Üdv. Mindenkinek! Ma nekiestem a Lanciák.hu oldal Linkek menüpontjának és belinkeltem azokat a helyeket/cégeket/weboldalakat/stb. akikről én tudok és jó véleménnyel vagyok - kezdetnek. Hogy ne legyen egyoldalú a lista, szívesen fogadnék tippeket/ javaslatokat bármilyen szerviz vagy bontó vagy bolt elérhetőségre, amivel kapcsolatban jók a tapasztalatok. Akár olyant is felrakok, akinek nincs weboldala, de van egy publikus címe és telefonszáma és legalább egy nagyon elégedett lanciás ügyfele!
A nevemre kattintva van email elérhetőség, illetve a lanciak.hu fórumon nyitottam külön topicot linkjavaslat céljából!
Én azt vettem észre, hogy a szagok egyik forrása a pollenszűrő. Azt én rendszeresen kifújom sűrített levegővel.
Vettem már habot is, de szerintem a spray jobb. Mert az átjárja az egész légrendszert. A hab csak ott jó ahol befújtad és úgyis marad ki rész, ahova nem jut.
De most azt fogom csinálni, hogy keverek össze domestos-t vízzel és a pollenszűrő alá,(bekapcsolt klíma) kispriccelem üvegtisztítós flakonból. A radiátort biztosan fertőtleníteni fogja, a felesleges vizpermetet kivezeti a kondenzvíz csövön. Ami bejut a radiátoron keresztül az annyira finom permet, hogy az nem okozhat gondot. És a csöveket is fertőtleníti valamennyire. A lakásban lévő klímát is így takarítom már évek óta, egy évben többször is.
Elsőre nem mondott semmit nekem a cégnév de azután jobban megnéztem a honlapjukat és megtaláltam a kulcs-szót. A cég elődje az Alig utcában működő Haudek műszerész műhely ahová én már a 80-as években jártam bowdent csináltatni. Azóta szétvált a tevékenységi kör, az autó mérőműszer részleg maradt az Alig utcában a bowden javítás átköltözött a Váci útra. Nyugodtan fordulj hozzájuk, nagyon nagy nevük van a szakmában, értik a dolgukat.
Tegnap vettem én is egy Lybrát (1.6 SW, 2001). Tudott hibái: jobb első ablakemelő nem megy de a motor zúg (műanyag bizbasz?). A hátsó szélvédőlapát normálisan töröl, de majdnem középállásban áll meg, nem végállásban.
Valamint nincs meg a kódkártyája, remélem a Fiat márkaszervíz megoldja. Nagyon optimista vagyok vele. :)
Most már örülök hogy 1.8as om van. A kesztűtartóvilágítást megnézem de én úgy emlékszem nekem van. De a belső világítás erőssége kárpótolhat.
A mi néhai megboldogult Tourist DeLux Warburgunkban nem emlékszem kesztyűtartóvilágításra. Csak arra hogy a kesztűtartó alja gyakran kipattant és a tartalma lábtérbe kötött ki szerencsés esetben nem a pedálok alá gurult. Valószínű más márkánál visszahívták volna az autókat balesetveszély miatt :-)
Azon dolgok hiánya amit leírtam inkább bosszantó mint zavaró. Nem is rólam van szó hanem azokról akik annak idején újonnan megvették az adott típust nem kevés pénzért és a gyár ilyen apróságokkal kukacoskodott. Esetemben azért lett 1.6-os, mert ez az autó volt az amely egyébb elvárásaimnak megfelelt. Törésmentes karosszéria, vezetett szervízkönyv, számlák, magánszemély, stb... Ilyen apróságokat kihagynak és egyébb extrákkal pedig bőven megszórják mint bolond a lisztet. Elektromos gerinctámasz, 4 el. ablak, alcantara, 10 légzsák, stb... Egyébként nem panaszkodom mert maximálisan elégedett vagyok a géppel, csak furcsálom az üzletpolitikájukat. Az XcarLinknek itthon is van képviseletük, én őket kerestem meg de mégsem sikerült üzletet kötnünk. Egyébként az ügyvezető elmondta, hogy évente kb. 10 Lanciás megkeresésük van. Ezért biztos nem érdemes tartani az adott típust. A Loudlink kifejezetten az olasz autókhoz lett kifejlesztve úgyhogy én is csatlakozom a terméket használókhoz. A kesztűtartó vakdugója egy átlátszó plexi búra ahogy elnéztem amit bevontak azzal a fekete anyaggal ami a kesztűtartót is borítja. Hát nem lett volna egyszerűbb úgy hagyni és egy izzót fölé rakni? Még a kapcsoló helye is megvan jobb oldalon egy műanyag dugóval lezárva. A vezeték is biztosan ott van valahol. A Péceli úton van egy jó Lancia bontó Rákoscsabán, én is ott vettem a ledeket. Van mindenük, szerintem biztos kapsz hamutartót. Ha nem Pesten laksz szívesen megnézem ha arra járok.
Nekem az a vakdugó tényleg vakdugó. Nem volt mögötte sem kábel sem led, semmi. A belső oldala még be is van vonva ugyanazzal (vagy legalábbis tapintásra ua.) az anyaggal, mint a kesztyűtartó. Egyszerűen kipattintottam, semmi baja, bármikor visszatehetném...
Ami pedíg az xcarlinket illeti, én a kinai gyártócéggel leveleztem, és ők azt mondták, hogy Lybrához valót csak az olasz képviselőjüktől tudok rendelni (xcarlink.it) Csak mint mondtam, ha gond van vele esetleg macerás visszaküldeni, a garanciát érvényesíteni... Arról nem is beszélve, hogy ha küldenek egy nem hozzávalót. Viszont olcsóbbnak, olcsóbb lett volna.
"... hagyjuk ki ezeket a dolgokat az autóból mert ezek jelentős extrák..." :))
A 60-as évek eljén a Wartburgunkban is volt kesztyűtartó világítás. Igaz "deLux" volt :D
"... Lehet, hogy a legkisebb Lybra tulajdonosokat így alázzák ..."
Ha ez megnyugtat, nekem 1,9JTD-m van és abban sincs kesztyűtartó világítás. Mondjuk kilincsnél pislákol a zöld pilács.
A hamutartót nem figyeltem, mert nem dohányzok. Bár most nem tudom becsukni, mert lepattant valami müanyag pöcök és kinyílik. (na ezaz, hogy ami műanyag az öregedő törős szar)
Nem, mert a panelen ott van a helye a lednek,ami elég speciális, más csak átalakítás után szerelhető fel. A gyári ledet és az áramkörét, ami egybe van szerelve csak fel kell pattintani, a csatlakozókat összedugni és már működik is. A zöld szín egyébként harmonizál a többi belső világítással. Azért ízlésük van a taljánoknak ezt mindenki elismeri.
Szia Fil! Hát nem vettem meg az XcarLinket mert nem volt kompatibilis a Lybrával. Pedig azt mondták, hogy az új fejlesztésű modell már jó lesz hozzá. Reggel a megbeszélt időben pontosan érkeztem, minden jól alakult de az ajánlott modell meg sem nyikkant. Jármy úr felment egy másik típusért de azzal is ugyan az volt a helyzet. A végén már lehozta az összes tipust de hiába. Úgyhogy marad a Loudlink. A kesztűtartóra rátérve elég fogtechnikusok az olaszok mert az a vakdugó amit a kesztyűtartóban ki kell pattintani legalább annyiba kerül mintha betettek volna egy izzót. Biztos vagyok benne, hogy még a vezeték is ott van valahol. Az ajtónál lévő belső kilincs világításnál ugyanez volt a helyzet. Nem volt beszerelve a világítás pedig a vezeték ott volt és áram is volt benne. A Fiat szalonban megkérdeztem, hogy mennyibe kerül egy világító led a belső kilincshez, azt mondták, hogy külön nem kapható, csak a műanyag panellal együtt 9500 Ft-ért, értsd darabonként! A bontóban a négy db. került 4000 Ft-ba. Azt hiszem a kesztyűtartóval és a hamutartóval is (merthogy abban sincs világítás csak a helye) így járok el mint a kilincs világítás esetében. El nem tudom képzelni, hogy épeszű mérnök azt mondja, hogy hagyjuk ki ezeket a dolgokat az autóból mert ezek jelentős extrák. Csak az 1.6-os verzióból hiányoznak ezek az apróságok, a többiből nem. Lehet, hogy a legkisebb Lybra tulajdonosokat így alázzák mert nem a nagyobb és drágább modellt választották?
Én ideiglenesen a nemlétező világítás helyén vezettem le. Középtájon, felül, van egy kis "vakablak", ami kipattintható. Ez gondolom a kesztyűtartó világítás helye, már amelyikben van ilyen, az enyémben nincs. :(
Szia Fil! Hétfőn megyek az XcarLinkért amely megérkezett. Én is a kesztyűtartóban szeretném elhelyezni, de úgy látom, hogy az teljesen zárt. Hol vezetted be a vezetéket?