Nem vagyok egy nagy elektromos szakértő, hobbi szinten nagyon max.
Egy állandó fix ellenálás beépítése? ha a potméter annyival többet ad akkor lehetne kisérletezni.
A potméter szar és tényleg macerás hogy melyik lehet majd jó esetleg, de mivel ennyivel többet ad azt kéne megnézni hogy lineáris -e, mert ha igen csak le kell szabályozni.
gondolom lineáris potméter de tényleg nem értek hozzá , tehát elnézést ha oylat mondok.
Pedig egyszerű. A szájbatekert potméter alaphelyzetben annyi feszültséget ad ki (1,4V körül), ami 14%-os gázpedál állásnak felel meg. Na már most 6 ezer Ft körül van az értéke, így nem fogom sorra vásárolni őket, hátha valamelyik majd jó lesz. Ha 200 Ft lenne, vennék vagy 10-et és talán lenne egy jó köztük. A 0%-os gázpedál állásnak a 0,4V - 0,9V-os tartomány felel meg, tehát az 1,4V-ot ennyire kellene csökkenteni ahhoz, hogy az ECU 0%-nak értékelje. Mert így azt mondja, hogy kérem szépen, 14%-os gázadás van és ennek megfelelően lövöm a motorba a benyát, miközben a fojtószelep totál zárva ugye mert alapjárat van.
Szóval jobb híjján kalibrálom a feszültséget addig, ameddig a 0%-ot nem látja a központi egység. Csak gondoltam valaki már találkozott ilyen helyzettel és van egyszerűbb megoldás is.
A helyzet az, hogy ez nem a Kaloson van hanem egy Hyundai Atos kocsin, sima potméter, gondolom más autókon is hasonló, max a csatlakozás lehet más, nincs semmi állítási lehetőség rajta, két véghelyzet között tud csak mozogni.
Arra gondoltam, építek egy kalibráló áramkört és azzal állítom be a 0%-ot. Ahogy nézegettem, 0,4 - 0,9V között van 0%, nekem kb 1,3V-ot ki ami már 14%. Egy kivonó áramkörrel annyit veszek el belőle, hogy 0%-ra álljon és onnantól már arányosan jól fogja adni a jelet a központi egységnek.
Adva van egy új fojtószelepállás érzékelő. Behelyezés után a gázpedál állás nyugalmi helyzetben 14%. Ez idővel beáll nullára vagy rossz a potméter annak ellenére, hogy új?
Esetleg a gyertyákat ki lehet venni és megnézni. Nekem mikor elszakadt a gyújtókábel a gyertyacsatlakozás felett, akkor igen mocskos volt a gyertya, egymás mellé téve a négy gyertyát egyből látszódott, melyik nem működött rendesen.
Ha engem kérdeznek, mivel vezeték, meg ellenállás. Szerintem jó mind a négy vezeték. Ellenállás mérésnél 2 tényező van nagyjából ami számottevő, ha lehet így fogalmazni. Az egyik a vezeték hossza, a másik az átmérő/ keresztmetszet. A két azonos érték véleményem szerint azért jött ki, mert a 2-3-mas henger kábele, főleg ha volt már cserélve, nagyon sokszor teljesen egyforma, vagy van 10mm eltérés.
A legkisebb gondolom a 4-gyes henger kábele, mert az alig szokott lenni 20cm, még a legnagyobb érték az 1-gyes hengeré, mivel az a leghosszabb.
Bocs ezt nem írtam 1,2 ünk van. Ma odáig jutottam, hogy reggel dadogósan beindult, rángatott kínlódott, aztán a gázzal játszva fel tudtam pörgetni, azután beállt az alapjárat. Jó idő volt ráraktam laptopra és meglepődve láttam, hogy az egyes lambdának nincs volt értéke:-(. Csere vissza a régire, ezután visszajött a volt érték. Ha leállítottam kicsit nehezen, de indult. 10 perc múlva már megint dadog:-(. Fogok venni egy új vezérmű tengely jeladót és meglátom mi lesz.
Van egy 2004 es felújított motoros Kalosunk. Cella zárlatos lett az akkunk, elmentem vettem bele másikat. Fejembe jutott, hogy kinyomja az olajat a vezérműtengely jeladónál. Na mondom veszek egy o gyűrűt is. Avval a lendülettel kivettem a jeladót, cserélgettük az o gyűrűket de nem találtunk jót. Jeladó vissza, akksi cserél. Beülök indítok autó dadog durrog majd kiesik a motor. Játszottam a gázzal, majd egyszer csak felpörgött és beállt a fordulat 8-900 ra. Megörül, elindul. Megálltam venni egy dugó kulcsot, autó megint ugyanazt csinája. Szerelő mondta vegyem le a sarut 10 percre, majd próbáljam meg. Nem történt semmi. A végén szóltam a páromnak jöjjön értem húzzuk haza. Vontatóra vettük, kísérlet képen 4. ben ráengedtem a kuplungot, beindult a motor és nagyjából szépen járt. Leakasztottuk a kötélről, és hazamentem vele. Szo-szo renben ment, kicsit ingadozott az alapjárat. Kicseréltem az érzékelőt, kezdte az egészet újra. De valahogy addig rugdostam a gázt, míg elkapta. Most viszont beállt 2000 es -2200 es fordulat közé és ott ingadozott. Megint visszacseréltem és azóta nem akar beindulni, csak dünnyög dadog, durrog. Van esetleg valakinek 5 lete? Fogok venni egy másik jeladót, de ha nem javul meg, akkor mi a frász lett vele? Kiolvasó kütyü jeladó hibát mond, de amikor régebben cseréltem vadi újra akkor is megmaradt ez a hiba. Most is hiába törlöm semmi hatása.
O dehogy is nem, én célszerszám nélkül szoktam cserélgetni, mondjuk túl sokat nem cseréltem ettől függetlenül. A villáskulcsban, és a hosszában van a probléma.