Most már én is megvárom az xcarlinket ha eddig kitartottam. Valóban három bemenet van rajta, már volt a kezemben, sőt az autómban is, csak nem volt kompatibilis az én autómmal. Pedig Győbe mentem le érte. Nem emlékszem pontosan, hogy mennyibe kerül újonnan, 24 vagy 26.000 Ft.
Értem én a túlzott óvatosságot, de itt a rendőrség leellenőrizte az autót, hivatalos jegyzőkönyv van róla. Egyébként csak alkatrésznek lenne eladva, forgalomba nem érdemes helyezni a regadó miatt. Volt itt banki hiteles törött autó amit úgyanígy megvettek, a vevő bement a bankba megkapta a törzskönyvet, a bank meg örült, hogy nem neki kellett a költségeket kifizetnie egy totálos autóért.
Ebben igazad van, természetesen a költségeidet meg kell kapnod. De ez esetben olyan speciális dologról van szó, amit, aki ha megszerez, csak a tulajdonos hozzájárulásával tud rendeltetésszerűen használni. Vagyis csak akkor tudja átíratni, ha (az okmányiroda számára) elfogadható módon tudja igazolni, hogy tulajdont szerzett. Sőt, ha ez nem így történik és történetesen a (volt) tulaj lopást jelent be, igen sok kellemetlenségnek néz elébe, már akkor is ha csak néhány fődarabot :) találnak meg nála. És mire tisztázza magát... Én mindenesetre paráznék ettől. Bennem még az is felmerül,hogy , ha valaki otthagy egy ilyen dolgot, - ami valószínűleg a többszörösét éri mint amit rá kell(ene) költenie - vajon tényleg jogos tulaja volt-e?
Ha tudnád hány autót hagynak itt! Egyébként jogászt kérdeztem meg, és teljesen jogszerű az eljárás! Az idevonatkozó passzust a Ptk.-ból idemásolom:
499. § (1) A fuvarozó a fuvarozási díj, továbbá a fuvarozásra szükségesen és hasznosan fordított költségek megtérítését követelheti.
(2) A fuvarozót a fuvardíj és költségek erejéig zálogjog illeti meg azokon a dolgokon, amelyek a fuvarozással kapcsolatosan birtokába kerültek.
(3) A zálogjogot a fuvarozó a többi fuvarozó előtte ismert követeléseinek biztosítására is köteles érvényesíteni; ha ezt elmulasztja, az előző fuvarozókkal szemben kezesként felel.
(4) A fuvarozó zálogjoggal biztosított követelését a zálogtárgyból más zálogjogosultakat megelőzően, bírósági eljárás nélkül, a kereskedelmi forgalomban való értékesítéssel elégítheti ki.
A tulajdonos, hivatalosan írásban lemondott róla a javadra. vagy el sem tudtad érni? Mert bármennyire jó vétel lenne ennyiért, -akár alkatrésznek is - azért azt be kell látnod, hogy ez nem lenne problémamentes. Azért fura ,hogy valaki csak úgy otthagy egy kocsit... :(
Autómentéssel foglalkozom. Fél éve mentettem egy olasz Lybrát (bal első futóműve szakadt ki), azóta telephelyemen van. A tulajdonos nem akarja elszállítatni. Ha valakit érdekel alkatrésznek, és kifizeti eddig felmerült költségeimet (szállítási-, tárolási díj: 180e Ft), viheti.
2000. évj. 1,9 JTD motor, navis, CD táras, igényes szép belső, alufelni.
Te legalább délelőtt láttad én lemeradtam :/ Mindegy, most már megvárom az x-car-linket. Írtam az olasz forgalmazójuknak is , várom a választ. Az is szállítással cca. 27~28 eFt lenne elvileg és van usb csatija is, akár egy külső vinyót is rá lehet kötni (elvileg).
Délelőtt megnéztem az általad ajánlott linket (remélem jót írtam) akkor még megtekinthető volt, most már nem elérhető. Egyébként a loudlink látható rajta kedvezményes, 25000Ft-os áron, amíg a készlet tart. Lehet, hogy elfogyott?
Ezzel a cleaner-rel nincs tapasztalatom, de ha kicsit befüstöl, akkor én kb havonta 1x meghajtom a gépet kb 2 percen keresztül. Kettesbe, óvatosan felpörgetve, 4000 fordulaton egyenletesen tartva megyek vele egy darabig. Ezek után egy jó darabig nem füstölög, az biztos. Egy autószerelő ajánlotta ezt a módszert, eddig bevált. Persze nem árt tisztában lenni a vezérmű cuccainak állapotával.
Egyébként én elég finoman járom, ezért kormolódik be idővel.
Injector cleanerekkel van valami tapasztalat? Érdemes használni? Ér valamit? Nem lehet esetleg valami káros "mellékhatása"? Dieselről (1,9 JTD) van szó.
Azért merült fel bennem, mert egy-egy kövér gáznál azért pöffent röviden egy (nem)kis fekete füstöt.
Én már szedtem le pár hónapja a listát. Ha jól rémlik, akkor a hátsó oszlopban van egy csavar, a többi meg a tetőcsomagtartó felfogatási pontjainál a takaró betétek alatt. Remélem jól emlékszem.
Esetleg ha így nem jön le, akkor még belülről a tetőkárpit alatt is lesz egy csavar elöl. Komolyan nem emlékszem már biztosan. Azt tudom, hogy 6-os csavarok fogják. A hátsó oszlopról belül le kell venni a kárpitot. Óvatosan, mert visszaszereléskor nekem is beleesett az oszlopba egy kulcsfej, ki sem tudtam venni.
Nekem is ilyen problémám van de az enyém fiatalabb mint a tied. Az én motor takaróm nem jó az enyémhez szerintem ami nekem van az régebbihez jó. Szerintem meg kellene próbálnunk elcserélni hátha a tied az enyémhez jó, az enyém meg a tiedhez.
Na ,ennek utánanézek. Bár én (nem)kicsit pesszimista vagyok ,mert úgy tudom ,hogy a Lybrában lévő - azt hiszem Siemens G3 - navihoz nem készült Mo. térkép. De egy próbát megér. Köszönöm szépen. Kár ,hogy nincs mailje ,de majd felhívom.
Köszi a magyarázatot. Ebbe én eddíg így nem gondoltam bele. Az FM transmitter tényleg RDS-es. Hát igen , az olaszok akkor már nagyon spóroltak. Gondolom a Becker is tudott volna másik fejegységet/softwaret szállítani nekik. Az enyém 2003-as ,aztán kazettásmagnó van benne. Szerintem akkoriban már a Daewoo Matizba vagy Suzukikba is CD-t tettek :(
Ráadásul az enyém navis ,amihez minden ritkább és drágább. A navi meg ugyebár nem üzemel Mo. térkép hiányában. Engem meg az ,hogy valami van ,de nem használható rendeltetésszerűen rohadtul tud bosszantani. A korábbi kocsimban ahol volt cd, ott is többet hallgattam a rádiót. Mégis ,most hogy ebben nem működik (nincs) zavar. Most mindenesetre várok. Az xcarlink-esek azt mondták hogy ápr. 10-20 között jön valami szállítmány. Megvárom. A loudlinkesek meg szerintem elég lehúzósak. Az angol ebayen hírdet. Mikor rákérdeztem ,hogy akkor Mo.-ra milyen feltételekkel adná. A válasz ,hogy ua. tehát fizessem GBP-ben és az angol szállítási díjjal ,mert ez már szerinte "így is kedvezményes ár". Akkor inkább veszem az xcarlink-et, az még úgy is kijön kb. ugyanannyiból ,ha olaszországból rendelem és az nem javított "refurbished", hanem új. Mondjuk szívesebben venném a Mo.-i forgalmazójuktól ,feltéve ,hogy van és nem drágább.
Akkor te a motor tetején levő műanyag burkolatra gondoltál? Én meg az alatta meg oldalt a motorteret védőkre.
Ez legalább nem okoz funkcionálisan semmi gondot. Nekem az alsó ment tropára ,meg a jobboldali hiányzott. Ez nekem tavaly több ékszíjamba ,meg görgőkbe került :(
Nézz át esetleg a Lancia vagy a Lancia Kappa topikba. Ott megfordulnak többen akik kocsikat bontanak. (Pl. Érden az nincs messze Pestről) Hátha tudnak segíteni.
Szóval a műanyagburkolat.. Amit én vettem az valószínűleg fiatalabb évjáratú Lybrába való , azon nincs semmiféle nyílás. (ettől függetlenül ugyanaz van ráírva : Lybra 1,9 JTD..) Nem stimmelnek a felfogatócsavarok sem :(
A használtautó.hu-n néztem egy-két képet eladó autók motorteréről és a kocsimhoz adott használati utasításban lévő képeken is olyan burkolat van amin (csak simán síkban kivágott) szellőznyílások vannak a jobb oldal felső részen. Na olyat keresnék ill. ha valakinek szüksége lenne a ,,teli" változatra azt szivesen átadnám.
Az is csoda hogy egyáltalán találtál motorvédő burkolatot. Én az alsót az ebayről vettem a jobboldalinak meg, egy valami más tipusé lett befaragva. Mondjuk ezt a szellőző dolgot nem értem. Hol kellene szellőzőnyílásnak lenni? vagy valamit félreértettem?
A fűtéssel/klímával nekem még szerencsére nincs ilyen személyes tapasztalatom, de itt már sokan javítgatták, biztos kapsz tippet.
A fogyasztás az tényleg pazar. A múltkor a 0-áson mentem oda-vissza vagy 100-120 km-t és mivel a sünök miatt az egyenletes 110-et tartottam, 4,8-ra jött ki a fogyasztás. Ez szerintem egész jó. (szintén 1,9 jtd sw)
Tárnoki Ferenc vagyok . Több Alfa után most Lybra tulajdonos lettem. 2001.évj. 1,9 JTD, SW. Kb. 2000km-t tettünk meg együtt. A fogyasztás szuper! (6l körül) Kényelem-szuper! Mivel szeretem rendben tudni az autóimat remélem ehhez kapok itt segítséget. Az automata klíma nálam is ,,érdekesen működik".. Vezetőoldalon nincs fűtés (olvastam a régebbi bejegyzéseket :)) és a klímára töltetnem kellett. Amikor töltöttek rá, szuper volt. Ma hosszabb úton voltam és a klíma teljesen rapszódikusan viselkedett. Már azt hittem elszivárgott a gáz, amikor ismét megjelent a hűs de hiába volt 18fokos igényre állítva a hűtés nem tartott sokáig. A hosszú út egy donor Lybrához vezetett ugyanis a műanyag motorvédő burkolatom hiányzott. Csak itthon vettem észre, hogy amit vettem az nem jó az én autómhoz. Az enyémhez olyan kellene aminek a jobb felső részén szellőzőnyílások is vannak ... Tudtok esetleg valakinél vagy pest környékén olyan bontót ahol érdemes megnézni? Köszönettel: Feri
Ennek azt hiszem az az oka hogy a Lybra fejegysége alapból nem támogatja a CD-text kiirást. Ez gyártói hanyagság mert abban az időben erre már lett volna mód. (kb 1996-tól) A Loudlink és az X-carlink valójában egy kártyaolvasó ami a fejegység számára CD-tárnak láttatja magát. Ha lehuzom róla csatlakozót még ki is irja hogy "chek magazine".
A transmitter számcim kiirása (nekem is volt ilyen) az RDS technológián alapul ami nagyjából azt jelenti hogy a rádióállomás (jelen esetben a mini állomás) a zene tartalom mellett szöveges információt is sugároz.
A Loudlinkről még annyit h fémből van massziv kis valami de nem nagy kb akkora mint egy számítógépes Floppy meghajtó.
Érdekes ,hogy minden gyártónak milyen megoldhatatlan problémát okoz a számok, előadók kiíratása. Se ez ,sem az xcarlink nem tudja. Pedíg nekem van pl. fm transmitterem ami tudja :/ Csak hát az meg a rádióról nem vezérelhető :(
Pedíg ezek szerintem alapdolgok ezen a szinten. Bár gondolom biztos megvan a miértje.
Jól működik. A szám attól másodperctől folytatódik amikor leállítottam kocsit, gyorsan betölti a számot is. Szép tisztán szól, a hangerőt jóval magasabbra lehet tekerni mint eddig. Ott ahol a transmitter és a rádió már torzítot stb itt még gyakorlatilag döng és lehet feljebb húzni... A rázkódásra nem érzékeny.
Amit eddig negativumként észleltem
- nem minden SD kártyát olvas be
- némely esetben ha tovább akarok léptetni 1 számot nem teszi csak előrébb megy pár másodpercet. Ez lehet kártyaolvasási hiba is vagy az mp3 szám miatt, de ha vége a számnak persze megy tovább simán.
-Könyvtárszerkezet elég speciális eddig csak a Loudlink Explorer programmal készitett SD kártyát vitte. Ami nem nagy baj csak meg kell nyitni a progit és azzal rámásolni.
-CD text nincs :-(
Nekem ami előny, hogy ha 6 könyvtárat (mintha pl 6db CD-lenne) teszek bele akkor 6 különböző zenestílust választok mappánként és hangulattól függően könnyebb navigálni benne mintha csak simán előre hátra tudnám léptetni mint eddig. Mert ha ömlesztve volt mint a transmitternél akkor pl 60 zenét 1től 60ig léptetni eléggé idegesítő. Itt ezt 6x10re osztva kényelmesebb. De állitólag lehet több mint 6CD és mappánként 99szám ezt még nem próbáltam.