Azért az elgondolkodtató hogy ilyenkor mennyi okos ember lesz hirtelen, a szárnyleeséstől kezdve a fakezű pilótáig mindent tudni vélnek... és azt teli torokból hirdetik is... Aki azért ismeri a gépet és ismerte Ferit is, az azért óvatosabban fogalmaz (szerintem), vagy legalábbis kéne hogy így tegyen!(én próbálok) Egyébként pedig nem bűnöst, hibást vagy felelősöket kell keresni -az nem a mi dolgunk- , hanem elgondolkodni hogy mi vezethet egy ilyen katasztrófához!(és nem csak műszaki jellegű tényezőkre gondolok,sőt...) Megkérnék minden nagyon okos embert (magamat nem tartom annak) hogy ha véleményt nyilvánít -pláné egy nyilvános fórumon- legyen szíves kicsit óvatosabban fogalmazni, miellőtt ostoba és sértő dolgokat állít mind a Corvusról, mind a pilótáról, meg általában a kisgépes repülésről! Köszi!
Ja még csak annyit, hogy nem 2 gép repül külföldön hanem nyolc.
Ez így vészjóslóan hangzik, de azt a híradók is mondták, hogy a 23 legyártott gépbők kettő van külföldön (Ausztrália, Dél-Afrika?), a többi itthon. Ez nem a várva várt világsiker a nagyfiúk pályáján :-(
És azt itt a Zindexen mondta talán valaki, hogy minddel vannak gondok, ha nem is ilyen súlyosak. De miért? A motor kész repülőgépmotor a sárkányon túl sok mindent nem lehet elrontani, hacsak nem magát a szerelést. Kár érte, nekem is nagyon tetszik ez a gép.
Én eddig ennek a gépnek nagy rajongója voltam. De amit az utóbbi napokban hallottam róla, az hihetetlen. Egyszerűen nem szabad engedni, hogy ezek a repülő koporsók tovább repülhessenek. Ha nem derül fény az igazságra, akkor ez a gép a közeli jövőben újabb áldozatokat fog majd szedni. Alapvető hibák vannak a géppel. A cég és az alkalmazottak kegyetlenül hárítanak. Ha kiderül az igazság, akkor a nyomozás akadályoztatása miatt nem csak fejek fognak hullani a cégnél, hanem börtönéveket kapnak majd jutalom gyanánt. Kívánom, hogy így legyen!
Az igazság mindig győz. Kívánom, hogy most is így legyen. Konkrétumokat nem említek. Az utóbbi időben megtanultam, hogy néha jobb hallgatni.
Nem repülhetnek a Corvus Corone típusú gépek | 2007. augusztus 04., szombat 15:33
A két halálos áldozattal járó repülőbaleset kivizsgálásig minden Corvus Corone típusú repülő közlekedését megtiltotta a Légiközlekedési Igazgatóság.
A szervezet közlése szerint nem zárható ki, hogy a Bugacpuszta térségében csütörtökön történt baleset műszaki és konstrukciós meghibásodás miatt következett be.
A Bács-Kiskun megyében lezuhant ultrakönnyű kétszemélyes motoros kisrepülőgép vezetője magyar, utasa holland állampolgár volt.
Mivel ez nem repülőtér, hanem nem nyilvános le- és felszálló terület, ezért a gépek szűzfelszállása és a PLH légialkalmassági felülvizsgálata a szomszédos Jakabszállási repülőtéren történik. Remélhetőleg egyszer meglesz a Part M, Subpart G szerinti jóváhagyásunk is.
Azok a pilóták, akik a mi "érdekeltségi körünkbe" tartoznak, azok bizonyították tudásukat, tudnak repülni, le és felszállni illetve az ehhez szükséges manővereket (bejövetel, siklópálya megtörés, kilebegtetés stb) már elsajátították. Például mostanában a vállalati pilótánk klb. (850m-350 m) magasságokban leállított motorral helyezkedik be és száll le.
Az UL változat kigurulása enyhe fékezéssel 80 méter normál bejöveteli sebesség és szélcsend esetén.
Kezdőkiképzéssel nem foglalkozunk, mert nem foglalkozhatunk. Nincs meg hozzá a PLH jóváhagyása illetve néhány humán és anyagi-tárgyi feltétel.
Viszont szívesen látnánk kivülállóként beruházókat, akik további ingatlanvásárlással és szilárd burkolatú pálya megépítésével és lehetőség szerint ICAO kompatibilis pályafényrendszer kiépítésével dobnák fel a placcunk szinvonalát. :-)
Sajnos nem. Nem repülőtér-építéssel hanem repülőgép-építéssel foglelkozunk. :-) Mivel a placc hivatalosan nem repülőtér, hanem nem nyilvános le-és felszálló terület, egyébként is csak saját felelőségre szálhatsz le.
Ha 70 csomóval kezdesz kilebegtetni,tuti,hogy a szép zőld hangár allit meg,
Ez most lehet, hogy egy laikus fantáziálása, de nem tudnátok valami fordított "síugró" sáncot kialakítani homokból, zöldbetonból? Gyöngyösön (ami egy elnyúlt V alakú mező) az előfordul, hogy az erdő felett elfogyik a magasság a gép alól, de túlfutásról még nem hallottam :-)
Egyébként a cég nem hivatalos :-) weboldalán a www.ktevivo.hu -n rengeteg kép van az elkészült gépekről. És még sok érdekes kép a repülés ( és más) témából.
Ez a hozzászólás nem jött volna létre, ha nincs Prüntyi! (reklám helye)
Sziasztok,én rendszeresen leszállok balloszögön cess.172 géppel.
Néhány jó tanács,ezt anno nekem is elmondta valaki,pár dologra tényleg oda kell
figyelni,amugy szép,jo fekvésű pálya...
-32 pályairány gáz,nem tudsz laposan jönni a nagyfeszkotól,mire kilebegtetsz,már a pálya 2/3-részénél vagy,ott homokos,átbukhat a gép!
-ha nincs nagyon erős hátszél,14 irány jó.
14-4.ben rögtön 40fok fékszárny/nekem 30 van,az is elég/,gáz csumára le,a 172 repül 50-60 csomóval ,Ne többel!!!
Mondom,akármit ir a "nagykönyv"ez a gép 40 csomóval is vigan repül,szóval a legideálisabb 50 csomó!
-a küszöb jelnél lebegtetés,pont a gép a nagy fánál,(mármint a fa,a pálya szélén..)))a pálya 1/4 részénél fog földet érni,igy a kilebegtetés pont a homoktenger felett lesz.,Az orfutót tartsd fent,mert a pálya kicsit göröngyös!Ha a fenti sebeséggel jössz,bőven meg tudsz állni a nagy hangár elött!!
-Ha 70 csomóval kezdesz kilebegtetni,tuti,hogy a szép zőld hangár allit meg,akkor inkább STARTOLJ át!
Felszállni,-akármilyen szél is van-csak 32 irányból,mert a 14 küszöbtől el sem tudsz indulni a homoktól.
Ja,és még valami,amit pár nappal ezelött "Topi"mondott :néha ,nagy oldalszélben előfordúl,hogy az erdő felett,erős süllyedésben valahogy elfogy a gép alatt a levegő...
Én még ilyet nem tapasztaltam,de állitólag ilyenkor esel,mint a kő...
Egyébként a reptérrel nem a talaj a legnagyobb gond( én Kkfházán repülök, szerintem ott roszabb a helyzet), hanem ami körülötte van: a pálya egyik vége erdő, a másik végén van egy nagy hangár meg egy vágóhid egy kis nagyfeszültségű vezetékkel fűszerezve, amugy honlapon van légifelvétel a repülörétről...
Szerintem megoldható, de azért 172-el nem jönnék.. :)
A honlapon megtalálod az email cimeket, telefonszámokat, én a Snaiker Sanyit vagy a Szabó Árpit ajánlom, őket érdemes ezzel zaklatni, általában pozitivan állnak az ilyen dolgokhoz... (ha esetleg mégse, akkor bocs :) )
Egyértelmű a fékbetét, már szétszedték, kipucolták, most várom az újat. Egy kemény rög beakadt a fékpofa alá éa leégette.
Sajnos a Királyvarnyúval nem tudtam volna megoldani a feladatot: hőlégballon-versenyen voltam célbíró, ki kellett tenni egy célkeresztet a szántóföld közepére és várni a lufikat, hogy célbadobjanak rá. Ha netalán lenne a Corvusnak VTOL változata... :-)
Ja a terepjárókról meg csak annyit, hogy a vevők vagy inkább érdeklődők előszeretettel érkeznek ilyen jellegű járművekkel, na persze nem az olcsóbb fajtákkal... :)
HMMM,biztos az a fránya fékbetét/sok fékezés a szántásba...)))/,nem inkább-esetleg-a kuplungtárcsa?Na,én meg majdnem bedöltem a toyota reklámoknak..)))
A (tv2)-ben volt egy optimista riport a Corvusról, már 30 darabot adtak el belőle, havonta kettőt csinálnak. Lassan ez lesz a módi, nem a terepjáró :-)
Ebből hány volt a kitben és a repülőképesen eladott?
Kecskeméttel nincs különösebb kapcsolat, Topi repüli be a gépeket ha meglesz minden papirja, most csak részt vesz a berepülésben, a Jakabi reptéren vannak az első repülések merthogy a Ballószögi legelő nem igazán alkalmas berepülésre :)
Talán még annyi hogy 5 Kiskunfélegyházi repülőklub tag (vagy extag) dolgozik a cégnél.
Egyébként milyen a kontaktus a közeli repterekkel?(jakab,matko,kecskemét,stb).Azért kérdezem,mert pont itt olvastam,hogy TOPI..STB,és jakabi képen repül az egyik madár..