Peti! míg a busz rogálása ellenére kedvezményt kap a súlyadóból, így indirekt módon támogatást kap. ...és ez a busz felé billenti a mérleget a BKV-nál. Ezt én is tudom. De továbbra sem a BKV kiadásairól, hanem a teljes, városi szinten jelentkező költségekről volt szó. (Súlyadó=egyik zsebből a másikba, nem jelenik meg a számolásban. Pálya- és útépítés ugyanúgy megjelenik.) Negyedszer már nem írnám le...
A Zugligetre gilt az, hogy nem igazán érné meg a duplatátra, viszont a Virányosig menő szakasznál azért már elég komoly utasforgalommal lehetne számolni.
Hamarosan frissítem majd a honlapom idevágó részét, vagyis a Tervek, elképzelések rovatot. Ott részletesen ki lesz majd minden fejtve.
Erre jött Divi, hogy de van a busznál is fix költség, az útfenntartás, csak nem a BKV fizeti. Ez amúgy tévedés, az útfenntartás buszok miatt szükségessé váló része változó költség (több busz = nagyobb gödör). Mire Peti fölvetette, hogy a buszra nincs súlyadó. Na és? Mondom, a KÖLTSÉGekre (tényleges, teljes felmerülő) vonatkozott a kiinduló állítás, nem a BKV kiadásaira és az önkormányzat bevételeire.
A villamos is rongál, de a BKV fizeti a pályaépítést, míg a busz rogálása ellenére kedvezményt kap a súlyadóból, így indirekt módon támogatást kap.
A (397)-ben megpróbáltam vázolni, hogy a költségek hogyan állnak össze villamos ill. busz üzemeltetése esetén. Megemlítettem, hogy a busznál alacsony fix, vagyis utasszámtól független költség áll szemben magas változó, vagyis utasszámtól függő költséggel, a villanyosnál vice versa. Ezért egy bizonyos utasszám alatt buszt, fölötte tuját érdemes járatni.
Erre jött Divi, hogy de van a busznál is fix költség, az útfenntartás, csak nem a BKV fizeti. Ez amúgy tévedés, az útfenntartás buszok miatt szükségessé váló része változó költség (több busz = nagyobb gödör). Mire Peti fölvetette, hogy a buszra nincs súlyadó. Na és? Mondom, a KÖLTSÉGekre (tényleges, teljes felmerülő) vonatkozott a kiinduló állítás, nem a BKV kiadásaira és az önkormányzat bevételeire.
Peti, ez nem tudom, hogy van, de amit összehasonlítgattunk, azok a költségek. Függetlenül attól, hogy a konkrét jogi szabályozás szerint hol jelennek meg.
Sziasztok! Most készítem a honlapomat ( http://tongebirge.uw.hu ), melyeken megszüntetett villamosok vonalát (is) járom be. A http://tongebirge.uw.hu/tram/58.html oldalon van az 58-as végig járása is. (jelenleg ezen kívűl még csak a 36-osé van fenn a megszüntetteken kívűl). A lapom még teszt üzemben van, de ez a végig járás már kész. Változtatni csak akkor szeretnék az 58as lapján, ha újra indítják a vonalat:-)
Amúgy az emléktábla 5lete jó, főleg ez az oszlopos. Csak azt tudjátok e, hogy egy ilyen oszlop igen nehéz, daru kell hozzá, a daru óránkénti díja 40ezer Ft....?
Bár ha már úgyse lehet újraindítani mindegyik vonalat, akkor legalább egy emléktáblát valóban megérdemelhetnének, akárcsak Szegeden az egykor a Tisza partján közlekedő 2-es viszonylat. Azért soksikert!
Sztem az út közepébe kellene tenni, további 20-30 oszlop társaságában:-), de ezt most hagyjuk.
A lényeg az, hogy ez emlékműnek jó volna, és fel lehetne hozni ide az uccsó megmaradt oszlopot a Zugligeti út alsó szakaszáról (vagy ha van közelebbi rácsos,akkor azt). A keresztrúd már nem egy nagy kunszt, egy egyszerű munkáslegény kiügyeskedi...
Gondolom ki kell találni a szövegét, engedélyeztetni, megindokolni hogy ez miért jó, megcsináltatni ($) és az se árt, ha valamilyen, az eseményhez kapcsolódó nap évfordulóján lesz felavatva. Meg a helyszínt is meg kell keresni, és annak a tulajdonosával is egyeztetni. Január 17. pl jó lenne, de hát nem hinném hogy összejön két hónap alatt...
Én ezt akkor se értem... Amíg nem tudunk másfél ICS-t csatoltan közlekedtetni, vagy át nem építik a 47-es megállóit, addig úgyse lehet az UV-któl megszabadulni, mert Tatra meg TW nem fér át a Szab.hídon, akármit akárhova szerveznek.
Amúgy meg az ICS nem jó Budakeszire, mert hatvanas tempónál már szét akar esni, oda Tatra kell, vagy TW :D
Ez csak egy "összeesküvés-elmélet", de a váltótisztítgatás, aszfaltozgatás, és a múltkori csatolt ICS vendégeskedés nem üfgghet valami esetleges jövőbeli ideiglenesz átszervezéssel össze? Nem arra gondolok, hogy a teljesen szűk Ilonkában akarnának százlábúkat tárolni, de nem azt nézték, hogy meg tud-e fordulni odafent?
Ez nem kapcsolódott szorosan a témához, hagyd... ;-) De most miért dugultunk be ennyire megint? :-( Láttátok, hogy a Szépilonában aszfaltoznak a váltók között? Elég aktívan használják (az eddigiekhez képest) a felső kihúzót is "szükség-állapotból" kifolyólag... :-)
52-ed rangú dolog, de picit le vagy maradva... :-) Azon kívül, hogy a Moszkváról MÁSHONNAN indulnak, jelenleg UGYANAZON az útvonalon mennek a János Kórházig a 28, 128, 158, 156 autóbuszok. :-) (Szilágyi Erzsébet fasoron.) Mert hogy a Városmajor utca egyirányúsodott. Azt, hogy végleg, vagy csak átmenetileg már egy másik kérdés... :-) A 158 kivételével együtt is mennek tovább a Jánostól Kútvölgyi úton. "Hány busz és villamos jár a Szilágyin párhuzamosan? Ezek hány százaléka üres?" Ott a pont... ;-)