Maradjunk annyiban, hogy én megismerlek/ünk Benneteket és még rajtatok kívül cca. 5 embert, a kritikusokon és a színházi embereken kívül, természetesen, akik notórius színházba járók. Segítség (mert őt könnyebb felismerni): magas, szőke, igencsak fehér bőrű fiatalember, amolyan északi típus. Na, aki hozzá van csapódva, az meg én. Továbbá: az esetek 90%-ában aznap döntjük el, hova megyünk színházba.
Olyan gyakran voltunk mi együtt színházban? Én egyetlen esetről sem tudok, amikor izgatottan nézhettünk volna körül: hol van ez a Timcsili (és hites ura)?
Veled ellentétben én igen vaksi vagyok, pontosabban távolra nem látok élesen, közelre meg gyakran nem figyelek... (példa: Krétakör, Nézőművészeti: többek között Debreczeny Csabin is átmásztam, hogy a helyemre jussak, és nem tudtam róla, mert nem néztem rá)
Nem. Az arcmemóriám kiváló (és nem dicsekvésből mondom), fel szoktam ismerni azokat (és az én uram is, pedig az ő arcmemóriája pocsék), akiket gyakran látunk színházban. Tessék csak figyelni! Én, a Sasszem. :)
Csak a 2. pontra (szűkül a kör):
Általában nincs szövegkönyvem az előadásokhoz, amiket megnézek (egy kezemen össze tudom számolni a birtokomban lévő szöv.könyveket), de általában ez nem is okoz gondot (igaz, nem járok annyiféle előadásra, mint Te).
Kontroll: Nem ér nem odajönni! :( Miből ismertél fel minket? Hogy ujjongtunk LZs láttán? ;)
Csak a H2-höz fűzött megjegyzéseidre.
1. Nem az a fontos, hogy kit kivel lehet azonosítani Fehéret tényleg Orbán Viktor ihlette és egész másképp szólt az előadás a bemutatója környékén, de nem vesztette aktualitását. A bemutató táján igenis voltak aktuálpolitikai áthallások, de mostanra (és ezt úgy mondom, mint aki többször látta az előadást) minden ilyen sallang lekerült róla. Típusokról van szó. Mindkét oldalon (és most politika, bár nem szeretem) van Piros is, Fehér is, Zöld is.
2. Nem szerencsés megnézni úgy egy előadást, hogy nincs szövegkönyv. Persze, a jó öreg Shakespeare egyszerűen hozzáférhető, de ha pl. egy új magyar dráma bemutatójára megy el az ember (aminek ráadásul a szövege sem jelent még meg pl. a Színházban) vagy egy olyan külföldiére, ami ősbemutató, akkor sincs mód a lábjegyzetek előzetes elolvasására (sőt: lehet, hogy utólag se...). Ezzel csak azt akarom kinyöszögni (very inarticulately... hogy intertopikális legyek:), hogy nem értek egyet ebben.
Egyébként én a Kontrollon felismertem a topiktársakat.
Örülök a képes beszámolódnak! (= a nagyvilág is hozzájuthat a képeidhez)
1. Annak az ominózus, "hirtelen felébredünk a padon" számnak Escualo a címe Köszi az infót! Én is belekezdtem a letöltésbe. Lassacskán megy, de a semminél ez is több. :)
2, rám igen is hatást gyakorolt, amit ott a Krétakör művelt... nem csak a H2-ben, hanem a többi programjában, és abban, ahogy viszonyultak a dolgokhoz, és a nézőkhöz (értsd: színház, völgylakó--maximalizmus, közvetlenség) Remélem, csak Neked tűnt úgy, hogy én elmarasztalom a Krétakört! Az együttesükre vonatkozólag írtam azt, hogy a KES (helyzeti előnyéből adódóan) nyilvánvalóan közelebb áll hozzám/hozzánk (itt mertem a csapat nevében beszélni, mivel tudtommal egyikünk sem látta még a Krétakörösöket), majd annyit írtam, hogy távolról csodálom a Krétakör Színházat (=egyszerű, mezei nézőként, nem keresve a kapcsolatot a színház tagjaival - ld. Kapát sem szólítottam meg egyszer sem, pedig nyílt volna rá alkalom).
Nézőművészeti: ... a képen egyébként az intelligens nézés, és a felirat a fontos. Nem ez az általános nézés?
Nagyon örülök, hogy újra láttam és hogy előtte még belefért Öcsön a Maday Gábor-féle Pilinszky-monodráma (ezúton is köszi a helyfoglalást a Krétakör sátorban). Lehet, hogy ez a monodrámák sajátja, de a Johnny után itt is azt éreztem néha, hogy M.G. kifejezetten nekem beszél (=teljesen rám néz, méghozzá nem is sötétben és kivilágítva, mint Johnny). Értek hatások... Szuggesztív - talán ez a jó szó M.G.-ra.
Szintén maradandó élmény volt Háy János beszélgetése Bérczessel Pulán Bizony! Nekem ez jut eszembe elsőként, ha az élményeimre gondolok! (Meg az utána következő Mulatság-ismétlés!) Kár, hogy nincsenek képeink Jánoskáról! (nagyon belém ivódott, hogy egy idős néni így szólította egy Gézagyerek után a Bárkában)
Ősszel, a Kortárs Drámafesztiválon láthatjuk a Bárkában A Herner Ferike faterját! :) Nagy öröm ez nekem! Egy szakmai kongresszus alkalmával a szállodai szobánkban olvastam fel a Színház drámamellékleteként egy kolléganőmnek... az alattunk és felettünk lévő emeleten is jól hallották a nevetésünket... Ugyanezen kolléganőm WAP-on keresztül (15 percen át) olvasta végig a neki mélben elküldött Háy-írást: Lajos utolsó levele Feri feleségéhez :)
Hazámhazám: Akik ismernek, tudják, hogy nekem mindent szó szerint el kell magyarázni... Szóval, nem volt szerencsés dolog úgy megnéznem ezt az előadást, hogy előtte nem olvastam el a szövegkönyvét és a hozzá tartozó magyarázatot...
Azt sem tudtam, hogy Fehér=Orbán Viktor. Ha tudom, nyilván nem röhögök, amikor azt mondja: "feljebb, feljebb!...na, megmondalak anyukámnak" (a vége mintha nem lenne a szövegkönyvben)
Az állatfigurás részt sem értettem (ló=Magyarország, medve=Szovjetunió, oroszlán=Nagy-Britannia, kakas=Franciaország, Mickey egér=U.S.A.).
Mióta olvastam, elő-előtör belőlem Zöld szövege (a Ladához): Kánaánba lángzám, táltosom! Erre a nép: Lángzá'd má'!
Sajnálatos módon úgy elment mellettem a darab, hogy fel sem foghattam...
Mindenesetre a Nézőművészeti szövegkönyvét nagy szeretettel várom = szeretném mielőbb viszontlátni a Krétakör honlapján! Azt ugyanis sikerült elsőre felfognom. Be is lelkesedtem tőle azonnal! :)
bár ott meg a Stohl-fia-Pindroch vesz el az illúzióból sokat... Hát még, ha Törköly Stohl fia, mint az utolsó évadban!
Nem bánom, hogy levették, nem néztem volna meg többször (olcsó jeggyel esetleg)... Ha fejemet adnám egy másik verzióra, az csak azért lenne, mert jobb előadásban reménykedem (bár előfordulhat, hogy maga a mű sem tetszene - nem szánok annyi időt a témára, hogy elolvassam)
Gyula. Otthagytuk szünetben. Pocsék, koncepciótlan, öncélú video, ritmustalan, unalmas, Blaskó utoljára a Platonovban nyújtott emlékezeteset, Szorcsik Kriszta erre nem kapott volna Soros-ösztöndíjat (de nem elsődlegesen az ő hibája), Alföldi "gerjedelmét" nem hiszem el. Még szerencse, hogy kavarodás miatt (eladták a jegyünket, amit a múltkor a szgépes rendszer összeomlása miatt nem tudtunk megvenni) ingyen néztük. A Bp. Kamarában nemcsak a pici tér miatt! sokkal-sokkal feszültebb és élettelibb az előadás (bár ott meg a Stohl-fia-Pindroch vesz el az illúzióból sokat...).
Szentendrén láttam Alföld "rendezésében" a vészesen semmitmondó Kései találkozást. Nulla színészi játék: Garas haldoklónak is szürke, Töröcsikből egyáltalán nem ragyog az az él(tet)ni vágyás, mint anno Tolnayból, de legalább kedvesen mosolyog. :(
Díszlet nulla (városháza udvara, egy ágy, egy megvilágított fehér lepel árnyjátékozni(?), egy esernyő, hogy a tangóharmonikán - juj, az olyan oroszos! :( - játszó zenész egyszer felmehessen érte a színpadra, és kiúsztassa a levegőben.
Hát mindenki hülye? Egyéb véleményt szívesen veszek.
Tudom, én rendre késve reagálok a dolgokra, de talán még nem vesztettem aktualitásomat.
1. Annak az ominózus, "hirtelen felébredünk a padon" számnak, mily meglepő (lásd együttes neve) Escualo a címe, és ez egy Astor Piazzola szám... ezt mondjuk már csak itthon tudtam meg, mikor is leinformálódtam, és letöltöttem a dalt.
2, ... és ez már a többire reakció... rám igen is hatást gyakorolt, amit ott a Krétakör művelt... nem csak a H2-ben, hanem a többi programjában, és abban, ahogy viszonyultak a dolgokhoz, és a nézőkhöz (értsd: színház, völgylakó--maximalizmus, közvetlenség)
De, ha már itt tartunk összefoglalom, hogy mi minden jött be idén a Völgyben. (mostanra talán össze tudom foglalni).
Az első, és azt hiszem hosszú távon maradandó élmény Trill Zsolt: "Repülj döglött madárka, repülj!" valamint "egyenes-nyakú cica" c. megnyílvánulásai voltak, a Karnyónéban. Az az ember óriásit nyújtott az nap este.
Ezt követően szerelembe estem Vele, és társaival... Manók...Bubutimár Évától... szvsz gyönyörűek. És közben kicsit beégtem, mert Manó-fényképezés közben készült Ez a kép is. Gondoltam: egy Manó, egy Sanya... gondoltam álcázom a Manó-fényképezéssel a dolgokat. Mondanom sem kell NEM ment. Még az nap este Liliom, és ha már CC azt mondta, hogy neki az a kedvenc képe, hát nekem meg
Ez meg Ez. Liliom egyébként nagyon szép volt... korábban is, most meg főleg... mármint kifejező, és teljességgel érthető, úgy is, ha az ember nem olvasta a feliratokat. Az a rész, ahol Liliom "kiabál", hogy gyermeke lesz... na azt nem tudom leírni, hogy milyen.
Itt egy kép róla, bár kicsit ferde, de ezt nehéz volt fényképezni.
Nagy hatású volt a
Nézőművészeti is, ahol egy ideig jól elheherésztem, aztán meg bámultam nagyot (értsd megdöbbent). A képen egyébként az intelligens nézés, és a felirat a fontos.
Nagyon jól éreztem magam a Cigány népmeséken is, ahol viszontláthattukRodrigót. (Bp-i Kamara-statisztéri-katonák-mv.)
Mint már említettem nagy hatással volt rám a Krétakör. Ebben nagy szerepe volt annak a próbának, ahová beengedték a jónépet, és ahol Schilling elmondta, hogy Ő, hogy is képzeli el a Sirályt (bemutató októberben a Fészekben). Érdekeseket mondott... Arról nem beszélve, hogy számomra újdonság volt a színészeket ilyen helyzetben (próba) látni. A két kép itt készült. Az elsőn
Gyabronka, és Nagy Zsolt látható, na meg a népek, és a sátor egy része. A másikon az előadás többi
szereplője.
H2... Nem tudnám megmagyarázni, hogy mi van. Nem is kell. Jó volt. Nagyon jó. (Rába Roli meg aztán... )
Szintén maradandó élmény volt Háy János beszélgetése Bérczessel Pulán, és nem csak azért mert nagyon sokat nevettünk közben, hanem mert sikerált ez élmény hatására belefogni egy könyvbe, ami igazán maradandónak igérkezik. (A bogyósgyümölcskertész-fia). (Egyébként a beszélgetésből ezen az oldalon is olvashatok részletet.)
Persze jártunk még jó pár programon, de idén nekem ez volt a leg...
Bár idén van olyan is, hogy leghosszabb ideig várni buszra, ami rekord két óra... az mondjuk nem jó, de majd elfelejtjük, és jövőre újra felzsúfolódunk a Csigabuszra.
Ui.1.: Merem remélni, hogy a linkek működnek!
Ui.2.: Nagyon irígylek minden olyan személyt, aki már látta a Kontrollt. Nekem csak előzetesekhez volt szerencsém, de amit láttam nagyon megfogott.
Szeged - Jézus Krisztus Szupersztár, Musical Színház: nagyon jó előadásnak lehettem szem- és fültanúja a Dóm téren, kellemes csalódás volt, azok után, hogy megannyi kétséggel jutottam el az előadásra. Lehet-e felülmúlni az eredeti, "nagy" előadást? Ha nem is lehet, de a színvonalát hozni mindenképp. A színészek valamennyien remekül alakították a szerepüket, és nem csak Makrai Pál előtt le a kalappal, aki már ki tudja hanyadik alkalommal ölti magára Júdás alakját. A díszlet kreatív és biztosan támogatja a történetet. Külön érdeme a koreográfusnak (egy külföldi emberke, a nevét - mea culpa -, sajna nem tudom) a tömegjelentek megoldása, betölti és maximálisan kihasználja a teret. A táncosok profi munkát végeznek, a rendezés korrekt és arányos. Ajánlom mindenkinek a darabot, ha minden igaz, lesznek ősszel a Budapest Arénában, érdemes megnézni!
Gyula - Titus Andronicus: hát, hát. Pedig olyan jól indult! Azért is csalódás ez az előadás, mert látszik, hogy szinte minden megvolt itt egy remek produkcióhoz, és mégsem. A színészi alakítások kevés kivétellel pontosak és üdítőek. Külön dicséretet érdemel a császárnét alakító Szorcsik Krisztina és Pálffy Tibor (Aaron). Alföldiben nem csalódtam, Blaskóban viszont igen. Mostanában csupa hasonló jellegű darabban láttam és olyan egysíkúnak tűnik az alakítása. A rendező érdeme megannyi érdekes ötlet, az Andronicus-sír, a gótok ábrázolása, stb. de pl. a videót valóságos merényletként használta fel a nézői türelemmel és figyelemmel szemben. Én személy szerint értékelem a videót ha van funkciója. Itt van, de aránytalan szerepet szabnak neki. 5-10 perces bejátszásokat kapunk, némelyik korrekt, némelyik egyáltalán nem. Öncélúvá és unalmassá válik a videó, mint eszköz. A végére teljesen elfárad a darab, kudarc. Sajnálom ezt az előadást, mert tényleg benne van minden hozzávaló, de mégsem áll össze az "étel". Valami hiányzik, de nagyon.
Tudom, a múlt heti Büntető mozidélutánban mondta, hogy lesznek vasárnap, Rába Roland rendezésében. Nagyon érdekes és jó kis interjú volt (filmszereplésről).
Meg aztán annyira közel nem is állnak hozzánk - tessék róla tenni! :) Asszem, azt írtam: állhatnának... A Krétakor nem az én világom, távolról csodálom (hopp, rímel és még a szótagszám is kijön!). Kapa és Pepe természetesen egy ideje közel áll a szívemhez, meg is néztem őket másodszor a Mulatságban és a Nézőművészetiben. :)
Az uccsó H2 után Mi is azt az előadást tűztük ki, aztán hirtelen úgy döntöttünk, 1 nappal előbb nézzük meg/jövünk haza. Ha jobb lett volna az idő, maradtunk volna és akkor az utolsó H2 utáni éjszakát töltöttük volna M.apátiban. Rezes és Fullajtár a mellettünk lévő asztalnál ült előző éccaka a sörsátorban. :) Korábban nem tűntek fel, tehát lehet, hogy éjszaka érkeztek. A VIP padok (2 sornyi) így is megteltek (Zsámbéki, Sopsits, Farkasházy, stb.).
Meg aztán annyira közel nem is állnak hozzánk - tessék róla tenni! :) Az uccsó H2 után volt koncertjük M.apátiban (látta még: Rezes Judit, Fullajtár A.). Igen nagyon jó volt. Sőt talán még annál is több! És őszintén megmondom, nem gondoltam volna se Gyabronkáról, se Schillingről, hogy úgy tudnak bulizni. És az Álmodj álmokat! c. esztrádműsor (r.: Rába Róland - sic!) is hasonló jelzőket igényelne.
A Krétakörék színészzenekara sokkal-sokkal jobb, mint a KES. Meglehet, csak őket még nem hallottuk (lelKES társaim nevében merek beszélni)... meg aztán annyira közel nem is állhatnának hozzánk...
A Krétakör-közeli zenekar 58. Hazámhazám utáni koncertjén egyetlen dal teccett nekünk nagyon, ami az Össztáncban is hallható (Király Atti és Méhecske köröz, köröz Eszenyi és Oberfrank körül, majd akcióba lép).
Monostorapáti, júli 31.
SZABADTÉRI SZÍNPAD - 24:00 QUARTETT ESCUALLO
A fiatal művészekből alakult együttes műsorán Astor Piazzola zeneszerző művei hangzanak el saját hangszerelésben. Céljuk, hogy az argentin zeneszerző méltatlanul keveset játszott műveit mind szélesebb körben ismertté és közkedveltté tegyék. A kvartett tagjai a budapesti színházi és komolyzenei élet kiemelkedő muzsikusai, a Krétakör rendszeres munkatársai (Liliom, W), akik könnyűzenei formációkban is gyakran fellépnek.
A Krétakörék színészzenekara sokkal-sokkal jobb, mint a KES. Tudom, ezzel nem vívok ki valami nagy rokonszenvet :)))
Most hétvégén megyünk Gyulára megnézni a Titus Andronicust (Szorcsik Kriszta, Alföldi, Blaskó P., rendezte Bocsárdi László), utána pedig Keszthelyre az Ahogy tetsziket. Mégis tartalmas ez a nyár.
Az előző hétvégén megnéztem a tévében az Elnöknők (Katona) c. előadást. Nem egy könnyű darab... Nagyon jól játszottak, mind a hárman (Szirtes Ági, Csákányi Eszter, Pogány Judit).
Sziasztok!1 honapja van ADSLünk,azota netezek.Várom a kérdéseket,kéréseket.Szept.közepén indulnak az ea.ok,én már aug.közepétől probálok/rendezőassz. és ügyelő vagyok/Addig mindenkinek jo pihenést,munkát,ki mivel foglalkozik nyáron!!!:)))))