A felni az anyagiakon túl ízlés kérdése is. Én kompromisszumot kötöttem pénz és ízlés terén valamint nem akartam, hogy nagyon peres gumit kelljen használnom, így lettek ezek a 15-ös felnik. Van szebb, van drágább, de szerintem 16-osat ne rakj fel ezekre az utakra, főleg ha sűrűn jársz pest felé.
Mellékelek néhány képet az én kicsikémről is...asszem ezeket még a többiek sem látták.
Milyen az az "elitte full" felszereltség? Nekem csak sima "Elite" van:-)
A fogyasztás állítólag 10000 km-ig áll be, de ezt is csak hallottam. Az enyémben is csak alig több, mint 3000 van:-) A járatásról meg az a véleményem, hogy úgy 5000 km-ig fokozatosan terhelve szépen fel lehet ébreszteni a pacikat. Én mostmár előzéseknél 5000 fölé engedem, de átlagos poroszkálásnál 3000-3500-nál váltok. Az első ezresben viszont 3000-3500-nál mindig elváltottam! A lényeg az, hogy ne terheld a motort nagy gázadással, főleg alacsony fordulaton! Inkább huzamosabb ideig azonos fokozatban kis gázzal felpörgetve és utána váltani. Ajánlom az első 15000-ben, hogy minimum egyszer, - de ha gyakran rövidebb távon használod a kocsit, akkor kétszer- az olajat lecserélni. (Mondjuk 2500-nál, aztán 7500-nál.)
Sok fogyasztás csökkenést ne várj a direktlégszűrőtől!!(mármint litereket,max.2-3 deci/100km)
Inkább a teljesítménye/hangja változik alacsonyabb ford.számról jobban fog húzni.
R*R kollégánk nagy mágus szerintem vele konzultálj mielőtt esetleg megpróbálnának rádsózni valami gagyi kínai vackot nem érdemes megvenni az óccsó cuccost.
Esztergomban a szervizben ki van irva, hogy ha hozott olajjal kérjuk az olajcserét, akkor 2500Ft környezetvédelmi adót kell fizetni, amiért a fáradt olajat tárolja, és elszállitja!
Azt nem értem, hogy ha ő ad olajat akkor nem adóznak?
Vagy akkor mennyiért veszik az olajat, ha "lenyelik" a 2500Ft-ot, és még haszon is marad?
Az biztos hogy egy autóban nem az az üzlet ha eladják, hanem utánna az a rengeteg pótalkatrész, és javitás az igazi lóvé!
Látom szaporodunk mint a biogiliszták! Hála Istennek!
Egy kollégám autók után kajtat, és már 2 helyen is emlitettek neki komolyabb (200-300e Ft) áremelést. Ami személy szerint nekem jól jönne. Csökkentené az amortizációmat.
Jövő hét csütörtök reggel 8 kor megy a műtőbe Lacsika, csapágy ügyben.
Ha tudok beszámolok a szerviztapasztalatokról, de mostanában elég elfoglalt vagyok.
"Azt hallottam hogy a chip nem túl jó dolog egy illyen kis motornál..."
Nem cm3 függő, nem erőszakolja meg a motort (legfeljebb a rider), optimalizál az adott autóra (a gyári széria programnál van jobb is), ha szolídan vezeted: az üzemanyaggal is spórolhatsz. Akitől a "nem túljó dolgot" halottad, v.színű rossz helyen járt ezügyben, vagy rossz helyről kapta az infót. Drágán is lehet pocsék munkát végezni.
Az üzemanyag minősége (adalékolása) egyéni szempont, de a hol sem mindegy ugyanabból a minőségből, mert előfordul mégsem ugyanaz.
"gyári 15-ös alut" szerintem, ha már alu= akkor 16-os és sokkal szebbek-jobbak is vannak a gyárinál (szezonvégi leárazások!) Szerencsésebb lett volna téli köpennyekkel kihozni az autót, most könnyebben válogathatnál.
Köszönöm a gratut, remélem sok örömöm lesz benne. Ha lesz kép feltétlenül elküldöm, köszi .
csak a fogyasztása nem az igazi, na meg a teljesítmény, bár gondolom még nincs beégve, (ezelőtt egy olasz verdám volt amit imádtam és nagyon ment) de utánna járok a segítségetekkel a dolgoknak.
Mielőtt bármit elhatároznál a 4225 alatt időzz el egy kicsit!
Ezenkívül sok korábbi érdemlegeset is megtalálsz, de kérdés mennyit kívánsz költeni és milyen árszínvonalon, csak ezután következik a hol-hogyan-mit és kitől?
Kis ügyességgel és saját kivitelésben sokat meg lehet spórolni, mert a tuningműhelyek nem a legolcsóbbak. Az optimalizálás talán a legkényesebb része a beavatkozásoknak, de egyben a leghasznosabb is! (Flotta: 48.R*R)
2005. februári átvétel. Én 10% CHF-s hitelt, egy 6,6% CHF-s hitellel egyenlítettem ki.
a CIB Lízingnél 2éven belüli kiegyenlítésnél a törzstőke 5%-át min 30.000Ft, 2éven túlinál 2% min 30.000Ft a szerződés zárása. Ami nyereség igazán a dologban az 3év megtakarított casco. Bár jó két hónapig vártam a zárás bejelentésével, mert a CHF árfolyamot csak 30napos periodussal követi a CIB. A felvételkori CHF árfolyam és a kifizetéskori különbözet volt a legnagyobb korrekciós tétel az elszámolásban. Sajnos CHF-el nem lehet kiegyenlíteni csak Ft-ban, akkor nyertem volna még az árfolyamon hivatalosan 3Ft/CHF-t, feketén 5Ft/CHF-t. CIBnél magas az árfolyam nyereség...
Üdv! Az általad említett cégnél megtaláltam az én direktszűrőmet, amit 4 ezerért vettem: Pilot AF-2 cikkszám:010610,0. méret: átmérő-86/122, hossz:162. És itt kedves szakinkhoz (R*R) fordulok a következő kérdéssel: a sportlégszűrő elvileg a gyári szűrővel alakilag megegyező, szűrőházba való szűrő, míg a direkt, az általunk is beszerelt kúpos, hengeres kűlső szűrő ugye? Ha igen, akkor csak az elnevezés mosódik össze, mert az általam beszerelt és képben is megjelenített szűrőm dobozára a sport- levegőszűrő van írva, de igazából nem lehet más, mint direktszűrő. Vagy tévednék? Képek a -3300- hozzászóláson láthatóak.
"hirdetnek sport légszűrőket". A sportlégszűrő még nem feltétlenül direktszűrő!
Nem a legolcsóbbat kellene megvenni direktszűrőből, az akciósak szoktak kevésbbé fogyni:
-ki kell szolgálnia a gk. összes futásteljesítményét
-1,4-es motorhoz: kúposból 90mm*70mm*100mm (D*d*hossz); hengeresből 80mm*100mm (d*hossz) a szükséges alsó mérethatár; POWER tipusokból általában mindegyik méret nagyobb légáramú a szükségesnél. A csatlakozó szűrőátmérő névlegesen 70mm, de a 73mm még gond nélkül csatlakoztatható, nagyobb átmérőnél közbetét kell. A durván túlméretezett teljesítményű direktszűrőnek előnye semmi, hátránya a fokozodó torokhang, a felesleges tömeg, gyenge anyagminőségnél a szétrázódás.
A korábbi képekről először ki kell választani a beépítés módját-méretét mert lehet, hogy a találomra választott összeállítás nem fog elférni.
Legyen nagyon sok örömed a lacsidban! Az ötajtós ezüst metál színben gyönyörű!!! Én már csak tudom!...:-)) Mellesleg nagyon semleges is, nehezebben látszik meg rajta a kosz. Javaslom, hogy pár hét vegyes időjárási körülmény, valamint 3-4 mosás után vaxold le a kocsit! Hihetetlen érzés és látvány, amikor a vaxolatlan -kissé tapadós tapintású- felületen elterül a víz, ellenben a vaxolt részen meg a törlőrongy sem áll meg, sőt a hatalmas vízcseppek is gyorsan leszaladnak róla!!
Bocsi, hogy ennyire belemerültem, de én spec. imádom, ahogy az én ezüstömön elcsusszan a kezem, amikor mosás után törölgetem. Különösen tél előtt hasznos a vaxolás, hogy segítsen a lakknak megvédeni a sós latyaktól a fényezést!