Vízpumpa csere után vagyok.Gyári 3.0 -ra cseréltem ráadásként.Van ez így. a szerelő azt mondta, hogy valószínű mivel szar volt a régi vízpumpa, párszor elfort a víz, és vízhiányosan is mentem vele,átégett a tömítés.:(
Ez valóban hengerfejesnek néz ki, esetleg a vízpumpát lenne érdemes megnézni, de az megállni nem nagyon tud, csak csapágyaskodni, meg vízet ereszteni, de azt is csak offtopic autókon.
Elindulok, túlmelegszik a motor fűtés hideglevegőt fúj.Egyszer csak rángatom a fűtéskart meleglevegő megindul motor hő le.Elente csak 2-3 naponként csinálta,most már minden indulás után.Ja és szökik a hűtővizem vhol látható nyoma nincs.Remélem csak tömítéseket kell cserélni:( bíztam h termosztát de lehűtöttek h kezdősö hengerefej tipikus tünetei:(
Az enyémről két teljes garnitúrát loptak el, apránként. (Szerencsére Németországból hoztak a rokonok vagy tizet) Volt, hogy a bézs keréktárcsa helyett zöldet pakolt fel helyette a "jóérzésű" tolvaj. A megoldást egy téliesítés okozta, amikor a 123-asokról jól ismert könnyűfémfelni került fel a gépre. (Bár a megvadult W115 fanatikusok ezért biztosan meg fognak róni)
A dísztárcsák fényezéséhez a németeknél lehet kapni egy szilikongumiból készült kétrészes sablont. A felpucolt dísztárcsára ráteszed a csillagra valót a másikat a szélére, azt ugyanúgy lefényezed mint az ajtót vagy a sárvédőt.
A sablon utána elmosható és jöhet a következő autó egy másik színnel.
Nem bonyolult, csak pénzbe kerül, emlékeim szerint utoljára kb. 50 € körül volt. Az itthoni és egyre több óccsó kinti autók egy részén ez a folyamat sajnos kimarad a "restaurálásból", ezért láthatsz meztelen dísztárcsákat.
Más kérdés, ha veszel egy sablont és odaviszed a fényezőnek általában nem örül neki, mert nem rutin favágás, ráadásul a dísztárcsa rozsdamentesből van, tehát jól elő kell készíteni. Van vele macera, a végén meg mit kérjen érte, mondjuk egy ezrest darabjáért? Inkább lefúj ugyanannyi idővel és munkaráfordítással egy géptetőt, azt elkéri a dísztárcsa garnitúra kétszeresét.
Azért a tulajt is minősíti a szememben aki így jár vagy hirdeti az autóját.
Ezért kíírály az én verdám gyári szín,gyári vonalak, és nem gyárirohadás halmazok sajna egyre több:( A dísztárcsa erededetivé varázslása engem is érdekelne. Gyanús h kézi munka.........
Sőt azokhoz sem mindhez. Nem hiszem, hogy olyan sok eredeti metál 115 -ös lenne amúgy, jól sejtem? (Nekem személy szerint nem tetszik a metálfény, úh. nem is fáj ez annyira :)
A metálban én is kételkedtem, de más okból (mondjuk a dízelhez tényleg pláne). Volt metálban az első széria? Ezt azért kérdem, mert ugye az egy puritánabb szériának volt szánva, "kis Mercinek", miért lett volna hozzá. De ez inkább tipp. Meg az is látszott, hogy nem ezzel a festéssel jött a gyárból, de ugye színazonost azért fújhattak rá újra, szóval elsőre simán megettem kép alapján. Megint tanultam. :)
Figyeld a motorteret! Összefújt abalkmosótartály+hűtő, nincs kifújva motortető, fehér a zár+kürtartó pálca+ a rúgókról pattagzik a szín. Az, hogy a kürttartó fehér+a tető pihentető gumi fehér, ezek arra utalnak, hogy a fehér se az első festés (emlékeim szerint gyárilag fekete...)
Amúgy a metál nem nagyon volt dízelhez, a dísztárcsák gyanúsak, a belsőben meg több km van (így fotón keresztül...)
ja, vmint jellemző a nácikra, h megbolondítják az öreg vasat (még halála előtt) Klasszikust idézve: "öreg Merci legnagyobb ellensége a tulaj"!
A petrol kékeszöldmetál valóban merci szín, csak azt nem értem, h mi köze ehhez, az egykoron fehér autónak hozzá? Ha nem ismertek a korábbi sérülések, törések, honnan ismert a futásteljesítmény? Vajon miért nem fényezettek a dísztárcsák? A kormány gusztustalan módon áthúzva, így közepe hiányzik...
Ilyen amikor lódít a német(!!!)... Jó, ha 1000,- €-t tud a vas... Persze az Ebay-en lehet, h akad 1 madár...
Sztem lehet fikázni a rendelkezésre álló lemezeket az állólámpához, de lényeges különbség a rendesen kilakatolt-tömített-fényezett karosszéria és a pusztuló objekt között van(!!!)
Ha jó járós autót akarsz, javaslom a költséghatékony felújítást (utángyártott javítóelemekkel, komoly tőmítéssel, üregvédelemmel, vmint fényezési aládolgozással). Az autó alját (küszöb+sárvédők alja) rücsivel felfújatnám... Ha odafigyelsz az autóra (ne álljon a dobokban sár+só, átjárja rendesen levegő a kastnit) 1 ilyen felújítás többet is tud, mint 2-3 év...
Amúgy a kasztni védelmét még lehet fokozni német gyártású műanyag kerékjárati dobokkal... (egész elfogadható minőségű holmi)
ha van kedved, gyere le holnap a talira a pólushoz. ott szerintem nálam szebben el tudják mondani, h melyik utángyártottnak mi a baja és melyiket lehet ajánlani
Az utángyártottról semmi jót nem hallottam most is olyan van rajta és 2-3 év alatt aelrohadt. Egyenlőre próbálok tájékozódni az árakról lehetőségekről és tavasszal ha összegyülik a lé és nem horror akkor neki állok a kaszninak.