Keresés

Részletes keresés

eke Creative Commons License 2005.11.08 0 0 11491
igen ércsük, és mérget is veszel rá, hogy a közpénzfelhasználás a legnagyobb takarékosság jegyében zajlik szerte a világon.

Egy szimpla igennel elégedett leszek. nem lesz további kérdésem, megigérem.
Előzmény: T_Dream (11490)
T_Dream Creative Commons License 2005.11.08 0 0 11490

Eke,

 

Mielőtt túlságosan elkalandoznál (vagy IC-vel elkalandoznátok) a közbeszerzések kacifántos útvesztőjében, a tisztázás végett: a radar és a hozzátartozó építészeti projektek (pl. zengői beruházás) finanszírozása az NSIP program keretében zajlik, melyről bővebb info itt:

http://www.nato.int/docu/handbook/2001/hb0905.htm

 

Maguk a beszerzések, tendereztetések pedig szigorú NATO eljárásrend szerint történnek. Erről info itt:

http://www.nato.int/uk/docu/pdf/AC_4-D_2261-EDITION1996_ENG.PDF

 

Üdv,

 

T_Dream

Előzmény: eke (11488)
intercooler Creative Commons License 2005.11.08 0 0 11489

eke

 

OFF, mégpedig nagyon OFF !!

 

Szerintem szignifikancia inkább a Postabank, OTP közelsége konvergál a sorrendhez.

Kétségkívül a közpénzekből való "részesedés" a második helyezett.

 

ON

 

öüdv:intercooler.

Előzmény: eke (11488)
eke Creative Commons License 2005.11.08 0 0 11488
...nyugodsz lehet, közpénz nem vész el csak...

nagyon tanulságos lenne ha a magyar milliárdosok vagyona mellett lenne egy százalékérték, hogy a vagyon hány százaléka származik köoltségvetési megrendelésekből.

Gondolom lenne összefüggés a ranglista helyezés és a százalékérték között. (Fordított arányosság.)
Előzmény: T_Dream (11484)
intercooler Creative Commons License 2005.11.08 0 0 11487

Alf

 

Mi a csuda történt itt?

 

Egy rossz kis poén, és mindenki a plafonon van.

 

Alf! Lazíts.

 

üdv:intercooler

Előzmény: alfredoo (11486)
alfredoo Creative Commons License 2005.11.08 0 0 11486

ic

 

felvetesedben milyen kulonbseget okoz hogy a zengon vagy mashol van az a radar amirol beszelsz? tehat felvetesed implicite azt ironizalja hogy nincs szukseg a radarra. de eddig ezt nem nagyon mondtad, hanem a zengoi radarrol beszeltel eddig. a radart onmagaban nem tekintetted feleslegesnek. most akkor vegyuk ugy hogy fejlodokepes vagy?

Előzmény: intercooler (11481)
intercooler Creative Commons License 2005.11.08 0 0 11485

T_D

 

Remélem nem sértettelek meg.

 

Csak hogy edzésben maradj:

 

"A pipafüst lenyúl a földig.
Embergyujtotta láng vergődik
a kályhán s kacsint a gyerekre -
az is hancurozni szeretne.
"

 

üdv:intercooler.

Előzmény: T_Dream (11484)
T_Dream Creative Commons License 2005.11.07 0 0 11484

IC,

 

Már vártam, hogy mikor bukkan fel megint a radar projekttel kapcsolatban a "lenyúlás" szó. Gratulálok!

 

T_Dream

Előzmény: intercooler (11483)
intercooler Creative Commons License 2005.11.07 0 0 11483

Tekercs

 

"Én mindig úgy tudtam hogy a repülőgépet azért akkor lopják amikor olyan magasan fent repül, tudod, mert akkor olyan kicsi és úgy könnyebb ellopni!"

 

Hát képzeld, el akkor milyen könnyű, ha a gép nem más, mint egy kis pont egy képernyőn. Menyit lehet úgy lenyúlni !?

 

Lehet, hogy az egész lokátor projekt nem más mint egy hatékoyn zabramasina?

 

üdv:intercooler.

Előzmény: eke (11471)
sandinista Creative Commons License 2005.11.07 0 0 11482

"Egy katonai célú lokátor azonban nem azért épül, hogy a maléves gépeket nézegessék a kezelők."

 

Valóban nem ez az elsődleges célja, de nem is pusztán a katonák kisded játékáról van szó. Ha egységesítik a légtérfelügyeletet (úgy tudom a tervek szerint a HC is meg fogja kapni ezen radarok adaiat), akkor békeidőben a több szem többet lát elv alapján a civil légiforgalom biztonságát is szolgálná. Azokon magasságokon is ahol HC radarok már csak korlátozottabban működnek. Ha jól tudom ezek a radarok viszonylag egyszerűen integálhatók a polgári légiirányítás rendszerébe - ellentétben a meglévő P-37/P-18/SzT trióval,  - szóvel ha egy HC radar kiesik akár az adott körzet radarképét is biztosíthatná a forgalmi irányítóknak. 

 

 

"A konfliktus pedig elkezdődött, Párizs környékén zajlik az első csata. És egyelőre Európa áll vesztésre..."

 

Ez most még (talán) OFF itt,  igaz úgy tűnik, hogy a szellem a kiszabadult a palackból.

Előzmény: unnamed (11477)
intercooler Creative Commons License 2005.11.07 0 0 11481

UN

 

EU vesztésre áll a párizsi csatában. Biztos Párizsban sincs elég lokátor.

 

Persze, ha a Zengőn lenne, akkor talán még x-re hozhatnánk Eu - Africa meccset.

 

üdv: intercooler.

 

 

Előzmény: unnamed (11477)
BENTA Creative Commons License 2005.11.07 0 0 11480

'A konfliktus pedig elkezdődött, Párizs környékén zajlik az első csata. És egyelőre Európa áll vesztésre...'

 

Számtalan 300 m alatt cirkáló terroristával. Hát persze.

Előzmény: unnamed (11477)
alfredoo Creative Commons License 2005.11.07 0 0 11479

sandi

 

szerintem ha egyetlen repulo sem lenne az orszag legtereben akkor is felmerulne a legter ellenorzesenek, es minel teljesebb ellenorzesenek, a szuksegszerusege.

 

a katonasagot sem azert allitjuk fel mert haboru van.

Előzmény: sandinista (11478)
sandinista Creative Commons License 2005.11.07 0 0 11478

Elnézetm eke kérdését, hogy ő a 300 méter alatt repülő gépek számára kíváncsi, valszeg az tévesztett meg, hogy előtte T_Dream 3000 méterről írt, mint az ellenőrzött légtér alsó határa. Amit írtam (a 15-20%) az természtesen a 3000 és nem a 300 méter alattira vonatkozik.

Előzmény: sandinista (11476)
unnamed Creative Commons License 2005.11.07 0 0 11477
Bár itt nem szokás figyelembe venni szakmai érveket, halkan megsúgom: az utasszállító gépek valóban 5000 méter fölött közlekednek, alatta igen ritkán. Egy katonai célú lokátor azonban nem azért épül, hogy a maléves gépeket nézegessék a kezelők. Ha konfliktus van, akkor bizony lesznek gépek bőven a 300-as határ környékén/alatta.
A konfliktus pedig elkezdődött, Párizs környékén zajlik az első csata. És egyelőre Európa áll vesztésre...
Előzmény: sandinista (11476)
sandinista Creative Commons License 2005.11.06 0 0 11476

És a légterünkön átrepülő gépek hány százaléka repül 300 méter (háromszáz méter) alatt?

 

Nem emlékszem, hogy hol olvastam, ezért az info hitelességéért sem tudok helyt állni, de napi átlagban 250 körüli szám rémlik. (15-20%).  

Előzmény: eke (11465)
T_Dream Creative Commons License 2005.11.06 0 0 11475

Eke,

 

Nehogy azt hidd már, hogy a radar lefedettségben bármilyen követelmény szeptember 11. miatt szigorodott volna Európában. Az USA az más, ott tényleg erre vezethetők vissza az újkeletű radartelepítések. De itt, nálunk az összefüggő katonai rádiólokációs mező már régóta alapvető követelmény, Porugáliától Romániáig, és Norvégiától Olaszországig. Pusztán az eljárási rendben történtek szigorítások (pl. renegát repülő elleni intézkedések rendje).

 

"Minden őrült lehetőseget nem lehet kiküszöbölni" ... én inkább azt mondanám, mindent meg kell tenni, hogy a lehető legbiztonságosabbá tegyük az országunkat. Ráadásul meg vagyok győződve, hogy a természetvédelmi hatásokkal való riogatás a zöldek részéről csak blöff, hiszen azt sem tudják mi ellen tiltakoznak - ti. a terveket nem is ismerik, soha nem is kérték, nem is fogják kérni, és soha nem is lesznek hajlandóak erőfeszítéseket tenni annak érdekében, hogy megértsék a szituációt. Hógyisne, még esetleg csökkenne a számukra kedvező politikai hozadéka az ügynek.

 

"nem törődve a természeti értékeinkkel" ... de igen is törődve, csak éppen a törődés a jogállamokban egészséges kompromisszumokat jelent. A portugálok például Madeira szigetén belefutottak egy rendes radarellenzésbe, megspékelve egy kis NATURA 2000-es hivatkozással. Nosza, kidolgozták a lehető legkímélőbb telepítési és üzemeltetési módot, erről írtak egy szép jelentést az illetékes EU-bizottságnak, és lám, hamarosan kész is lesznek a projekttel.

 

T_Dream

Előzmény: eke (11469)
alfredoo Creative Commons License 2005.11.06 0 0 11474

tekercs

 

mindenesetre egy radar telepitesenel a katonai szempontoknak kell a legfobbeknek lenni es koltsegvetesieknek is. termeszetesen hulyeseg leragadni a zengonel de nem is ez magyarorszag es a magyar kornyezetvedelem legfontosabb 'dolga'.

 

mondhatnam azt is hogy potcselekves. hiszen eltereli a figyelmet az eletunket tonkretevo dolgokrol amirol nem tudunk valtoztatni hiszen versenykepessegunk kerulne veszelybe.

 

peldaul sokkal lenyegesebb es sokkal jobban az elvekbe vaag ha valahol europaban specialis bortonok letesulnek a terroristakra. nem is a specialis bortonnel van bajom mert lehet ra szukseg hanem a nep atveresevel. peldaul a radar szuksegessege nem hiszem hogy igy megtestesitene a nep atvereset.

 

azt sem tudom hogy hogyan dontenek. hiszen majdnem mindegy melyik kezemet harapom meg. tobb penzbe kerul, tobb radar kell, vagy az ottani kornyezetet probalnam csak elviselheto mertekben terhelni. ugye a helyiek azt mondtak hogy el lett szurva a meggyozes. na most ha jobb lett volna a meggyozes, ha esetleg tobb igeret hangzik el, ha meggyozik a helyieket akkor lenne zengoi radar? szerintem lenne. hiszen bataapatiban is meg lehetett gyozni a nepet pedig ott is lehetne ugyanilyen ellenallas.

 

nem arrol folyik a vita, amirol a vita folyik. es mindenki oromkodik a gyozelemnek, kozben esetleg egy csomo rakfajtaban vilagelsok vagyunk. ilyen es olyan artalmak, rossz szokasok kovetkezteben. es senki nem tesz semmit, hanem elegedetten veregetjuk egymas vallat egy teljesen lenyegtelen kerdesben. nem tiltjak be az alkoholt, nem atkozzak ki az egyhazak a dohanyosokat. az emberi elet nagyon olcso magyarorszagon.

 

de itt az oromhir nem lesz radar a zengon. ami radarban sajat bevallasod szerint az epitese art egyedul a kornyezetnek. tehat egy egyszeri terhelesrol van szo. meg a latvanyrol. es kidobunk jo par milliardot...

 

ez ertelmes allaspont? ertelmes az oromkodes?

 

legalabb a kozvelemeny nyilvanulna meg. de az egyik mediakozvelemenyt helyettesitjuk egy masikkal. informacio, komoly gondolkodas meg nincs. muveszek tuznek hajtokajukra kituzoket. megmentik a zengot.! a margitszigetet, a metrot. eljenezzuk a biciklistakat. azokat akik esetleg semmilyen szabalyt nem tartanak be. de eljenek a biciklistak ok a jok, az autosok a rosszak.!

Előzmény: eke (11473)
eke Creative Commons License 2005.11.06 0 0 11473
pedig a lehető legkomolyabban vettelek...
Előzmény: alfredoo (11472)
alfredoo Creative Commons License 2005.11.06 0 0 11472

tekercs

 

ha nem vagy hajlando komolyan reagalni akkor mi a csodanak beszelgetunk? en rendesen leirom a velemenyemet. asszimetriarol beszeltem. te meg hadovalsz.

Előzmény: eke (11471)
eke Creative Commons License 2005.11.06 0 0 11471

Balfrédó, most megijedtem, ha nem aZengőn lesz a lokátor akkor jönnek az apokalipszis lovasai, mérgezett metró, patakvér a csapból?

Hát akkor tényleg misztikus hely kell legyen a Zengő csúcs!

Miért nem te érveltél a Zengői helyszín mellett?


Egyébként teccik az ötlet "a kifutópályán álló eltérített repülőgép", az ám a feladat a lokátoroknak!

Én mindig úgy tudtam hogy a repülőgépet azért akkor lopják amikor olyan magasan fent repül, tudod, mert akkor olyan kicsi és úgy könnyebb ellopni!
Tévedek?
Előzmény: alfredoo (11470)
alfredoo Creative Commons License 2005.11.06 0 0 11470

tekercs

 

nem tudom milyen komoly osszefugges van a pilotakabin nyithatatlansaga es a legter ellenorzesenek szuksegessege kozott? a leegtereket tudtommal szept 11 elott is ellenoriztek a legtobb orszagban. es nem tunik ugy hogy most eppen felszamolnak a legter ellenorzesenek gyakorlatat, azert mert esetleg biometrikus azonositokat vezetnek be utlevelekbe vagy esetleg lezarjak a pilotafulkebe valo bejutas fizikai lehetoseget. megjegyzem egy repulogepet nem csak menetkozben lehet elteriteni.

 

a terrorizmus es  a terrorellenes haboru meglehetosen asszimetrikus. tehat egy csomo feleslegesnek latszo dolgot is meg kell csinalni, adott esetben a demokracia kovetelmenyek egy reszerol le kell mondani ha eredmenyes kuzdelmet akarunk. ha nem teszunk ilyeneket akkor a kellemetlen vagy tragikus meglepetesek fognak halmozodni es sok sok focim vaalik a dolgokbol az ujsagokban.

 

gyakorlatilag minden elkepzelheto, legalabbis az ujsagirok szintjen. mert mit szolnank ha egy komoly merget alkalmaznanak metroban vagy vizvezetekrendszerekben. vagy a biologiai hadviselest alkalmaznak? osszeneznenk, elkonyvelnenk a 300 millio halottunkat es mondanank hogy jo tekercs milyen okos voltal. hulyeseg volt a radarokba egy fillert is feccolni. lehet hogy a radarokbol fakado biztonsagerzet illuzorikus. de tudunk tobbet es jobbat? vagy doljunk hatra es varjuk meg a torteneseket?

Előzmény: eke (11469)
eke Creative Commons License 2005.11.06 0 0 11469
maradjunk a tényeknél, a Zengőre nem építenek darart, a többi környezet és természetkárosító tevékenységet meg szüntesség be, egyébként azok jórészt jogellenesek is...
egyetértek

azért érdekes hogy néhány öngyilkos műrepülő miatt az egész földgolyót le kéne radarral fedni, nem törődve a természeti értékeinkkel?

Pedig elég lett volna ha a pilótakabin nem nyitható kívülről, szerintem műszakilag megoldható, Talán nincs is annyiban mint egy lokátorrendszer...
Minden őrült lehetőseget nem lehet kiküszöbölni!
Előzmény: T_Dream (11468)
T_Dream Creative Commons License 2005.11.06 0 0 11468

tEKErcs,

 

Szerintem a vadgazdálkodással, a vadászat jogszabályi környezetével, de még magával a vadászattal sincs semmi probléma. Nem úgy a természetvédelemmel, hiszen Zengő esetében is azt tapasztalom, hogy csak a "radartalanság" megtartása a cél, mellette azonban lehessen folytatni a rabsicolást, lehessen szalonnázni, többszáz embernek össze-vissza taposni a szerencsétlen bazsarózsákat, motocrossozni, fát vágni, magán terepjárókkal feljárni a hegyre (láttam a tvben, az ipse még siránkozott is, hogy sokszor elakad a verdája, sic!!), stb.

 

A vírusfertőzés miatt halódó ősgesztenyés meg le van szarva, ti. az azért való küzdelemnek nincs semmilyen politikai hozadéka ...

 

T_Dream

Előzmény: tEKErcs (11466)
T_Dream Creative Commons License 2005.11.06 0 0 11467

Eke,

 

Látom, nem érted a dolgot. Az a tény, hogy az évi majd félmilliónyi gép ott repül, ahol kell neki, az csak "a posteriori", azaz utólag derül ki. Vagyis ha csak egyetlen egy is letér az útvonaláról, és mondjuk szándékosan, vagy véletlenül kis magasságra ereszkedne, akkor azt már csak a katonai radarrendszerrel lehetne észlelni.

 

És hogy hány gép repül 300 méter alatt? Ezt nem tudom, de azt igen, hogy azok közül egy sem szabad legyen, amelyről a katonai légtérellenőrzésnek ne lenne információja. Ez egész egyszerűen nemzetbiztonsági követelmény.

 

T_Dream

Előzmény: eke (11465)
tEKErcs Creative Commons License 2005.11.06 0 0 11466
....ha már követelsz tedd hozzá, hogy a vadászatot is tiltsák be, minden kilövést a természetvédelmi hatóság alkalmazottjai végezzenek és szigorúan tartsák be a vadállomány fékentartását.

Követeléseidben támogatlak.
Előzmény: T_Dream (11462)
eke Creative Commons License 2005.11.06 0 0 11465
kösz, akkor talán nem véletlenül ezt a tartományt kukkolják erősen.

És a légterünkön átrepülő gépek hány százaléka repül 300 méter (háromszáz méter) alatt?
Előzmény: T_Dream (11464)
T_Dream Creative Commons License 2005.11.06 0 0 11464
Nagyrészt 8-11 ezer méter között.
Előzmény: tEKErcs (11463)
tEKErcs Creative Commons License 2005.11.06 0 0 11463

Kérlek hogy mint minden adatok tudója:

"Évente kb. 450 000 gép használja a magyar légteret, ez több, mint 1200-as átlag naponta. Ezeknek a repülését a HUNGAROCONTROL csak 3 ezer méter felett ellenőrzi...)

 

áruld el, ez a napi 1200 gép, milyene magasságban szeli át a légterünket?

Előzmény: T_Dream (11461)
T_Dream Creative Commons License 2005.11.06 0 0 11462

Eke,

 

Kérdésem: csak a radartorony építése okozna károkat? Akkor mi a helyzett az évi több-százezer köbméter fa kitermelésével? Mi a helyzet az 5-600 fős demonstrációkkal? stb, stb.

 

Ha nem lehet ott radar, akkor más, a természetet károsító tevékenységet se lehessen folytatni.

 

Még egyszer: követelem, hogy azonnali hatállyal zárják le a Zengő hegyet, és nyilvánítsák bio-rezervátummá!

 

T_Dream

Előzmény: eke (11452)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!