Keresés

Részletes keresés

tehtube Creative Commons License 2014.05.14 0 0 16352

Az biztos hogy minden Hammond másképp szól az elmúlt évek és az alkatrészek szórása miatt. Egy bizonyos kereten belül.

Viszont vannak évjárat szerinti hangi jellegzetességek is amelyek az adott korra jellemző alkatrészhasználatot és TG beállítást tükröznek.

A legfontosabb határ a papírkondis ->1964 | 1965-> vöröskondis váltás. 

A kondik mexüntetett amortizációja mellett más lett a kalibráció is. Kevesebb mély, több magas jön ki a hanxedők megváltoztatott beállítása során. Továbbá a 40 körüli hangsáv egy oktávjánál más lett a hangok szűrése is. 

Emiatt vastagabb, melegebb, "koszosabb" a régebbi B3-ak hangja, míg az újabbaké fényesebb, tisztább, dinamikusabb, kissé üresebb.

Mindkettő egyformán jó, tényleg csak ízlés kérdése kinek melyik jön be jobban?

Sőt, örülhetünk hogy meg lehet célozni egyféle hangzási elvárást az évjárat alapján hogy kétféle B3-ból választhatunk.

Én pl. a '61-es A101-esem hangjára esküszöm, de fiam szerint a '66-os A100-asom hangja a jobb, dögösebb.

Előzmény: trambi001 (16351)
trambi001 Creative Commons License 2014.05.14 0 0 16351

Magányos véleményem hogy tudatlannak születtünk, és az iskolák , és most már a internet is csinál belölünk hülyét . KÉT EGYFORMÁN SZOLÓ HAMMOND PEDIG NINCSEN , mivel sok összetevője van ezen szerkezeteknek TG beállitása , shift line értékei stb  A kondik , az ellenálások mennyit vesztettek a valódi értékeikből stb ezek mind a nagy varázslat részei . Ezen a hangszerekre rákeresve interneten rengeteg nagytudásu ember osztja meg a nagytudását , de aki már higend hifi körökben , természet gyógyász körökben mozgott az egy kicsit is, az  szkeptikus /de azt is gyogyitják álitólag / 

más 

 Lord használt csöves zengetöt is torzitot is a C3 orgonájába , de az igazándiból  a kezében és az agyában volt az a játék mód , a hangzás, amit probálunk utánozni 

tehtube Creative Commons License 2014.05.12 0 0 16350

Ez nem így van. Teljesen egyformák. Évjárat szerint gyengébb vagy erősebb. Egy papírkondis kissé más a vörös kondisnál. Ez hangban is jól érzékelhető. A TG szűrése is más, a vibrátó erőssége is. Sőt, annál két lépésben is, mert az 1959 előtti szériánál a nagy shift line esetében még gyengébb. De ez csak pár alkatrész értékének apró változtatása. Szóval inkább a kapcsolási rajzok évjáratát érdemes összevetni.

Előzmény: mancso (16348)
mancso Creative Commons License 2014.05.12 0 0 16349

Hallgattam mostanában én is deep purple-t. Jon Lord beszereltetett a nagy orgonájába egy zengetőt? van erről valami infó?

 

mancso

Előzmény: temero (16340)
mancso Creative Commons License 2014.05.12 0 0 16348

Sziasztok

 

egy világ omlott össze bennem: eddig abban a hitben éltem, hogy a b3, c3 és a100 teljesen ugyanaz, ha az a100-ból kidobálom a végfokokat, zengetőt meg a hangszórót.

 

Hát nem.

 

Most világosított fel a német kolléga, hogy a vibrato/chorus-nál bizonyos ellenállás-értékek mások és ezért az a100 vibrato effect erősebb. Megnéztem a kapcs rajzokat és tényleg mások az értékek, mind a vibrato inputnál, mind pedig a szkenner előtti osztónál.

 

Ti mit tudtok erről?

 

 

 

 

mancso

 

ui: a 710-es leslie-projekthez a dobrotor már megvan... még postázás környékén...

afterorang Creative Commons License 2014.05.12 0 0 16347

Akkor itt az ideje, hogy kipróbáljam :) 

Most hogy végre együtt a cuccom, sokat nyűzöm, de őszintén szólva kicsit hiányzik a karcos, varacskos hang. Igaz mivel még nem került le a próbaterembe, így itthon nem tudom túl sokat fullon hajtani, mert kilakoltatnak. 
Tudom hogy az új vezérléssel fog nőni a teljesítmény, de a rotyogás csak a 6v6 csövektől lesz olyan betyár?

tehtube Creative Commons License 2014.05.12 0 0 16346

Emerson, Joey De Francesco legtöbb felvétele kevert. Emersonnál a lezlihegyek mellett ott állt a Marshall. Joey meg külön kérte hogy a kimikrofonozott lezli jel mellé keverjék ízléssel a vonaljelet. Szerintem ő 99%-ban így szól. Szerintem a Kéknyúl lemezeken is ilyen Hammond sound hallható.

Két okból jó.

1, Játék során a lezli gyakran túl hifi. Az álló rendszer kellemes középpel vastagítja a hangzást finoman, ízléssel adagolva. (ezért alakíttattam potisra azt ott lent)

2, Felvételen, PA-n keményebb, direktebb a vonalbeli mélye, meg dögösebb a keyclick.

Mindezeket azonban csak finoman, nehogy elnyomják a doppler effektust.

Előzmény: afterorang (16344)
Netpapa87 Creative Commons License 2014.05.12 0 0 16345

 Sziasztok újra. Most észleltem az LC90-es feliratot a fő fronton. Így már utána tudtam nézni. 

Tehát a pontos típus: Allsound Leslie LA 6060B - LC90. Feltettem hirdetésre. Nézegessétek meg.

http://www.jofogas.hu/pest/300W_Zenekari_Kombo_Allsound_Leslie_LA_6060_B_16331397.htm?ma=1

 

 Akit érdekel esetleg megvenné, a hirdetésben megadott telefonszámon elér.  Az ár irányár!

 

 

 Mellesleg ötletet kérnék Tőletek, mint hozzáértőktől,h. mire van szükségem ahhoz,h. meginduljon, pörögjön, leadjon valamiféle hangot? Válaszként kérnék szépen hozzászólásokat. Köszönöm!

afterorang Creative Commons License 2014.05.12 0 0 16344

Köszönöm Tehtube az infókat.
Mennyire elterjedt szokás, hogy az orgona saját hangját meg a Leslie-t ,,kavarják"? Eddig még szerintem nem hallottam ilyen felvételt, vagy nem tudtam hogy az szól :)

Előzmény: tehtube (16342)
tehtube Creative Commons License 2014.05.12 0 0 16343

Köszi, jó képeket csináltál :-)

Előzmény: temero (16340)
tehtube Creative Commons License 2014.05.12 0 0 16342

Szia. Gratulálok, hibátlan összeállítás. A 16'-as regiszter a billentyűzetek alsó oktávján vissza van foldbackelve 8-ra. Ráadásul kissé halkabban is szól mint egy oktávval följebb, vagy ugyanott a 8'-as. Ez így van rendben. Igazából a basszus megvastagításához az 51/3' némi kihúzása segít. Hogy esetleg a lezliből mennyi basszus jön ki, az az elhelyezésétől is függ. Sarokban több a mély. Szép doboz, annak is megvan jól mindene ami kell. Van egy pár A100 hanxóróm alulra a régmúltból.

A101-esemnél Misivel megcsináltattam hogy ne egy másik félholddal kapcsoljam mi szóljon (lezli-együtt-orgona) mert úgy nem állítható a külsőhöz a belső hangerő.

Inkább eléggé rendhagyó módon hangerő potit tetettem be, így finoman tudom a mindenkori lezli hangerejéhez adagolni a statikus hangot. (vagy levenni)

Előzmény: afterorang (16338)
floyd71 Creative Commons License 2014.05.11 0 0 16341

Minden érdeklődő nevében köszönöm a fotókat.

Ez a kétemberes Hammond döntés, egyszerűen óriási jelenet lehetett. Sajnos nem voltam ott a CF bulin,

de a képek láttán igazán jó kedvem lett.  Főleg elképzelve a közönség reakcióját a dolgok alakulása közben ! 

Előzmény: temero (16340)
temero Creative Commons License 2014.05.11 0 0 16340

Amiről Tehtube nem írt:

Tényleg volt egy szám amit Norbival közösen nyomtak.(A füstös).

 

Valhogy igy kezdődött:

 

Azután ez lett a vége:

 

A közönség általában léggitározni szokott.Hát itt kérem légorgonált mindenki ahogy kellet.

A lényeg az hogy mindenki megőrült.Norbi egy óriási fazon.

Kár lett volna kihagyni a bulit.

Előzmény: tehtube (16337)
afterorang Creative Commons License 2014.05.11 0 0 16339

A képek lemaradtak:

afterorang Creative Commons License 2014.05.11 0 0 16338

Üdvözlet mindenkinek!

Nem olyan régen birtokomba került egy A-100 egy 145-ös leslievel. A Harangozó-féle vezérlés sajnos még várat magára, de a régi hagyományos vezérléssel már megszólaltattuk.
Egy kis segítséget szeretnék kérni, mivel úgyfest, hogy a basszus hangok nem igazán jönnek úgy ahogy kellene. A legalsó oktávon játszva a legmélyebb drawbar már csak suttog. Van esetleg valami ötlet, hogy mi csináltunk rosszul valamit, vagy más baj van e?

Előre is nagyon köszönöm! Itt van pár kép is illusztrációnak :)

üdv.: máté


tehtube Creative Commons License 2014.05.11 0 0 16337

A héten 2× húzták a Deep Purple számait a fülünkbe. Vagyis inkább nyomták. Temeróval ismét jólesett végigzsűrizni a produkciókat. A többi kíváló zenésztárs mellet fő vonzerő persze az orgonista az igazi B3-asával. Dénes a Kedélyes Urakban az 59-es speciális A100-asával, Norbi a Cry Freeben a 63-as speciális C3-asával.

Az A100 kettévágott, zengetős és van alulra is egy háromcsöves, négykapcsolós perka, plusz a lezli erőgép. Csöves 200W-os. Szerintem picikét hidegebb a hangja egy 122-147-nél, amit ellensúlyoz az A100 még korai melegebb TG beállítása. Hatalmasat, igazi grízeset tud szólni.

Szerdán a megírt repertoár részeket Dénes hallatlan precizitással adta elő. Továbbá hogy az egész zenekar szerencsére nem is túl hangosan, szép tisztán szólt, mindig minden jól kihallatszott. A zengető is párszor becsattant orgonahintáztatás által. Kerek, teljes koncert volt, ismét jó volt végighallgatni, köszi az invitációt! Kis pikantéria hogy az orgonát egy másik Hammond orgonista, Laki Zoli szállítja:-)

Pénteken Norbi egy teljesen más Purple előadással mutatta meg a Hammond másik arcát. A sokkal szilajabb előadásmód féktelen szólókat, hangszeres párbajokat eredményzett. Norbi a 73-75-ös felálls hangzását eleveníti föl pont ugyanazzal az összeállítással. C3, 770-as falaci, ring modulator. Megdöbbentőan ugyanazon hangon szólt az orgona mint amire a felvtelekről emléxem. Külön öröm amikor a lezliről átkapcsolt direkt hangzásra, ahogy Lord is 1970-73 közt. Talán a rosz akusztika miatt nem lehett a dobon kívül mindent egyformán jól hallani, de alapvetően az egész csapat a korabeli Purple hangzását hozta max. hitelességgel.

AZtán közösen füstöltük el a vizet felváltva és négykezesként. Amikor Norbi rám döntötte a dögöt, enyhén szólva majd betojtam, de megúsztam az újraélesztést :-))) A végét lezárni így ketten, óriási volt!

A jövő hétre a Sörsátorba a Keep Floyding - Tóth Attila fog sorra kerülni. Javaslom annak is a meglátogatását.

mancso Creative Commons License 2014.05.11 0 0 16336

Ja, bocs, látom a keresőben, tehtube is mostanában rakta fel...

 

nem baj, inkább kétszer mint egyszer sem...

 

mancso

Előzmény: mancso (16335)
mancso Creative Commons License 2014.05.11 0 0 16335

 

Sziasztok

 

múlt héten voltam németbe egy konferencián, ahol találkoztam egy idősödő úriemberrel, aki hammond őrült. 13 éves korában látta a tévében az alábbi videót és akkor azt mondta, hogy kell neki egy ilyen és ez a tudás. 

 

Most van neki egy C3-a (ez van a videón is :-), L100, T200 és T500-a...

 

És nemsokára nyugdíjba megy és ezeken fog játszani...

 

A srácok a mai napig játszanak...

 

Hardin&York - Tomorrow Today - Live Beat Club Radio Bremen 1968

 

 

 

Ismeritek őket?

 

mancso Creative Commons License 2014.05.11 0 0 16334

Bocsánat, egy apró javítás: 710-et és 722-őt néztünk... A 722 a B-3000 mellé kínált, "oszlopos" falackó...

 

 

Előzmény: mancso (16333)
mancso Creative Commons License 2014.05.11 0 0 16333

710 vs 822 vs 770...

 

szóval, a 710-be nincs aktív keresztváltó, hanem a forgócsatorna passzívan van szétosztva roto-ra és tölcsérre. A kapcsolás más mint a 122-ben, a törésponti frekire nem jöttem még rá.

 

A cuccban 2 független végfok van (forgó, álló).

 

 

A 822-be van olyan aktív keresztváltó, hogy a forgót 3 részre vágja (tölcsér, roto, mély), az állót ketté (ovál, mély), majd így megy rá négy független végfokra, amik hajtják a hangszórókat.

 

A 760/770 meg aktív keresztváltó után hajtja a mélyet és a tölcsért...

 

szóval, jól agyonvariálták a srácok anno...

 

mancso

 

 

Előzmény: mancso (16330)
mancso Creative Commons License 2014.05.11 0 0 16332

Egyelőre még nem beszéltünk róla, csak kölcsönkaptam a tesztverziót. Van neki dobozzal meg anélkül, szinti-illesztő fokozattal meg anélkül, szóval sok a varia.

 

mancso

Előzmény: temero (16323)
tehtube Creative Commons License 2014.05.10 0 0 16331

A Captain-foldbacken eredeti amerikai Leslie gyártmányú lezlik vannak. Ez másolat. Olasz-német gyártmány. Tranyós.

Kb. 80-100W-os, többet nem tudok.

Előzmény: Netpapa87 (16329)
mancso Creative Commons License 2014.05.10 0 0 16330

Sziasztok

 

igen, a különbség a meghajtásból ered, azóta Misivel is beszéltem róla. A korg sem szólt rosszul, lehet, hogy kellett volna állítani rajta...

 

Egyébként a 710-es 2-csatornás erősítővel rendelkezik (álló és forgó csatorna), míg a 722/822 4-csatornás erősítővel rendelkezik (álló mély, álló közép, forgó közép, forgó magas)

 

Sőt, a 722/822-nek az aktív váltója úgy van megcsinálva, hogy a forgócsatorna legalját beleküldi a statikus mélybe, így megóvja a rotosonic forgó hangszórót a mélyektől, de csak a forgó csatornát használva is jól szól.

 

710-nél jobb híján közösítettem a bemenetet és lehúztam az álló oválhangszórókat, hogy csipogjon is, meg legyen mélye is.

 

 

mancso

Előzmény: trambi001 (16324)
Netpapa87 Creative Commons License 2014.05.09 0 0 16329

 Hali. Kösz a gyors reagálást. Tehát ez nem a kimondottan nagy darab, hanem valami elődje. Értem.

Épp ezeket szúrogattam: http://www.captain-foldback.com/Leslie_sub/leslie_schematics.htm

 

 Ezek közül vajon melyik az enyém? Mert a 6060 B jelzésre nagyon sok infót nem találok. Van ennek valami egyéb típusa kimondottan amit nem találok?

 

 A tranyós erősítők előtt az úgynevezett "csöves" erősítők voltak, amik elektroncsöveket használtak. Ebbe nincs elektron cső. Szerintem amúgy tranyós. De nem vagyok benne biztos.

 

 Viszont egy kérdés. Ha a Leslie La 2700E típus 500VA-ből 270 maximum 350W-ot képes leadni, akkor az Én 300VA-om mennyit adhat le? Hangteljesítményre 200W-nak érezhető. Hogy lehet ezt kiszámolni ha nincs feltüntetve rajta,h. mennyi a leadott teljesítménye? 

Előzmény: tehtube (16328)
tehtube Creative Commons License 2014.05.09 0 0 16328

Szia. Azt hiszem ez egykor a Cry Free-ben forgott és Misi új vezérlést is csinált neki. A teljesítménye nagyon nem hatalmas. Az az Allsound LA2700. Ez inkább a kifejezetten kicsi lezlik közé tartozik, ami egyben előnye is, mert így sem kicsi. Súlyban sem, de relatíve mégis. :-)

Ezzel az orgona -szinte mindig- vagy gitár -esetenként- hangját szokták térben megforgatni hogy ne legyen olyan "szúrós".

Orgonás körökben egyáltalán nem ritka. Kb 60-80W-os, de tranyósban annyi. Mit érhet? Sok hasonlót kínálnak eme szűk piacon, ez az alacsony, induló kategória egyik darabja. Következő kategória a tranyós, de Leslie márkájú "hűtőszekrények" (710-760-822), már százezres határ fölött. A csúcs a faréses, csöves Leslie-k (145-122) jellemzően 3-500e közt találhatók.

Előzmény: Netpapa87 (16326)
Netpapa87 Creative Commons License 2014.05.09 0 0 16327
Előzmény: Netpapa87 (16326)
Netpapa87 Creative Commons License 2014.05.09 0 0 16326

 Üdvözlet mindenkinek. Hozzá értő emberekre találtam úgy érzem.

 

Került hozzám egy ALLSOUND Leslie LA 6060 B. Magyarországon nem sok infó van róla. Keresgéltem, és a HAMMOND orgonához kapcsolódik. De más fórumokban láttam,h. zenekari kombóként is használják a nagy teljesítménye miatt.

 

 Mint látom Ti témabeliek vagytok, főleg hozzám képest. Mert Én elektronikus zenével foglalkozom.

Mi a véleményetek erről a típusról? Mit tudhat? Mennyit ér? Mire használható? És tényleg ritka e ahogy zenével foglalkozó emberektől hallom?

 

 Köszönöm a válaszokat előre is. Felfogom nézni rendszeresen :) Pár képet mellékelek nemsokára.

 

tehtube Creative Commons License 2014.05.09 0 0 16325

Jogos, a 722-822-nek passzív kettős magasszabályzója van. Persze hogy passzív ha a crossover is az.

Ahogy a Hammondok, úgy a lacik is készültek számtalan változatban szinte ugyanazok.

Előzmény: trambi001 (16324)
trambi001 Creative Commons License 2014.05.08 0 0 16324

A 722 Leslinek lehet állitani külön külön a hangerejét , a magas mély és közép hangszoróknak, és van az oldalán egy hangváltó mely megváltoztatja a magas mély vágás frekijét . Nem Jensen hanem Eminence hangszoró lakik benne eredetileg , melyet érdemes azonnal kicserélni JBL, vagy EV hangszorókra És magányos véleményem használni hozzá aktiv hangváltot mellyel univerzális hangzások  alakithatók ki rocktól a smoth (nekem ez ködös)  jazzig  az acidról má nem is beszélek. Aki nem hiszi járjon utána , de tényleg ...

Előzmény: tehtube (16322)
temero Creative Commons License 2014.05.08 0 0 16323

Üdv.Mancso.

 

Megkérdezhetem,hogy mit kér Misi a MIG cuccért?

Előzmény: mancso (16318)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!