Tehát nem kellett nagy futásteljesítmény a hiba megjelenéséhez! Így még kevésbé akarok belevágni egy porlasztó felújításba. Egyébként nálunk 190.000 körül kezdődött a hiba. /1.9 CDTI 74 kW-os, 2004-es/ A másik autónk 2006-os, ugyanilyen motorral 120.000 km-el még nem produkálta ezt /de a váltója már szétesett ha-ha-ha.../
az enyém hidegen csinálja, hogyha terhelem a motort (hidegen azonnal klimát kapcsolok, vagy elindulok azonnal, és a motor kb 2000 fölé pörög), akkor hirtelen leáll, majd kb. 20 mp-es indítózás után nehezen elkapja a fonalat, onnantól megy mint a doxaóra! Aztán következő reggel megint... Egyesből kettesbe kapcsolva hiába veszem el a gázt, mintha továbbra is nyomnám a gázt... Együtt lehet élni vele, eddig nem derült ki miért csinálhatja... Ilyen leálláskor mindig ír egyébként egy hibakódot, ami nagyjából annyit tesz, hogy túl alacsony, vagy túl magas volt a nyomás a közösnyomócsőben.Ilyenkor a STOP valamint a motor lámpa életre kel, és amíg nincs nyugtázva a hiba, addig így is marad. Látom mindenkinek rejteget a masinája egy-két gyümölcsízű meglepetést...
Régebbi Ódinál volt olyan tréfaság, hogy amíg nem jött meg a kenés+egy pici motormeleg, addig nem engedte az alapjárat feletti fordulatot/gázpedált. Ha új korától csinálná, akkor erre tippelnék, de nekem is egy éve kezdte ezt a bohóckodást, bár mostanában szünetelteti.
Az enyém Vivaro 1.9 CDTI a legkevesebb lovas, valami 80 körüli.
Mostanra annyira előrébb vagyok, hogy az alapjáratom a (fordulatszámmérő szerint)
250 es fordulaton áll akkor nincsen gázom csak alapjárat, ha kicsit várok kb. 1 perc és szépen felmegy közel 500 ra az alapjárat, akkor hirtelen megjön a gáz.
Ha nem jön meg, akkor felkapcsolom egy pillanatra a világítást vagy a klímát, ekkor meginog az alapjárat és 250 ről megy lassan felfelé és megjön a gáz.
Szerintem valamelyik fordulatszám érzékelőt nem csekkolja le az elktrónika, az indítás pillanatában, csak kicsivel később.
A mi Traficunk(1.9) nagyon nehezen indul.Indítózni kell vagy 5 mp-ig mire nagynehezen elindul. Hibakód nincs,jövő héten megy vissza a szervízbe,nemtom mi lesz.Ebben a szervízben cseréltek turbót egy hónapja,azóta ömlik belőle az olaj.
Szevasztok! Nekem is 6000-be került a semmi (hibakód olvasás, szoftverfrissítés), majd miután maradtak a tünetek jött a tipp a porlasztó cserére! De nem akarok tippre súlyos pénzt kiadni, ezért keresek más utat! Hány km van az autókban, amelyek ezt a hibát mutatják?
Még jó, hogy 1. létezik mobilizált telefon. 2. nem kell hosszú utakra mennem, mindig arra járok, amerre biztosan számíthatok olcsón köteles autóra. Ugye most semmi baja, de bármikor megtörténhet. Jó világ.
Nem tud valaki egy jó kis belevaló örvénykamrásat? :-)
vagy egyszerüen megjelenik egy MOL icon a műszerfalon ??
Egyébként nekem már egy éve csinálja, hogy ha üzemi meleg a motor
akkor a következő üzemmeleg indításnál vagy van gázom vagy nincs
(csak alapjáraton ketyeg) A legjobb hogy a márkaszervízbe néztek rám mintha valami 24 ismeretlenes egyenleg lenne, de azért a 6000 pénzt a hiba kiolvasásért elkértek, vagyis a csodaműszerük nem olvasott ki semmit.
Erre az volt a logikus válasz, hogy biztossan elektronika, mert az nem ismeri fel a saját hibáját.
Én is hasonló cipőben járok! Egyszer tünetmentes, majd egyszer csak leáll. Hosszas indítózás, üzemanyag kézi szivattyúval pumpálás, majd indulás. Tank kitisztítva, tömítettség ellenőrizve, és nincs meg a hiba! És indítás után kb 5 sec.-ig nem reagál a gázpedálra. Hibakód olvasás nem mutat semmit, üzemanyag nyomásszabályzó szelep kicserélve, de a tünet megmaradt, sőt a gázvételi reakció olykor 20 sec.-re is megnő. Szakszervíz vélemény: a hiba pontos okát nem tudják, de szerintük a porlasztó csere segíthet! Van-e hasonló tapasztalatotok, vagy ötlet?
Amikor először cseréltem gázolajszűrő betétet, ugyanígy jártam. Egész doboz le, kimos, aztán vissza, új betét bele, majd azzal a gumipumpa utánzatú műanyag szarral felpumpáltam és beindítottam. 1 km után kigyulladt a "víz van az üzemanyagban" nevű lámpa. Megoldás: Járó motornál félig lehúzod a felső csövet, akkor kijön a levegő és 3 deci gázolaj. Azóta müxik rendesen, viszont egy ideig büdös van, mert olyan helyre csurog, amit nincs esélyed lemosni.
hmmm.. ez nem valami sok...az elmúlt két hétben 2 x szedték darabokra a kocsit...egyszer jó és hibátlan,akár egy napig sem jön elő a probléma, egyszer meg csak úgy leáll...érdekes, hogy viszont leállás után felpumpálva valami cső félét, simán indul ..elég sz@r így vele közlekedni, pláne hogy az országot járjuk...
Nálam egy angol műremek csinálta azt, hogy mindig kivitt az erdőbe, aztán már bent a sűrűjében az otthon melegétől leg távolabb megállt. Ezt néhányszor eljátszotta, a kötelet már össze sem tekertem, ott volt a jobb ülés előtt. Másnap mindig indult gond nélkül. Aztán találtam egy leesett 1 mm átmérőjű gumicsövet. Visszatoltam, azóta hibátlan.
Kellene nekem egy kis segítség. 90 ezer km van a Vivaromban, most csináltattam meg az olajcserét, szűrő cserékkel egyetemben stb. Ezt követően,- az addig hibátlan autó - időnként menetközben elkezdett rángatni, majd néha menetközben, 100-nál, előzés közben stb.egyszerűen LEÁLL, lefullad a motor. Ezt követően kisebb majd nagyobb idő elmúltával, újra beindul, és van hogy órákig nem mutatkozik a hiba. Aztán megint előjön, van úgy hogy fél óra alatt 2 x is leáll. Minden szűrőt kicseréltettem már, a tankot levetettem, elektroniailag elég sok mindent kimértek már, a visszajelzők nem gyulladnak ki... stb. Valami ötlet ?
Bocs, hogy csak most reagálok, de éjszaka jöttem haza Olaszországból.
Az enyém 1.9D-s 101 LE. Olaszországi úton 1900 km-t mentem, nagyrészt autópályán. 100-130km-es tempó. Lenullázott órával indultam. A fogyasztásom 7.9L/100km-re jött ki, kb fél tereléssel, gyakran klímával, puha vezetéssel -a koromból adódóan. /2 személy+lakóautónak berendezve/.A kocsiban 90 000 km van. Ezt a fogyasztást én jónak tartom, mert korábbi években ezt az utat többször megtettem Thaliával is Puntóval is. Azoknál a benzines kocsiknál 6.8-7.2literes fogyasztás volt. És, ha összehasonlítjuk a Trafic tömegét azok tömegével, akkor meg különösen. Azt tapasztalom a pillanatnyi fogyasztást nézve, hogy a gyorsítások eszik de nagyon az üzemanyagot. A másik az, hogy sosem célszerű egy- egy rövid út alapján fogyasztást kijelenteni. E mellett érdekelne mások véleménye, tapasztalata is.
Én a Maxabónál vettem használtan az autómat, 2 üléssel és 3 személyre vizsgáztatva. Ők kivették az 1-es ülést és 50 ezer pénzért gyártattak bele dupla ülést, nem osztott csak sima 2 személyes, ráadásúl szinte ugyan abból a kárpitból mint a gyári vezető ülésem. Több ilyen autójuk volt, ezért több darabot rendeltek belőle.
De megvan az a cég is aki legyártotta, ha érdekel szólj.
A biztonsági övet és feszítőt átrakták az 1 es ülésből, és + raktak bele 1 övet.
Sziasztok. Kellene nekem egy kis segítség. 2004 es Renault trafikom van és két üléses, viszont 3 személyre van vizsgáztatva. Valaki nem tud hozzá osztott üléseket.
nemrég voltam a géppel zöldkártyán, és terheletlenül 4100-nál többet nem forgott a motor. Zöldkártyás rá is kérdezett, hogy ennyi? Aztán próbaképp megnéztem, hogy meddig gyorsul másodikban, és 3800-nál többre nem volt hajlandó (2 mp-nél tovább nem kínoztam). Szerintetek ez normális? Továbbá tapasztalom, hogy 2500 - 3000 között szakaszosan gyorsul, mintha lenne 2 turbólyuk is a tartományban. Ti tapasztaltok ilyesmiket?