Én is a benzines mellett szeretnék egy picit érvelni. Mielőtt megvettem az enyémet, megnéztem egy pár autót. A sajátomat a belső miatt választottam. Tény, hogy nem a csilliárdos felűjított autókat néztem meg, de abban az árkategóriában akkoriban a dízelek nagyon lelakottnak tűntek. Összevissza szőnyegek, kiült ülések stb. Úgy gondoltam, hogy lemez, meg festék javítható, de egy szép belsőt találni nehezebb, vagy igencsak megkéri a kárpitos az árát. Fogyasztásban sem annyira vészes szerintem a benzines. Az egyik autóm 230.6, a hírek szerint a legiszákosabb motor. Az is volt, amíg egy volt Kárpát utca pártgarázsos szaki be nem állította. Ezután már olyan 10 max 12-vel elment. Tény ez nem város és dugó, hanem hétvégés korzózás. A másik egy 23-as 280CE, ez is kábé annyit eszik, hála az érdi mestereknek. Plusz adalék, hogy ha vezetem valamelyiket, akkor nem vagyok forgalmi akadály, hanem tempósan tudok haladni. (Elnézést a jó dizelesektől, itt a széthajtottakra gondoltam.) Kasztni: Ha jót akarsz magadnak, akkor NE állj neki restaurálni :) Én megvettem a 230.6-ot és használtam egy fél évet. Úgy gondoltam, hogy van rajta egy kis lakatosmunka. Szétszedtük és előjöttek a csodák. Aztán jött a szopóroller, aminek most látom csak a végét két év után. A 23-ast ezért majd csak jövőre szedem szét, mert idén még szeretném nyáron élvezni. Ha belekezdesz egy felújításba, akkor ahogy szépül az autó, egyre bántóbbak az apró szépséghibák, tehát nekiállsz kicserélni ezt is azt is. Ha teheted vegyél egy számodra elfogadható autót, műszakilag tedd rendbe és használd, élvezd. Bocsánat, ha valakinek okoskodásnak tűnt, csak a tapasztalataimat szerettem volna megosztani.
Ez így ránézésre tipikus 2. szériás - tele első ablak, müanyag kormány, recés lámpa, vagyis '73 utáni.
Anyagilag szerintem sokkal többe van egy lelakott dieselt helyre rakni normálisan, mint amennyit valaha is megspórolsz a fogyasztáson egy hobby célra tartott autónál, egy jobb állapotban vett benzineshez képest.
Persze ha a diesel hang miatt vennéd meg, az más :-) de azért javaslom, próbálj ki egy benzinest is, mert ég és föld közöttük a különbség komfortban és menettulajdonságokban. Nem feltétlenül a gumifüstölésről és driftről beszélek :)
Köszönöm a segítséget! Igen, mostmár látom a hűtők közötti különbséget. Kimondottan hobby autónak venném, nem célom a gyárival teljesen egyező, OT minősítéses jármű vásárlása, vagy építése. Hogy miért mégis diesel? Mert bár hobbyautó lenne, de mivel nagyon teszik ez a típus, tudom magamról, amikor csak napsütéses idő van, én biztosan azzal mennék mindenhová. Leginkább csak a városban, tehát nem hátrány, ha alacsonyabb a fogyasztás. 47 éves vagyok, nem vonz már a gumifüstöltetés és a száguldás, viszont a dízel morgó hangja zene füleimnek. Mindettől függetlenül ez első szériások jobban tetszenek. A tükör, az oldalablak és most már tudom miért a hűtő is. Üdv: F
Van valami oka, miért ragaszkodsz a dieselhez? Ha hobby autónak lesz, akkor nem érdekes igazán a fogyasztás, és benzinesből könnyebb kevésbé leharcolt példányt találni. A dieselek igáslovak voltak, és később gányolt szedett vedett olcsón fentartott munkásautók lettek, mint az általad nézett is :-(. Ami szerintem felejtős.
Köszönöm a segítséget! A hétvégén megnéztem ezt az autót. Kicsit lahangolt, amit láttam. A gazdája szerint eredetileg benzines volt, automataváltóval. Majd kicserélték 200 diesel-re, és manuális váltót kapott. A tető ki lett vágva, és egy ronda (zsigulis) üvegtető lett beszerelve. Ráadásul borulhatott , vagy jégvert lehetett, mert vastagon gittelték a tetőt, gyakorlatilag mindehol. Az utastétben az első és a hátső ülések nem azonosak voltak. A hátsók szövetborításúak. (???? )Többször volt kasznizva, sajnos az elemek elég hányaveti módon lettek felrakva, a diletáció sokhelyen nagyon kicsire sikeredett. Szóval nem ő volt a "meglátni, és megszeretni." Viszont nem tettem le a tervemről, és továbbra is szeretnék venni egyet. Ha tudtok egyet az alföldön, délalföldön, kérlek mindenkit, értesítsen . A címem elérhető. Olyan autót szeretnék, ami nincs nagyon kókányolva, inkáb legyen némi rozsda, mint szakszerűtlen javítás. És lehtőleg dízel, lehet automata, vagy manuális is. kezdő vagyok a témában, és nem találtam sehol leírást arról, hogy melyik a kishűtős, és melyik a nagyhűtős. Ránézésre egyformának tűnik, mi a látható (feltűnő) különbség?
Szerintem ez egy első, vagy másfeles szériás 115 200 benzin. A hátsó lámpa kicsi, kishűtős, a csomagtérfedélen a króm kicsi. Az ajtók viszont kettesről származnak. Tehát vagy egy kettest régiesítettek, akkor lehet 74 vagy utáni, vagy 73 augusztus előtti és az első ajtókat cserélték. Az első lökős kupéról van valószínúleg. (bár az enyémen is ilyen van)Első körben a két képről nekem ennyi jön le, de majd Laci (504Laci) talán többet tud róla, Ő igazi guru.
Belső, illetve oldalsó kép nincs? Esetleg a motorról?
Egyébként hajrá! Nagyon jó móka állólámpásozni!
Bár az enyém már két éve készül, de egy percet nem bántam meg.
Szervusztok! Régóta szeretnék egy állólámpást, és egyelőre ismerkedek a témával. Sok hasznos dolgot olvasok itt, főleg a törzs fórumozóktól. Kérlek benneteket, segítsetek beazonosítani ennek az autónak az eredetiségét. Típus, évjárat, kishűtős, nagyhűtős, öszvér, stb. Elméletileg egy 114-es 200D 1974-ből. Szerintem idősebb, és lehet hogy eredetileg nem is dízel. ??? Tetszik ez a fajta, nem tudom mik ezeknek az autóknak így 40 évesen a buktatóik, gyenge pontjaik. Mikre kell figyelni vásárlásnál. Építő válaszokat köszönettel veszem, BUÉK.!!
Keresek 2db első ajtókárpitot 1. szériás állólámpáshoz ajtózseb, kapaszkodó és egyéb apróságok nélkül. Kizárólag a felső részre (tehát az ablak alatti hosszú csík) és maga a nagy ajtókárpit kell. A színe mindegy, mert át lesz húzva és ebből következik, hogy a műbőr állapota is. Maga a farost viszont ne legyen szétmállva és/vagy nagyon deformálódva. Az első (és talán a másfél) szériásé abban különbözik a másodiktól, hogy a felső rész elején lévő hosszanti kikönnyítés kb. 15 cm hosszú, míg a másodiké csak kb. 6-7 cm lehet. Na mindegy, ha így túl bonyolult majd egyeztetünk telefonon, ha akad valakinek. Itt a számom : +36707707735
Ennyiért szerintem egész jó vétel, hátul van az antennája, gumikormányos, széles maszkos, nagy visszapillantós, szóval ez egy eredeti :) 2. szériás autó, az évjáratát az antenna helyéből következtetve 1974-re tenném. A bajok a belénél kezdődnek, nem szériaazonosak az ülései és nincs meg a vezetőoldali szönyege. Nincsenek meg a küszöbgumik (nem nagy valami visszaragasztani őket), tehát már cserélték/foltozták a küszöböket legalább egyszer. Repedtek, de megvannak az ajtózsebek, igaz szépen belecsinálták az ajtókárpitba azt a szép nagy hangszórót, nem gyári a váltógombja. Kívül szépen néz ki, egyszer láttam élőben, nem nyálaztam körbe szerintem egész normális autó faragható belőle. Látszik rajta, hogy most vették elő, a motorikus és mechanikus része lehet a kérdéses pont...
Jól mondod...érdekes keverék, talán 280-as benzines volt eredetileg , (fabetét , hosszú lökhárító), és mindenképp második széria, minimum 73-as. 40 év alatt persze bármi összelegózható, 72-es 200d w114 viszont pont nem létezik...
Ezt látta esetleg valaki? A képen szépnek néz ki, de szerintem nem az, aminek hirdetik, egyrészt 200D, szóval vagy nem 114-es, vagy dízelesítették, másrészt meg ha '72-es, akkor miért 2. szériás?
Négyet bontottam el. Hidd el tudom mi az ami érték és eladható, mi az ami szemét. Vagy épp jó de senkinek sem kell. Van még itt az előzőekből is pár alkatrész, adtam el kintre is cuccokat. Elég jól képben vagyok a piaccal.
Minden évben megyek kinti börzére is, szóval nekem ne fényezd ezt az autót.
Még abból a korból ismerem amikor egy barátomé volt, akkor valóban jó autó volt. De most megnézve egyetlen porcikája sincs amit gyorsan értékesíteni lehetne. Feltámasztani meg felér egy hasbaszúrással. Felejtős.
Nincs igazad Laci. Gyári szám megvan, sibedás benzines, váltója finoman járt, nem volt olyan száraz dörzsis, mint sok merciben láttam, első szériás, domború lámpás, de, szerintem bontani is megéri, bakelit kormány, stb. Ennél olcsóbban vas árban lenne. És nem tudom, te láttad-e, de sárvédők, ilyesmi úgy emlékszem nem volt kritikus, csak az alja. A srác pedig velem nem volt bunkó. Persze vigyázni kell, ey roma srác, nem is a nevén van a kocsi, és amit mond róla, annak a felét se érdemes elhinni, motor nehezen indul, stb., de szerintem lehet benne fantázia több szempontból is. Akár megmenteni is, bár az biztos, hogy az egy jó vastag kasznimunkával indul. Inkább donornak mondanám talán. De sok kis érték van még rajta azért. Ha valaki elbontaná, engem érdekel a kormány.
Emberek! Valaki mentse már meg ezt a mercit, első szériás, kormány, műszerfal szép, papírjai megvannak, 2l-es benzines, domború első üveg, sibeda (!), váltó mintha vajban mozogna, szerintem érdemes. Ja, és még egy előny, egy cigány srác árulja Csepelen, de 130ért odaadja készpénzben. Annyit vasban is ér basszus! Indítható, de nem könnyen, és gyakorlatilag nincs alja, dehát..... megvan minden gyári száma, csakhát a taposók. Valaki mentse!!!! Vagy legalább az alkatrészeit. De mondom, 2-es szériások figyelnek mindenhol, ez egy 1 szériás, sibedás benzines!..... Úgy sajnálom, hogy nekem nincs keretem foltozgatni :(
El, eladtam, nem kellett volna. Azóta is fáj érte a szívem. Most lett helyette egy c record opeléktől, ez is aranyos, de azért másmilyen.... Nembaj, egyszer lesz még lányka, bár a kombi 23-assal is nagyon szemezek...
Szia, neeem, egy darab fekete, eredeti mb tex teljese műbőr üléshuzatom van, csak háttámlára. Arra jó, ha valakinek kiszakadt a vezetőoldali. Akartam képet felrakni, csak túl nagyok lettek, nem engedi az index. Van mellé két fekete hátfalami is, üléshez. Ez minden sajnos.
Tudna valaki állólámpáshoz szerelési könyvet eladót, vagy ha valakinek esetleg elektronikus formátumban van, még jobb. Igazából a rajzok érdekelnének a könnyebb eligazodás reményében.