Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

llaller Creative Commons License 2009.09.01 0 0 943
én rendszeresen járok telebusszal passauig úgy eszik klima nélkül 9-et-9,5-öt klimával 10-et kb. Üresen hazafelé 8-8,5 130km átlagtempóban autópályán
Előzmény: nyikj (942)
nyikj Creative Commons License 2009.09.01 0 0 942

Bocs, hogy csak most reagálok, de éjszaka jöttem haza Olaszországból.

Az enyém 1.9D-s 101 LE. Olaszországi úton 1900 km-t mentem, nagyrészt autópályán. 100-130km-es tempó. Lenullázott órával indultam. A fogyasztásom 7.9L/100km-re jött ki, kb fél tereléssel, gyakran klímával, puha vezetéssel -a koromból adódóan. /2 személy+lakóautónak berendezve/.A kocsiban 90 000 km van. Ezt a fogyasztást én jónak tartom, mert korábbi években ezt az utat többször megtettem Thaliával is Puntóval is. Azoknál a benzines kocsiknál 6.8-7.2literes fogyasztás volt. És, ha összehasonlítjuk a Trafic tömegét azok tömegével, akkor meg különösen. Azt tapasztalom a pillanatnyi fogyasztást nézve, hogy a gyorsítások eszik de nagyon az üzemanyagot. A másik az, hogy sosem célszerű egy- egy rövid út alapján fogyasztást kijelenteni.  E mellett érdekelne mások véleménye, tapasztalata is.

Előzmény: Norcso74 (933)
frecska Creative Commons License 2009.08.30 0 0 941

Szia

 

Én a Maxabónál vettem használtan az autómat, 2 üléssel és 3 személyre vizsgáztatva. Ők kivették az 1-es ülést és 50 ezer pénzért gyártattak bele dupla ülést, nem osztott csak sima 2 személyes, ráadásúl szinte ugyan abból a kárpitból mint a gyári vezető ülésem. Több ilyen autójuk volt, ezért több darabot rendeltek belőle.

De megvan az a cég is aki legyártotta, ha érdekel szólj.

A biztonsági övet és feszítőt átrakták az 1 es ülésből, és + raktak bele 1 övet.

Az ülés műbizonylatos, vizsgán megfelel.

Előzmény: mosidoki (940)
mosidoki Creative Commons License 2009.08.30 0 0 940
Sziasztok.
Kellene nekem egy kis segítség.
2004 es Renault trafikom van és két üléses, viszont 3 személyre van vizsgáztatva.
Valaki nem tud hozzá osztott üléseket.
soonóné Creative Commons License 2009.08.29 0 0 939
Já, tapasztaltam.

3800-nál parancsol megálljt, nagyon helyesen. Ződkártyás meg neszójjonbe!
Előzmény: Norcso74 (938)
Norcso74 Creative Commons License 2009.08.29 0 0 938
Sziasztok,

nemrég voltam a géppel zöldkártyán, és terheletlenül 4100-nál többet nem forgott a motor. Zöldkártyás rá is kérdezett, hogy ennyi? Aztán próbaképp megnéztem, hogy meddig gyorsul másodikban, és 3800-nál többre nem volt hajlandó (2 mp-nél tovább nem kínoztam). Szerintetek ez normális? Továbbá tapasztalom, hogy 2500 - 3000 között szakaszosan gyorsul, mintha lenne 2 turbólyuk is a tartományban. Ti tapasztaltok ilyesmiket?

Üdv.

Norcso
Norcso74 Creative Commons License 2009.08.29 0 0 937
Szia,

nekem 2002-esem van, ezért gondoltam, hogy hátha meglelem. Köszi a választ.

Üdv.

Norcso
Előzmény: soonó (936)
soonó Creative Commons License 2009.08.28 0 0 936
Pont ez a baj, hogy nincs.

Valami termosztát pöcöktetheti a rencert.
Előzmény: Norcso74 (934)
kacagógerle Creative Commons License 2009.08.28 0 0 935
Nálunk is 8.5-9-10 lityit eszik kívül-belül.2002-es 100ló.
Előzmény: Norcso74 (933)
Norcso74 Creative Commons License 2009.08.28 0 0 934
Szia Soonó,

ez a kapcsoló merre található a masinában, ha van?

Üdv.

Norcso
Előzmény: soonó (920)
Norcso74 Creative Commons License 2009.08.28 0 0 933
Szia,

akkor lehet, hogy máshol lehet a bibi. Itt sokan 6.5 - 7.8 közötti fogyasztásokat írnak. Mondjuk nem tudom klímával vagy anélkül használják. Nekem stabilan sokat eszik, akár városban, akár országúton megyek, klímával, vagy anélkül. kb. 9-10 l (2002-esben nincs még átlagfogyasztásmérő computer, jegyzetelős a módszer). Próbáltam 80-90-es tempóval, aztán 110-120-al. Szinte mindig ugyanannyi, mintha folyamatosan dús anyagot kapna. Ez eléggé ráfizetés ahhoz képest, hogy mennyi lehetne. Neked melyik verzió van? 82 v. 101 LE? Kiolvasott hibajegyzék továbbra sem beszédes. Valakinek van ötlete?

Üdv.

Norcso
Előzmény: nyikj (925)
soonó Creative Commons License 2009.08.22 0 0 932
Kérdem szerelőtől, hogy ez milyen állapotban volt? Aszongya, mindegy, nem nagyon látszik, ki kell cserélni, mert ezután bármikor reccs, ennyire van méretezve.
Előzmény: frecska (930)
soonó Creative Commons License 2009.08.22 0 0 931
Kb. úgy lehet.
Előzmény: frecska (930)
frecska Creative Commons License 2009.08.22 0 0 930

Én 2 hónapja cseréltettem, 5 éves a szerkezet és 105 ezernél csináltattam meg.

Vezérszíj+laposszíj+vízpumpa+görgő. Nem szakszervízben, hanem ismerős szerelővel. Szerintem a benzines autókból kiindúlva itt is ajánlott a 120 ezer km. vagy 5 évente.

Előzmény: soonóné (929)
soonóné Creative Commons License 2009.08.17 0 0 929
Én 90.000. -nél cseréltem, abból baj nem lehet. Pont.
Előzmény: tscsabi (926)
informania Creative Commons License 2009.08.17 0 0 928

Én 124e km-nél cseréltettem a szíjat, és ezzel együtt mindent (görgők, vízpumpa stb.). Részletekben történő csere csak átmenetileg lehet olcsóbb, mert ezek nagyjából elvileg együtt kopnak el, így ha pl. a vízpumpát nem cserél az ember, amely biztos, hogy nem megy el még 120e km-t, akkor majd a vízpumpa cserénél kell mindent lebontani. Ezután kérdéses, hogy használt alkatrészt szereltet-e vissza nem kevés pénzért.

 

A szervízkönvy 150e km-nél írja elő a szíjcserét, valamivel előbb praktikus, de a félidős csere szerintem korai.

Előzmény: JGM (927)
JGM Creative Commons License 2009.08.16 0 0 927

Ha jól emlékszem, a szervizkönyvben km-hez, vagy időhöz van kötve, amelyik hamarabb következik. Az enyém is 2004-es, és 80ezernél inkább cseréltettem. Mondjuk, a feszítőgörgök maradtak. Szerintem olcsóbb egy szíj, mint egy hengerfej

:-)

Előzmény: tscsabi (926)
tscsabi Creative Commons License 2009.08.16 0 0 926

Sziasztok!

2004es 1.9cdti vivarom van, most 119ezer van benne. Volt szerelőnél, aki azt mondta hogy lassan vezérműszíjat kéne cserélni, de a szervízkönyvben a 150ezres szervízhez írja cserét. Mik az általános tapasztalatok, mikor kéne cserélni? Általános használatban van az autó. Köszi előre is!

Csaba
nyikj Creative Commons License 2009.08.15 0 0 925
Nekem 4 hónapja van Renault Trafic. 2006-os kiadás. Kb. 2000 km-t autóztam azóta vele, legtöbbször 2 személlyel 25-40 km-es távokon, 90-100km/h tempókban. A számítógépe 9.5 literes átlagfogysztást jelez.
Norcso74 Creative Commons License 2009.08.09 0 0 924
Sziasztok,

2002/4 havi Opel Vivarom van kb. 4 hónapja. Írtatok itt nagyon jó fogyasztásokat az autóról, de nekem 9 l alá nem igazán sikerül vinni, sőt városban 10 l körül iszik. Computer izziító relén kívül más hibát nem jelez (tudtommal az nem befolyásolja a fogyasztást). Egy szaki azt is mondta, hogy a 2002-ben volt valami módosítás motor vagy a vezérlése terén, és az enyém pechemre módosítás előtti. Hallottatok már erről? Esetleg tud valaki segíteni, hogy mi a különbség, vagy mit kellene cserélni ahhoz, hogy ne legyen ilyen iszákos? Van ismerősöm, akinek 202/11 havi a masinája, és nála a fogyasztás teljesen OK. Bár a motor kicsit kopottas (kis olajat fogyaszt), de erős, dinamikus. Előre is köszönöm a segítségeteket, és az építő hozzászólásokat.

Üdv.

Norcso
JGM Creative Commons License 2009.08.06 0 0 923
Amint megvan a prototipus, szólok. Kicsit méricskéltem, meglepett, hogy a fűtőmotor 30 Ampert fogyaszt (kb. 420 Watt). Ennyivel egy kerékpárt simán meg lehetne hajtani.
Előzmény: paka76 (922)
paka76 Creative Commons License 2009.08.06 0 0 922
nekem az 1-2 fokozat rossz, szintén ellenállás, engem érdekel, ha sorozatban gyártod!!!!!!!?
JGM Creative Commons License 2009.08.06 0 0 921

No, nekem is elromlott a fűtőventillátor kapcsoló 3. fokozata. A baj csak, hogy a 2. fokozatban lepkefing, amit fúj 4.-ben pedig zajos. A gond 99%, hogy a fűtőellenállás (cekász). Hamar Opel bolt, telefon, van-e? Van. 37ezer Ft. Szerintem a régi a jövő héten kapcsolóstól kirepül, és egy fokozatmentes, FET vezérlésű elektronika épül bele, áramkorláttal, hogy akkor se pusztuljon el, ha legközelebb véletlenül a fűtőmotor megy tönkre. Az ára nagyjából a gyári ellenállás 1/3-ból simán kijön. Ha jó lesz, sorozatban fogom gyártani :-)))

Más: van olyan garis Opel szerviz, ahol nem azt mondják a beteg autódra, hogy az jó és húzzon el, hanem azt, hogy na, mutassa mi baja, és megcsináljuk. Ja! és felhívtak, hogy kicsit szivárog az olajteknő tömítés, nem lenne-e baj, ha ajándékban kicserélnék?

Előzmény: nyikj (917)
soonó Creative Commons License 2009.08.05 0 0 920
Az úgy van, hogy én még láttam 2003-as katalógusban a kapcsolót, de a miénkben 2004 végén új szériában már nem volt. Valószínű felgyújtottak vele néhány garázst, oszt automatizálták a kérdést.

Valahány foknál, kb 10-nél kapcsol be magától, de nekem kapcsolt már 20-nál is. Sajnos ez már nem az igazi előfűtés, ami a lényege lenne, de a semminél több, és nagyon gyorsan megrottyantttya a vízet. Viszont teljesen ötletszerűen működik. Mert van, hogy 0 foknál is hallom dühöngeni, amikor már mentem 50 km-et. De van, hogy mínusz fokokban, amikor átfütyül az autón a szél, akkor meg kikapcsol, pedig jó lenne, ha segítene a 9 köbméter levegő átmelengetésében.

Mutattam szerelőnek, hogy találja már ki az okosságot egy gomb nyomásra, de nincs külön szívattyúja, ami annyit jelent, hogy a kazánnál felforralná, és a többi helyen meg hideg maradna a víz. Nincs, ami vigye a vizet csak a motoré. Az meg ugye állóhelyben nem nyikorog.
Előzmény: angabus (916)
mászóember Creative Commons License 2009.08.05 0 0 919
Ja a kép lemaradt
mászóember Creative Commons License 2009.08.05 -1 0 918

Sziasztok!

 

Most futottam  bele sajnos csak ebbe a forumba!

Először egy rosz hír, tegnap lopták el egy ismerősöm traficját Pesten. Úgyhogy lesz alkatrész sajnos.....:(

Amúgy márciusban az enyémet is majdnem ellopták, de az enyém szerencsére megmaradt. De azért volt károm rendesen. Kitépték a bal első zárat, kilukasztották a jobb első kilincs felett a kasznit, szétvágták a computertartó lemezt...stb

 

Lassan négy éve hajtok egy 9 személyes, 100 lovas rövid traficot. 145 000km nél járok! 15000km után olajcsre, 30000 nél gázolajszűrő. Ezenkívül 2x vagy 3x cseréltettem az alsó gömbfejeket. Semmi más beavatkozást nem igényelt eddig. Most viszont: menet közben kigyullad az izzítást jelző lámpa, és amíg világít mintha nem húzna úgy a gép mint szokott. De általában hamar elalszik, és minden ok?! Valakinek hasonló tapasztalat?

 

Üdv

nyikj Creative Commons License 2009.08.03 0 0 917
Korábban RENAULT THALIA tulajdonos voltam, most egy 2006-os RENAULT TRAFIC-ot használok. Thália ventilátorom ugyan ezt csinálta, nem ment csak a 4. fokozatban. Fórumon kaptam segítséget a problémára. A ventilátor oldalán van egy elektromos doboz, abban egy hőbiztosíték kiolvadt. Ponthegesztéssel van bekötve, nem cserélhető. Átkötve egy vékony rézhuzallal, rendbejött. Gondolom az OPEL VIVARÓ/RENAULT TRAFIC-nál is ez van.
angabus Creative Commons License 2009.08.02 0 0 916
Szép napot mindenkinek!

Most kezdem végigolvasni a fórumot mivel beszerezés alatt van egy hosszított 2006-os vivaro. 1,9-es 9 személyes dupla klímás. Átvizsgálásnál észrevettem hogy a kiegészítő fűtés mindkét csatlakozója le van húzva. Kaptam rá egy érdekes választ: Tudnak róla és folyamatban a megoldás.
Azért van lehúzva mert a ventilátor kapcsolója csak 4. fokozatban működik és már hoznak hozzá valami ellenállást és ha az megy akkor vissza lehet kötni a kiegészítő fűtést is...!

Szerintetek ez ésszerű magyarázat vagy csak vetítés?
De leginkább az érdekelne hogy hogyan működik ez a kiegészítő fűtés és így nyáron honnan tudhatom hogy működik e vagy sem?

Nincs külön kapcsolója hogyan s mire lehet használni a kiegészítő fűtést?

Biztosan benne van a kezelési útmutatóban ezért az is jó lenne ha le tudnám azt tölteni valahonnan.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Antal Gábor




karimama Creative Commons License 2009.07.29 0 0 915
   Sziasztok!!!

   Ma megvolt a "randi" a géppel!!! 136 ezer km, elég jó állapot, jó gumik, semmi féltengely hang, (teljesen alá szedve, jobbra- balra) a kormánynál sem vettem észre semmit, az ülések huzat híján nem a legtisztábbak (de ez legyen a legnagyobb baj),
klíma jó, ja ami a lényeg, még a nejemnek is tetszik!!! A baj az hogy a finanszírozó szervezet nem állt mellém:( !!!
   Köszönöm válaszaitokat!!!
Ui:  Mentünk haza a nejemmel, egy pótos teherautót követve, lógott róla az egyik spanifer, ráment a pótkocsi kereke, leszakadt, alig bírtam megközölni, de azért durrant az alján!!!
    
         Baleset mentes közlekedést, és minden jót kívánok mindenkinek!!!
   És még egyszer köszönöm a válaszaitokat!!!
               Üdv: karimama!!!
Előzmény: lbarsony (914)
lbarsony Creative Commons License 2009.07.29 0 0 914
Bár nemrég van Trafic-om annyit tennék még hozzá hogy ha felemelik a gépet az első lengőkar végén a talpast meg kell nézetni.
Az enyémben 93 e Km van és a hétvégen cserélték mindkettőt. Az egész futómű hálaistennek nincs túl bonyolítva de ez az egy alkatrész veszi fel a kerékre ható erők nagy részét.
Érdekes módon nekem mind a kettő nagyon kotyogott lehetett valamit a korményon érezni de személykocsin ilyenkor már hangosan koppan. Szóval nem úgy érződik mint várná az ember de ha kiesik az nagy gáz.

Előzmény: karimama (907)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!