Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Ilyet én pont tegnap tapasztaltam, meg is jegyezte az igyekvő utastárs, hogy tegnap hasonló helyzetben jól otthagyta a busz, és 20 percig kellett szegénynek dideregni.
Szerintem nem hagyta ott a busz. Egyszerüen lekéste. Azért nem mindegy.
Max. mondanak neked egy számot, vagy arányt, hogy milyen gyakran fordul ez elő, de lehet, hogy még azt sem.
Amúgy valószínűleg több, mint 3 perc késéssel közlekedett az a 13-as. Ilyenkor inkább érdeklődj a forgalomirányító helyen.
Amúgy ma járt trolipótló is. A "felesleges" buszok mostmár mindig trolivonalakat fognak járni, vagy mi a helyzet, mert kétlem, hogy nem tudtak elegendő trolit kiadni. A trolipótló a kettesen volt, tehát még azt sem lehet mondani, hogy a Széchenyi utcai állapotok miatt járt volna.
Ilyet én pont tegnap tapasztaltam, meg is jegyezte az igyekvő utastárs, hogy tegnap hasonló helyzetben jól otthagyta a busz, és 20 percig kellett szegénynek dideregni.
Ma reggel (2012.02.01) 6:20 és 6:28 között vártam a Segner téren a 13-as buszt, ami elvileg 6:25-kor indul. Mivel ekkorra sem ért ide, ezért átballagtam a Tesco-val szembeni megállóba és vártam a 6:32-kor odaérő 22Y-t. Szerencsére az jött. Meg tudják mondani, hogy a 13-as busszal mi történt? Ha még 3 percnél is többet késett, akkor mennyit késett és miért? Ez az induló állomása, forgalom tehát nincs. Ha meg kimaradt, akkor mi ennek az oka? Továbbá lehetne olyan, hogy minden nap feltöltik a dkv.hu-ra a előző napi össze járatkimaradást és már az induló állomásra késve megérkező járatot? Az össze útközbeni késést nyílván nem kell, mert ez a forgalom miatt elég gyakori, ezt monduk megértem. Havi 6400 Ft-ért talán megtudhatnánk, milyen gyakran fordul ez elő."
Nem tudom mennyire fog bevállni ez a "kiszúrás a bliccelőkkel" való játék de tegnap kipróbáltuk ismerősömmel a trolin ezt a blokkolást és az volt a meglepő,hogy a jegykezelőn ki írja azt,hogy Blokkolva! Ha majd a potyázók ezt meglátják akkor majd talán elkezdik ütni a szerkezetet? :D
A rendkívüli hidegre való tekintettel kérném a tisztelt sofőröket - különösen a ritkább követésű viszonylatokon - , hogy a buszokhoz igyekvő, netán futó lakosságot próbálják meg a megállókban be és megvárni a tragédiák elkerülése érdekében! Segítsünk és legyünk türelmesek még inkább! Ilyen hideg időben senkinek nem esne jól sok időt, netalán egy órát, órákat várni egy járműre! Köszönöm!
A 29/29A csoport a közelmúltban szűnt meg. Talán '91-ben, amikor a Kunhalom utcát kettészelték a tiszalöki vasútvonal miatt. Addig a 2-es és a 3-as ott közlekedett, és csak a 29-es ment a Kishatár utcáig.
A 6-os busz az Acsádi torkolatába fordult a Sámsoni úton. Elég nagy rész volt leaszfaltozva, még a csuklós is könnyen elfért. A megálló az Acsádi úttal szemben volt.
Én még anno utaztam a Brassaiba Landler J. suliba a HATOSSAL sőtt később a 24Y-vel ami még a Dobozi Ltp-n fordult.
Sőtt mikor még a Derék utca Micsurin volt akkor 29-es még a Határ utig járt (most Cora) a volán telepig, igaz elég ritkán járt, de a betétjárata a 29A viszont jóval sűrűbben a MÁV állomásról. Ejjj de szép idők is voltak azok, a szép sárga Ikarusokkal.
Mindig jó az ilyen teljeskörű leírásokat olvasni :)
Két kérdésem lenne is; anno a 6-os az Acsádi út melyik részén, és hogyan fordult meg? Ipszilonban?
Ugyanez lenne a kérdésem a régi 25-össel; Szikigyakoron volt-e buszforduló?
Már egy ideje olvashatunk olyan cikkeket, amelyekben a szikigyakori lakók kérik az önkormányzattól, hogy közlekedjen ismét helyi viszonylat odáig. Mivel Debrecen településrésze, akárcsak Haláp, Józsa, vagy Nagymacs, közlekedhetne is.
A 23-asra úgyis ráférne egy kis útvonal-korrekció.
Én sem azért írom le néha, hogy xy busz hamarabb ment el, hogy a sofőrt hozzam kellemetlen helyzetbe - ezért hagyom ki direkt vagy a napot, vagy az órát. Ha spicliskedni akarnék, akkor pontos időpontot adnék meg, rendszámmal.
Én inkább azt szeretném elérni, hogy a DKV vezetői, és az önkormányzat ne folytassák azt a propagandát, hogy egyetlen DKV-s busz sem indul el hamarabb a megállóból. Ez sajnos nem igaz. Néha sikerül pontosan érkezni / indulni, de ez nagyon ritka.
A késéseket meg tudom érteni, mert sok viszonylaton - elsősorban a 12-esen - tarthatatlan a menetidő.
Más kérdés, mi van akkor, amikor jóval hamarabb elhagyja a busz az aktuális megállót. Az is előfordulhat, hogy valamelyik viszonylaton - ellentétben a 12-essel - túl nagy menetidőt adnak, ilyen pl. a 19-es.
Ha már egyszer kapunk egy szép ígéretet arra, hogy pontos lesz a közlekedés, és meg is fejelik a bejelentést egy kis áremeléssel, akkor el is várná az ember jogosan, hogy betartsák.
A Volán sem volt a pontosság mintapéldánya, de ők legalább nem hirdették az ellenkezőjét.
A járat létrehozásának eredeti célja: a történelmi városmag összekötése a keletre fekvő Csapókerttel
1954-ben E vonalként a Rózsa utca - Csapókert, míg 1959-ben a Városháza - Csapókert között járt. Az 5, 5 km-es távolságot 10 perc alatt tette meg, naponta 5.50 és 21.10 között. 1969-től a Centrum Áruház - Kossuth utca/Béke útja - Április 4. útja/Hajnal utca - Bocskai tér - Dobozi utca - Landler Jenő utca - Huszár Gál utca - Kincseshegy utca - Mátyás király utca - Sámsoni út - Acsádi út útvonalon járt. 1972-ben az újonnan kiépült Dobozi lakótelepet szelte keresztül a 24-es és a 24A jelzésű buszokkal együtt. Így a Centrum Áruház - Kossuth utca/Béke útja - Április 4. útja - Szatmár utca - Tanács utca - Landler Jenő utca - Huszár Gál utca - Kincseshegy utca - Mátyás király utca - Sámsoni út - Acsádi út útvonalon járt. 1976-tól belső végállomása a Béke útjára tolódott át, de az útvonala nem változott. 1979-től már az Attila tértől indult, de 1980-ban már a következő útvonalon járt: Nyugati utca - Autóbuszállomás - Széchenyi utca - Kossuth utca - Április 4. útja - Fürst Sándor utca - Landler Jenő utca - Huszár Gál utca - Kincseshegy utca - Mátyás király utca - Sámsoni utca - Sámsoni úti laktanya. Mivel 1982-ben a 11. számú járat útvonala átkerült a Mátyás király utcára, így a 6. számú járat az Április 4. útjától a Budai Nagy Antal utca - Sámsoni út - Sámsoni úti laktanya útvonalon járt. 1994-től ismét beindult az - időközben megszűnt - 25. (ill. 25Y) számú autóbuszjárat, így a járatunk ismét a régi, 14 évvel ezelőtti Nyugati utca - Autóbuszállomás - Széchenyi utca - Kossuth utca - Faraktár utca - Rakovszky Dániel utca - Ótemető utca - Huszár Gál utca - Kincseshegy utca - Mátyás király utca - Sámsoni út - Sámsoni úti forduló útvonalon járt. Ezt 1994. szeptember 1.-től meghosszabbítottak a Kishegyesi út - Derék utca - Vincellér utca útvonallal. A járat 1999. március 1.-vel megszűnt, csapókerti funkcióját a 19-es járat vette át.
6Y jelzésű viszonylat
A járat létrehozásának eredeti célja: a '70-es évek közepétől kiépülő
– ma Veres Péter utcai lakótelepnek mondott – településrész összekötése a belvárossal
A fent közölt célok érdekében 1988-ban beindították a 6Y jelzésű járatot, mely a Nyugati utca - Autóbuszállomás - Széchenyi utca - Kossuth utca - Április 4. útja - Budai Nagy Antal utca - Sámsoni út - Acsádi út - Veres Péter utca útvonalon járt. A lakótelep gyors ütemű növekedése és a ritka járatok miatt 1994 derekától beindították a 25 és 25Y jelzésű autóbuszjáratokat, melyek már kielégítették az egyre növekvő igényeket. Ezzel egy időben így a 6Y jelzésű járat megszűnt.
Ugyan a DKV vezetése olvassa a fórumot, de biztos vagyok benne, hogy egy hozzászólásban megjelent ügy miatt senkit sem vontak még felelősségre, hiszen névtelenül bárki írhat bármit. Még egy fényképet is lehet PS-elni, tehát ha felelős a vezetés, akkor max. odafigyelnek az érintett sofőrre, de nem hiszem, hogy egy hozzászólás miatt kapna büntetést.
Jobban kell figyelni inkább a belső ellenőr(ök)re, hiszen ők rendszeresen írnak jelentést a járművezetőkkel és a járművekkel kapcsolatos nem megfelelőségekről.
A másik meg az, hogy inkább azzal kell foglalkozni, hogy a cég alkalmazottja mit ír le és azt hogyan teszi. Sokkal nagyobb baj lehet abból, ha kiderül melyik sofőr bújik meg egy nick mögött és egy nyilvános mindenki által olvasható fórumon nem megfelelő hangot üt meg az utasokkal függetlenül attól, hogy igaza van, vagy sem.
(Gyengébbek kedvéért: az utolsó mondatot senki ne fenyegetésnek vegye!)
Azzal, hogy a buszra száll valaki, az életét a sofőrre bízza.
Igen. A sofőr meg tudtommal bizonyos feltételeket elfogad. Olyan feltételeket, amiket a szolgáltató cég megígért az utasoknak, akik nem kevés pénzt fizetnek azért, hogy igénybe vehesség a szolgáltatást; és hogy legyen miből fizetést adni az alkalmazottaknak. Például a sofőröknek.
És míg a szolgáltató pontos közlekedést, és kiszámítható szolgáltatást ígér, addig pl. tegnap a 19-es busz 6 perccel hamarabb állt be a Faraktár utcai megállóba, mint kellett volna. Nem tudom, hogy elfelejtett-e betérni a Júlia-telepre, elromlott a fedélzeti számítógép, vagy egyszerűen csak lesz*rta az indulási időt, de megtörtént.
Pedig pár napja nyilatkoztam arról, hogy mostanában pontosak a buszok.
Ezek után ha valaki itt így beszél róluk...
Ez fordítva is igaz. Pár hete az egyik topictárs megjegyezte, hogy levonuláskor cigiző sofőrt látott. Erre a helyi megmondóemberünk nemes egyszerűséggel leparasztozta. Oka persze nem volt rá, mivel személyesen a DKV vezérigazgató tett ígéretet arra, hogy nem lesznek cigiző sofőrök. Sőt, aki fényképpel tudja bizonyítani, hogy látott dohányzó sofőrt, az ingyen havibérletet kap. És tudtommal nem szabad a járművön dohányozni, akkor sem, ha az üres.
Én nem csak üres buszon láttam cigiző sofőrt. 19-esen olyannal is találkoztam, aki - miközben az ellenőrrel beszélt - szívta a cigarettáját. Nem mentem oda lefényképezni, mert egyrészt az ellenőr rommá törte volna a telefonomat, másrészt megértem a dohányosokat, mert én is sokáig dohányoztam.
Ennek ellenére a szabály az szabály. Jelenleg se a munkahelyemen, se az egyetemen, se a kedvenc sörözőben nem gyújthatnék rá - szerencsére már nem is akarok.
Az, hogy az érintett sofőr miért nem bírta ki az ITK telephelyig, nem az én dolgom, nem is érdekelt volna a dolog, ha a szemtanút nem parasztozták volna le érte.
Az ilyen esetek adnak falcs képet a DKV-s dolgozókról, és ezért tart néha ott a fórum, ahol.
Lassan kezdem elveszteni a fonalat, hogy ki szid kit. De lehet fel sem vettem, sőt, talán mert nem is érdekes.
De egy kérdés, észrevétel aki a sofőrőket szidja, vagy bármely DKV alkalmazottat.
Azzal, hogy a buszra száll valaki, az életét a sofőrre bízza. Ezek után ha valaki itt így beszél róluk...
A DKV buszait és az ITK-t és a karbantartást is lehet leszólni. De azok az emberek a TI életetekért dolgoznak.
Itt egy fórumon, ahol korrekt közlekedési hozzáértők, barátok építő jellegű levelezést váltanak hogy hangozhat el ilyen degradáló, pejoratív hozzászólás?
Itt tartunk ma, hogy itt ilyenekről kell beszélni?!
Már elnézést.Még mindig nincs lezárva a múlt? Nem hogy inkább a jelenre és a jövőre koncentrálnánk! Tudomásom szerint az elmúlt időben nagyon is meghúztam magam! Nem így van?