Fémből készült autó és motormodellek számára nyitott topik, legyen az bármilyen gyártó és méretarány, vagy versenysorozat, és minden más szóba jöhet ami az autó vagy motorversenyzéshez kapcsolódik.
Hát ez egy kúrva jó nap volt! :-)) Pedig elég szörke januári napnak indult, és még szóbelizni is kellett......... Azonban reggel fél 9-kor csengetett a postás bácsi! :-)) Hozott egy szép kis takaros dobozt, amit óvatosan kinyitottam, és hatalmasat élveztem!!!! :-))))))))))))))))))) ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! EZ HIHETETLEN SZÉP!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Még most is találok új részleteket rajta, itt van előttem, dobozán keresztül nézegetem. Ja és Zoli, köszi a grátiszt!!! :-)))))))))))))) Viszonzás nem marad el! Szóval tyhúúúú ez nagyon penge!! Nagy nehezen bementem a főiskolára, és szerintem a Hino szerencsét hozott nekem, mert egy nagyon kamu tételt húztam, mondtam-mondtam, a tanár csak bólogatott közbe se szólt, írta be az 5-öst! :-))) Aztán rögtön vissza haza, pedig sok jó nő volt! :-) Komolyan mondom jobban örülök ennek a gépnek mint ha 4-5 latin seggű, bögyös, fullos maca jött volna reggel! Ilyen nőket bármikor megkapsz, de ilyen modellt, és ennyiért soha többet..............És csak Zolitól és "társaitól", akik nem akarják lehúzni az összes bőrödet. Egész délután nem tudtam letenni a dobozt, Isten ments levenni a talpazatról vagy ilyesmi. Csak annyira emeltem fel róla a vitrint amíg finoman előrebillentettem a fülkét, és azt kell mondjam hogy a sor6-os ikerturbós motor is szépen kidolgozott a méretéhez képest! De a többi részlet is............... Fülke belseje, navi berendezések, műszerfal, ülések, csövezés kívül-belül stb... hihetetlen szép. Alvázat csak annyira tudtam megnézni amennyire az alulről támasztó kis műanyag engedi, de így is látszik a részletes első-hátsó diffi, kardánok, osztómű, tartóelemek, és a felfüggesztés elemei is jól kidolgozottak. Ettől szebb nem kell!!
Ígéretükhöz híven feljött néhány haver délután, faterom az imént, és megnézték ők is, a legenyhébb reakció a "húúúú baszki" volt! :-))) Apám mondta hogy ez már nem is modell hanem ékszer. Nagyon tetszett mindenkinek, közben megnézték még azokat a motoGP modelleket amiket még nem láttak, beszélgettünk egy jót. Mondtam hogy havertől jött nagyon-nagyon baráti áron, amúgy 13 alatt nem úsztam volna meg. Szóval nagyon tetszett mindenkinek. Bitang kis dög élőben is, modellben is. Az tuti hogy nem ez az utolsó Dakar Hino-m...... Nagyon tetszik, elképesztően néz ki. Egy szimpatikus kis japán csapat versenyzett vele, Sugawara család tagjai mai napig indulnak Hino-kkal a "Dakaron". Annak meg külön örülök hogy ez még egy ténylegesen Afrikai versenyen futott versenykamion, most már sajnos ez is történelem. A "kis szörnyeteg" itt van előttem most is, nem tudom levenni róla a szemem. És akaratlanul is bassza a csőröm egy kérdés..... Milyen lehet élőben egy Eligor Kamaz...??? :-))))))) Szerintem a hatás ugyanaz lenne mint ennél a Hino-nál. Na majd egyszer.......
ZOLI, MÉG EGYSZER NAGYON-NAGYON KÖSZI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Itt van pár kép, nem sajátjaim, de a meglévő Dakar kamionjaimat ábrázolja. Az Unimog még egy igazi klasszikus versenyen futott, a 84'-es Paris - Alger - Dakar-on. És ha jól rémlik, nyerte a kategóriát, bár erre nem merek megesküdni.
Megfogalmaztad a lényeget ! Nyaralás :) ? Az mi ? Ilyen árfolyam mellett ha már letudunk egy hónapot nullában akkor is nagy császárnak érezzük magunkat....de valóban ez is így van, hogy akadt pár nagyon jó vétel és az energiát is adják bizony minden nap. TV híradó helyett inkább ezeket a modelleket nézegetjük, ezek legalább megnyugtatnak és tényleg mind olyan a mai napig mintha ma jöttek volna.
Reméljük Miki is megkapta egyben a Hino-t, különben a nagy dudák és a Hino utáni vágyakozása elveszi a figyelmét a vizsgáról....
Soha nem szoktam merengeni a múlton,de most visszanéztem 2011-re.
Azon vettem észre magam,hogy példáúl egyetlen egy emlékem sincs a nyárról,nem voltam egy strandom,mert a rengeteg túlóra miatt gyakorlatilag júnistól októberig egybefolyik minden.De ezzel szerintem te is így vagy,jutott neked is feladvány bőven.
Aztán megtettem ezt modell ügyileg is,és bizony egy jó év volt,mert olyan gépek lettek,amire azt mondtam hogy no ez biztosan soha.......Ők meg itt vannak,minden nap adnak egy kis pluszt,és reggelente inkább rájuk nézek,mintsem az euro vagy svájci frank árfolyamára.Nagyon kell nekünk ez a kis energia,mert különben beleőrülünk a mindennapokba...
Csupán átgondolni tudok egy ilyen összejövetelt és diskurzust.
Sajnos nálam vagy hidegen elsétálnak mellettük,vagy csupán érdekesnek titulálják,de töbször kaptam gúnyolódó,cinikus megjegyzéseket,illetve lenéző kacagást is miattuk.
"Játékótók"
Sejthetitek ez milyen érzés....
Persze tudom,nem kell vele foglalkozni,de ez az adott pillanatban 400/200-as vérnyomást eredményez.Talán 1-2 alkalmat tudok pozítívat mondani,például a kábel tévés legutóbb baszott a vacakoló netemre,és jót dumáltunk a vitrin elött.:-)
Szóval becsüld meg ezeket a haverokat,barátokat Miki!
Persze, nem álszentkedünk, mert tényleg nagy lóvéban van ha összeszámolnánk, viszont nem gyártósorrol vesszük őket, hanem később, kedvezőbben. Lenne rá azonnal vevő aki némely darabért már durva árat ajánlott, de ez nem erről szól, ahogy mondod. Ha eladás lenne akkor az csak anyagi megszorulás miatt, ahogy sajnos már erre is volt példa.
Atinak is volt egy vevője most aki megkívánta a nem eladó modelljét :))))))))))))))))))) Ati kicsit nehezen vette utána a levegőt :))))))))))))
Elhiheted hogy az a része nem érdekli őket..... Mutattam már nekik a ti gyűjteményeteket, és nem azért, de a sírás kapta el őket. :-))))) Aztán mondtam nekik hogy ez nem két nap, és nem kevés idegbaj árán jött össze nektek. Meg nem kevés anyagi áldozat, és úgy hogy nem szülitek a pénzt..... Egyik haver tétován megkérdezte hogy "gondolom egyik sem eladó"?? :-)))))))) Hát mondtam neki hogy abban biztosak lehettek hogy nincs az a zsé amiért megválnának egy darabtól is. Nem azért veszik hogy aztán 3-szoros áron elbasszák.
Bizony jó! Van pár srác, akiket én "fertőztem" meg, addig csak "simán" egy-egy technikai sportágért rajongtak, aztán ők is rájöttek hogy milyen klassz dolog ha az általuk imádott, Istenített rally vagy F1-es autók, GP motorok kicsinyített mása ott van a vitrinben, és mindig láthatod, na meg persze az azokkal versenyző / versenyzett emberek.............. Mondjuk ez nálam nem mindig mérvadó, persze én is szívesebben teszem be McRae, Kannkkunen, Waldegard, Munari, Mikkola stb.... autóit, vagy Rossi, Doohan, Agostini, Provini GP motorjait a vitrinbe, de számomra inkább a gép a lényeg.
Óóó volt már ilyen máskor is! Megszokott dolog már. Mindenki megnézegeti, ( persze csak dobozon keresztül :-) ) megbeszéljük az akutális modellekkel kapcsolatos dolgokat, kinek mi jött esetleg stb... Egy kis modellszakkör. :-) Jól el lehet beszélgetni a technikai sportokról is, mondjuk ezt máskor is megtesszük. Aki szereti ezeket a dolgokat, azzal a végtelenségig el lehet témázni róla, de tudjátok ti is. Ez is az egyik szépsége ennek a hobbinak. Hogy amikor ránézel egy modelledre, akkor nem csak egy szép színes fémdarabot látsz benne., hanem sokkal többet.
Muszáj átvennem a gépet, mert már több cimbora meg a faterom is bejelentkezett hogy este felugrik megnézni. :-) Nekem van már egy 1/43-as Dakar Unimog-om, az is nagyon szép, de az csak amolyan félig kamion, tehát 100%-ig eredeti Dakar kamiont most fogok látni először élőben. Már megesz a kíváncsiság! Az 1/43-as bennszülötteket meg elpostázzuk valami fajvédő aktivista címére. :-)
Elég sokáig tanakodtam mire rájöttem a hibára. Ez nem egy Toyota, hanem Alfa Romeo, ami hátul hajt.
Zoli, holnap nem megyek melóba mivel szóbelizek, úgyhogy reggel át tudom venni a csomagot! :-)
Blink, ha olvasod ezt, te miért nem írsz sosem? :-)) Legalább tegyél fel olyan F1-es találóskérdéseket vagy ilyesmi! :-) Amúgy sikerült venni valamit a Matchboxshop-ból?
A legendás autógyár ezúttal az Aurisból csinál WRC-t. A hírek szerint nem csak, hogy visszatérnek, de a Subaru-val karöltve fognak egy vélhetően ütős gépet bemutatni még idén! Kezd éledni a WRC!!!!!!!!!!!!!
Nem álltam volna oda az út szélére nézőként mikor így elfordul. Egy kis hiba és sok ember meghal.....ilyesztő lehet ahogy közelít....az tuti hogy átrndezte pár ember séróját az érkezése.
Uralban úgy tudom hogy a dízel volt a fasza, a benzinesek szarok voltak.
:-))))))))) Ural. Az tényleg iszonyat amit ezek kibírnak, aokan persze lenézik mert orosz..... Pedig amire készítették őket arra tökéletesek a mai napig, pedig nem mai konstrukció! Az egész végtelenül egyszerű felépítésű, nagy V8-as motorral. Semmi fölösleges hülyeség. Még tanulókoromban a Damjanich Laktanyánál javítottunk egy csapatszállítót. Örök élmény volt! :-)) Főleg amikor beindult!
A roncsra emlékszem de nemtudtam, hogy mi volt a "sztori". Nekem volt szerencsém vezetni kamiont. Nagyon más érzés, de ahogy látom ezeket a monstrumokat haladni elképesztő (talán ezért szeretem őket)!
Én is csípem őket nagyon. Legendás Dakar jelenet amit írsz, két igazi szörnyeteg a maga korában, az X1-es meg a 405 T16. El lehet képzelni mit ment az a DAF, ha előzte a 405-öst........... Mondjuk volt benne 1400 lóerő ha jól tudom. A Hino is kb. ott van teljesítményben tudomásom szerint, "kis szörnyetegnek" becézik őket. A DAF-os stori egyébként csúnyán végződött, mert az előzés után nem sokkal Jan De Rooy tetőre rakta a gépet, és meghalt az egyik vele utazó, nem tudom hogy a szerelő vagy a navigátor volt-e az. Borzasztó gépek voltak az igaz proto kamionok, lőerőgyárak, úgy előzték a terepjárókat, motorokat, meg még a 405-öst is ahogy akarták. Ha végre valaki ezeket kiadná modellbe, én 10 rongy feletti összeget is adnék értük szívfájdalom nélkül..........