Én az 1.6 sw benzinesről tudok nyilatkozni: kevés ehhez az autóhoz a 103 le, aki sportos vezetésre vágyik annak nem való. Nyugodt vezetőknek kis kompromisszummal elmegy. Nekem pont megfelel, nem a motorjáért szeretem, hanem a stílusáért, a megjelenéséért...
Nekem is lenne egy kérdésem: Selénia 20k van az autóban, lehet ezt a 20.000 km csereperiódust tartani vagy érdemes lenne előbb cserélni az olajat? Jelenlegi olajjal kb. 15.000 km-t ment és nem tudom, hogy neki vágjak-e a nyaralásnak (kb. 1800 km) így vagy inkább előtte cseréljem le? Ha valakinek van tapasztalata mondja el nekem legyen szíves!
Véleményeteket szeretném kikérni: benzines vagy dizel lybra közül melyiket érdemesebb venni, nem a fogyasztás érdekelne hanem, hogy melyik a beváltabb motor?
Lybránál nekem is volt többször 4,8, ilyenkor már nagyon örültem. Persze a súlykülönbség is közre játszhat a dologban, meg a plusz henger is-gondolom.
Szó mi szó nagyon elégedett voltam a Lybrával. Most ez van, ennek örülök. Remélem ugyanannyira kevés gondom lesz ezzel a kocsival is! A Lybrák láttán meg még mindig megdobban a szivem.
Nagyon jól néz ki. Sőt, q..va jól. nekem az Alfák mindíg nagyon tetszettek - na ,legalábbis az utóbbi 10 év designja. Ami a fogyasztást illeti, laza tempónál a 4,3 még reális is lehet. 4,8-at már nekem is sikerült elérnem. mondjuk nem átlagban. (Bár ha akkor leálltam volna és nem megyek tovább ... :)
A tied meg azért egy korszerűbb motor. Az a néhány év csak számít ami közöttük van.
Sajna azt nem lehet tudni, hogy mennyire pontos a fogyasztásmérője, de ezt ne úgy képzeld, hogy minden pillanatban padlógáz, hanem olyan szépen csordogáló autózás. Nem nagy húzatások, inkább hagyom szép óvatosan felhúzatni magát, aztán váltok.Persze ha odalépek, akkor ez is benyalja a magáét, valamivel mennie kell. Egyelőre az átlagom 4,3 l, ez max. 120-ig (pl előzések közben). A Lybrához viszonyítva azért nagyon észre vehető a fogyasztás különbség.
Miért is mérgeznéd a topicot? Végül is olasz autó, Fiat család, rokon... :D
Igen, az Alfák sportosabbra vannak tuningolva. Motor, váltó, futómű beállítások mások.
Kívánom, hogy hosszú ideig jól szolgáljon és sok örömöd legyen benne.
A fogyasztást azt nem hiszem el. Na nem azt, hogy ezt írja, hanem ,hogy ténylegesen ennyi. Majd kíváncsi lennék egy tankolás utáni átlagra. Én azért ~6 lit. körülit tartok reálisnak.
Nekem 1.9JTD-m van (igaz az régebbi még nem mJTD), de átlag az 6 liter. Városban, ha 50-60 körül megyek hosszabban egyenletesen - nyilván nem csúcsidőben - akkor lemegy akár 5 alá is, de 4,8-nál kevesebb sose volt.
De mivel általában városi és elővárosi csúcsforgalomban megyek, az elmúlt 20e km átlaga 6,8 körüli.
Aztán, ha mégis olyan alacsony mint írod akkor nagyon írigyellek :)
2004-es, 1,9 JTD Mjet 16V, 103 kW. A lybra 2000-es évjárat volt, annak az árán meg is tudtam venni. Naggggyon megy! El se akartam hinni, hogy mennyivel fürgébb, mint a 2,4 JTD Lybra. 6-osban meglépem és pillanatok alatt megtörténik az előzés. Mondjuk a gúnyneve teljesen passzol rá - "kamukombi" :-D. Szűkösebb a Lybránál, hiába kombi. A fogyasztáson nagyon meglepődtem. Ha pl. lakott területen 50-55 körüli tempónál 5-ösben gurulok, 2,0-2,3-at mutat, lakott területen kívül ha betartom a 90-et, akkor 3 liter körül, 110-ig 3,3-3,4 l/100 km. Persze elég gyanus ez nekem, ki tudja mennyire pontosan mutat. Eddig bevált, remélem nem lesz vele komolyabb gondom. Szerelés szempotjából viszont komplikáltabbnak tűnik. Képet nem töltök fel, nem illene ide. :-)
Na de nem mérgezem ezzel tovább a topicot, közben azért majd benézek, hátha valakinek akad olyan gondja, ami nekem már volt a Lybránál. Bár nem volt jellemző. Jó kocsi volt, kellemes emlékek maradnak meg bennem vele kapcsolatban.
Hirtelen azt hittem hogy te árulod. Mivel, vettél másikat. :)
Úgy gondolom, hogy nincs az a személyautó ami elmegy 1 milió Km. 6-8 ezer Km már hallottam de többröl nem. Ha teherautó vagy busz lenne akkor igen, de személyautó az nem.
Sajna a Thesis álom szertefoszlott. Ami árban megfelelt volna, az általában motor vagy váltó hibás volt, ezért passzoltam a dolgot. Végül egy Alfa 156 Mjet SW-re esett a választás.
Fil! Én cseréltem már felülről is olajszűrőt 2-3 alkalommal. Kicsit macerásabb, de megoldható. Egyetlen bibi, hogy a szűrő leszedésekor a kicsordogáló olaj kicsit össze maszatolja az alatta lévő részeket, ezért mindig egy jókora rongyot tömtem alá, hogy felszívja.
Egyébként bocsi, hogy ilyen rég nem jártam itt de közben kocsit cseréltem. Na nem mintha a Lybra nem lett volna jó, egyszerűen csak az évjárat miatt döntöttem így. Szerencsére a faterom jár vele, szolgálati kocsiként kapta meg. Jó kezekben van továbbra is. Ami a mostani gépet illeti, maradtam az olasz designnál nekem nagyon bejönnek ezek a gépek.
Kösz. Lassan aktuális lesz az olajcsere - ez attól is függ, hogy szabira mekkora útra megyünk, ... ha egyáltalán ...) és elkezdtem beszerezgetni a cuccokat. Mondjuk még az olajszűrőt sem találtam meg, de majd hétvégén leszedem a motorról a műanyag borítást azt' akkor majd kiderül. Eddíg minden kocsimon a hűtő felöli oldalán volt a motornak, de ezen ott semmi ilyesmit nem látok. Még az olaj hátravan, de előbb a hátsó lengőkar szilenteket kell kicseréltetnem. :(
Sziasztok. Üzemanyagszűrő cserénél (1,9 JTD) le kell kötni a bemenő csöveket, vagy egyszerrűen letekerhető a szűrő. A DTE kicsit komplikáltan adja elő. A szerint még az előfűtőt is le kell csavarozni. :(
... de azért egy korábbi riasztást, egy év után gondolom már törölne...
A pislogások alapján valószínűsíthetőleg valamelyik ajtóra panaszkodik. (Már amennyire a másodpercenkénti felvillanásokat jól számoltam...) De azok zárnak-nyitnak rendesen.
Én szívesen kipróbálnám de az enyémben nincs riasztó és ennél fogva a motorház tetőre nem reagál. Viszont valószínűnek tartom, hogy a riasztó egy korábbi riasztást tárolt el és így jelzi, hogy valamikor működésbe lépett. A sípolások vagy az irányjelző villogásainak száma szokta jelezni a riasztás jellegét. Egy korábbi autómban így működött a rendszer.
Nekem mióta megvan a kocsim (már több mint egy éve) - van egy olyan hibajelenség, hogy mikor zárom a kocsit a távirányítóval, kapok egy második sípolást, ami azt jelzi, hogy valami hibát talált záráskor. Amúgy minden ajtót rendben lezár. Látszólag minden rendben. ezért nem is izgatom magam halálra emiatt. Ma kicsit viszont próbálgattam. Ha valamelyik ajtót nem cdukom be rendesen és a távirányítóval rányomok a zárásra. Zár, és azonnal visszanyit, jól jelezve ,hogy valami nem o.k.
Viszont, ha a gépháztetőt hagyom nyitva ez nem történik meg. Lehet, hogy nem is kellene, de lehet ,hogy ott a hiba. Valaki esetleg nem próbálná ki a sajátján, hogy nyitott gépháztetőnél visszanyitja az ajtókat vagy sem?