Egyelőre megvan. Az érzékelő volt a rossz. Kivéstem a régit ,beleapplikáltam az újat és lőn a csoda. Most korrekt értéket mutat. de azért nagyot szívtam vele. Az egyik kábelét (rózsaszín-fekete) nem tudtam forrasztani ezért csak rásodortam a termisztor lábára és jól (?) rászigszalagoztam. A sodort rézkábel minden egyes szála meg volt feketedve. Thembalu nálad is ilyen volt? Próbáltam levakarni ,de a cin lepergett róla. Egyelőre rendben ,de félek ,hogy ez még okozhat majd gondot. Sajna most rámsötétedett így másra már nem volt időm. Mivel az alkatrész 65,- Ft + ÁFA így vettem párat ,most van tartalékom is.
Azért nagy öröm volt ,mikor 8 helyett 26oC-ot mutatott. :)
Mindenesetre én vettem elvileg ugyanilyen értékeket (már ugy-e a jót :) produkáló termisztort - bízva abban ,hogy (csak) az a gond. Kemény 70 Ft darabja a Lomexnél :)
Köszönöm. Én is gondoltam a faragásra, csak egszerűbbnek tűnne venni egy hozzá valót, persze ha nem 300km re laknék a bolttól. De már visszapakoltam kárpitot untam h egy UAZ ajtót zárok magamra minden induláskor. A képek alapján lehet h tényleg csak bovdengond. Jó ez csináld magad a boltban nem mondták h lesz vele meló.....
Még egy esélyt adok neki. Ezt mütyürt meg átszabatom valakivel. De most megyek nyaralni nem érek rá foglalkozni vele. Kb 1 óráig szivtam a kárpittal is.
Utmutatásaid alapján végre megvan a csati. Széthúztam és a szenzor felé ~22-23 KOhmot mértem (volt kb. 25-26 oC). A kocsi hőmérője meg 8oC-ot mutatott. Ez kb. stimmel is a mért értékhez. Viszont, ami érdekes ,hogy a széthúzott csatlakozó mellett ,azaz amikor semmi kapcsolat nem volt a szenzor felé ,akkor 10oC-ot.
Ez most mi? Valami "default" érték végtelen ellenállásnál ,hogy azért mégse -273oC-ot mutasson, vagy a csati és az ecu között van még egy szakadás?
Tudod én azt hittem ,hogy mint általában az ilyen műanyag bisz-basz ,a szélein kapaszkodik kis körmökkel és ,ha a szélek alá nyúlok ki tudom pattintani. De éreztem ,hogy valami beljebb fogja és nem gyengén :(
Na majd újra nekiveselkedek.
Ez nagyon jó ez az oldal. Kár ,hogy görögül nem tudok ,de azárt a google fordítóval és kis fantáziával meg lehet érteni.
Úgy tűnik nincs szerencsém az ablakkal az a műanyag izé nem ehhez az évjárathoz való nem megy rá a sínre. Két hetet vártam rá. De az a kisebb probléma. Összeragasztottam régit h mit bír de sajnos az ablak sem mozdul csak recseg és kattog valami az ajtóban. Valószínűleg más is tönkrement.
Úgyhogy visszaszereltem a kárpitot majd a következő tulajdonosa foglalkozik vele.
Bal első ablak élt 10év 4hónapot R.I.P.
A többit inkább nem tekergetem. Viszont már kezdem érteni miért alapfelszereltség a Lybra-ban a légkondi......
Ha jól emlékszem valaki itt már kűzdött a külső hőmérő szenzorával. Nálam most jött el az idő ,hogy már nem tudom a problémát tovább odázni ,mert már odáig fajult ,hogy néha 6 oC alá is megy (ma pl. -1 volt reggel, én edzett vagyok egy szál pólóban sem fáztam :). Ami ugyebár megakadályozza a légkondi kompresszor bekapcsolását.
A kérdésem az ,hogy a szenzor kábelén valahol a tükör mögött van valami csati amit szét lehetne húzni ,hogy rá tudjak mérni a szenzorra ,hogy az e a rossz. A tükör szétszedéséhez van valakinek valami rajza. A műanyag részek ennél a kocsinál olyan könnyen elpattannak ,nem akarom elcseszni.
Ha a tükörben nincs , akkor hol?
Az ajtón átvezető csatlakozó az csak egyszerűen lehúzható ,vagy van valami trükkje. Én ahogy néztem van valami szürke műanyag gyűrű ami valami biztosításnak néz ki. Azt esetleg el kell fordítani ,vagy feszíteni ,húzni-vonni?
Az 50€ árjavaslatot simán elfogadta... tudom nem olcsó ,de jobbat nem találtam. ha barkács lelkületű vagy ,akkor nekem megvan még a törött. Odatudom adni mintának.
Izzító visszajelzője azért villog, mert tönkrement az izzító gyertya valamelyike. A fedélzeti azt nézi, melyik mennyi áramot vesz fel, és az alapján dönti el hogy jók vagy nem. Tehát mindet kell cserélni, mert ha csak a rosszat cseréled, akkor valószínű, hogy a többire nem lesz megfelelő és megint villogni fog. Én így jártam és kétszer kellet szétszedni.
A turbó szelepet megnéztétek?
A légzsák lehet kontakt hiba is. Ülés alatt vagy bárhol.
Ismerősöm elütött egy őzet, a lufi nem nyílt, de az övfeszítő patronja eldurrant és azt jelzi a légzsák visszajelzője. Fiat Linea-ja van.
De ezek a hibák a hibakód tárolóban benne vannak, ki kellene olvastatni.
Van egy kis gond a turbómmal. Nem működik. A műszerfalon a motorblokk visszajelzője ég folyamatosan. Egyszer már produkálta ezt de akkor kiderült, hogy csak a vákumcső csúszott le. Visszatettük, utána nem volt gond egy darabig. Egyszer csak úgy két hét múlva menet közben megint kivillant a visszajelző és megint nem ment a turbóm. Csövek rendben, mechanikus rész valszeg szintén, a lapátot megforgattuk, az nem állt be. Valami más a baj.
A másik gondom a légzsák visszajelzője, az is ötletszerűen hol ég hol nem. Végül de nem utolsósorban az izzítás visszajelzése a normál kezdeti jelzés és indulást követően úgy kb. 5 mp múlva elkezd ritmikusan villogni kb 10 másodpercen keresztül majd abbahagyja. Tudja valaki a megoldást? Előre is kösz!