Szervusztok leendő IKON 2-es lakók (.....na meg persze 1-esek is :-))
Írtó nagy tapasztalattal rendelkezem garanciális problémák tekintetben (sajnos).
Egy biztos. Nagyon alaposan nézzetek meg mindent, bár ....tudom ez nem könnyű, nekem sem ment. Egy biztos. Később sokkal nehezebb a garanciális problémákat intézni.
Nekem a lakással tulajdonképpen csak apróbb problémáim voltak, ami azért annak köszönhető, hogy a tavaszi megtekintésnél a nagyobb dolgokat észrevettem(ük).
Viszont csak a birtokba adás után vettem észre azt, hogy a konyha kialakítását követő takarításnál össze-vissza karcolták a króm konyhagépeimet és a konyhai munkalap felületét, ami gyengébb megvilágításnál sajnos nem látszott, csak a spotlámpák fényénél.
Elkészültem a legrosszabbra is: adott esetben perre, mivel annak bizonyítása, hogy ezt nem én csináltam nem igazán lehetséges. A házon elég sok mindent össze-vissza karcoltak a takarítók, így ez mindenképpen az én oldalamat igazolta. Szerencsére perre nem került sor, de mindenkinek csak azt tudom tanácsolni, hogy tényleg alaposan nézzetek meg mindent.....ne hagyjátok magatokat sürgetni, hogy gyorsan-gyorsan.......NEM!
Egyébként nekem nincs rossz tapasztalatom az IKON-ház garanciális ügyintézőjével (...tudom sokan nem így vélekednek róla) ......bár hozzáteszem minden alkalommal nyugodtan, higgadtan álltam a dologhoz, üvöltéssel nem lehet semmit sem megoldani.........s végül is az ő munkája az, hogy a "szak"munkások által elbaltázott dolgokat orvosolja.
......Milyen gyorsan elszállt ez az 1 év....mi is október közepén költöztünk. Na minden jót kívánok Nektek!
AL: a piacon egyedulallo modon az ertekesitoinek fix berezest biztosit, es nem teljesitmenyalapon. ezaltal az egyes ertekesitok kozott nincs (egeszseges vagy egeszsegtelen) verseny, es nincsenek semmifelekeppen jobb teljesitmenyre, nagyobb odafigyelesre kesztetve. azaz, miutan eladtak a lakast neked (ertsd, alairtad a szerzodest), tulkeppen semmi hatranyuk se szarmazik belole, ha tojnak az egeszre.
muszaki epiteszek; tapasztalatom szerint odafigyelnek, es igyekeznek masok hibait is kikuszobolni, de mindent ok sem tudhatnak. nagyon becsuletesek, es korrektek, joval kevesebb fizuert, mint az ertekesitok, ok szivugyuknek erzik, h boldog es elegedett legyel a lakasoddal.*
*: mindaddig, amig te normalis es korrekt vagy veluk, es nem rajtuk vered le az AL-lel, ertekesitokkel, fonokoddel, etc szembeni jogos vagy velt serelmeidet, problemaidat, es amig partnerkent kezeled oket, mindentol fuggetlenul. amiben lehet, segitenek, sot, meg masban is.
csempebolt: ez egy bemutatoterem. kepzeld el, az AL (es ugye mas uf-i is vannak az AL vevokon kivul) evi mondjuk 200-300 lakas vevoit odakuldi hozzajuk. lakasonkent atlag 3-4 m3 -nyi burkolatot hol taroljon? foleg ugy, hogy katalogusbol is lehet valasztani.
de nezzuk meg, hogy a piacon, amit ok be tudnak szerezni, van kb. 1000 fajta csempe, fajtankent kb 10 szinnel, plusz a dekor, etc.... ha csak 2-3 lakasra is szamitanak minden csempebol, akkor is 90ezer m3 raktaruknak kellene lennie... :) nem-nem. ez nem igy mukodik, sehol a vilagban. ne hasonlitsuk ossze az obi-praktiker-etc megoldasaival szerintem. es sokkal sokkal jobban jarunk egybol.
a zalakeramia is eget 1 fajta csempebol X mennyiseget, majd azt "arusitja ki". ha elfogyni latszik, berakja a gyartasi rendszerbe ujra, figyelembe veve, h mennyire vittek, mik a trendek, stb... aztan akinel meg van, attol addig is tudsz venni, akinel nincs, az ki kell varja, h mikor egetnek ujra abbol a csempebol.
Igen Andrew, az utolsó fél mondatodban van a lényeg. Bár szerintem az AL érdeke is az, hogy mielőbb átadja a lakásokat. Kicsit azért furcsa, hogy egy csempeboltban egy hónap alatt tudnak csempét beszerezni. Akkor mi van raktáron? Semmi?
Igen, a lényeg valószínűleg az utlsó félmondat. Mondjuk azt nem tudom, hogy kinek a dolga... Annó nekünk a műszaki átadáson derült ki, hogy a járólapokat és a csempéket felváltva használták a földön is, meg a falon is. Mázlink volt, volt még raktáron a csempéből is, meg a járólapból is, így kb. egy hónappal a műszaki átadás után megkaptuk a kulcsokat. Időközben szétverték újra az egész fürdőt és újrarakták. Mondom, nekünk mázlink volt, amikor a műszaki átadás volt, akkor nekünk is azt mondták, hogy ha nincs raktáron csempe, akkor majd hozatnak Olaszo.-ból, de az idő. Egyébként azt nem látom, hogy miért lenne érdeke az AL-nek, hogy hátráltassa a munkát, meg a beköltözésed. Ilyen szempontból azt mondanám, hogy tényleg nincs raktáron csempe, akkor meg hozatni kell. Másrészről azt se látom, hogy mennyire érdeke, hogy mihamarabb átadja a kulcsot, így azt se tudom megítélni, hogy valóban megtesz-e mindent, hogy mihamarabb csempét szerezzen. Végeredményben mindegy, akárhonnan nézzük ez feketepont az AL-nek (ha nem is feltétlen a saját hibája, de akkor is Te vagy a vevő és nem vagy elégedett), szívás Neked :(.
sziasztok!
Mindig lelkesen és izgatottan olvasgattam a fórumot, mint leendő ikonlakó. Jó volt nézni ahogy mindenkinek minden szépen rendben alakult. Mi sajnos nem tartozunk a hamarosan beköltözők táborába, és ez igen bosszant, úgyhogy úgy gondoltam ilyet is hallanotok kell, megosztom veletek a bosszúságom Eddig minden simán is ment. megkaptuk az értesítést, hogy kész a ház. De minket azóta nem hívott senki a műszaki átadással kapcsolatban., és látom hogy van, aki már a héten költözik. Gondoltam felhívom a kedves kis ügyintézőnket, hogy ugyan már mi a probléma, hogy áll a lakásunk. Mint kiderült szét kellett bontani a Geberites wc padkafalát és most csempére várnak (mert az nem volt elég). Az már más kérdés, hogy utánaszámoltam, és jóval többet rendeltünk, mint amennyit kellet volna, azt a falat akár kétszer is leburkolhatták volna belőle (kálóval együtt), de sebaj…
A másik gondunk az, hogy még augusztusban bekéredzkedtünk a házba, hogy megnézzük hogy áll a kis lakásunk. Persze egyből felfedeztünk egy hibát: a kád falát nem 10x10-as (ahogy kértük, megrendeltük, kifizettük.), hanem 20x20-es csempével burkolták. Ez nem teccik! Nem véletlenül kértük a 10x10-es verziót! Szóval lényeg a lényeg, ügyintézőnkkel tudattuk ezt, ha már csempét rendelnek , akkor a 10x10-est is rendeljék, mert nem szeretnénk a műszaki átadás után ismét 4-6 hetet (ezt az ügyint. mondta) várni. Rendeljék meg ezt is előre. Az ügyintéző nem úgy tűnt mintha baromi segítőkész szeretne lenni és szivén viselné a problémánkat. Csak hogy halljatok egy kevésbé sikeres sztorit is…
E305-sök
Szerintem a kulcsátadás leginkább a szükséges javítási munkálatok függvénye. Egy-egy munkát különböző alvállalkozók csinálnak, és azokat kell odaszervezni és megcsináltatni velük a kifogásolt részeket. Ha már megindultak az átadások, akkor csak kapacitás kérdése. Naponta egy bejáratban ha jól emlékszem, kb. 5 lakást tudnak átadni (egyszerre csak egyet, mert a bejárat építésvezetője is ott van), így szerintem 1-2 hét alatt mindenki hozzájut a kulcshoz, akinek nincs semmi rendhagyó az ügyében (pénz, hitel, javítások).
azt nem tudom,hogy kivételeznek-e velünk vagy sem mi az utobbi időben elég sűrűn érdeklődtünk,hogy mikor kaphatjuk meg már a kulcsot aztán szoltak,hogy hetfon
így igaz, de azért mostantól felhatalmazunk, hogy inkább rajzolj, mint írj... :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Dehogy alázgatás, csak a jobbítás szándéka. Látható volt, hogy az "ásztatás"-ig én el sem jutottam, csapatmunkában sikerült a teljes szöveg mélyelemzését végrehajtani... Én csak a megfelelő hivatkozást biggyesztettem ide.
Igazán sajnálom, hogy ez kerekedettt ki az egészből; érzem a hozzászólásaidon, hogy kellemetlenül érint a dolog. Az én korábbi bejegyzéseimben is találnánk jónéhány elírást vagy rossz szabályismeretből eredő hibát, úgyhogy elnézést kérek azért, hogy nem tudtam megállni egy kis gonoszkodást...
ui: Hamano és Fineszedző még nem talált meg, e megnyilvásulásom teljesen őszinte volt ;-)
Vannak itt nálam sokkal kegyetlenebb emberek - először én is szólni akartam, de aztán inkább hagytam... Ha már itt tartunk, rontsuk el a napját teljesen:
Annyira kellemesen érintett a mai nap, hogy muszály megosztanom Veletek.
Tönkrement a mosogató csaptelepem. szórta a vizet, meg szenvedett össze vissza szegényke, hogy kijöjjön belőle valami víznek látszó folyadék.
Szétszerelte egy kedves erőskezű barát, beásztattam vízkőoldóba, de nem segített. Talán még rosszabb lett.
Felhívtam a Garanciális Irodát, de azt mondták, hogy ha a rendszer piszka dugította el, akkor az nem garanciális dolog.
No azért én felhívtam azt a kedves fiatalembert aki már a zuhanyrózsámat is kicserélte.
És láss csodát, pár óra mulva visszahívott, hogy ha ki tudok ugrani ebédszünetben, vet egy gyógypillantást a dologra.
Kiugrottam. Úgy jött be a lakásba, hogy a cipőjére filc védőbugyit húzott, és kb 1 perc alatt kicserélte a kifolyó részt. (bocs a szakbarbárságért, de nem tudom a pontos nevét a szűrőegyüttesnek)
Udvariasan elköszönt, és távozott.
Hát igen, ez egy komoly cég védjegye. Pontosság, kompromisszumkésség, problémamegoldás. Le a kalappal.
Zsooofika, olyan szépen szólítottál meg, hogy annál szebben már nem is lehetne. :)))) Szóval hogy juthatok a kulcsaimhoz? Melyik Mélyen Tisztelt szervezetet keressem?
Én addig hisztiztem, amíg nagytiszteletű Kőrösparti (elnézést kérek, ha nem így írja a nevét) Pál Úr el nem hozta a kulcsaimat. :)
Nekem a hétvégén a mosogató csaptelepem mondta fel a szolgálatot. Leszereltettem a fiúkkal, vízkőtelenítettem, de nem lett jobb. Valakinek van ötlete, hogy micsináljak???