekercselést, Woodoo nagyon tudhat valamit, vagy csak nagyon jo környéken lakik, hogy kávédarálo motor árában tekercselnek neki, csak 30000-ért, na, jo! ha nem haragszol nem veled szeretném kitölteni a karácsonyom, csáo
Hali! Úgy vettem észre hogy még csak hőmérséklettől se nagyon függ, ez megint olyan mintha a gyertya bekrepált volna. Gyanús hogy ugyanaz az oldal. Erre mondta valaki hogy hiába nézték a porlasztási képet, ha az egyik felakad, és telibe "vizeli" az épp izzó gyertyát, azt nem fogja szeretni, s elhalálozik. Hát nem tudom, de kénytelen vagyok visszavinni a szervizbe, ma este 22-kor másodmagammal megint majdnem a munkahelyi parkolóban maradtunk, pedig ma még csak hideg sem volt annyira (-1) , de rendkívül ciki, és bosszantó, hogy már megint az van amivel 2 hónapja szervizben volt, hogy a jóistennek elindulni nem akar szegény pára... Még volt vagy két lehetőségem ma éjjel (pedig fél éves az akku), mire elindult.. Úgy indul el hogy "felépül".. először csak zötyög, aztán erősebben, gyorsabban lendül , kalimpál, majd bepörög, és akkor már megy.. Bocsi ha hülyén írom, csak próbálom elmondani hogy mit csinál, és hátha valaki "ráismer", vagy tudja hogy mi a franckarika lehet ez. Kiképzett lyuk, vagy bármi ilyesmi nincsen a hidegindítónak, én a légszűrőház oldalán lévő nagy lyukba, (ahol nekem nincs cső, de amúgy a fűtés felé menne) oda küldtem be, de nem reagált rá semmit, nem indul el tőle könnyebben.. sőt.. még eskü szarabb. Ha kompresszió baja lenne, akkor a féktisztító spray-től azonnal robbannia, indulnia kéne nem? Vagy rossz helyre fújom?
te azt mondtad le vagyok csukva nálad! mégsem! gyorsan mondasz valamit aztán, következö pillanatban az ellentetje van, mint most?, ezt már többször bebizonyítottad, belöled semmi jot nem nézek ki, csak infot akarsz kinyerni belölem egy következö lehordáshoz, degradáláshoz, vagy egyébb kiggyos hadművelethez. nézegesd te is a h andráskát,
a leirt tünetek alapján én sanszosnak tartom, a a hosszutávu kompressziovesztést! ha tavaly is már iylen volt, akkor idére csak roszab lett, de mielött szét van bombázva, még érdemes egy kivett gyertyatesztet végezni, hátha, vallamelyiknek csak a töve izzit, nem a vége?
köszönöm a segíteni akarást!, egyedűl nálad nem érzem ezt a fanosdi elvakultságot, de rajtam az segít, ha félreteszem az ev mopedet, amig megvannak a számomra nem kivánatos hátrányai
hmm. azt gondoltam te okosabb vagy, mint kiggyo!, de nem úgy tűnik. a fannságod elvakít! a kinai is megvan és, még 4 kocsim melette de nyilván nem mind ev kocsi! de nem fogom az orrotokra kötni melyik a legproblémásabb kocsi, annyi rálátást adtak, hogy visszanyúljak a diselhez! érzem a beszédeitekben, hogy minden modszerrel igyekeztek a vizalá nyomni, még meggyanusitva olyasmikkel is, amik nem biztos, hogy úgy vannak, és abban a formában, ahogy ti állítjátok, de ti, pár kosza info alapján pálcát törtök és föleg te! fankodsz tovább ezerrel csak a jokat emlegetve, a roszakat elbagatelizálva, közben korrektnek akarsz látszani, hogy, ha van valami negítívum, majd szolsz, én felhoztam többet is, a szönyeg alá lettek söpörve, vagy észre sem lettek véve, ellett sikolva felettük és továbbra is ücsörögsz az ev moped bakján és lengetted azt az állságos zászlot! ez az én véleményem, ha nem is tetszik. csak szilánknak! a kinai kocsi bms-e nagyon is komoly cucc, sokkal komolyabb, mint ami a másikban van gyárilag, az utobbi csak egy smartnak kikiáltott telefonon nézhetö pár beállítást engedö, amolyan szokványos smart. a kinai, meg képes lenne 400 cellát menegelni, aktiv 1-5 amperig állíthato balanszal, a az összes akkutipust tudja kezelni és, állíthato a cella töltés, merülés fesze 2 digitig, a töltövel kommunikál és befolyásolja azt és lehet a töltö áramot is állítani 1-20 amperig és höfoklimitek állítása, cellahőfokok monitorozása, látom a cellák hömérsékletét frankoba és stb,stb, sorolhatnám reggelig, és ez is le lett gagyizva, látatlanba, mert kinai, ezek vagytok ti! szerintem ez a pali valo nektek?
https://handras.hu/ ez nem fog egy rosz szot sem szolni az elektromos fostalicskáitokrol ja!, majd el felejtem!, a cseh vsafoszfát cellák mit gondolsz honnan vannak? amerikábol?? hát nem! az is kinai, de gondolom, azok azért jok, mert Woodoonak hozzák? elárulom neked azt is, hogy én megtaláltam azt a kinai akkuimportört,aki az ilyen cégeknek szállítanak, csak ki vannak hagyva és nem veszik le rolam a sápot!, de persze látatlanba le vannak szarozva a celláim, pedig akku kapacitásteszterrel lemérve3,6 voltig töltve sorosan bms nélkűl 10 mV ELTÉSÉS VOLT A CELLÁK KÖZT és ugyanígy sorosan meritve 3 voltos cellafeszekig 20mV eltérés mutatkozott, nagyon is jo értékek ezek! nagyon jo ofgrid pakkocska lesz belőlük, a mopedk, meg mennek vissza a multba a disel világba
Tudok olyat én is, aki 1,5 milláért vett egy új, de akku nélküli kínai járművet. Nagyon muci kis darab. Egy picit komolyabb egy 3 kerekű fedett riksánál. Ólomakkus volt! Valami német papírokkal járna, de itt egy mekkmester lítiumot faragott bele. Soha még 20 km-t nem ment egyfolytában.
Ívfény kocsija nem mopedautó, hanem valami kínai belpiacos kocsi. Vannak akiket elcsábít a filléres ár, aztán meglepődnek, amikor szembesülnek vele, hogy semmilyen európai előírásnak nem felel meg, és még egy több milliós egyedi forgalomba helyezési eljárással sem kaphat magyar rendszámot. A saját piacra gyártott olcsó kínai technika hihetetlenül gagyi tud lenni, ami viszont jó minőségű, az annyiba kerül, mint az európai gyártók autói, mire lesz neki típusbizonyítványa.
A 10 évnél régebbi Aixamek ólom akkusak voltak, de a hajtás nem gagyi bennük. Curtis vezérlőket használnak, ez az iparban egy elismert márka.
Van egy 2014-es gyári elektromos Ligierem is, 13e km van benne, az már gyárilag lítium akkus. Ha jól láttam, az akkut a Stihl gyártotta hozzá, a vezérlő maradt Curtis. A Stihl is legendásan megbízható gyártó hírében áll. Az is tökéletes állapotban van, a töltése is működik, ebben a hidegben is, pedig nincs garázsban, mert a másikat használjuk.
A szívás legbiztosabb módja, ha egy eleve gyanús minőségű kínai kocsiba, az AliExpress-ről rendelt noname cellákat farag valaki. A bontott autóipari cellákban jobban meg lehet bízni, mint bármelyik webshoppos kínaiban. LiFePO4 cellákat én csak európai kereskedőtől merek venni, pl áfa nélkül a cseh GWL-től...
Sziasztok! Én is dízel nyűggel jöttem volna. Lomardini 502 FOCS. Októberben tettünk bele 2db új izzítógyertyát, mert piszkos nehezen indult, de érzésem szerint megint nehézkesen indul. (Csak az egyik volt rossz de 2 új került bele) Most egy két izzítás után elindul nagy nehezen tekertetve (20mp) beröccen, de most olyat is csinál hogyha nem megyek azonnal, vagy nem tartom rá a gázt, a járó motorra, akkor lefullad.. na utána aztán valóban gyötrelmes az indítási procedúra. Várakozás, tekertetés, izzítás, vár, teker.. 30mp után kifullad.. vár, vár.. majd nagy nehezen a sokadik próbálkozásra elkapja. Mi az istenért indul ez nekem ilyen rohadt nehezen már megint. Már tavaly télen is ez volt, hogy ne adj isten, míg más meg egyet izzít, és pöcc-röff. Mik lehetnek azon problémák ami miatt ennyire rettenetesen nyögve nyelős ez a dolog. Hidegindító spray-t próbából befújtam a légszűrőházba, nem hatja meg.. ugyanúgy kínlódik tovább minden. Holnap kicserélem a gázolajszűrőt, megnézem hogy nyom-e elég gázolajat. Mi lehet még az oka ennek?
Hidd el, segíteni szeretnénk. Ha 50 000 alatt kipurcantak az aksik, több dolog lehet. Talán az 50 000 nem annyi. Vagy az aksi nem eredeti.
Javasolnám, hogy egy szakember nézze meg. Talán csak egyetlen cella murdalt meg. Talán elég lenne 1-2 cella cseréje. Van olyan korai EV, amiben egy akku reset csodákat tesz. Nagyon szétcsúszott cellákat töltöttünk már fel egyenként. Kivéve persze. 1-2 évig megint ragyogóan dolgoznak.
Hidd el, már nem vagyok érdekelt brumiban. Fan vagyok? Van egy csoda diesel "nagy" autóm. meg egy igazi EV. Pug301 és Zoe. Igen, mindkettőnek van létjogosultsága. Kinek mi a fontos. Nincs is ebben semmi, Más-más a cél, a felhasználás. Imádok a városi lótifutihoz a suhanó EV-ben ülni. De több száz km-re eszembe nem jutna EV-ben utazni.
Engem a LiFePo4 nem tölthetősége bosszant. Használok olyat is, nem találtam ilyen kategorikus tiltást. Igen, nem illik gyötörni. Azt sem. De még az ólomaksit sem. A régi NiFe vagy NiCd bírja csak jól a hidegben rugdosást. Úgy a töltésben, úgy a kisütésben.
Az orosz repülőkben ma is vannak ilyen lúgos akkuk, szélsőségesen igénybe véve! Nagyok, nehezek, de mindent kibírnak. Szibériát is.
Mielőtt EV-t vettem másfél évet tanultam, ismerkedtem az akkuk állapot becsapásaival. Sajnos könnyű dolog. Pedig híradástechnikus vagyok.
"én, mikor megvettem a kocsim kb 8 éves volt és 50000km volt benne és már csak 25km hatótávja volt, nem 10 éves még szépen teljesítő cellák, vajon miért?"
Milyen gyártmányú, típusú ez a járgány? 8 éves, vasfoszfát akkus gyárilag.
én konkrétan láttam aixamot gyárilag prizmatikus vasfoszfáttal, de nem kűzdök fanokkal, felesleges! a nyilvánvalot nem is veszitek figyelembe! kiggyoé gyári?? Woodoo-é gyári?? csak küzdök itt veletek, mint diszno a jégen! ez itt zártosztály lett, a fanok birodalma!
Nem láttam, de hátha a brumis fórumtárs elmondja. Kevés villanyos volt, az is ólom aksikkal. A Bluecar talán nem moped volt, de az spéci meleg akkukkal dolgozott. A Peugeot/citroen féle Zebra-t sem láttam mopedben.
Keress nekünk egy gyári moped kezelési utasítást légyszi. Amiben 0 fok alatt megtiltják az akku töltést és +1-en meg semmi korlát. Akár LiFePo4 aksis gépről.
De a LFePo4 akkus Tesla M3 sem korlátozza a tulajt. Biztos lassabban tölti ha még hideg, de letiltva nincs.
Az sajnos tényleg gáz, ha valakit lehúznak egy 10 éves és lepukkadt akkus géppel. Ahogy szétkopott dízellel is, de akár benyás "igazi" autónál is lehet ilyen. A használtaknak új szempont a megvásárlásánál a szakszerű akku állapot vizsgálat. Mert ott is vannak trükközések az állapotokkal. RESET az akku menedzsmentnek, régi adatok kitörlése, a kilométer óra mellett ezt is figyelni kell.
felesleges a további vita!, de valami ugy kerek, ha körbejárjuk! te és kiggyo haverod, számomra mostanra egyértelművé vált, hogy ev fanok vagytok! és ezzel nincs is semmi baj, mert elmondod az előnyeit és ezek nagy zömében így is vannak, de, amikor pl az akksikrol beszéltek, ti a kocsikba utólag belebuherált celláitokrol beszéltek, amiknek, valymi kevés köze van a gyári mopedautos cellákhoz!, mondj nekem egy moopedautot, a nissan leaf, vagy bmvi3 cellával jön ki a gyárból?? a legtöbb mopedauto, ha valami jobb eresztés, akkor lifepo4 hengeres cellákkal jön, ha űrtecnika, akkor pedig prizmatikus, kocka akksi, ami szintén lifepo4, innentöl kezdve pedig beszéltek a semmiről, akku cella ügyben és félre vannak tályékoztatva a szerencsétlen mopedesek, pedig kiggyo igencsak ellene van az ilyen "hülyeségek terjesztése" történetnek, legalábbis, amig nem ő terjeszti ezeket. a lényeg, hogy én nehezményezem, hogy föleg te, aki a legjobban rálát a dolgokra, a szönyeg alá söpröd, a kérdést, azaz emlitést sem teszel rola, csak továbbsiklasz és szajkozod a jo oldalakat, remélem utolag korrekten teszel állásfoglalást a gyári akukkal kijött járgányok előnyeiről és hátrányairol is, ha már ennyire fanatikus elkötelezettséget érezni személyedben? de, ha csak egy mopedautot mutatsz nekem, amit most meg vehet egy ev mopedre vágyo mopedes és, abban, nissan leaf, vagy i3-as cellák vannak, már emelem is kapalom, persze kivéve a tiétek, kiggyoval. én, mikor megvettem a kocsim kb 8 éves volt és 50000km volt benne és már csak 25km hatótávja volt, nem 10 éves még szépen teljesítő cellák, vajon miért?, de tudod te is!, mert nem nem a cserélt leaf, vagy bmw cellák voltak, hanem a szutyok gyári. ha vesz mopedes 10 év körüli ev mopedet, 99% eséllyel fut bele abba, hogy pakkot kell cseréljen, pedig Woodoo és kiggyo nem erről beszéltek a forumon! félre vezetitek a népeket, mert nektek ilyen, jo, olyan jo! hurrá! legalább beszéltél volna a cellák árnyoldalairol, de semmi! meg sincs emlitve, mivan, ha vesz valaki 10 év körűli mopedet és szar benne a pakk, de én megmondom!!, minimum milkás kiadás lesz belöle és, még lehet nem is mondtam sokat?
Szerencsés esetben az ember célszerszámokat használ minden feladatra, de ha nincs rá pénz, akkor maradnak a kompromisszumok.
Hosszú utakra, pláne ha vontatni is kell valamit, jelenleg nem nagyon van alternatívája a dieselnek. De a városban szaladgálni, pláne hatótávon belüli távolságokra, az elektromostól nincs jobb választás szerintem. Olcsóbb megoldások természetesen vannak, de az nem az elektromos autó hibája, hogy az emberek többségének nem telik rá. A magyar valóság a németek levetett diesel motoros kocsija, de elektromosból még nincs ilyen...
Nekem tetszenének az elektromos mopedautók. Csak a hatótávolság korlátozottsága végett maradok a dízelnél. Mivel többször csinálok évente 150-160 km-s utakat is, aminél gondot okozna az akku töltése. Igaz, hogy a legtöbb km-t itt helyben 10-20km-s távolságban teszem meg. Amire elég lenne az elektromos autó is. De arra nincs pénzem, hogy dízel is és elektromos is legyen a tulajdonomba. Annak jó, akinek van személyautója és azzal eltud menni nagyobb távolságokra. Az mellett pedig van egy elektromos mopedautója a kis távolságokra, hogy kímélje a nagy autót és az utazási költséget. Ráadásul még sokat is autózik az elektromos autó hatótávolságán belül. Nekem azzal a néhány hosszabb úttal is együtt, évente 4000 km-s az átlag utazásom.
Ritkán nézek már be ebbe a topicba, de ha posztolok valamit, azért másnap visszanézek, hátha van valami kérdés, de nem volt semmi reakció, így egy hétig igazoltan hiányoztam, nem pedig sunyin lapultam, bár többször is meg lettem említve.
Kizárólag csak nosztalgiából járok ide, mert egy időben nagyon segítőkész társaság gyűlt itt össze. Amíg a hatóságokkal küzdöttünk, kevés volt a vérre menő vita, talán csak Bander Feri ámokfutása osztotta meg a csapatot. Amióta nem vegzál bennünket a hatóság, sokkal több lett a nézeteltérés, és a személyeskedés. Bár a facebook csoportokhoz képest, itt még mindig nagyságrendekkel jobb a szellemi színvonal.
Mivel engem a diesel motorok és a variátorok nyűgjei nem érdekelnek, az itteni közönség meg az elektromos hajtás iránt szokott ellenérzéseket tápláni, ezért sem járok ide sűrűn. Megtéríteni nem akarok senkit, csak szeretném, ha látnátok, nem az ördögtől való az elektromos mopedautó. Én tökéletesen meg vagyok vele elégedve, nem cserélném el semmilyen dízelre, az tuti. Persze egy elektromos kocsinál is nagyon fontos, hogy milyen típust, és milyen állapotút veszünk, ugyan úgy, mint a diesel motorosnál. Mindkettőnél nagyon mellé lehet nyúlni, aztán lehet fizetni a tanulópénzeket.
Ahogy látom, a mopedautóknak csak az ára emelkedett az egekbe, a megbízhatóságuk viszont ugyan ott van, ahol 15 éve. Csak azóta még az alkatrészek ára is sokkal magasabb, köszönhetően a Ft árfolyam évtizedes lejtmenetének. Szerelőt manapság is alig lehet találni, aki nem tudja saját maga megbütykölni a kocsiját, az oltári szívásokra számíthat.
Szerintem ma már ott tartunk, hogy aki meg tud venni egy 10 évnél fiatalabb mopedautót, annak teljesen reális alternatíva lehet az elektromos változat is. Árban alig van különbség, fenntartási költségekben, megbízhatóságban, és komfortban viszont jelentős az előnye az elektromosnak. Cserébe korlátozottabb a használhatósága, de nem kell hozzá excel tábla, hogy eldöntse valaki, neki melyik a jobb választás.
Az akkuknál se a telefonok és a laptopok 3 év alatt tönkremenő lítium akkujából kell kiindulni, mert már látjuk, hogy 10 évesen is gond nélkül teszik a dolgukat. Nem a kínai gagyiból, és a rosszul sikerült házi barkácsból kell következtetéseket levonni. Meggyőződésem, hogy egy gyári elektromos mopedautóval nagyságrendekkel kevesebb probléma adódik, mint bármelyik diesel motorossal.
Én elfogadom, ha valaki azt mondja, neki jobb a diesel, mert pl a szerelés a hobbija, és csak ahhoz ért, de ne gondoljátok már, hogy én át akarom mosni az agyatokat, és azért írok csak pozitív dolgokat az elektromosról. Ha majd valami baja lesz a Ligieremnek, azt is megírom, és átszámolom a "megtérülést".
Van egy elektromos Piaggio Porterem is, annak nemrég fel kellett "újtítani" a villanymotorját. Kivettem a motort, elvittem egy szakműhelybe. 1 hét alatt megcsinálták, 30e+áfa volt a felújítás. Ennyiért talán egy olajcserét csinálnak meg manapság egy diesel motornál a szervizben...
én a magam részéröl, erösen fontolgatom, hogy egyenlöre elengedem ezt az ev mopedezést. tegnap volt egy ujabb hazavontatásom. nagyon sok a negatívum számomra, marad a jo öreg disel.