Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

phillipo654 Creative Commons License 2019.01.21 0 0 16158

Szia!

 

Nem vagyok egy nagy elektromos szakértő, hobbi szinten nagyon max.

Egy állandó fix ellenálás beépítése? ha a potméter annyival többet ad akkor lehetne kisérletezni.

A potméter szar és tényleg macerás hogy melyik lehet majd jó esetleg, de mivel ennyivel többet ad azt kéne megnézni hogy lineáris -e, mert ha igen csak le kell szabályozni.

 

gondolom lineáris potméter de tényleg nem értek hozzá , tehát elnézést ha oylat mondok.

Előzmény: DelSonar (16156)
Paulfy Creative Commons License 2019.01.18 0 0 16157

Sziasztok!

 

Egy chevrolet kalos 1,2-es motorra lenne szükségem, ha van valakinek eladó kérem jelezze.

DelSonar Creative Commons License 2019.01.17 0 0 16156

Pedig egyszerű. A szájbatekert potméter alaphelyzetben annyi feszültséget ad ki (1,4V körül), ami 14%-os gázpedál állásnak felel meg. Na már most 6 ezer Ft körül van az értéke, így nem  fogom sorra vásárolni őket, hátha valamelyik majd jó lesz. Ha 200 Ft lenne, vennék vagy 10-et és talán lenne egy jó köztük. A 0%-os gázpedál állásnak a 0,4V - 0,9V-os tartomány felel meg, tehát az 1,4V-ot ennyire kellene csökkenteni ahhoz, hogy az ECU 0%-nak értékelje. Mert így azt mondja, hogy kérem szépen, 14%-os gázadás van és ennek megfelelően lövöm a motorba a benyát, miközben a fojtószelep totál zárva ugye mert alapjárat van.

Szóval jobb híjján kalibrálom a feszültséget addig, ameddig a 0%-ot nem látja a központi egység. Csak gondoltam valaki már találkozott ilyen helyzettel és van egyszerűbb megoldás is. 

Előzmény: wector81 (16155)
wector81 Creative Commons License 2019.01.17 0 0 16155

Én ebből egy büdös szót nem értek, de biztos igazad van :D

Előzmény: DelSonar (16154)
DelSonar Creative Commons License 2019.01.16 0 0 16154

A helyzet az, hogy ez nem a Kaloson van hanem egy Hyundai Atos kocsin, sima potméter, gondolom más autókon is hasonló, max a csatlakozás lehet más, nincs semmi állítási lehetőség rajta, két véghelyzet között tud csak mozogni.

Arra gondoltam, építek egy kalibráló áramkört és azzal állítom be a 0%-ot. Ahogy nézegettem, 0,4 - 0,9V között van 0%, nekem kb 1,3V-ot ki ami már 14%. Egy kivonó áramkörrel annyit veszek el belőle, hogy 0%-ra álljon és onnantól már arányosan jól fogja adni a jelet a központi egységnek.

Előzmény: wector81 (16153)
wector81 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 16153

Részemről passz, hogy beáll-e, de annak nullának kéne lenni. Határoló csavart nem bántottátok?

Előzmény: DelSonar (16152)
DelSonar Creative Commons License 2019.01.15 0 0 16152

Adva van egy új fojtószelepállás érzékelő. Behelyezés után a gázpedál állás nyugalmi helyzetben 14%. Ez idővel beáll nullára vagy rossz a potméter annak ellenére, hogy új?

DelSonar Creative Commons License 2019.01.11 0 0 16151

Esetleg a gyertyákat ki lehet venni és megnézni. Nekem mikor elszakadt a gyújtókábel a gyertyacsatlakozás felett, akkor igen mocskos volt a gyertya, egymás mellé téve a négy gyertyát egyből látszódott, melyik nem működött rendesen.

Előzmény: phillipo654 (16150)
phillipo654 Creative Commons License 2019.01.10 0 0 16150

Rendelt kábel:

 

50cm -8,35

45cm - 7.3

40cm - 6,6

30cm - 5,2

Előzmény: phillipo654 (16149)
phillipo654 Creative Commons License 2019.01.09 0 0 16149

Szia!

 

Köszi a választ!

 

Rendeltem egyet biztos ami biztos alapon, nem tudjuk mikor volt cserélve.

Nagyon hasonlít a bent lévőre, 30-40-45-50 centi elvileg ami jön,  nagyon kíváncsi vagyok, majd ezt is le fogom mérni.

Tudom a kábelhossz a mérvadó, csak egy alap "törvényszerű" matek érdekelt volna. Aztan lehet a gyújtáselosztó a ludas hogy nem 100%-os.

 

Youtube-on van egy srác aki permetezi vizzel  a sötétben a motorteret és úgy deríti ki van e áthúzás.

Előzmény: Ken_Block (16148)
Ken_Block Creative Commons License 2019.01.08 0 0 16148

Üdv.

 

Ha engem kérdeznek, mivel vezeték, meg ellenállás. Szerintem jó mind a négy vezeték.
Ellenállás mérésnél 2 tényező van nagyjából ami számottevő, ha lehet így fogalmazni. Az egyik a vezeték hossza, a másik az átmérő/ keresztmetszet.
A két azonos érték véleményem szerint azért jött ki, mert a 2-3-mas henger kábele, főleg ha volt már cserélve, nagyon sokszor teljesen egyforma, vagy van 10mm eltérés. 

A legkisebb gondolom a 4-gyes henger kábele, mert az alig szokott lenni 20cm, még a legnagyobb érték az 1-gyes hengeré, mivel az a leghosszabb.

Előzmény: phillipo654 (16146)
phillipo654 Creative Commons License 2019.01.08 0 0 16147

bocsánat azt nem írtam, hogy a csatlakozási pontok tiszták, kábelen nincs látható sérülés.

 

Előzmény: phillipo654 (16146)
phillipo654 Creative Commons License 2019.01.08 0 0 16146

Sziasztok!

 

Gyújtókábel ellenállás adatok érdekelnének, ki mire emlékszik. 1,4 sohc

 

9,6

10,2

9,6

6,3

 

A motor szépen pörög, álló helyzetben van némi vibráció, alapjáraton.

Laikusként a 9.6 mivel 2x jött ki az stimmel, gondolom inkább a 6,3 nak kellene 10,2 nek lennie. Vagy forditva

 

Válaszokat előre is köszönöm!

 

Tcmano Creative Commons License 2019.01.06 0 0 16145

Bocs ezt nem írtam 1,2 ünk van. Ma odáig jutottam, hogy reggel dadogósan beindult, rángatott kínlódott, aztán a gázzal játszva fel tudtam pörgetni, azután beállt az alapjárat. Jó idő volt ráraktam laptopra és meglepődve láttam, hogy az egyes lambdának nincs volt értéke:-(. Csere vissza a régire, ezután visszajött a volt érték. Ha leállítottam kicsit nehezen, de indult. 10 perc múlva már megint dadog:-(. Fogok venni egy új vezérmű tengely jeladót és meglátom mi lesz.

Előzmény: Pezo2 (16144)
Pezo2 Creative Commons License 2019.01.06 0 0 16144

Lehet nem szakszerűen fogok fogalmazni.

 

Gondolom 8 szelepes 1.4 es opel motor  a téma

 

Mivel levetted a trafót, attól kicsit feljebb a szívótömb ( szemből nézve jobb oldalán) van egy kis vákum pöcök.

Ez gyárilag le van dugózva.

Nekem anno lerohadt róla a gyári lezárás és akkor produkált hasonlókat az autó.

2000-2200 körüli alapjárat, nehezen indult erőtlen volt rengeteget fogyasztott.

A dugó pótlása után a hibajelenségek megszűntek.

 

Illetve nem hiszem, de esetleg a gyertya kábel is lehet hibaforrás   ---a daewoo 90 ezrenként előírja cseréjüket.---

Volt hogy darabosan járt az autó és nem találtam hibát, majd véletlenül sikerült az 1-es henger pipájából kihúznom a kábelt.

El volt érve talán 1 vagy 2 szál tartotta még a kontaktot.  ez olyan 140 ezer km környékén volt.

Előzmény: Tcmano (16143)
Tcmano Creative Commons License 2019.01.05 0 0 16143

Sziasztok!

Van egy 2004 es felújított motoros Kalosunk. Cella zárlatos lett az akkunk, elmentem vettem bele másikat. Fejembe jutott, hogy kinyomja az olajat a vezérműtengely jeladónál. Na mondom veszek egy o gyűrűt is. Avval a lendülettel kivettem a jeladót, cserélgettük az o gyűrűket de nem találtunk jót. Jeladó vissza, akksi cserél. Beülök indítok autó dadog durrog majd kiesik a motor. Játszottam a gázzal, majd egyszer csak felpörgött és beállt a fordulat 8-900 ra. Megörül, elindul. Megálltam venni egy dugó kulcsot, autó megint ugyanazt csinája. Szerelő mondta vegyem le a sarut 10 percre, majd próbáljam meg. Nem történt semmi. A végén szóltam a páromnak jöjjön értem húzzuk haza. Vontatóra vettük, kísérlet képen 4. ben ráengedtem a kuplungot, beindult a motor és nagyjából szépen járt. Leakasztottuk a kötélről, és hazamentem vele. Szo-szo renben ment, kicsit ingadozott az alapjárat. Kicseréltem az érzékelőt, kezdte az egészet újra. De valahogy addig rugdostam a gázt, míg elkapta. Most viszont beállt 2000 es -2200 es fordulat közé és ott ingadozott. Megint visszacseréltem és azóta nem akar beindulni, csak dünnyög dadog, durrog. Van esetleg valakinek 5 lete? Fogok venni egy másik jeladót, de ha nem javul meg, akkor mi a frász lett vele? Kiolvasó kütyü jeladó hibát mond, de amikor régebben cseréltem vadi újra akkor is megmaradt ez a hiba. Most is hiába törlöm semmi hatása.

Bocs ha kicsit hosszúra sikeredtem.

Üdv mindenkinek.

Ken_Block Creative Commons License 2019.01.03 0 0 16142

Buék!

Örülök, hogy segíthettem. :)

Előzmény: almaata66 (16141)
almaata66 Creative Commons License 2018.12.30 0 0 16141

Király, ha kell valakinek szolnok közelében, kölcsönadom szívesen. 

Boldog Új Évet minden fórumtársnak :)

Előzmény: almaata66 (16140)
almaata66 Creative Commons License 2018.12.30 0 0 16140

Kösz a segítséget úgy tűnik jó lett. Delphi-t raktam bele.

Előzmény: Ken_Block (16137)
almaata66 Creative Commons License 2018.12.30 0 0 16139

Köszi az 5letet :) ma leamortizálok egy 22-es csillagkulcsot. eszembe nem jutott volna......

Előzmény: Ken_Block (16137)
viger Creative Commons License 2018.12.29 0 0 16138
Előzmény: Ken_Block (16135)
Ken_Block Creative Commons License 2018.12.29 0 1 16137

Csillag kulcs van félbe vágva, és besliccelve 1,5mm-es koronggal, hogy vezetéken átmenjen, aztán azzal. Nem mondom, van mikor kemény dio egy-kettő.

Előzmény: almaata66 (16136)
almaata66 Creative Commons License 2018.12.29 0 0 16136

No és azt hogy? A problémát én is látom.

Előzmény: Ken_Block (16135)
Ken_Block Creative Commons License 2018.12.29 0 0 16135

O dehogy is nem, én célszerszám nélkül szoktam cserélgetni, mondjuk túl sokat nem cseréltem ettől függetlenül. A villáskulcsban, és a hosszában van a probléma.

Előzmény: almaata66 (16134)
almaata66 Creative Commons License 2018.12.29 0 0 16134

Ez nem fog összejönni itthon... villás kulcs nem fér oda, célszerszám kell.

Előzmény: Ken_Block (16131)
almaata66 Creative Commons License 2018.12.24 0 0 16133

Lambdából mi a minimum így az autó élete vége felé?

Előzmény: almaata66 (16132)
almaata66 Creative Commons License 2018.12.24 0 0 16132

Van gázos forrasztóm is. Majd lesz valami.

Előzmény: Ken_Block (16131)
Ken_Block Creative Commons License 2018.12.24 0 0 16131

Villás kulcs gyenge szokott rá lenni, meg a hőlégfúvó is. De egy próbát megérhet.

almaata66 Creative Commons License 2018.12.24 0 0 16130

Van hőlégfúvóm, gondolom az elég lehet. Na majd 2 ünnep között próbálok venni egy lambdát.

Előzmény: kalos1 (16129)
kalos1 Creative Commons License 2018.12.24 0 0 16129

Elméletileg ki lehet cserélni de gyakorlatilag előfordulhat,hogy melegíteni kell mert hajlamos összerohadni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!