A WHY CAN'T I BE YOU? videoCD nagy kincs...csak kiváncsiságból: mennyiért adod?
(Nem nekem kell...)
Engem a CURE: 'Never enough' 4:07 hosszú editált változatát tartalmazó promó érdekelne. Ha Neked az van meg, sürgősen-azonnyomban bizniszelhetnékem támad :-)
A gyüjteményem egy része új gazdiját várja. például: The Church:Remote luxury The Clash:Combat rock Julian Cope:My nation underground The Cult:Dreamtime The Cure: mixed up The Cure:Why can't I be you?(Video cd) The Cure: never enough (maxi) The Creatures(siouxsie):2nd floor(maxi) Death cult:Ghost dance HIM:join me (maxi) House of Usher:Black Sunday chronology Killing Joke:outside the gate '88 Killing Joke:Laugh? I nearly bought one!(válogatás '79-'92) Marilyn Manson:The Beautiful people (maxi) Moonspell: Sin/Pecado Nephilim:one more nightmare Nine inch nails:halo thirteen- the day the world went away(maxi) Nine inch nails:the perfect drug(maxi) Paradise lost:one second Paradise lost:host Paradise lost:believe in nothing Paradise lost: Symbol of life Paradise lost:say just words(maxi) Paradise lost:one second(maxi) Paradise lost: So much is lost (maxi) Paradise lost: Permanent solution(maxi) Paradise lost:Mouth(maxi) The Psychedelic furs:talk talk talk The Smiths:név nélküli első The Smiths:the handsome devils(1000 copy, ltd edt, live) Throwing muses:Limbo Suede:dog man star Therapy?:truoblegum Trottel:the stolen garden
a teljessség igénye nélkül van Clash, Church, Cult, Cure, DM, Fields of the nephilim, killing joke, nine inch nails, P.lost, Smiths, Wonderstuff, filmzenék
75-en vannak. darabja 1200 ft. Akit érdekel mélben dobom a teljes listát, csak nem szerettem volna itt nagyon offolni.
Október 13-án túlzás nélkül rocktörténeti pillanatnak lehetnek tanúi azok, akik ellátogatnak a K2 klubba: több mint negyedszázados pályafutása során először lép fel Magyarországon a nyolcvanas-kilencvenes évek meghatározó zenekara, a Psychic TV, avagy ahogy az együttes mostanában nevezi magát: a PTV3. A Psychic TV 11 évvel a legutóbbi sorlemez után idén megjelent Hell Is Invisible... Heaven Is Her/e című albumának bemutató turnéján ejti útba Budapestet.
Nehéz pár mondatban összefoglalni azt az elemi hatást, amit a Psychic TV gyakorolt a kortárs indusztriális zenékre, a punkra, az art-rockra és még ki tudja, hány zenei műfajra ? jelentőségében talán csak a Pixies mérhető hozzá. A Psychic TV az összekötő kapocs a hatvanas-hetvenes évek fordulójának New York-i artrockja és a nyolcvanas-kilencvenes évek underground mozgalmai között. Az együttes egyformán kulcsszerepet játszott a nyolcvanas évek első felének szintipopjában, az évtized végének acid- és techno-forradalmában. Az 1986-87-es kísérlet, melynek során a Psychic TV havonta adta ki koncertlemezeit (a zenekar két év alatt 17 lemezt jelentetett meg), előfutára volt a Pearl Jam sokat emlegetett koncertlemez-sorozatának. Az együttesben számtalan zenész és képzőművész fordult meg, akik később a Coilt, a Cultot, a Soft Cellt és hasonló együtteseket indítottak útjukra.
A Psychic TV története szorosan összefonódik a zenekarvezető énekes-zeneszerző-képzőművész-filozófus Neil Andrew Megson sorsával, aki Genesis P-Orridge művésznéven híresült el (újabban a Breyer előnevet is használja). P-Orridge a Throbbing Gristle-ben, ebben a pre-indusztriál artpunk-együttesben ismerkedett meg a filmrendező Peter Christophersonnal, akivel 1981 környékén új zenekart alapított. A duóhoz csatlakozott Alex Fergusson (szintén P-Orridge egykori zenésztársa, az Alternative TV-ben), és a Psychic TV lényegében készen állt, hogy megkezdje korszakos működését.
A Psychic TV legfőképpen képző- és videoművészeti indíttatásában, illetve kísérletező attitűdjében különbözott a korszak brit punk- és szintetizátor-zenekaraitól. Ahogy P-Orridge egyszer megfogalmazta: "inkább zenélő videoművészeti csoport vagyunk, mint videoklipeket készítő zenészek". A korai lemezek letisztult, bár részben kísérletező szintipop-hangzása éles ellentétben állt a koncertek spontaneitásra épülő zaj- és hangorgiájától. A Psychic TV már ekkor elkezdte építeni legendás sampling-, azaz hangminta-gyűjteményét, amelyből szemezgetve hihetetlen produktivitással és szaporasággal adta ki újabb és újabb hanganyagait. E hangmintázós-indusztriális-ambientes zenefelfogással P-Orridge, Christopherson és Fergusson évekkel, ha nem egy teljes évtizeddel megelőzte korát.
Számos kortárt artrock-ipari formációhoz (mint például a Laibach) hasonlóan a Psychic TV is egyfajta világnézeti-filozófiai csoportot szervezett maga köré: ez volt a - lemezeit mind a mai napig kiadó - Thee Temple of Psychic Youth, ami egyszerre működött művészközösségként és elkötelezett rajongói klubként.
Genesis P-Orridge azonban folyvást új utakat keresett: eklektikus művészi felfogásába a pszichedélia éppúgy belefért, mint a poszt-punk, az indusztriál éppúgy, mint a koszos gitárhangok vagy a sampler. Ám amikor 1988 környékén, a híres, a Guinness-rekordként is számon tartott koncertlemez-sorozat kaidását követően a zenekarvezető egyre inkább a még gyerekcipőben járó techno felé fordult, Christopherson és Fergusson elhagyta a zenekart, helyükre Fred Gianelli és más elektronikuszenei művészek érkeztek.
A Psychic TV második korszaka a techno és az acid house jegyében telt. 1992-től a Psychic TV csak kisebb-nagyobb megszakításokkal működött, sokkal inkább emlékeztetett laza zenei szerveződésre, mint valódi zenekarra. Végül, számos viszontagság (mint például P-Orridge tibeti missziója és a Psychic TV hangminta archívumának megsemmisülése) után a zenekar 2003-ban alakult újjá, immár PTV3 néven. Persze a fáradhatatlan és nyughatatlan Genesis P-Orridge közben nem henyélt: elképesztő sebességgel adta ki újabb és újabb ambient-, kísérleti és spoken word lemezeit, miközben élettársával, Lady J-jel kidolgozta a "Pandrogünia" elméletét és művészi programját. Az idén megjelent friss lemez, a Hell Is Invisible... Heaven Is Her/e ennek a hitvallásnak és életformának a kifejeződése. A két P-Orridge egész életét a pandrogüniának veti alá: ez elképzelés egyfajta többneműséget vagy mindenneműséget takar, ennek eredménye, hogy P-Orridge az elmúlt években szabályos művészi programként plasztikai műtétek sorát hajtatta végre magán, így már egyfajta többnemű lényként teljesen hitelesen énekel jellegzetes, fél-arisztokratikus hanghordozásával, imígyen: "Tényleg élek e testben? Ez tényleg az én húsom e testben? Kutyák a kapu előtt, ez tényleg az én világom lenne?"
Bármily meglepő, a Hell Is Invisible... a Psychic TV és Genesis P-Orridge pályafutásának leginkább hallgató- és rádióbarát lemeze. Helyenként kifejezetten slágeres, persze a Psychic TV recsegős-improvizatív-indusztriál-punk-techno hangzásához képest. Ritka pillanat, de szinte teljesen hagyományos, verzé-híd-refrén felépítésű hagyományosnak mondható dalokat is találunk rajta, persze jócskán megspékelve sikoltó gitárokkal, indusztriális ütemekkel és hangmintákkal. És mindezek fölött ott lebeg a fáradhatatlan teremtő, Genesis P-Orridge szelleme, se nem női, se nem férfi hangja. Olyasfajta összegző konceptlemezről van szó, mint David Bowie 1. Outside-ja, helyenként még a hangzás és a hangvétel is nagyon hasonló.
Kevesen hitték volna, de a Psychic TV feltámadt romjaiból. Letisztult, a szélsőségeket kerülő, de azért kellőképp extravagáns lett az új lemez, úgyhogy nyugodtan mondhatjuk: egy ereje teljében lévő zenekart láthatunk október 13-án a K2-ben.
További információ http://www.myspace.com/ptv3 http://www.genesisp-orridge.com/
Helyszín: Flórián Színház (Flórián Műhely) Budapest III.ker. Flórián tér 3.
A fellépők: The Protagonist, Spiritual Front, Graumahd, Cawatana, Sturmast.
A rendezvényre kizárólag elővételben lehet jegyet venni!!!
Jegyárusítás: Last Exit, Fehérlófia, illetve van lehetőség interneten rendelni a sturmast@freemail.hu címen. A jegy 3800 Ft, ha rendeled +200 Ft. Az internetes rendelés után megkapod a címet, ahova a pénzt kell küldened.
Olyan azért nem volt, hogy percekre elment az ének vagy az alap, ez így eléggé túlzás. Az tény, hogy volt olyan, amikor egy ideig az ének lényegesen halkabb volt, mint kellett volna, meg olyan is, amikor a zenei alap lett halkabb, és ennek szerintem az volt az oka, hogy Albin sokkal többet próbált meg kihozni a cuccból, mint lehet, eléggé "túllőtte", utána meg kellett próbálni visszahozni a normális szintre, és ebből adódtak ingadozások a hangerőben. Én sem értettem, hogy mitől van ez az egész, az eddigi rendezvényeken az ilyen felállású zenekarok mind jól szóltak. És a Derniere Volonte is elég jól szólt a beállás alatt, szóval nem vártam, hogy ilyen gondok lesznek a koncerten. Én mindenesetre azzal értek egyet, hogy a "végeredmény" számít, szerintem nagyon hangulatos koncert volt, jól éreztem magam, és örültem, hogy ezeket a számokat élőben hallhattam. Persze mindez normális hangzással az igazi, és remélhetőleg a következő alkalommal (számomra ez a Stormfagel-koncert lesz most pénteken) ismét nem lesz gond ezzel (ahogy eddig sem nagyon volt).
Ilyen balesetek sajnos be tudnak csúszni. Nem bárhol, bármikor, bárkinél, de az ennyire underground zenéknék sajna megesik. Ennek soha senki nem örül és valóban kínos tud lenni mind a közönségnek, mind a zenekarnak (és persze a szervezőknek, helyszínnek stb). A végeredmény számít. Én elégedetten távoztam a helyszínről és várom a következő hasonló alkalmat.