Ez a rovat az Írástörténeti Kutatóintézet baráti körének a szélesebb nyilvánosság felé történő megnyitása kíván lenni. Be akarunk számolni az itt végzett munkáról, meg akarunk vitatni nyitott kérdéseket az előrelépés érdekében.
A székely rovásírás eredetét kutatva ugyanis sok új felismerésre jutottunk a kutatótársakkal, amelyeket érdemes megbeszélni. Azt is tapasztaltuk, hogy nagyon sok segítséget kaphatunk a nyilvánosságtól.
Így jutottunk például egy hun tárgyhoz, amelyiken székely betűs, magyar nyelvű rovásfelirat van. Így kaptuk a most bemutatandó honfoglaláskori keresztet is, amelyiken szintén van egy magyar nyelvű rovásfelirat. Az akadémikus "tudomány" mindezekről még - tudtunkkal - semmit sem tud, vagy nem foglalkozik vele.
Így találtunk egymásra és újabb segítőtársakra is, akik fordításokkal, nyomdai előkészítéssel és millió más módon segítettek nekünk, meg a tudományos kutatásnak. Illik valamit közreadni ezekből az eredményekből és érdemes a nyilvánosságnak ezt a formáját is kihasználni a továbblépés érdekében.
A rovat címében megfogalmazott állítást is megvitathatjuk (a google-ba beütött "Az Éden írása" keresőszövegre megjelenik a tanulmány), de van ezer más írástörténeti tárgyú megbeszélnivalónk is.
A rovatot rovó nyitja, de ezen a fedőnéven több munkatársunk is közreadhatja a véleményét.
A valószínűségszámítást el lehet olvasni a szkíta topikban.
De Dr. Feelgood kérdése arra irányult, amire sokan megpróbálták felhívni a figyelmet, vagyis a számítás a puszta matematikai hasonlításból indul ki, csakhogy ezzel számtalan egyéb tényezőt hagytok ki. Mint a programokban a véletlengenerátor.
Melyek az említett tényezők:
-hasonló anyag
-hasonló eszközök
-hasonló képi forrás (Renfrew írta erre, hogy egy kecskének a piktografikus jele több mint valószínű, hogy ugyanaz lesz eltérő kultúrákban is)
Most egyébként eszembe jutott egy nagyon súlyos probléma: mi van, ha a székely rovásírás valójában a maszájoktól származik, tehát maszáj rovásírásnak kellene hívni?
"A pajzs a székely "us" (Ős) jel megfelelője, amelynek a közepén valóban az "sz" rovásjel megfelelője látható."
Azt ugye nem gondolod, hogy a pajzs alakjának kidolgozásánál nem a hatékony közelharc szempontjait, hanem a vallási szimbolikát vették alapul?
Ezek szibériai bronzkori sziklarajzok, az isten mezét viselő sámánábrázolások. S mit ad Isten, a fejdíszükön az "ő" és az "Isten" felirat olvasható székely rovásjelekkel. A jobb szélső alak fejdíszének teteje ugyanis a székely "nt/tn" (azaz Ten) jel.
Igen, én tartom annak--- Mert az! Most, hogy megnéztem a SAJÁT nagyitásomat aképról, és nem ezt az általad photoshoppolt változatot amit nide is betettél, a válasz egyértelmű: a kereszten IC XC van, öntéshiba miatti tükörirással. Nincs ott semmi rovásjel...
(Tudom, rovó, te a szobám perzsaszőnyegének mintáiban is... :) )
Fogadjunk, hogy nem fogsz választ kapni! csak megint egy sor hivatkozást hasonló hibbantak agymenéseire. Bizonyítéknak meg egy csomó értelmetlen krikszkrakszot, vagy díszítő mintát. Felhívom a figyelmedet arra, hogyan reagált szánalomra méltó olvtársunk a maszáj pajzs mintájára. Sapienti sat.
Bizonyíték?
Hol? Mikor? Kik találták és következtettek arra, hogy van állításaidnak valóságalpaja, mármint, hogy a talált fonetikus írás(?) székely...
Mint érdeklődő kiváncsi lennék a forrásra és a hiteletes feldolgozásra, hogy a kőkorszaki feljegyzés eredete magyar... vagy nem lehet bizonyítani? Nohát...
Agyas Bubu: Mármost egy jégkorszaki ember valószínűleg nem tudott elvonatkoztatni, mivel még a "nyelv" sem állt olyan szinten, hogy erre képes lehessen.
rovó: te csak feltételezésekre támaszkodsz, míg nekem legalább 12 000 éves, fonetikus írással írt, ezért nyelvet és írásrendszert (mellesleg vallási rendszert) azonosító bizonyítékom van arra, amit állítok.
beezer: "a 150 000 éves ember szellemileg semmiben nem különbözött a mostanitól. akár űrhajót is vezethetett volna. A kultúrája volt sokkal alacsonyabb szinten"
rovó: De valamilyen jelrendszert használhatott. Ha nem is a 150 000 éves ember, mert erről semmit sem tudunk, de a 60-70 000 éves már igen, mert ilyen korú jelrendszert már találtak Dél-Afrikában a régészek az Élet- és Tudomány egyik cikke szerint.
Agyas Bubu: "Először azt hittem, hogy ... csak poénkodsz még egy kicsit, de ez azért sok."
rovó: Ha megérted, akkor te is komolyan fogod venni.
************************************
Agyas Bubu: "Kr. e. 150 ezerben summa egymillió homo sapiens lehetett max. akik sem írni, sem absztrakt gondolatokra nem voltak képesek"
rovó: Ugyanolyan emberek voltak, mint mi, ami a képességeiket illeti, csak nem voltak ennyire elpuhultak, mint mi.
************************************
Agyas Bubu: De nem folytatom, mert még kiderülne, hogy minden a székely-magyaroktól származik.
rovó: Minden azért nem; de több, mint amire gondoltunk.
***********************************
Agyas Bubu: Kedves Rovó remélem megértetted, hogy mit akarok mondani, de azért néhány adalék, hogy kikupálódjál és eszedbe se jusson ekkora marhaságokat írni
rovó: Az ajánlott irodalmat köszönöm, de nem hiszem, hogy sokat foglalkoznának a kőkori írásokkal, ezért egyhamar nem veszem a kezembe őket.
Kedves Beezer! A felvetett két állítás közül az egyikkel Én is abszolút tisztában vagyok (disznó és a gyöngyök, no meg a sötétség), de a másik állításodat meg kell, hogy cáfoljam. Az ember absztraktálló képessége nem a befogadható tudására vonatkozik, hanem a fogalomalkotásra. Mármost egy jégkorszaki ember valószínűleg nem tudott elvonatkoztatni, mivel még a "nyelv" sem állt olyan szinten, hogy erre képes lehessen. Hahn István "Istenek és népek" c. könyvében kitér erre a problémára pár gondolat erejéig. De mondok mást, ha pl. elolvasod akármelyik korai Platón művet rájössz, hogy szemantikai vizsgálódások özöne és a vitákat rendre az okozza, hogy a kor emberei nem képesek komolyabban elvonatkoztatni (pl. a két "Hippiasz"). Megjegyzem gondolkodni ma is kevés embernek sikerül, hogy mennyire igazam van, bizonyítja Rovó barátunk.
Te Rovó, megesküdtem volna, hogy a szomszédomat senki nem tudja ilyen téren überelni. Rovó, győztél!
Kedves Bubu: disznó...gyöngyök...ha érted mit akarok mondani. Egy dologban nem értek egyet veled. a 150000 éves ember szellemileg semmiben nem különbözött a mostanitól. akár űrhajót is vezethetett volna. A kultúrája volt sokka alacsonyabb szinten, ezért baromság, amit ez a derék, ám sötét agyú fiatalember összehablatyol.
Először azt hittem, hogy sikeresen fogtad és értelmezted a történelem álláspontját és csak poénkodsz még egy kicsit, de ez azért sok.
Kr. e. 150 ezerben summa egymillió homo sapiens lehetett max. akik sem írni, sem absztrakt gondolatokra nem voltak képesek. Valószínűleg a Würm jegesedés jobban zavarta őket, mint az írás felfedezése. De nem folytatom, mert még kiderülne, hogy minden a székely-magyaroktól származik.
Gondolom ismered a kabar-elméletet, amit a legtöbb történész inkább elfogad, mint az általad túlzásokba vitt, elsősorban régészeti és antropológiai vonalat, aminek tarthatósága és realitása kb. annyi, mint a dáko-román elméletnek...
Kedves Rovó remélem megértetted, hogy mit akarok mondani, de azért néhány adalék, hogy kikupálódjál és eszedbe se jusson ekkora marhaságokat írni:
Györffy György: A magyar nemzetségrőgtől a vármegyéig, a törzstől az országig
Györffy György: A kabar kérdés
Szűcs János: A középkori Magyarország népei
Benkő L.: A székelyek korai története
de akár Mesterházy K.: Nemzetségi szervezet és az osztályviszonyok kialakulása a honfoglaló magyarságnál