Ebben biztos vagyok. Általában a II-es változatokban nagyon szépen továbbreszelik az alapötletet. Milyen jó volt a Nord C1. De a C2 nagyon odatett neki.
Rabata Zsolti in dojcsland? Akkor erre váltotta az RT20-át? Azt is csipázta, előtte meg vmi tranyós Dynacord rack laci-szimut favorizált. Aztán jött az Emu B3 modul neki, majd nekem. Mai füllel annak is van egy érdekes karaktere hiába sample alapú, persze 8 éve még a legelérhetőbb megoldás volt a hangzás szempontjából.
Eddig a 73-ast hasznaltam, de sikerult beszereznem egy 54-es modellt, igy "konnyitettem" a cuccon. 80 kilo helyett csak 45... Mi cipelunk mindent, de probaljuk okosan megoldani a logisztikat. A zenekar egyik kulonlegessege, hogy vintage hangszereket hasznalunk.
Ez persze az orgona eseteben nem mindig igaz, regebben volt a zenekarnak egy Gibson G101-ese, szo szerint minden heten gond volt vele... Az YC-30-at csak par hete szereztem, nagyon bizom benne, a hangja nagyon ott van, es szerintem sokkal megbizhatobb mint barmelyik masik tranyos hangszer abbol az idobol (1970).
Hasznalunk samplert biztonsagi megoldaskent. Mainstage egy oreg Macbook-on Gibson G101 hangmintakkal. Itt pl. az szol:
Azért gondolkodom én is ilyen effekten. A Minivent 300Eur, A Lex Rotary úgyszintén 300. A GSi BURN 379 Eur. Viszont méretes, jól taposható, külön stop gomb is van rajta meg irgalmatlanul programozható. http://www.crumar.it/?a=purchase
Yamaha orgona, Rhodes basszgép, öreg Peavey kombó,.... szép cuccot kell cipelned! Vagy szállítják neked?
Ilyenkor megint csak a sampleres megoldásom jut az eszembe. Biztos van 5-10 beállításod a Yamahán, 1-2 a basszgépen. Ezeket semmiből nem állna lemintavételezni, kiosztani. Meg hozzátenni olyan preseteket-hanxíneket amilyenre méxükség lehet. Két könnyű masterbillentyűzet, egy aktívboksz és a fellépőcuc negyedsúlyból megoldva. A sampler 4-8 kimenetét könnyű megcímezni, melyik hang melyik lyukon jöjjön ki. Egyik direkt, a másik a Lexen át és kész.
Igen a Lex fényesebb(nek tűnik), a tisztább hangja, ráadásul a sok beállíthatóság következtében biztos megtalálod az optimumot. Németországi cimborám odavan érte. Emu és hangbankommal használja.
Egyre vigyázz, nagyon pici és könnyű! :-) Tényleg jó és hasznos a hozzádugható lábkapcsoló. A kis doboz miatt elkerülhetetlen a gyakori félrelépés=félrekapcsolás rajta. Meg nem lesz szétrugdosva, menet közben is korrigálhatók az értékek. A Bi-Amping is egy érdekes lehetőség. A Stop különösen. Az az érdekes és hasznos benne hogy nem véletlenül áll meg összevissza, hanem mindig egy ideális stop pozícióra áll.
Igazából a mic distance az effekt erőssége, a Horn level magaskiemelés, a Boost cut a mély szabályzója, az idők, sebességek, torzító ok. A Cab directiont nem részletezik, arra kíváncsi volnék mi is állítható a potival általa?
A Lexet vagy a Neo-t javaslom. Az Rt-20-at bárhogy tekergettem, nem tudtam kedvemre beállítanom. A régebbi nevek egész elkoptak és sok új bukkant föl.
A kis Neo kerül annyiba mint a "nagy" Lex, szűk 300Eu. Elég drágák ezek az effektek, de az utóbbi időben pont itt volt tapasztalható nagy fejlődés. A Roto Choir talány, de lehet hogy nem rossz.
A három nagy nem olcsó:
A Leslie igen hitelesnek néz ki és van rendes stop gombja. A Burn-nek is, emellett ez brutál mélységben programozható. A Ventilator meg tényleg jó hangú.
Igazából a Mini Vent szimpatikus, mert legyen jó és ne kelljen diplomával gépészkedni a szinte érthetetlen, bonyolult menüsorok között. csak bedugni és hadd szóljon.
A Burn viszont csöves előfokával, abszolút állíthatóságával szintén bajnoknak néz ki. A tenyérnyi Lex meg egyszerűen jól szól pl. az Esi4000-esen.
Milyen jó lenne egyszer ezt a hatot egymás mellé tenni és egy A100-ra ráakasztani!
Újdonsült Hammondos zenekaromnak keresek próbatermet, havidíjjal. Szeretném lent tartani az orgonát és a zenekar felszerelését is, így csak egy olyan helyre lenne szükségünk ami kb 20nm és lehet recsegni viszonylag hangosan is, nem kell emeleteket lépcsőzni és biztonságos.
Ha bárki tud segíteni, bármilyen ötlettel azért nagyon hálás lennék.
Pénteken Cry Free a Krézimamában. Soós Jon Lord Norbi nagyot alakított. Meg maga az egész zenekar. Több új nevet láttam, azt hittem ez az oka, hogy viszonylag kevés a koncertjük mostanában. Nagyot tévedtem, jobbak mint bármikor. Sokkal jobbak. Sokkal hitelesebbek, profibbak most, így számomra. A dalokat nem előadták hanem végigjátszották. Nagyívű szólók, fergeteges megoldások. Külön pozitívum az időrendi előadás. A korai Hush, Wring That Neck és Mandrake Root szólói a hatvanas éveket idézték. Később a hetvenes évekbe vágtak, gyakran lezli nélkül, szúrós hangon. A többi hanxeres kolléga is hibátlanul teljesített. Ének? Jobb mint bármikor! Norbi a Lazy elején bevállalt egy igazi szólós bevezetést teljesen szólóban. Gratula hozzá. A Demon's Eye számot viszont nem játszotta a többiekkel. Azt nekem "kellett" lenyomnom :-) Lenyomtam hát. Még egy apróság a dobosokról. Ahogy máshol is megtapasztaltam mennyire meg tud dobni egy bandát egy kíváló dobos (vagy a reciprok érték), úgy itt is szinte "csak" bele kellett feküdni a többieknek a dobolásba és így már könnyű magasan teljesíteni. Remélem lesz sok koncertjük a közeljövőben. Sajna az éjféli Stormbringer nem engedett többet a félhetes kelésemhez, pár számról lemaradtam.
Wring That Neck négyesben. Chid In Time Burn énektrióval
Joey bàtyánk a legújabb hírek szerint kifejlesztett egy technikát akkord repetícióra (ua. mint amit szóló hangra 2 ujjal csinálnakmások) viszont nem tudom hogy keresni a youtubeon. Vki esetleg ismeri itt a kérdéses felvételt?