Lehet hogy van bent gáz, csak épp nem elegendő!Ha mondjuk szép lassan ereszt a rendszered, akkor még lehet benne annyi gáz, hogy bekapcsol a kompresszor, de ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, ha a gáz ereszt valahol, akkor a helyére levegő szivárog be, ami tudvalévő, hogy más fajsúlyú.Amikor bekapcsolod a klímát, akkor a kompresszor gyakorlatilag a levegőt is megpróbálja átpréselni, összenyomni a rendszerben,így a klíma működik, csak épp nem nagyon hűt.Szóval ha a kompresszorod bekapcsol, akkor az még jó lehet, el kell vinni a klímáshoz, levákumoltatni(légmentes teret hoznak létre) és feltöltetni új gázzal.
Ha az izzitó jelzője újra kivillan indításkor, és villog, akkor az azt jelzi, hogy vmelyik izzítógyertyád elhalálozott, cserélni kell!:)
Van egy kis gond a klímámmal. Pontosabban nem nagyon akar bekapcsolni, szolíd hörgő hangot ad és nem hűt... Gáz van benne. Láttam lejjeb, hogy valakinek visszajelez a légzsák ikon. Nekem is de csak néha, aztán abbahagyja. Hogy mitől gyullad ki és mitől hagyja abba, fogalmam sincs. Az izzító visszajelzője viszont indulás után kb. 5-10 másodperccel újra kivillan, folyamatosan villog úgy 10-szer aztán abbahagyja. Tud valaki erre és a klímanyűgre valami magyarázatot adni? Megköszönném.
Először is egy üléskárpit állapota sokban függ a tulajtól(októl).Ha pl Alcantara, akkor rendkívül szép, ízléses, és kényelmes lesz, de igaz, nagyon kényes is.Ellenben ha vigyáznak rá, és mondjuk egy trikó üléshuzattal véded az első üléseket, akkor akár még 300 ezer km felett is egész pofásan tud kinézni.:) (a Kappám révén már csak tudom...)Ha nem vigyáznak rá, akkor meg akár 140 ezer alatt ki is szakadhat.Szóval ez nagyon sokmindentől függ.A nappabőrrel már más a helyzet,az kevésbé kényes, igaz, azt is ápolni kell időközönként bőrápolóval, hogy ne repedezzen ki.A Lybrát még gyártották steppelt, plüss huzattal is, de nekem speciel abban nem nagyon tetszik.Azért egy prémium autó legyen már legalább hasított bőrős, vagy Alcantarás minimum.Mindettől függetlenül kinek a pap, kinek a papné, azt válaszd, amilyen tetszik.A kormány szintén sokmindentől megkophat, ha bőrözött, eleve hamarabb fényesedik, mint a sima műanyag.Aztán az sem mindegy, ki hol fogja, vagy hogy tekergeti, ott jobban kophat, fényesedhet is.
a Kappa fórumról lettem áttessékelve hozzátok, nem is tudom miért ott kérdeztem először:)
Lybra vásárlás előtt állok, de az eddig megnézett példányok, nagyon változó állapotot mutattak.200Ekm futásnál eléggé nagy volt a megtekintett éldányok között a különbség.
Tudnátok pár képet küldeni garantált futású autókról(ülések, kormány....)vagy nincs esetleg XV ker. közelében valaki aki esetelg rámszánna 10percet, és megnézhetném az autóját?
Egyébként a Kezelési útmutatóban a 2,4 SW JTD-re városban 9,2, városon kívül 5,5, vegyes használatban 6,9 l/100 km-t ír az átlagfogyasztásra. Szerencsére ez alatt vagyok. Klímával persze több.
A "trip" és a "key" funkcióban is a nullázás óta megtett átlagot számolja azzal a külömbséggel, hogy a "key" esetében minden elinduláskor automatikusan lenullázza magát ellenben a "trip" addig számol amíg le nem nullázod a "reset" opcióval. A trip utazást jelent, tehát ha utazol valahová akkor az út elejétől számolhatod a fogyasztást, a key pedig kulcsot jelent és ha elfordítod a gyújtáskulcsot akkor tiszta lappal indulsz. Ha a "trip"-et lenullázod és utána átváltasz a "key"-re, akkor is számol a háttérben, úgyhogy bármikor megnézhető. Jómagam a "key" pozíciót szoktam használni mert pillanatnyi fogyasztásmérésre kiválóan alkalmas.
Ettől a km/l jelöléstől először megíjedtem amikor megláttam a használati útmutatóban, de szerencsére liter/100km-ben mutat mindent. Ez elírás, vagy olyan olasz sajátosság, de ugyanazt értik alatta?
Urak! Kérdésem lenne. Az (első) ajtóknál a kábel átvezető gumi izék úgy látom mintha szétkapcsolhatók lennének, de hogyan? Nem akarom erőltetni, mert szerintem ezek a műanyag bisz-baszok túl könnyen törnek. Meg szeretném nézni nincs-e ott valami kábeltörés, mert valami kontakthibára gyanakszom. A külső hőmérőm induláskor rendszeresen becsipogja a fagyveszélyt akkor is ,ha 30 fok van :/ (Később is vicces értékeket mutat :)
Aki már szedte szét, a kábelek ott átvannak vezetve, vagy az egy bontható csatlakozó?
Én a Journey data since xx:yy beállításra. Ami ugye egy adott óra:perc időponttól számolja az adatokat. Számomra pedíg az átlag, nem 5 perc ,hanem az itt szereplő időintervallumra vonatkozó átlagotjelenti. Tévednék?
Szerintem ha "trip" funkcióra van állítva akkor az összes megtett km-re számítja az átlagot, amíg le nem nullázod, ha pedig "key"-re van állítva akkor mutatja az elmúlt 5 perc átlagát.
Nekem az 1,6-os benzines SW, finoman használva 1/3 város 2/3 pálya alatt kb. 7,5 l/100km-re jön ki, egy tankkal (60 l) 800 km megtétele után szoktam tankolni. Persze a 2/3 pályát úgy kell érteni hogy az M0-n megyek max. 90/h, ilyenkor képes klima nélkül 4,7-t mutatni a fogyasztásmérő. Egyébként hidegindítást követően, klímával, városban képes 5 percig 19l/100km-t mutatni. Szóval az átlag az ilyen szélsőséges értékekből jön ki.
A kezelési útmutató a következőt írja: "Ha a 3 gombbal kijelöljük és megerősítjük az ÁTLAGFOGYASZTÁS funkciót, a képernyőn megjelenik az utolsó 5 perc átlagfogyasztása (km/l-ben kifejezve 0,1 km/l pontossággal). Az átlagfogyasztás adatainak számítását a rendszer minden másodpercben elvégzi. A számítás pontossága 0,1 km/l alatt van." Szó szerinti idézet a könyvből.
Ez biztos ,hogy az utolsó 5 perc átlaga? Én mindíg azt hittem, hogy az adott intervallum átlaga. Szerintem az a logikusabb.
Egyébként nálam az elmúlt 18,5e km átlaga 6,8 liter. (a tankolási adatok alapján) Ez főleg rövid 16km-es távok ,város és agglomeráció. (1,9JTD)
A computer nálam is kevesebbet mutat, az elmúlt 10,5e km-re 5,9 literes átlagot számol. Ami azért jobb lenne :) Szerintem a computer adata csak kalkulált érték, nem a tankból fogyasztott mennyiséget méri, hanem az ecu által a befecskendezésekre kalkulált értékeket adogatja össze. Sok kis érték ,sok kis hiba adódik össze.
A benzinesről 1.8 tudok csak nyilatkozni: vegyes használat 10-15m es távok 9,6l/100 országút7-8liter között
Az óra nem hiszem hogy csal csak éppen érdekesen mér ha jól emlékszem az utolsó 5perc átlagfogysztása ami nem az összes út átlaga ugye? Azaz átmenet az átlagfogysztás és a pillanatnyi fogysztás között. Én ugy néztem h szerintem a computer inkább többet mutat. Amikor néztem mindig majdnem üres tankot tankoltam tele és néztem meg megtett km-t.
A legcélszerűbb ha kb 50 liter üzemanyag elfogyasztása után tankolsz ujra 1 kattanásig. Véleményem szerint 100kmen még elég nagy a szórás ahhoz h pontos legyen a mérés.
Nem kell megilyedni! 2.4-es, nem városra tervezték. Országútira jó a 6 körüli. De a klíma nem dobhatja meg 3 literrel. Viszont a sok hideg indítás igen. Sok minden közre játszik. Még a gázolaj minősége, és persze a kút oszlop is :) szóval ekkora motortól ne várj 5 litert. Nekem 1.9-es van de az is meg kajál városba 6-6.5. Országúton 5-5.5 :) A computer csal valamennyit és nem is követi élénken a dolgokat legalábbis nálam. :)
Egy 2.4 JTD Lybra SW (140 LE) tulaja vagyok kb. 2 hónapja. Most jutottam el odáig, hogy lemérjem ténylegesen mennyit fogyaszt a gép. A fedélzeti komp. városon kívül 5-5,5 közötti értékeket mutat, városon belül 8-8,2-t. Ennek így nagyon örültem is, bár a 8-at kicsit sokalltam, de az 5 literes országúti megnyugtatott.
Kútnál teletankoltam első kattanásig (óra lenulláz), 104 km múlva újra (másik kútnál). Az út fele városi (többszöri hidegindítás), másik fele városon kívül 110-120 körül. Megjegyzem végig ment a klíma.
Az eredmény egy picit sokkoló volt. 9,5 liter ment bele.
A következő 150 km-ből kb. 25 km volt városi, a többi országút. Újra tankoltam első kattanásig, így 6,4-re jött ki a fogyasztás 100 km-re vetítve. (Itt már nem ment a klíma).
A fogyasztással egyébként nincs bajom, elfogadhatónak tartom, de kíváncsi vagyok másnál is ennyit csal a számítógép, vagy csak én vagyok ilyen "szerencsés".
A közvélemény kutatáshoz adnák át infót, mégpedig anno a 2,4-es JTD-n cseréltem lendkereket. Semmi egyebet ami komoly lenne.
A sztori a következő:
Szörfözni mentünk a haverokkal de a tópart víz alatt volt, amilyen marhák vagyunk átgázoltunk a kocsikkal kb rendszám tábla alsó éléig érő vízen. Igy utólag elég idióta ötlet volt. Ez után kezdett lassan ciripelni valami a kocsiban. Először szíj hangra gyanakodtam. Aztán napról napra egyre jobban hallottam és egyre csikorgósabb hangja lett. A híres szerelők tippelgettek, hogy ez kuplung csapágy vagy a lamellán fellazult szegecsek meg mit tudom én még milyen hangok. Aztán elvittem az egyik olasz mániáshoz, szétkapta és lógó orral közölte a sokkoló hírt: Lendkerék! Na mondom, én újat biztos nem veszek! Végül szereztem egy 1,9-es Puntóét 100 Euróért. Mikor érte mentem, nem is nagyon hasonlított az eredetire de aztán átméregettem a lyukakat, meg fogas koszorú magasságát, fogszámot stb. és minden egyezett. Azóta is ezzel fut a kocsi, bár már nem nálam. Ekkor kb. 170.000 km volt a kocsiban.
Szerintem ez a hiba a kavargó homokos víz miatt jött elő, amivel rendesen kiöblítettem a kettős tömegűt. Ráadásul 3 napon egymás után. Ezekben a napokban a többiek kocsiján is elő jött ez-az: vezető ill feszítő görgők, amikhez elért a víz. Ezek mondjuk más márkák voltak.
Szóval így jártam. Egyébként le a kalappal a JTD-k előtt, ritka strapabíró motorok! Én nem félek tőlük a mostani gép is JTD.
Valóban akár igaz lehet az állításod, amit a porlasztókról írsz, ellenben azt azért halkan megjegyezném, hogy a mágnestekercses Bosch porlasztót(ez van a Lybra 1.9;2.4 Jtd-ben is), szakműhelyek, Bosch szervízek, illetve dízeles mesterek-akik beruháztak rá-javítják.Itt Nyugat-dunántúlon, ahol lakom, itt is javítják, cseredarabbal, 1-2 év garanciával db-ját 25 ezer forintért.Ebből mindössze azt akarom kihozni,hogy már nem drága a cseréje sem, egy ilyen porlasztónak(szemben a Ford TDCi motorjának a felújíthatatlan Delphi befecskendezőjével!), és akkor még nem beszéltem arról, hogy olaszból könnyen lehet szerezni, törött , de bontott autóból, keveset futott motorból ilyesmit.Az viszont tény, hogy a dízelekben akár jóval nagyobb futásteljesítmény lehet, mint a benzines társaikban.Ellenben akár 2-szer is annyit elmennek, ha odafigyelnek rá, gond, és hibamentesen is.Szerintem nem nagyon kell megijedni egy 150 ezret futott dízeltől, ha meg 2.4-es Jtd, akkor az a futásteljesítmény szinte semmi!...és a 2.4-es kb felét eszi az 1.6-os benzinesnek, gázolajból.Hamár benzines, akkor szerintem az 1.8-es jobb választás lehet(ne), mert azt kevésbé kell pörgetni, hamarabb megjön a nyomaték, ezáltal kevesebbet kopik, és kevesebbet eszik is.De kinek a pap, kinek a papné!:)
Én sem állítom, hogy biztosan a szélvédőrepedés miatt gyulladt ki a lámpa, csak mint lehetőség merült fel bennem, de majd a szaki megmondja, ahogy lesz időm elviszem hozzá.
Nagyon valószínűtlen, hogy a szélvédő repedést jelezné egy visszajelző bármely autóban, annál is inkább mert a sérülés azonnal látható magán a szélvédőn. Viszont mindegyik ülésben van egy érzékelő azért, hogy csak akkor lépjen működésbe a légzsák ha szükséges. Tehát ha egyedül csak avezető utazik az autóban csak az ő légzsákja fog kinyílni. Ezeknek az érzékelőknek szokott kontakt hibája lenni. Az enyémmel is előfordult már, szét kellett húzni, WD 40-nel befújni és már meg is szűnt a probléma.
Dunakeszi nekem elég közel van, légy szives add meg a szerelő elérhetőségét. Nagyon köszönöm! Csak azért gondoltam, hogy a szélvédő repedésének köze lehet a hibajelzéshez, mert ezt találtam a repedt szélvédővel kapcsolatban: "....feladat hárul a szélvédőre a légzsákok kínyílásakor: az utasoldali légzsák kifejezetten a szélvédőüvegen megtámaszkodva tudja betölteni funkcióját. Egy sérült szélvédőüveg képtelen lenne ellenállni annak a nyomásnak, ami szükséges lenne a légzsák védelmi funkciójának ellátásához. A sérült, törött üvegen a légzsák nem tudna megtámaszkodni, az utas gyakorlatilag rázuhanna a műszerfalra." Az merült fel bennem, hogy a rendszer valamilyen módon érzékeli a repedt szélvédőt és jelez, hogy jelen állapotban a légzsákokra nem lehet számítani.
Azt nehezen tudom elképzelni, hogy a kavicsfelverődésnek köze lenne a légzsák hibakódhoz. Ha volt megfelelő kábelük, progijuk és mégsem tudták törölni, akkor annak valószínűleg az az oka, hogy a kiváltó okot nem szüntették/találták meg, így nem törlődött.
Nekem mikor megvettem a kocsit szintén volt lufi hibakód. Dunakeszin egy auuto vill. szerelő szüntette meg. Előtte megkereste , hogy mi okozza. Ott a jobb első ülés alatt (ecu-nál) egy kontakt hiba okozta. Nem tudom te merre jársz, ha érdekel az elérhetőségét meg tudom adni. Mondjuk azóta sem jártam nála.
Egyébként megfelelő kábellel a Fiatecuscan progi elvileg tudja.
Tudna valaki abban segíteni, hogy légzsák hibakód törlésével hová tudnék fordulni? A történet a következő: még tavaly ősszekl kavicsfelverődés berepesztette a szélvédőmet, a szélén. Egy ideig nem foglalkoztam vele, de egyre nagyobb lett a repedés, közben a kis piros légzsák hiba jelzés is megjelent a műszerfalon. Gondolom összefüggésben van a szélvédőrepedéssel a hibajelző megjelenése. A szélvédőt kicseréltettem. (Ha valakit érdekel 23.000 ft.- volt munkadíjjal együtt, itt: http://www.marctec.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=48&Itemid=49) Ezt követően egy általános szervízben levizsgáztattam az autót, ahol számítógépre kötötték de nem tudták törölni. A hibakód a következő: P010F (ECU belső hibák). Szóval ha valaki tudna segíteni megköszönöm!
Nagyon szépen köszönöm a felajánlott segítséget, de azért én remélem, hogy még sokáig nem kell igénybevennem. /... a remény hal meg ugyebár utoljára :/
Sajnos a kocsik egyre bonyolultabbak és így egyre kényesebbek. Így a javításuk , fenntartásuk is egyre drágább.
Azt hajlamosak vagyunk elfelejteni, mikor egy 7-8 millás autót meg lehet venni 1-2m-ért, hogy annak a fenntartása még mindíg a 7-8m-os kocsi fenntartási ktg.-e ill. több, mert közben még jól le is lakták :/