Hasznos info, köszi!Akkor - ahogy egyébként a Midea leírásában is szerepel - a gép maximális teljesítményfelvétele a 400W, a tényleges fogyasztása viszont ettől alacsonyabb.
A Carriernél meg már eleve a tényleges fogyasztást tüntették fel. Gondolom, a kompresszora is ugyanaz lehet.
Köszönöm, hát igen, a kompresszor a lényeg. Csak abba nem látok bele, hogy melyik említett típusban milyen van. Az előző párátlanítónkban javíthatatlan volt a kompresszor, rövidzárlatos lett. Gondolkoztunk az újratekercselésében, de úgy gyártják, hogy ez lehetetlen. Szóval, ezért is érdekelne, hogy van-e olyan megbízható párátlanító, amelynek viszonylag tartós a kompresszora, és ha elromlik, lehet cserélni (vagy viszonylag olcsón javítani, ha pl. rövidzárlatos lesz).
De talán idealista vagyok és a mai fogyasztói társadalom arról szól, hogy olyan készülékeket gyártsunk, amelyek a garancia lejártát követően javíthatatlanul elromlanak (vagy a javítás többe kerül, mint az új gép):-)
Amúgy a gépet mi is folyamatos párátlanító üzemmódban használtuk.
"...Vagy a keresztmetszet méretét kell szabályozni, ezt teszik páraszabályzós légbeejtők..."
Korábban tettem egy próbát, hogy hogyan viselkedik a légbeejtő zsaluja a páratartalom változására: egy 63%-os páratartalmú fürdőszobában mesterségesen "szárítottam" a levegőt egy páramentesítővel, és közben figyeltem a helyiség közepén elhelyezett légbeejtő zsalujának a változását. A végeredmény az lett, hogy RH55%-ig alig zárt, és csak RH50% alatt korlátozta valamennyire a légáramlatot (az erről készült fotókat fel is töltöttem korábban). Kérdés, hogy mennyire valós helyzet az, hogy télen, a nyílászáróban elhelyezett légbeejtőnél 50% alatti lesz a mért páratartalom. Nálam a nappaliban most RH51%-ot mutat a hygrométer, miközben a légbeejtő zsalui éppen csak elfordultak egy picit.
A szellőzés nyomáskülönbség hatására valósul meg. Nyomáskülönbség szél illetve hőmérsékletkülönbség hatására alakul ki.
Belátható, hogy ha van egy fix keresztmetszetű légbeejtő, akkor az ősszel/tavasszal elégtelen szellőzést valósíthat meg (nincs nagy delta T), viszont télen / nagy szélben meg feleslegesen túl nagyot. Vagy a keresztmetszet méretét kell szabályozni, ezt teszik páraszabályzós légbeejtők, vagy pedig a nyomáskülönbség változékonyságát kell csökkenteni. Erre lehet megoldás egy-egy 5-10W-os DCventi amiket a vizes helyiségekbe egy-egy méter hangcsillapító mögé beszerelve folyamatosan működtet a felhasználó. A rések meg a legtávolabbi szobák ablakain rövid szakaszon reverzibilisen eltávolított szigetelése.
Valóban, a komolyabb rendszerek VOC érzékelővel is ki vannak egészítve. Viszont az az 5 darab légbeejtő alapból pótolni fogja a légcserét, mivel nem zárnak teljesen. És itt jön az, ami megkérdőjelezi az egész energiatakarékosságot: sokan cserélik le a régi nyílászáróikat takarékossági okokból modern, tökéletesen záródó ablakokra, amit aztán a légbeejtőkkel "visszabutítanak"...
Midea, Korel, Carrier...ezek lényegében egy konszern termékei, ezért is néznek ki külsőre ugyanúgy. De az elképzelhető, hogy a "belviláguk" némileg eltérő, és emiatt a Carrier kisebb fogyasztású...
Konkrét tapasztalatom nincs ezzel a két márkával, de egyik sem az a noname kategória. Bár valójában akár egy névtelen, vagy OEM típus is lehet megbízható, a kompresszor a lelke az egésznek.
A szabályozhatóságról: azt Neked kell tudnod, hogy van-e olyan helyzet, amikor alacsonyabb vagy magasabb páratartalmat kellene tartanod a lakásban. Ez én páramentesítőimen van erre lehetőség, de mivel magam kontrollálom a gépet, ezért szinte csak a folyamatos üzemmódot használom.
Erre a kérdésre nem tudok érdemben válaszolni. Az biztos, hogy eddig szinte 0 szellőzés volt, most meg folyamatosan van. Hogy ez kevesebb-e mint amit te írtál, vagy több, azt nem tudom. A lényeg, hogy a levegő szárazabb és frissebb.
Egy kétfokozatú ventilátor csinál vákuumot a házban (fürdőben van nálam), ami azt jelent, hogy amíg a beállított páratartalmat el nem éri, addig nagyobb fordulaton pörög, ha beáll a rendszer, akkor egy alacsonyabb fordulatszámon megy. Ezen kívül az ablakokba lett beépítve összesen 5 db szellőző, ami páratartalomtól függően engedi be a levegőt a helyiségekbe. Tehát csak ott szellőzik, ahol indokolt. A ház kb 75m2 két szinten. Ez ~250e Ft volt.
Kötekedésnek tűnik, de nem annak szánom. Miért páratartalomhoz van kötve a szellőztetés mértéke? Sokkal egészségesebb a 30m3/h/fő értéket használni. Ez leginkább a feldúsuló CO2 -t hivatott szinten tartani.
Igen, ha rendesen és folyamatosan fűtesz, akkor minden falad és bútorod át van melegedve. Naponta többször is szellőztethetsz KERESZTHUZATTAL 3-4 percig, mert csak a levegőt cseréled ki és a friss levegő hamar átmelegszik. Mi így csináljuk, pici babánk van, átlagosan 50% alatt van így a páratartalom, a hőmérséklet pedig 1-2 tized fokot csökken csak 1-1 szellőztetés alkalmával.
Sziasztok! Korábban ígértem, hogy beszámolok a kiépített higroszabályzott szellőző működéséről. Azt tudni kell, hogy évekig küszködtünk a penésszel és az ezzel járó kellemetlenségekkel, mire rászántam magam a beruházásra. Azt kell mondjam, hogy nagyon tetszik. Az az érzés, hogy mikor hazaérek friss levegő fogad, nincs penész szag, nem kell izgulnom, hogy ha elhúzom a bútorokat a fal mellől, mit fogok látni megfizethetetlen.
Korábban 80% körül volt a páratartalom, most beállt 40-50 közé, és még lehet, hogy javulni fog, mert mire minden kiszárad, akár egy hónap is lehet. Igaz, kicsit többe kerül mint egy önálló páramentesítő készülék, de talán hatékonyabb is, és az egész lakást/házat páramentesen tartja. Szerintem aki hosszú távban gondolkodik, megéri.
Igen, utólag belegondolva már tényleg lehettek volna jobbak a gépem paraméterei (különösen az energiafogyasztás). De legalább 3,5 évet gond nélkül kibírt, már ez sem kis szó a mai világban:-).
Az igaz, ha nincs jól karbantartva a mobil páramentesítő (vagy csak, ha magától öregszik), akkor a gyárilag megadottnál többet fogyaszt?
A kisszobánk 25 kbm körüli, ennél kisebb helyiségünk, ami szóba jöhet, sajnos nincs.
Csak átmeneti állapot az energiazabáló (klíma párátlanító üzemmódban + hősugárzó páros), gőzerővel keresem a jó, új páramentesítőt. Átnéztem jó néhány fórumot, a WDH 520B-ről elég jókat írtak (a Trotec-ről viszont kicsit gyakrabban azt, hogy időnként / típusonként még a gyári 2 év garanciát sem bírja ki). De ez nyilván szerencse kérdése is. Melyik a "jobb" márka szerintetek?
A WDH 520B elég alapgép (nem programozható pl. és nincs külön venillátorfokozat), de ha stabilan működik, miért ne? Valaki, akinek régóta van, tapasztalta, hogy hangosodik? Esetleg arról van tapasztalat, hogy időkapcsolót hogy bír (mi csak leállításra használnánk)?
Csörlőzd fel a plafonra, a kondenzvizét pedig egy slagon engedd le valami vödörbe. Ott működtesd ahol megjelenik a penész + szigeteld le azt a lépcsőházat kívülről, felülről, ha tudod.
Újra itt a penész szezon, újabb kérdésem lenne, hátha valakinek van valamilyen tapasztalata.
Tavaly már megküzdöttem a penésszel a lakáson belül, egyelőre ott nincs gond. Persze volt minden, penészgátló festék, bútorok átrendezése, ahol lehetett, illetve a konyhabútor mögött nagyobb szellőzőrés kialakítása, bútorlábazatba szellőzőrácsok, plusz egy párátlanító készülék beszerzése is megtörtént. Így a lakáson belül a mért értékek most rendben vannak :).
Viszont van egy lépcsőház, ahol a fűtés elég gyenge maximum 10-15 fokra fűthető fel. A lépcsőház egy 3x3 alapterületű kb. 6 m belmagasságú helyiség értelemszerűen két külső (hideg) fallal. A páratartalom 70% körül van, gyakori szellőztetéssel is. A probléma, hogy a felső sarokban szokás szerint megjelent a penész. Most gondolkodóba estem, hogy vajon egy ilyen helyiség szárítására is alkalmas lehet egy párátlanító készülék? Természetesen olyanra gondoltam, ami 10 fok alatt is működik, de fizikailag érdekelne, hogy egy 6m belmagasságú helyiséget mennyire hatékonyak tud párátlanítani egy a helyiség aljában üzemelő készülék. Képes lehet a felső részek szárítására is?
Ha van valakinek tapasztalata nagy belmagasság páramentesítésével akkor szívesen venném, ha megosztaná :).
Elég sok fogyott belőle. Gyakorlatilag a gép teljes mechanikai részét, a burkolatot, az elpárologtatót kezeltem vele. A behatási időt követően áttörölgettem mindent, eltávolítottam az összes penészt. A vízgyűjtő tartályba klóros meleg vizet engedtem, és pár óra múlva átmostam. Ezután újra átfújtam a gép belső részét, és negyed óra múlva az udvaron elindítottam negyed órára a páramentesítőt (szerencsére jó idő volt, így vélhetően nem ártottam neki).
Egyébként amikor eltávolítottam a burkolatot, érezhetően nem volt még soha szétszedve a gép. Mivel használtan vettem, szinte biztos vagyok benne, hogy már akkor penészes volt belülről, amikor elhoztam. Sajnos hülye voltam, és csak most, 2 év elmúltával vettem a fáradtságot, hogy kitakarítsam a belsejét. Legközelebb az Einhell gépem következik... Ha valaki használtan vesz páramentesítőt, annak feltétlen ajánlom, hogy nézze át alaposan, kívül-belül. Persze a szétszerelést, és a tisztítást mindenki saját felelősségére végezze!
Egyszer télen a kocsi csomagtartójában hagytam egy páramentesítő granulátumot. Be volt csomagolva gyárilag egy nejlon zacskóba, szóval nem oda terveztem használni, csak ott felejtettem. Tavasszal, vagy nyáron, amikor megtaláltam, teljesen össze volt állva.
Nálam a szélvédő bal alsó sarkában szokott némi pára lecsapódni, ott sajnos nem tökéletes a szigetelés (26 éves Lada). Viszont a penész szerencsére még nem ütötte fel a fejét.
Fogalmam sincs, ezeket a kis izéket nem ismerem, próbaként vettem. Az már biztos, hogy valamiképp ki kell szegelnem a kocsiban, nehogy felboruljon. Ebből is látszik, hogy kissé kókány megoldás, mert rajta van a kocsi embléma is, de a gyakorlati használatára nem gondoltak. ha lenne kis akasztós füle, akkor a kesztyűtartó oldalára lehetne tenni, vagy ha nagy lapos, akkor az első ülés alá.