Keresés

Részletes keresés

Vgyuri Creative Commons License 2007.08.05 0 0 77

Ja még csak annyit, hogy nem 2 gép repül külföldön hanem nyolc.

 

Ezt a (tv2)-ben az (Aktív) mondta, akik beszéltek a corvusosokkal. Attól még félre is beszélhetnek :-)

 

De 23-ból 8 sem nagy siker, figyelembevéve, hogy a gép ára inkább a Lajtán túli zsebekre hajazik. Ott ez nem volna rossz tudás/ár viszony.

 

 

 

Előzmény: hankey (75)
hankey Creative Commons License 2007.08.05 0 0 76

Áruld már el nekem légyszives(ha már ilyen nagy szakember vagy) mióta használnak "öntőformát" a kompozit technológia során? Hmm?

Ez nem legógyár  vagy  fröccsöntőüzem...

Mégegyszer megkérnék minden kedves hozzászólót hogy akármilyen jólinformáltnak és okosnak érzi is magát ostobaságokat ne állítson...

Ami a gittelést illeti az csak esztétikai okbol kell, de azt hiszem ebbe kár is belemenni...

 

 

Előzmény: Törölt nick (74)
hankey Creative Commons License 2007.08.05 0 0 75


Azért az elgondolkodtató hogy ilyenkor mennyi okos ember lesz hirtelen, a szárnyleeséstől kezdve a fakezű pilótáig mindent tudni vélnek... és azt teli torokból hirdetik is...
Aki azért ismeri a gépet és ismerte Ferit is, az azért óvatosabban fogalmaz (szerintem), vagy legalábbis kéne hogy így tegyen!(én próbálok) 
Egyébként pedig nem bűnöst, hibást vagy felelősöket kell keresni -az nem a mi dolgunk- , hanem elgondolkodni hogy mi vezethet egy ilyen katasztrófához!(és nem csak műszaki jellegű tényezőkre gondolok,sőt...)
Megkérnék minden nagyon okos embert (magamat nem tartom annak) hogy ha véleményt nyilvánít -pláné egy nyilvános fórumon- legyen szíves kicsit óvatosabban fogalmazni, miellőtt ostoba és sértő dolgokat állít mind a Corvusról, mind a pilótáról, meg általában a kisgépes repülésről! Köszi!

 

Ja még csak annyit, hogy nem 2 gép repül külföldön hanem nyolc.

Németo. , Spanyolo. , USA., Dél Afrika , Dubai (Ausztrália nem)

 

Törölt nick Creative Commons License 2007.08.05 0 0 74
Csak egy példa:

Rossz öntőforma miatt kiöntött üvegszálas szerkezet gittel való javítása. Például.

De ez csak reptéri szóbeszéd. vannak ott más gondok (is).
Előzmény: Vgyuri (73)
Vgyuri Creative Commons License 2007.08.05 0 0 73

Ez így vészjóslóan hangzik, de azt a híradók is mondták, hogy a 23 legyártott gépbők kettő van külföldön (Ausztrália, Dél-Afrika?), a többi itthon. Ez nem a várva várt világsiker a nagyfiúk pályáján :-(

 

És azt itt a Zindexen mondta talán valaki, hogy minddel vannak gondok, ha nem is ilyen súlyosak. De miért? A motor kész repülőgépmotor a sárkányon túl sok mindent nem lehet elrontani, hacsak nem magát a szerelést. Kár érte, nekem is nagyon tetszik ez a gép.

 

Előzmény: Törölt nick (72)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.05 0 0 72
Sziasztok!

Én eddig ennek a gépnek nagy rajongója voltam. De amit az utóbbi napokban hallottam róla, az hihetetlen. Egyszerűen nem szabad engedni, hogy ezek a repülő koporsók tovább repülhessenek. Ha nem derül fény az igazságra, akkor ez a gép a közeli jövőben újabb áldozatokat fog majd szedni. Alapvető hibák vannak a géppel. A cég és az alkalmazottak kegyetlenül hárítanak. Ha kiderül az igazság, akkor a nyomozás akadályoztatása miatt nem csak fejek fognak hullani a cégnél, hanem börtönéveket kapnak majd jutalom gyanánt. Kívánom, hogy így legyen!

Az igazság mindig győz. Kívánom, hogy most is így legyen. Konkrétumokat nem említek. Az utóbbi időben megtanultam, hogy néha jobb hallgatni.

Egy jakabi pilóta.
Airbus A318 Creative Commons License 2007.08.04 0 0 71
Nem repülhetnek a Corvus Corone típusú gépek
| 2007. augusztus 04., szombat 15:33

A két halálos áldozattal járó repülőbaleset kivizsgálásig minden Corvus Corone típusú repülő közlekedését megtiltotta a Légiközlekedési Igazgatóság.

A szervezet közlése szerint nem zárható ki, hogy a Bugacpuszta térségében csütörtökön történt baleset műszaki és konstrukciós meghibásodás miatt következett be.

A Bács-Kiskun megyében lezuhant ultrakönnyű kétszemélyes motoros kisrepülőgép vezetője magyar, utasa holland állampolgár volt.
Junius18 Creative Commons License 2006.10.22 0 0 70
Mivel ez nem repülőtér, hanem nem nyilvános le- és felszálló terület, ezért a gépek szűzfelszállása és a PLH légialkalmassági felülvizsgálata a szomszédos Jakabszállási repülőtéren történik. Remélhetőleg egyszer meglesz a Part M, Subpart G szerinti jóváhagyásunk is.

Azok a pilóták, akik a mi "érdekeltségi körünkbe" tartoznak, azok bizonyították tudásukat, tudnak repülni, le és felszállni illetve az ehhez szükséges manővereket (bejövetel, siklópálya megtörés, kilebegtetés stb) már elsajátították. Például mostanában a vállalati pilótánk klb. (850m-350 m) magasságokban leállított motorral helyezkedik be és száll le.

Az UL változat kigurulása enyhe fékezéssel 80 méter normál bejöveteli sebesség és szélcsend esetén.

Kezdőkiképzéssel nem foglalkozunk, mert nem foglalkozhatunk. Nincs meg hozzá a PLH jóváhagyása illetve néhány humán és anyagi-tárgyi feltétel.

Viszont szívesen látnánk kivülállóként beruházókat, akik további ingatlanvásárlással és szilárd burkolatú pálya megépítésével és lehetőség szerint ICAO kompatibilis pályafényrendszer kiépítésével dobnák fel a placcunk szinvonalát. :-)
Előzmény: Vgyuri (69)
Vgyuri Creative Commons License 2006.10.22 0 0 69

A királyvarjúnak bármilyen elcseszett leszálláskor is elegendő a pálya?

 

Előzmény: Junius18 (68)
Junius18 Creative Commons License 2006.10.22 0 0 68
Sajnos nem.
Nem repülőtér-építéssel hanem repülőgép-építéssel foglelkozunk. :-)
Mivel a placc hivatalosan nem repülőtér, hanem nem nyilvános le-és felszálló terület, egyébként is csak saját felelőségre szálhatsz le.

Előzmény: Vgyuri (67)
Vgyuri Creative Commons License 2006.10.20 0 0 67

Ha 70 csomóval kezdesz kilebegtetni,tuti,hogy a szép zőld hangár allit meg,

 

Ez most lehet, hogy egy laikus fantáziálása, de nem tudnátok valami fordított "síugró" sáncot kialakítani homokból, zöldbetonból? Gyöngyösön (ami  egy elnyúlt V alakú mező) az előfordul, hogy az erdő felett elfogyik a magasság a gép alól, de túlfutásról még nem hallottam :-)

 

Előzmény: Törölt nick (62)
hankey Creative Commons License 2006.10.20 0 0 66
Prüntyi Kutya, Mi a helyzet?Semmi? :)
Előzmény: Junius18 (64)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.18 0 0 65
qva jó az oldal,klasszak a képek!!
Előzmény: Junius18 (64)
Junius18 Creative Commons License 2006.10.18 0 0 64

Egyébként a cég nem hivatalos  :-) weboldalán a www.ktevivo.hu -n rengeteg kép van az elkészült gépekről. És még sok érdekes kép a repülés ( és más) témából.

Ez a hozzászólás nem jött volna létre, ha nincs Prüntyi! (reklám helye)

 

 

Junius18 Creative Commons License 2006.10.15 0 0 63
:-)
Általában pozitívan.
:-)
Előzmény: hankey (60)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.15 0 0 62

Sziasztok,én rendszeresen leszállok balloszögön cess.172 géppel.

Néhány jó tanács,ezt anno nekem is elmondta valaki,pár dologra tényleg oda kell

 figyelni,amugy szép,jo fekvésű pálya...

-32 pályairány gáz,nem tudsz laposan jönni a nagyfeszkotól,mire kilebegtetsz,már a pálya 2/3-részénél vagy,ott homokos,átbukhat a gép!

 

-ha nincs nagyon erős hátszél,14 irány jó.

14-4.ben rögtön 40fok fékszárny/nekem 30 van,az is elég/,gáz csumára le,a 172 repül 50-60 csomóval ,Ne többel!!!

 

Mondom,akármit ir a "nagykönyv"ez a gép 40 csomóval is vigan repül,szóval a legideálisabb 50 csomó!

 

-a küszöb jelnél lebegtetés,pont a gép a nagy fánál,(mármint a fa,a pálya szélén..)))a pálya 1/4 részénél fog földet érni,igy a kilebegtetés pont a homoktenger felett lesz.,Az orfutót tartsd fent,mert a pálya kicsit göröngyös!Ha a fenti sebeséggel jössz,bőven meg tudsz állni a nagy hangár elött!!

 

-Ha 70 csomóval kezdesz kilebegtetni,tuti,hogy a szép zőld hangár allit meg,akkor inkább STARTOLJ át!

 

Felszállni,-akármilyen szél is van-csak 32 irányból,mert a 14 küszöbtől el sem tudsz indulni a homoktól.

 

Ja,és még valami,amit pár nappal ezelött "Topi"mondott :néha ,nagy oldalszélben előfordúl,hogy az erdő felett,erős süllyedésben valahogy elfogy a gép alatt a levegő...

Én még ilyet nem tapasztaltam,de állitólag ilyenkor esel,mint a kő...

 

Jo repülést.

 

 

Előzmény: Törölt nick (59)
hankey Creative Commons License 2006.10.14 0 0 61
Egyébként a reptérrel nem a talaj a legnagyobb gond( én Kkfházán repülök, szerintem ott roszabb a helyzet), hanem ami körülötte van: a pálya egyik vége erdő, a másik végén van egy nagy hangár meg egy vágóhid egy kis nagyfeszültségű vezetékkel fűszerezve, amugy honlapon van légifelvétel a repülörétről...
hankey Creative Commons License 2006.10.14 0 0 60

Szerintem megoldható, de azért 172-el nem jönnék.. :)

A honlapon megtalálod az email cimeket, telefonszámokat, én a Snaiker Sanyit vagy a Szabó Árpit ajánlom, őket érdemes ezzel zaklatni, általában pozitivan állnak az ilyen dolgokhoz...  (ha esetleg mégse, akkor bocs :) )

 

Előzmény: Törölt nick (59)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.12 0 0 59

Hello,ha pl egy baráti társaság meg szeretné nézni a "corvus"gyártását,bárki elmehet balloszögre,vagy valakinél be kell jelentkezni?

 

Emlitettétek,hogy nagyobb gépek is le tudnak ott szállni,szóval-esetleg-mehetnénk pestről négyen is,mondjuk egy c-172 kis géppel?

 

Lehet-e fényképezni,kamerázni is?

 

Tudnánk beszélni,találkozni Szabó Zoli.val is?/topi/

 

Kösz

 

 

 

 

Vgyuri Creative Commons License 2006.10.10 0 0 58

Egyértelmű a fékbetét, már szétszedték, kipucolták, most várom az újat. Egy kemény rög beakadt a fékpofa alá éa leégette.

 

Sajnos a Királyvarnyúval nem tudtam volna megoldani a feladatot: hőlégballon-versenyen voltam célbíró, ki kellett tenni egy célkeresztet a szántóföld közepére és várni a lufikat, hogy célbadobjanak rá. Ha netalán lenne a Corvusnak VTOL változata... :-)

 

Előzmény: Törölt nick (55)
hankey Creative Commons License 2006.10.10 0 0 57

Ja a terepjárókról meg csak annyit, hogy a vevők vagy inkább érdeklődők előszeretettel érkeznek ilyen jellegű járművekkel, na persze nem az olcsóbb fajtákkal... :)

 

hankey Creative Commons License 2006.10.10 0 0 56

Talán terepgumival meg négykerékhajtással kellene ezentul piacra dobni a corvust ...

Egyébként a harminc gép még csak "papiron" van eladva.

Lesz a Tv2-n, talán a magellánban egy hosszabb műsor a cégről, most valamikor jönnek forgatni...

Mostanában egyébként egyre többször jönnek forgatni, kezdünk kicsit "kameraérzékenyek" lenni -a okos kérdés- na de hát ilyen a médiasztárok élete :)

 

Törölt nick Creative Commons License 2006.10.10 0 0 55
HMMM,biztos az a fránya fékbetét/sok fékezés a szántásba...)))/,nem inkább-esetleg-a kuplungtárcsa?Na,én meg majdnem bedöltem a toyota reklámoknak..)))
Airbus A380-800 Creative Commons License 2006.10.10 0 0 54
Akkor inkább Corvus-t vegyél ha netán terepjárót akarnál. :)


(bár egy H1-es vagy H2-est elbírnék viselni :) )
Előzmény: Vgyuri (53)
Vgyuri Creative Commons License 2006.10.10 0 0 53

Nekem még terepjáróm sincs. :-(

 

A múltkor rákényszerültem a Toyota Corollámmal, hogy lemenjek egy szántásba, egy leégett fékbetétembe került, meg össze-vissza van verve az alja :-)

 

Előzmény: Airbus A380-800 (52)
Airbus A380-800 Creative Commons License 2006.10.10 0 0 52
"Lassan ez lesz a módi, nem a terepjáró :-)" Már neked is van? ;o)
Előzmény: Vgyuri (51)
Vgyuri Creative Commons License 2006.10.10 0 0 51

A (tv2)-ben volt egy optimista riport a Corvusról, már 30 darabot adtak el belőle, havonta kettőt csinálnak. Lassan ez lesz a módi, nem a terepjáró :-)

 

Ebből hány volt a kitben és a repülőképesen eladott?

 

hankey Creative Commons License 2006.10.08 0 0 50

Kecskeméttel nincs különösebb kapcsolat, Topi repüli be a gépeket ha meglesz minden papirja, most csak részt vesz a berepülésben, a Jakabi reptéren vannak az első repülések merthogy a Ballószögi legelő nem igazán alkalmas berepülésre :)

Talán még annyi hogy 5 Kiskunfélegyházi repülőklub tag (vagy extag) dolgozik a cégnél.

Előzmény: Törölt nick (48)
Airbus A380-800 Creative Commons License 2006.10.07 0 0 49
Gyönyörűek.


köszi
Előzmény: hankey (38)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.07 0 0 48

Ok,köszönöm a választ!

Egyébként milyen a kontaktus a közeli repterekkel?(jakab,matko,kecskemét,stb).Azért kérdezem,mert pont itt olvastam,hogy TOPI..STB,és jakabi képen repül az egyik madár..

Előzmény: hankey (47)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!