Az egytömegű átalakítással meg az a kérdés, hogy a nagyobb, csillapítatlan lengések nem okoznak-e előbb-utóbb más gondokat, amiknek a gyógyítása kamatostól viszi a megtakarítást.
Bárdinál néztem és persze a 30% kedvezménnyel. De azért még ez is elég drága.
Most vettem a cimborámnak egytömegű lendkerék és kuplungszettet (PHEDRA-hoz) persze neki volt átalakító kitt hozzá, 103e lett az összes. Csak a LYBRA.hon nincs egytömegű.
Szóval nekem 1.9 JTD-m van. Én a SELENIA olajt favorizálom, és 18e Km-ként szoktam cserélni.
Nem megyek el 20e Km vele, bár szerintem gond nélkül lehetne, de az a 2e Km már nem oszt nem szoroz.
200.000Km van az óra szerint benne, és nemsokára esedékes lesz a kuplung csere. Bár próbálok rá vigyázni, hogy minél tovább húzza. A kettőstömegű lendkerék ára, fáj egy kicsit.
A lendkerék, szerkezet, tárcsa, kinyomó csapágy összesen 160e Ft kerül+ a munkadíj, amiért a helyére is kerül.
Amúgy ezen kívül komoly problémám nem volt a kocsival.
Amióta meg van, írok mindent, hogy mit költöttem a kocsira és mit kellet kicserélni, megjavítani.
Olyan ez nekem, mint a szervizkönyv, csak hogy ezt én vezetem.
Na, hát a tutit biztos nem én fogom megmondani... :) Viszont szerintem a tankban mindegyiknél van egy durva szűrő. Jó esetben (a legtöbb mai kocsinál) van egy finom szűrő a motortérben is. Ha a légtömegmérő pucoválás segített, akkor jó esetben az lehetett a gond. A jobb benya nem hiszem, hogy ilyen gyökeres javulást okozna.
Nem olajat hanem 100as Shell Vpower racing benzint öntöttem bele ritkán élek vele de injektordugulásra gondoltam ezért voksoltam adalékos benzin mellett. Az olajat (selénia) ha arra gondoltál mellékesen jegyeztem nem a problémával összefüggésben. :-)
Szerintem nem az olajtól rángatott, a kenés és a motorvezérlés között semmilyen összefüggés nincsen, inkább a légtömegmérő megtisztítása okozhatta a javulást. Ha jó, örülj és reménykedj, hogy ez volt a baja. Vannak olyan típusok amelyeknél a tankban van a szűrő. Valahol lennie kell az biztos! A Lybránál nem tudom, hogy hol van, előtte 20 évig Alfám volt. Valaki (pl. Fil) biztos megírja a tutit. Mindenesetre örülök, hogy megoldódott a gondod. Én egyébként a Fuchs olajra esküszöm. Minden jármüvemben az van, vagy olajcserénél az lesz. Lehet, hogy elértettem valamit: az olajat a gyertyákkal hoztad összefüggésbe nem a rángatással, úgy-e?
Viszont érdekes mert délelőtt már voltak olyan pillanatai amikor már jól ment. És most délután kifujkáltuk a szivócsonknál a légtömeg mérőnél elég poros volt (bár azt enm szedtük ki). Utána mentem haza hogy keressek valami komputeres szerelőt de mondom megyek vele egy próbakört, éss lás csodát jó 1ben 50 2ben 80 simán gyorsul semmi rángatás 2000 alól 4ben is szép lassan rángatás nélkül húzott.....
A gyertyák szépen ki voltak égve.
lehet hogy most érzi a hatását mintegy 130km után a shel Vpower racing??
Holnap még tesztelgetem.
Ja azt mondták a boltban ebben nincs benzinszűrő max a tankban valahol. Ilyen van??
Az meg milyen érdekes, hogy kocsit mindíg csak a nemdohányzó, nyugdíjas nők adnak el. A kocsit egész évben garázsban tartják és csak egyszer mennek vele évente a nyaralóba :)) (Néha biztosan ki lehet fogni ilyet, de hát lottón is lehet 5-öse az embernek, ugyanekkora eséllyel)
A futásteljesítmény meg egy vicc. Manapság alig hallani olyan használt kocsiról aminek az óráját nem tekerték vissza :(
Ez azért vonatkozik a benzinesre is meg a dízelre is.
Előző hozzászólásomban kifelejtettem a porlasztókat a "rémek" közül. Bár azt inkább a Ford TDCi-knél szokták emlegetni mint amire erőssen kell gyűjteni 150e felett.
Azért ezek sem törvényszerő dolgok. Én eddíg egy olyan Lybrát láttam saját szememmel, aminek pl. meghalt a turbója. Az viszont már túl volt a 350e km-en.
Csak úgy kíváncsiságból, egy gyors közvéleménykutatás:
Itt a fórumon a diesel Lybrások között kinek volt már:
A távdiagnózis nem egyszerű dolog, ez csak Gyurcsók mágusnak sikerül. Főleg a mai túl bonyolított motorok esetében. A tippekkel meg úgy járhatsz mint az állatorvos akinek még volt tanácsa de közben már megdöglöttek a libák. Viszont ha nem laksz messze Érdtől akkor keresd fel Besze Sándort a Rózsa u. 5. alatt van a műhelye. Telefonon is segít ha tud. Motor Diagnosztika - kezdőlap, gyertya, gépkocsi, motor ...
A Lybrák korát figyelembe véve mindenképpen a benzines mellett döntenék, (magam is így tettem), mert a dízelről nehéz elhinni a kevés futásteljesítményt.
Ha bele kell nyúlni a motorba akkor horror összegeket hagysz a kasszánál. Magasnyomású befecskendező fúvóka kb. 150.000 Ft x néggyel, magasnyomású szivattyú szintén 80.000 Ft. körüli összeg. Ha találsz leinformálható, szervízkönyves, számlákkal alátámasztott kevés futásteljesítményű dízelt akkor vedd meg, ha nem akkor válassz benzinest. 150.000 Km. futásteljesítmény után már várható az említett alkatrészek cseréje. Hangsúlyozom, csak várható! Én amikor Lybrát néztem két autó maradt fent a rostán. Egy 2002-es dízel 60.000 Km-rel, szervízkönyv nékül, természetesen öreg hölgyé volt aki csak ritkán használta, második tulajnál volt az autó, eleje törve volt, átnézetni nem engedte mondván, hogy az általam megjelölt szervízben úgyis hazudnak, hogy olcsóbbá tegyék a kocsit. Az ára 1.470.000 Ft volt. A másik 2004-es 1.6-os benzines, 73.000 Km.-rel az összes fenti kritériumnak megfelelő autó, sérülésmentes, stb...
Szerinted melyiket vettem meg? Az 1.6-os is dinamikusan vezethető csak pörgetni kell. Szereti a fordulatot mint általában az olasz motorok. 3000 fölött egy új dimenzió nyílik meg a vezető előtt.
Szerintem ,ha a gyárilag előírt olajat használod, akkor nyugodtan tarthatod a gyári csereperiódust is. (biztosan úgy adták meg, hogy legyen benne biztonsági tartalék) Kivétel, ha a használat extrém, vagy ,ha túlnyomóan rövidke városi utak, sok indulással ,megállással. Az egy kicsit jobban igénybeveszi az olajat és esetleg érdemes 1-2e ezerrel hamarabb cserélni.
Szerintem ez inkább a te vezetési szokásaidtól függhet. Nekem a jtd van (1.9). A jtd motorok jólsikerült ,kiforrott konstrukció. A nyomatéka már elég a nem könnyű kaszni mozgatásához. Ha többnyire viszonylag rövid (<10Km) utakat mész vele városban, akkor az nem igazán a dízel (sőt bármilyen turbó) műfaja.
Ha használtan veszed és nem ismert az előélete, előző tulaja, ott fog lebegni a veszélye, hogy a turbó, vagy a kettőstömegő lendkerék meghal. Külön-külön is szép összegek, de a kettő együtt a kocsi ára :(
Ha viszont sok országút, autópálya, hosszú utak a terv, akkor az nagyon fekszik neki.
Én az 1.6 sw benzinesről tudok nyilatkozni: kevés ehhez az autóhoz a 103 le, aki sportos vezetésre vágyik annak nem való. Nyugodt vezetőknek kis kompromisszummal elmegy. Nekem pont megfelel, nem a motorjáért szeretem, hanem a stílusáért, a megjelenéséért...
Nekem is lenne egy kérdésem: Selénia 20k van az autóban, lehet ezt a 20.000 km csereperiódust tartani vagy érdemes lenne előbb cserélni az olajat? Jelenlegi olajjal kb. 15.000 km-t ment és nem tudom, hogy neki vágjak-e a nyaralásnak (kb. 1800 km) így vagy inkább előtte cseréljem le? Ha valakinek van tapasztalata mondja el nekem legyen szíves!
Véleményeteket szeretném kikérni: benzines vagy dizel lybra közül melyiket érdemesebb venni, nem a fogyasztás érdekelne hanem, hogy melyik a beváltabb motor?
Lybránál nekem is volt többször 4,8, ilyenkor már nagyon örültem. Persze a súlykülönbség is közre játszhat a dologban, meg a plusz henger is-gondolom.
Szó mi szó nagyon elégedett voltam a Lybrával. Most ez van, ennek örülök. Remélem ugyanannyira kevés gondom lesz ezzel a kocsival is! A Lybrák láttán meg még mindig megdobban a szivem.
Nagyon jól néz ki. Sőt, q..va jól. nekem az Alfák mindíg nagyon tetszettek - na ,legalábbis az utóbbi 10 év designja. Ami a fogyasztást illeti, laza tempónál a 4,3 még reális is lehet. 4,8-at már nekem is sikerült elérnem. mondjuk nem átlagban. (Bár ha akkor leálltam volna és nem megyek tovább ... :)
A tied meg azért egy korszerűbb motor. Az a néhány év csak számít ami közöttük van.
Sajna azt nem lehet tudni, hogy mennyire pontos a fogyasztásmérője, de ezt ne úgy képzeld, hogy minden pillanatban padlógáz, hanem olyan szépen csordogáló autózás. Nem nagy húzatások, inkább hagyom szép óvatosan felhúzatni magát, aztán váltok.Persze ha odalépek, akkor ez is benyalja a magáét, valamivel mennie kell. Egyelőre az átlagom 4,3 l, ez max. 120-ig (pl előzések közben). A Lybrához viszonyítva azért nagyon észre vehető a fogyasztás különbség.
Miért is mérgeznéd a topicot? Végül is olasz autó, Fiat család, rokon... :D
Igen, az Alfák sportosabbra vannak tuningolva. Motor, váltó, futómű beállítások mások.
Kívánom, hogy hosszú ideig jól szolgáljon és sok örömöd legyen benne.
A fogyasztást azt nem hiszem el. Na nem azt, hogy ezt írja, hanem ,hogy ténylegesen ennyi. Majd kíváncsi lennék egy tankolás utáni átlagra. Én azért ~6 lit. körülit tartok reálisnak.
Nekem 1.9JTD-m van (igaz az régebbi még nem mJTD), de átlag az 6 liter. Városban, ha 50-60 körül megyek hosszabban egyenletesen - nyilván nem csúcsidőben - akkor lemegy akár 5 alá is, de 4,8-nál kevesebb sose volt.
De mivel általában városi és elővárosi csúcsforgalomban megyek, az elmúlt 20e km átlaga 6,8 körüli.
Aztán, ha mégis olyan alacsony mint írod akkor nagyon írigyellek :)
2004-es, 1,9 JTD Mjet 16V, 103 kW. A lybra 2000-es évjárat volt, annak az árán meg is tudtam venni. Naggggyon megy! El se akartam hinni, hogy mennyivel fürgébb, mint a 2,4 JTD Lybra. 6-osban meglépem és pillanatok alatt megtörténik az előzés. Mondjuk a gúnyneve teljesen passzol rá - "kamukombi" :-D. Szűkösebb a Lybránál, hiába kombi. A fogyasztáson nagyon meglepődtem. Ha pl. lakott területen 50-55 körüli tempónál 5-ösben gurulok, 2,0-2,3-at mutat, lakott területen kívül ha betartom a 90-et, akkor 3 liter körül, 110-ig 3,3-3,4 l/100 km. Persze elég gyanus ez nekem, ki tudja mennyire pontosan mutat. Eddig bevált, remélem nem lesz vele komolyabb gondom. Szerelés szempotjából viszont komplikáltabbnak tűnik. Képet nem töltök fel, nem illene ide. :-)
Na de nem mérgezem ezzel tovább a topicot, közben azért majd benézek, hátha valakinek akad olyan gondja, ami nekem már volt a Lybránál. Bár nem volt jellemző. Jó kocsi volt, kellemes emlékek maradnak meg bennem vele kapcsolatban.
Hirtelen azt hittem hogy te árulod. Mivel, vettél másikat. :)
Úgy gondolom, hogy nincs az a személyautó ami elmegy 1 milió Km. 6-8 ezer Km már hallottam de többröl nem. Ha teherautó vagy busz lenne akkor igen, de személyautó az nem.