"épp most olvasom, h 1-2 év múlva nem lesz már CD forgalmazás, annyira nem megy. és nem csak a Björk rajongókra igaz."
amit egy olyan cikkből vetted, amelyik olyan portálon íródott, ahol híreszteléseket és pletykákat tálalnak hír-csomagolásban. ;) (nyugi, elsőre én is megettem a maszlagot.)
Én ezt az albumot sötétben gyertyával szeretem hallgatni (a Vespi meg a Medúlla is ilyen körülmények közt a legjobb szerintem), de tegnap az esős délutánhoz kifejezetten passzolt.
Csak vicceltem, nem vagyok dubstep-fanatikus, a múltkor youtube-on véletlen belefutottam valami UK Dubstep csatornába, arra pont jó, hogy ne punnyadjanak el a mélyhangszórók, és a szomszédokkal is megmaradjon a jó viszony :)
Bár fanatikus Björk-rajongónak sem tartom magam, de az albumot szerintem megveszem a héten (hogy klasszikust idézzek, valószínűleg ezt is inkább megszokásból hallgatom majd), fel vagyok rá készülve, hogy elsőre egyáltalán nem fog tetszeni a számok nagy része (eddig szinte az összes albummal, már amelyiket egyáltalán ismerem a maga teljes egészében, így volt), kell hozzá majd egy hangulat, egy esős-szürke hétvége (erre egyre jobbak az esélyek a közeljövőben), hogy egyáltalán megérintsen.
hát azért óvatosan a szarkazmussal. ha véletlenül valaki azt mondja nekem, hogy az új björk album tele van dubsteppel, rituálisan, egyenként kidobáltam volna az ablakon az összes björk cd-met :o)
mindez változtat azon, hogy ez az album pocsék lett? :)
ok, ok. lehet jönni azzal, hogy de bizony egyeseknek mennyire nagyon bejön, ahogy itt is olvastam 1-2 bejegyzésben, de azért ha elolvassuk az összes bejegyzést, akkor bizony egyértelművé válik, hogy itt valami büdös... :P
természetesen lehet vitatkozni azon, hogy az emberek érdektelensége minek köszönhető. én azon a véleményen vagyok, hogy valóban szar már ez a "zene", ennek :)
azért a számok mégis csak mutatnak valamit, akármennyire is nem tetszik. bizony, nézzük meg youtube-on, hogy hányan nézték (vagy hallgatták) meg ezeket az új csodálatos szerzeményeket, ha feltétlenül teszünk a listahelyezésekre (bár itunes chartlist is van, nem?).
azt sajnálom ebben az egészen, hogy a vespertine-ig nőtt bennem az "rajongás", azóta csak épül lefelé, de valami bennem még mindig nagyon ragaszkodik ahhoz az imádnivaló kis quirky elfhez a 90es évekből. tudod, amikor még egy dalában kb. 20 olyat ötlet volt, amiből most már 1-re épít egy egész "dalt", amire elég jól rávilágított a pitchfork (ők azért eddig szinte mindig elismerősen írtak róla).
úgy tűnik a nagyon primitiv, lecsupaszított megoldásokból egyeseknek még nincs elegük. számomra ezek a tök egyszerű, fantáziátlan fúvósok egyébként már csak lustaságról árulkodnak. ilyen egyszerű dallamokat nem nagy kunsz kitalálni. vagy lustaság van a háttérben, vagy kevés tehetség - bocs, hogy ilyet írok, de a voltán szereplő fúvósok olyan egyszerű dallamokat produkáltak mint amilyen a you've been flirting volt. elég szomorú, ha valaki x év után is megragad ugyanazon a szinten.
matthew barney sem volt túl jó hatással a zenére. összedugják otthon a kis elborult művész fejüket és szépen kitalálják, hogyan lehet minél intellektuálisabb de annál élvezhetetlenebb zenét csinálni :) (vicc!)
björk mindig újítóként jutott eszembe, és ZENEILEG idén nem mutatott semmi újat.. ezért a DÁRENBÉJZ problémám... ez történt a másfél, két évben..
villáskulcs, dubstep, d&b = szarkazmus, kár hogy nem ismeritek.
úgy látszik itt elkerülhetetlen a személyeskedés :(de hát buzik közt mit lepődjek meg:) kár, hogy pont leszarom :) ezek után sikeres további védést björk/pop/madonna és egyéb témában, mert MINDIG meg kell magyarázni :)
ma megrendezték a ki ír be nagyobb ökörséget a Björk topicba versenyt? :)
"mert a konszezus szerint a többi szám még szarabb"
te egy bizonyos országban sikeres politikus lehetnél!
"Egyébként pontosan ezt tükrözik a listahelyezések is: hogy nemcsak én gondolkodom így, hanem az eddigi björklemez-vásárlók többsége is."
aha. tehát megkérdezted mindegyiket? ja nem, bocs, a "többséget".
tök felesleges a CD eladásokba ilye hülyeségeket behaluzni. épp most olvasom, h 1-2 év múlva nem lesz már CD forgalmazás, annyira nem megy. és nem csak a Björk rajongókra igaz.
" klasszikus popzene szerintem pontosan attól lenyűgöző, ha jó ÉS népszerű"
az lehet, de Björk miért volna klasszikus?
Madonna, meg a Hung Up, meg a társadalmi élmények.
ja, és az ergonómia? meg a felhasználói élmény, az smafu?
szóval hogy jött ez ide egyáltalán?
figyi, annyiszor leírtad már, h nem bírod az új Björköt
nincs ezzel baj, de ezeket a hajuknál fogva előrángatott, bizonyítéknak beállított összeesküvés elméleteket... ezeket nyugodtan dobd ki az ablakon! ettől nem lesz nagyobb az igazad :)
"talán ha 2009-et írnánk azt mondanám oké"
???
miért? mi a szar történt az elmúlt 1.5 - 2 évben? feje tetejére állt a popbiznisz?
amúgy az ott drum and bass inkább, és akkor legalább hivatkozhattál volna 1995-re is... :)
"Nekem ne mondja senki, hogy 20. (vagy hanyadik) hallgatás után emészthetőbb, mert nem az."
ez én voltam. de csak 17-et írtam, a vessző utáni részt meg te találtad ki.
"Pitchforkos kritika meg hiába lett arra kihegyezve, nem annyira az (lsd. 6.2-es osztályzás)"
persze, csak valakinek megint jól jött egy ilyen "a kontextusból kiragadott" részlet, h alátámassza saját vélt igazát
"de Björk max. csak gay iconnak nevezhető"
hogy micsodának?
közben néztem slágerlistát, h itt a magyar ugaron mégis miket kellene hallgatnom, a sikerességük alapján:
Érdekesség: Tori Amosnak is most lett meg az első sorlemeze, ami kihagyta a Billboard Top 10-es debütálást, pedig a többség szerint egyértelmű javulás volt. Bár nála max. belemagyarázható, hogy az előző albumok vagy az arcátszabatásáért bűnhódik, lololol.
Egyébként én az itteni topicon kívül olyan nagyonnegatív véleményekkel nem találkoztam a Biophiliáról, a Pitchforkos kritika meg hiába lett arra kihegyezve, nem annyira az (lsd. 6.2-es osztályzás). Másrészt ugyan nálam a Voltának majd' összes száma "slágerként" funkcionált, de Björk max. csak gay iconnak nevezhető, nem pedig az általad használt értelemben "pop"zenésznek, azt ismerjük el. Illetve a "pop mint tömegkatarzis" szemlélet egy kicsit kollektivista a számomra. Az oké, hogy egy koncert/DJ-szett elsősorban közösségi élmény, de mégis mi köze kéne lennie annak, hogy nekem egy szám személyesen mit jelent, akármelyik irányban is ahhoz, hogy a többi ember mennyire őrül meg érte? Nem abban a korban élünk, amikor beszedték az LSD-t, elmentek Woodstockba, John Lennon megváltotta a világot vagy mi, majd egy évtizedig azon keseregtek, hogy a "könnyűzene generációs összetartó erőből lesüllyedt szórakozássá"? Meg ne kelljen a közösségi élményt/homoszexualitásomat kifogásként használnom arra, hogy kifejezetten szórakoztatónak találom, ahogy karizmatikus(nak szánt) nők ismétlődő basszusvonalakra dó/lá-pentaton dallamokat énekelnek nagyrészt szexuális szövegekkel.
Nem népszerű popzene meg persze hogy van, gondoljunk a Goldfrappre, akiket az electropop úttörőjeként emlegetnek, de azért mégsem voltak sohasem kolosszálisan népszerűek. Vagy az "underground tehetségek" (oké, Orbit, Mirwais, Stuart Price) hirtelen "popok" lettek, mert a Madonna felfedezte őket? Vagy ha feltételezzük, hogy valaki összehoz(at) magának egy olyan számot, ami megfelel az éppen aktuális slágerlistás pop műfai követelményeinek, és az emberek 95%-a fél évig lazán elhallgatná naponta, nem lesz pop, ha nem jut be a UK Top X-be, miután nem talált senkit, aki hajlandó lenne belefektetni kb. 1 millió dollárt?
Amúgy én éppen szuperműanyag koreai popzenét hallgatok ahelyett, hogy valami "kísérleti" albumot felfedeznék, úgyhogy elismerem, hitelesnek hathatok a témában. Slusszpoén: a linkelt kritika az abszolút popzenebarát és sznob allűrökkel legkevésbé sem rendelkező oldalról, a Pitchforkról származik!
Sikerült végighallgatnom az albumot (idáig mindig félbeszakadt valamilyen oknál fogva: idegbaj, munka, tanulás..) és örülök, hogy nem rendeltem meg, mert az biztos, hogy nem hallgatnám végig. Medúlla óta nem tud összehozni egy olyan albumot, ahol ne kéne léptetni egy vagy két számot (igen, ez a legnagyobb problémám, nem kerek az album). Imádom, szeretem, minden megvan bakeliten, Voltaic ámen, Sorrounded húdejó csodálatos, de ez... kb mintha lebaszott volna az asztalra egy rohasztott bálnahús szeletet és tessék edd meg... ezt most tejföllel, vagy mustárral? Hát sehogy baszd meg, egyszerűen nem ízlik, ez már nem az én ízlésvilágom.
2011 : iPadre program, milyen fasza kis koncepció... és akkor meghallom a dubstep ritmust (vagy mi a szart) a Crystalline végén... talán ha 2009-et írnánk azt mondanám oké.. Az egész album nyammogás, kb leragadt a Volta és a Medúlla között félúton (tolat). Egyszerűen nem tudom úgy hallgatni, hogy ne kapjak idegbajt és mégis essek hasra tőle, mint ti itt páran. Nekem ne mondja senki, hogy 20. (vagy hanyadik) hallgatás után emészthetőbb, mert nem az. Abban biztos vagyok, hogy senkinek se lesz all time fav.
Már amikor megláttam a pre-order listát... számozott csilivili fadoboz villáskulcsokkal... már akkor éreztem, hogy itt bajok lesznek.
Talán majd ha megint lesüllyedek a mélydepressziómba - adok egy újabb esélyt, addig hallgatok mást. Jön a tél >Vespertine.
A toplistás faszságokat meg tényleg hagyjuk, egyszerűen már nem oda való Björk, tetszik, nem tetszik ez van. Majd ha emészthetőbb szart csinál akkor top10, addig meg …
"...a konszezus szerint a többi szám még szarabb."
shit, hiányoztam a szavazásról? meg nem egy topiklakó is, ahogy látom.
"pontosan ezt tükrözik a listahelyezések is"
hát ha az elmúlt 15 évben nem is futjuk ugyanazokat a köröket, a biophilia megjelenése óta mindenképp.
"a klasszikus popzene szerintem pontosan attól lenyűgöző, ha jó ÉS népszerű"
beszélhetünk-e még popzenéről egy olyan album kapcsán, aminek a fele nem 4/4-es ütemben íródott, azaz az átlag rádióhallgatónak ép ésszel felfoghatatlan? 4/4 láb jó, 5/4 láb rossz?
"egy Madonna-rajongó szótárában hogy lehetnek szinonímák a népszerű és a ciki szavak."
Szerintem nem futjuk 15 éve ugyanazokat a köröket, mert én konkrétan emlékszem, hogy a Vespertine-ig minden Björk számban, de legalábbis kislemezben volt valami, ami eslő hallásra is iszonyú izgalmassá és gyönyörűvé tette nekem a zenét, és alig vártam, hogy visszatérhessek hozzá. A Human Behaviourtől a Hidden Placig minden szám/klip elsőre is iszonyatosan megfogott.
Ehhez képest a Medúlla óta kifejezetten taszító (jobb esetben halálunalmas) elsőre minden Björk-produktum, és általában erőltetni kellett, hogy valami élvezhetőt-értelmeset felfedezzek benne. Ez a Medúllán és a Voltán kb. 3-3 számnál sikerült, a Biophiliánál már nincs erőm-kedvem erőlködni. Én őszintén szólva csak a 2 "legjobb" számot hallgattam meg róla 2szer, ennyi egy életre elég volt, mert a konszezus szerint a többi szám még szarabb. Minek fecséreljem rá az időmet? Minden bizonnyal jobb szórakozás ezt a kommentet (régi) Yonderboit hallgatva megírni, mint a Biophiliával kínozni magam, hátha én is felfedezek benne egy aranymorzsát.
Egyébként pontosan ezt tükrözik a listahelyezések is: hogy nemcsak én gondolkodom így, hanem az eddigi björklemez-vásárlók többsége is. Az eladásszám-csökkenés azt jelenti, hogy Björköt elhagyta az eddig is már sokat tűrt és extrémlojális rajongótáborának zöme. Akiknek mellesleg tök igazuk volt, amikor a Postot és a Vespertine-t a top 10be bevásárolták, nem értem, miért kéne pont most figyelmen kívül hagyni a véleményüket, amikor ráadásul megintcsak egyetértünk velük, ha jól veszem ki, nemcsak én.
Plusz szerintem pont Björkre nem vonatkozik már rég, és talán soha nem is vonatkozott, de a klasszikus popzene szerintem pontosan attól lenyűgöző, ha jó ÉS népszerű. Egy remek példa szerintem erre a Hung Up, amit eszembe nem jutott volna harmadszor is meghallgatni, ha nem Madonna adja elő, és ha emiatt nem vált volna világslágerré, és emiatt életem egy korszakának meghatározó számává. A Hung Up nagy részben attól jó, hogy népszerű, hogy nem csak egy dal, hanem egy esemény, mérföldkő, tömegpszichózis. Így működik a pop, már a nevében is benne van egyébként, hogy az a lényege az egésznek, hogy népszerű. A nem népszerű popzene olyan, mint egy keserű torta. Lehet, hogy finom, csak nem torta. Egyszerűen nem is értem, hogy egy Madonna-rajongó szótárában hogy lehetnek szinonímák a népszerű és a ciki szavak.
"It feels, once again, as if she's prioritized the superficial aspects of Biophilia's presentation over, well, the music. I can't imagine, for example, how a middle section as dull as "Dark Matter" and "Hollow" made the cut. Even slightly more realized compositions like the the music box plink of "Virus" and the twitching "Thunderbolt" are essentially just simple motifs stretched way beyond their limits. Too often, she combats the lack of any real structure or melody by over-singing, or lapsing into one of her familiar and increasingly lazy-sounding house vocal runs. It too often feels as if Björk's songwriting process is now to sing arbitrarily over top of her collaborators' instrumental tracks rather than structure the music around a melody."
"amúgy nem rosszak az észrevételeid, de én jobban díjazom, amikor a kritikát nem csak egy hallgatás előzi meg :)"
az az egy azért több volt. már eddig is hallottam már a fél albumot és most is kb. háromszor halgattam végig az egészet.
"te egy 7 (HÉT!) évvel ezelőtti posztra válaszolsz?
whoa! :)"
gondolom, még most is szereti az EBTG-t és most lett aktualitása. :)
te mindig nézed az előzmény időpontját? ;)))
(rákerestem az együttes nevére, hogy hova posztoljam a linket és az ő hsz-ét dobta ki...)
"az album tele van "jó kis" hangokkal,mélyekkel, búgásokkal stb... ezek valóban, leginkább fülessel jönnek ki! és nagyon jót is tesznek a daloknak, nem mellékesen"
nekem is tetszenek ezek a hangok, de nekem már uncsi ez a túlontúl minimalista, lecsupaszított hangzás. (igaz, nem nekem írtad :))
hát, talán nem véletlen, h a kis koncertet ezzel kezdte :)
"ezzel hogy a kakába fog élőzni?"
remek kérdés! tök szívesen elmennék egy Björk koncertre, de nekem már a Voltás turné is haloványka volt. most sem jobbak az előjelek. csesszemeg, a vespertine turnét kellett volna elcsípni! (de szerintem szokás szerint, ismét el fog kerülni minket, szal kár aggódnom...) :/
amúgy nem rosszak az észrevételeid, de én jobban díjazom, amikor a kritikát nem csak egy hallgatás előzi meg :)