Az idézett cikk technikai okokból lett egy rövid időre eltávolítva a honlapunkról (bizony, a VEKE is követ el technikai hibákat néha), de már újra olvasható, változatlan formában.
Minél több kis és nagycsoport, csoportfőnök, és csapattag van a Vekénél, annál több javítanivalót találnak a városban. Ez rendben is lenne, ha tartnák magukat a tárgyilagossághoz, és főleg a valósághoz.
Az alábbi idézet, részlet a Veke jelentéséből.
A fentiekhez hasonló jelzéseket kaptunk az tanítási időszak első napjaiban Budapest trolibuszvonalairól is, ahol szintén több alkalommal fordult elő, hogy a Paraméterkönyv által előírt járműszám már forgalomba sem állt reggelente, illetve délutánonként. Hogy ennek az áramütések és az elfogadhatatlan műszaki állapotok, illetve a Trolibusz Üzemigazgatóságnál tapasztalható balkáni karbantartási viszonyok miatt forgalomból kivont trolibuszok vagy az új Kollektív Szerződés szerinti munkarend bevezetése miatt megnövekedett járművezető-igény az oka, nem tudjuk megítélni, mindenesetre egyik esetben sem megengedhető, hogy az utasok érezzék a BKV Rt. működési hibáit, hiányosságait.
A Balkán büszkén kihúzta magát amikor a budapesti trolihoz lett hasonlítva. Természetesen nincsenek forgalomból kivont trolibuszok, sem műszaki, sem más okból.
Egyre többször fordul elő hogy a Veke tényként közöl olyan dolgokat, amiket hallomásból, másod, harmadkézből kap. Az idézetből kiderül, hogy különböző helyekről érkező ellenőrizetlen jelzések alapján rágalmazzák az üzemegységet.
Itt hívnám fel a figyelmét azoknak a trolisoknak, diszpécserknek, akik hamis információkkal látják el a Vekét, hogy nagyon rossz útra tértek, és sokkal többet ártanak az egész trolibusz jövőjének, mint amennyit a Veke kétesértékű hírhedettsége nekik hozhat.
A műszak- mint tudjuk- az egyre öregebb kocsiparkot még mindig olyan szinten tartja, hogy inkább érdemel dicséretet, mint ezt az alpári stílust amit a Veke képvisel. Az hogy a Veke miért képtelen elsőkézből informálódni annak is meg van az oka!
A balkáni stílusról csak annyit, hogy a nem megfelelő helyről származó téves, és helyenként rosszindulatú hírek tényként való kezelése, az igen is balkáni tájékoztatás.
A félreértések elkerülése végett szeretném jelezni, hogy a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesületnek Dózsa Gábor nevű tagja nincs, és - tudomásom szerint - soha nem is volt.
A Veke egyenlőre azt a játékot játsza, hogy a tagok felváltva sütnek el poénokat a BKV kárára, később kijelentik, hogy a Veke ilyet sohasem mondott. Ami egyfelől igaz, másfelől a tagok nem vonatkoztathatók el a Vekétől, mint ahogy Abának sem nagyon lehet magánvéleménye, ami ráadásul ellenkezik a BKV hivatalos nyilatkozataival.
Lehet, hogy több normális hangú hivatalos megkeresés is volt több ügyben a BKV felé a Veke részéről , viszont a magánemberként nyilatkozó tagok minősíthetetlen hangvétele természetesen szintén nyom a latban. Innen a felemás megítélés.
Általánosságban a Vekének a tömegközlekedési kérdésekben valószínüleg igaza van, a sok jóképességű - különösen a volt tagok- embernek köszönhetően, de az alapkérdés az, hogy miután a közlekedés alapvetően szükséges rossz, ezen belül a tömegközlekedés még szükségszerűbb, és még rosszabb, nem kellene-e több figyelmet szentelni általánosságban a közlekedésnek, és szükségszerű e, szembeállítani az autósokat, kerékpárosokat, és villamosozókat?
Itt a legutolsó példa a Thököly út. A Veke kizárólag azt a megoldást fogadja el, hogy maradjon a villamos. Nem mondom hogy ne, de más érdek is van mint az a tömeggközlekedés, amit mi annak hívunk. Villamost , vagy bármilyen más szükség megoldást az választ akinek vagy nincs kocsija, vagy tele van a töke a parkolási gondokkal a városban. Ha ezek változnának, és erre ugyanolyan eséllyel lehetne megoldást keresni mint villamost építeni, és esetleg már a villamosra nem is lenne szükség.
Most érdekes lenne ha előkerülne valaki, aki jobban szeret tömegnyomorogni, mint autózni, ha a feltételek erre megvannak.
Nem ezen múlik, hogy kikéri magának valaki. Amíg sztrájkra buzdít valaki, nyilvánosan is, addig nehéz lenne az ellenkezőjét megmagyarázni.
Ezt ha beidézed elhiszem, mellesleg a szrájjk egy alkotmányos jog.
A VEKE politikailag mindenhova tartozik, ha figyelted, látható. Nyílván a kritika mindig ellenzéki színt érzetet, de ez nem jelenti azt, hogy oda is tartozik. A Demszky mellett mutakozotta VEKe legutóbb.
Nem vonom kétségbe, és nem próbálom, nem elismerni a Veke jogait. Pont. Ne írd le újra hogy de, mert nem.
Ezt kikérem magamnak. És szerintem az egyesület is kikéri magának, hogy ők mintegy elrontanának egyes BKV dolgozókat. Már sejtem ki vagy ezzel a gondolattal.
Nem ezen múlik, hogy kikéri magának valaki. Amíg sztrájkra buzdít valaki, nyilvánosan is, addig nehéz lenne az ellenkezőjét megmagyarázni.
A cég gondjait a cég talán már nem is tudja megoldani. Majd megodlja a főváros a civil szervezetekkel közösen. talán, egyszer. Ahogyan Taxxx mondta, "europer" módon, mert ez más országban természetes, hogy a civil szervezeteknek ebbe beleszólása van
Itt, az europer módon legyen a hangsúly. Egyébként semmi kifogásom.
A VEKE kezdeményezései fejlesztőek, és nem húzzák szét a céget azzal, hogy meghosszabítjáka pl. a 41 villamost
Nem a Veke húzza szét egyedül, hanem a sok civil, és civilszervezet együtt.
A 41-es egy külön történet, - aki ismeri -, nem biztos hogy olyan büszkének kell rá lenni.
A BKV sorsa egyébként is, hasonlóan a MÁV-hoz politikai játszótér is egyben, erre már csak egy lapát a Veke. És tudom hogy hevesen tiltakoznának, ha most besorolnám őket bármelyik oldalhoz, ezt a stílusuk alapján azt hiszem mindenki megteheti magában. nem akarom ezzel mélyíteni az árkokat:)
Nem emlékszem, hogy kétségbevontam volna a Veke legitimitását.
De própálod úgy beállítani. Azt nem veszed észre, hogy már partnernek tekintik sokan, elég magas körökben. Csak ti beosztottak nem.
A vélemény persze szabad, nem ezzel van a baj. Hanem ez a heroikus küzdelem értelmetlen, nevetséges, és felesleges. Mire jó, rúgni, kapálni, tiltakozni? Mit érsz el vele?
Azért ha odanézel a portájukra, elmondhatjuk, hogy nagyobb karriert futottak be, mint bármelyik bkv-s. Tehát lehet, hogy jobb lenne tag lenni?.)
Nem is áll szándékomban innen nyugdíjba menni, kivéve, ha változik a felállás.
És ha már itt vagy! Rád különösen vonatkozik amit többször leírtam, miszerint a BKV dolgozóknak a Veke tagság nem használ. A munkamoráljuk, és a lojalitásuk sínyli meg.
Én ma ilyet legfeljebb egy szekta esetében mernék kihjelenteni, nem csodálkoznék, ha személysiégi jogi pert indítana valaki az ilyen kijelentés miatt. Tudom én vagyok a szerinted feketebárány.:)
Ezt kikérem magamnak. És szerintem az egyesület is kikéri magának, hogy ők mintegy elrontanának egyes BKV dolgozókat. Már sejtem ki vagy ezzel a gondolattal.
Mióta ismerem Vitézy Dávidot, avagy Dózsa Gábort, igen sokat tanultam tőlük. Sokkal többet, mint itt azoktól, akiknek feladatuk lenne ez.
A munkám minősége nem függ attól, kivel szimpatizálok. Lehet, hogy nálad így van, nálam nem. A lojalitásom megmaradt, még ha egyes kollegák igyekeznek is engem macerálni. Jelentem nem jött be. Sőt.
A cég gondjait a cég talán már nem is tudja megoldani. Majd megodlja a főváros a civil szervezetekkel közösen. talán, egyszer. Ahogyan Taxxx mondta, "europer" módon, mert ez más országban természetes, hogy a civil szervezeteknek ebbe beleszólása van..
A VEKE kezdeményezései fejlesztőek, és nem húzzák szét a céget azzal, hogy meghosszabítjáka pl. a 41 villamost vagy véleményt mondanak a Combinóról.
Kicsit meg van mozgatva a közlekedési szakma, mert ha elnézel pl. Prágába láthatod ott nem kell noszogatni senkit, menneka dolgok.
Úgy látom a harcod tovább megy, amit valami személyes sértődés vezérel, ez lélektanilag látható. További sok jó csatát kívánok a fejlesztő megnyilvánulások helyett.
Egyrészt mert nem ide tartozik, másrészt meg magánvéleményed, megtarthatod.
De ha már szóba került.
Arccal a problémák felé..Ez mit jelent? Te arccal a probléma felé mit tettél?
Végül, bár ez sem tartozik ide, de a gyáva magyarok, akik elhagyták az országot 56 ban, többet tettek az országért bekiabálva, mint azok akik bátran otthon maradtak.
De miután ez nem vonatkozik rám, nem kell erre reagálni. Legalább is nem itt.
Nem emlékszem, hogy kétségbevontam volna a Veke legitimitását.
Azért nyitottam ezt a topicot, hogy senki ne állíthassa le azokat, akik bírálni merik a Veke stílusát, helyenként magát az ötleteket. A Veke honlapján sem mutatna jól, a közlekedési topicokat meg zavarja. Ezt belátom, de azt nem, hogy miért kéne visszavonulnom ettől. Ellentétben más topicokkal, ide nem muszáj annak benézni akinek ez nem szimpatikus.
És ha már itt vagy! Rád különösen vonatkozik amit többször leírtam, miszerint a BKV dolgozóknak a Veke tagság nem használ. A munkamoráljuk, és a lojalitásuk sínyli meg. Ez sem a BKV-nak, sem az utasoknak nem jó. Te ugyan még nem vagy Veke tag - még lehetsz- de már jó úton haladsz afelé, hogy a cég gondjait, itt a Vekésekkel közösen akarod megoldani. Nem jósolok hosszú életet neked a cégnél.
Az örök nyitott kérdés számomra az, hogy miért feltételezitek, hogy ami a BKV-tól jön az rosszindulat, vagy hozzá nem értés. Még egy kis magáncégnél sem könnyű a tulajdonossal szemben elérni valamit - az ő érdekében -, ha neki kell zsebbe nyúlni . Nagy vállalatnál még nehezebb lehet. Ráadásul a Veke elég termékeny, napi több ötlete is van.) Nem kell hogy rossz legyen, csak sok. És ehhez még jönnek a privát kezdeményezések, százfelé húznák a céget.
Demszky...ez most egy jó példa? Választások elött valamit adni?
Már megbocsáss, de itt nekem az jön le, hogy Te már rég nem Itt élsz, dolgozol. Akkor meg --megbocsáss-- miért ütöd bele az orrodat az itteni folyamatokba? Elmentél -- megszűnt minden jogod arra, hogy az itt fennálló helyzetet kritizáld. Te elmentél -- sokan mások maradtak, és a gondok elől való megfutamodás helyett arccal a problémák felé nézve cselekedtek. Melyik a bátor magatartás? Ha meg nem így van, akkor tárgytalan ez a hsz. Viszont nagyon utálom a kintről bekiabálókat.
Busz felújítás: Van egy 280.00-s, 1983-as gyártás. 1996-2001-ig egy helyben ácsorgott a GJSZ udvarán, olykor arrébbtolták. Egy ujjal nem nyúltak hozzá, és lám-lám, 5 év alatt rossz állapotba került. Vagy nézd meg a 600-as, vagy a 156-os trolit. Dettó.
Nem nagyon akartam ide beírni. De ezt már nem tudom kihagyni.
Rólad sjanius az a japán katona jut eszembe, akit egy tengeri szigeten felejtettek, és még azt hiszi évekig, hogy tart a háború. Lő, municionizál, készül, rádiózni próbál,
Nem veszed észre, hogy egyedül maradtál? BKV-s osztályvezetőktől, Demszky Gáborig mindenki legitim partnernek fogadja el a VEKÉ-t. Az más kérdés, hogy milyen szájízzel. Demszky, ellentétben a BKV-val meglátta az éjszaki hálózatban a rációt. Ő adta át és ki is emelte a VEKÉ-t beszédében.
Figyeld jobban a médiát és vonulj végre vissza, a beosztottak mundérvédő harcai felett már elmúltak az idők.
Mellébeszélsz, amikor a úgy próbálod beállítani a dolgokat, hogy azért nem halad a nosztalgia-ügy, mert a VEKE támadja a BKV-t. A VTTE-nek sem sikerül, pedig az a "mi kuytánk kölyke", nézd meg, amit Hamster írt.
Mellébeszélsz, amikor arra tereled a szót, hogy hogyan lehetne újabb jobb állapotú járműveket találni. Nem (igazán) kell újabbat találni, mert van.
De ha mégis elkezdenél szisztematikusan keresni, kiváncsi vagyok, milyen esélyed lenne egy 25 évvel ezelőtti selejtezési jegyzőkönyvet találni a BKV irattáraiban, amiben le van írva, hogy egy kocsit ki vett meg, és hova vitték.
A veteránautó felújításban biztosan igazad van. De itt nem arról van szó, hogy a dolog elakad egy alkatrész hiánya miatt. Itt a dolog el sem indul, legalábbis a BKV-nál, mert vidéken mind a három kötöttpályás társaságnak van nosztalgiajárműve, sőt a volánoknak is.
Na mindegy, igazából én sem látok bele, amit tudok, csak az internetről tudom. Ebből a szempontból mindegy, hogy hány kilométerre vagyok, az igaz. Az, hogy te a távolság miatt nem láthatsz bele, nem erre a témakörre vonatkozik, hanem arra hónapokkal ezelőtti vitára, amikor először kezdted a kioktatást.
"Buszokból, - minden típusból - többszörösen több készült, mint villamosból troliból. Az csak a trolinál derülhet ki, hogy valakinek a sufniban van e T6o lámpabúra"
Mert aztán nem mindegy, hogy az troli vagy buszlámpa volt ugye? Lehet, hogy egy veteránautónál ez súlyos hiba lenne, de ezen kár itt szőrözni. Mellesleg, Miskolcon láttam a nosztalgia csuklósukat, a 100-ast. Tudod milyem indexbúrája volt? Wartburg! Na erre varrjál gombot! Nekem még így is tettszett.
Mert én naponta többször is. Valóban jó lenne villamos, (meg kedves kis pagony, virágos rét a Thököly út helyett) de akkor meg 1 sáv maradna az autósoknak, úgy hogy még a kettő is kevés. Jelenleg mindenki a sineken is megy. Tisztában vagytok az útviszonyokkal? A reggeli dugókkal?
Ti örülnétek ha elintézném, hogy ahol ti laktok, ott mindig legyen hatalmas dugó, meg borzalmas minőségű utak? Mert most épp ezért lobbiztok az én környékemen.
Szóval csak okosan.
Azért lobbizzatok ha már akartok, hogy csinálják meg a Thököly útburkolatát! Most Demszky úgyis elkezdte szórni a pénzt a választások előtt 1 évvel.
Üdvözletét küldi egy lengéscsillapító és egy féltengely ami 2 év alatt ráment a Thökölyre.Üdvözletét küldi egy lengéscsillapító és egy féltengely ami 2 év alatt ráment a Thökölyre.
meg az északi híd, meg M0 .....kamionokat kitiltani Hungáriáról, jól látható s elkülönített biztonságos bicikliutakat, kultúrált (hűtött, fűtött, takarított) tömegközlekedést, összekangolt pontos menetrend, satöbbi satöbbi etcetera....
Azért köszi a lelkesedést, meg hogy tenni akartok valamit, és nem csak a szátok jár, mint pl nekem. Vagy mit segíthetek?
A véleményed, - még ha igaz lenne is amiket állítasz-, ha nem tartozik a tárgyhoz, tartsd meg! És ne csodálkozz, ha minősítelek a sokadik alkalommal, ha előfordul!
Ha beköltöznél a Kertész utcába, akkor is messzebb lennél a történésektől, mint az aki napi kapcsolatban van velük akár csak telefonon keresztül is. Taxx elég jó példa?
Több alkalommal újítottam fel veterán autókat. Nem a szétrohadt karosszériánál akad el valami, hanem egy indexbúránál, vagy, egy gyári kapcsoló hiánya a probléma. Buszokból, - minden típusból - többszörösen több készült, mint villamosból troliból. Az csak a trolinál derülhet ki, hogy valakinek a sufniban van e T6o lámpabúra, amiben csavarokat tart 3o éve. Ezt Te nem találod meg, úgy hogy ...
Az, hogy jó állapotú -vagy akármilyen- kocsit valaki találjon, ahhoz nem a céggel kell jóban lenni, hanem el kell kezdeni keresni
Hol kezdesz keresgélni? Nem a kályhától kell indulni? Elvtársi kapcsolatok...Tudod, nevetséges, hogy a Te korodban valaki ezt megemlíti. Vagy tévedek, és mint politikai ülted le az utolsó 3o évet? Vagy Demszkyvel szórólapoztál?
Ha már ilyen nicket vettél fel, alkalmazkodj a névhez!
Igen megvan a véleményem azokról, akik elhagyják a hazájukat (most nem azokra gondolok, akik egy-két év tanulás, hivatalos kiküldetés, vagy egyszerűen csak pénzszerzés után visszajönnek). Ez persze neked nem tetszik, érthető okokból. De ezen véleményemen túl semmilyen durva személyeskedést nem kezdtem, ellentétben a te jelzőiddel (pl paraszt, antiszemita, stb).
És a te disszidálásod, (vagy kivándorlásod, vagy emigrációd vagy lakhelyválasztásod vagy nevezd ahogy akarod) is csak azért lett téma, mert igenis úgy gondolom, hogy olyan messziről te nem lehetsz képben, még akkor sem, ha időnként hazalátogatsz.
Az a mondat, pedig amihez hozzászóltam az elébb, egy nagy butaságot tartalmaz:
"Ha a viszonyotok jobb lenne a céggel, már régen találhattatok volna valószínűleg egészen jó állapotú kocsikat is"
Az, hogy jó állapotú -vagy akármilyen- kocsit valaki találjon, ahhoz nem a céggel kell jóban lenni, hanem el kell kezdeni keresni. Jóba lenni lehet sokezer kilométerről is, lehet ápolni az elvtársi kapcsolatokat, de ettől nem lesz több kocsi.
De egyenlőre nem az a probléma, hogy nincs mit felújítani, hanem az, hogy ebben a te volt munkahelyed nem partner. Erre nem reagálsz, csak azt mondod, hogy aki nosztalgiázni akar, az keressen magának - ez hülyeség. És mivel egy nosztalgiaértékű típus legalább 25 éve ki van vonva a forgalomból (mert 260-as ikarusz meg Ziutroli ma is van), az nyilván jól szét van már rohadva. Ha meg öltözőnek, vagy galambdúcnak használták akkor semmi nincs benne. Tehát ez a régen találhattatok volna... duma csak messziről osztott ész.
De persze igazad van, menjen el a VEKE, szerezzen egy roncs buszt, dobjon össze néhány milliót, csinálja meg, és utána lehet a BKV orra alá dörgölni, hogy így kell ezt csinálni. Busz témában nem kell a BKV.
Azt hittem ha emberhez méltóan válaszolok neked, akkor úgy is folytatod, de nem. Állandóan be kell bizonyítanod hogy Paraszt vagy? Nem kell! Elhiszem.
De hogy válaszoljak is a kérdésre, ami nehéz lesz miután nem egyszerű eset vagy, és nem kezdhetem annyira alulról amennyire szükség lenne ahhoz hogy megértsd.
Azért megpróbálom.
Roncs és roncs között van különbség. Ha egy busz félre van állítva akár húsz évre is, de a berendezések jó része megmaradt, azt hívják jó állapotnak. Ha üres mint a fejed, az rossz állapot. Eddig tiszta? Az egyiket felújítani kell, a másikat újra építeni. Tudod követni? Végül, trolibuszokról van szó, te miről beszélsz?
Ja, a lényeg. Neked. Ki van messze? Te csak innen informálódsz? Nagy hiba:)
" Azt már csak zárójelben jegyzem meg, hogy selejtezett kocsikat sokan vettek, főleg hétvégi telekre. Ha a viszonyotok jobb lenne a céggel, már régen találhattatok volna valószínűleg egészen jó állapotú kocsikat is. "
Már megint messziről osztod az észt. Nem abból van a gond, hogy nincsenek roncsok, mert abból így is több van, mint amire pénz lenne. Egész jó állapotúakról beszélni pedig nagy naivságra vall, egy 20 évig lakókocsinak használt busz mindenképpen szakszerű felújításra szorul, sok pénzért, még ha jó állapotú is. A legnegyobb probléma meg a kötöttpályásokkal van, mert azok nem üzemeltethetők a BKV jóindulata nélkül. De legalább olvasnád el az index topikjait. Különböző közlekedésbuzik, Vekések és nem vekések már rég bejárták az egész országot, és pontosan tudják, hogy hol vannak roncsok. Na persze, az ilyen munkához itt kell maradni, járni az országot, és nem disszidálni.
" a teljes szolgálati megszüntetését már itt is olyan ellenállás fogadta,"
Ilyet soha nem javasoltunk.
Amennyivel több szolgálati kiváltását javasoltuk a jelenleginél, annyival több éjszakai járatot is indítottunk volna, tehát a jv.-k hazajutási lehetőségei ugyanúgy (ha nem jobban) lettek volna biztosítva.
"A megfelelő finanszírozást valószínűleg a fenntartásra értette"
Azt mondta, hogy elég a működési támogatás. Ez most nulla. Ha nem hiszed, töltsd le a múlt heti 16 órát a Rádió honlapjáról.
Nosztalgiaügy: nem vagyok illetékes, de próbáltuk békésen, barátilag még annak idején és ugyanúgy elzárkóztak, mint most. Sőt, talán jobban.
Nem vagyok felháborodva, egyszerű példának hoztam fel, miszerint valamit valamiért. És Te előre nem tudhatod, hogy miből lesz kifizetve. Ha jól emlékszem a VEKE tervében is szerepelt összeg a vége felé, és a teljes szolgálati megszüntetését már itt is olyan ellenállás fogadta, hogy nem lehetett, nem figyelembe venni.
A megfelelő finanszírozást valószínűleg a fenntartásra értette, mert a kocsipark nem hagy kétséget afelől, hogy nem elég. Egyébként nem gondolod, hogy több pénzből a BKV is többet tudna kihozni? Miért rögzült az bennetek, hogy a BKV nem akar jót?
Ha a városi keret nem elég, hozzá lehet nyúlni a nagy kasszához is, de szerinted erre nincs már így is nagy sorban állás? És a tömegközlekedés jelen esetben kevesebb embert érint, mint az egyéb közlekedési gondok, amiről még kevesebb szó esik.
A múzeumi kocsikról ? Ha jól emlékszem a BKV attól nem zárkózott el, hogy máshol újítsák fel a kocsikat, ha erre megfelelő anyagi és műszaki háttérrel rendelkezik valaki.
Azt már csak zárójelben jegyzem meg, hogy selejtezett kocsikat sokan vettek, főleg hétvégi telekre. Ha a viszonyotok jobb lenne a céggel, már régen találhattatok volna valószínűleg egészen jó állapotú kocsikat is. De ezt talán még nem baltáztátok el végleg.
Ragaszkodva ahhoz az elvhez, hogy az értelmetlen hőzöngésre nem, csak a tényszerű tévedéseidre reagálok, amik másokat is félrevezethetnek:
"Az éjszakai járatokat a VEKE pénzspórolással indolkolta, a vége mégis százmilliós nagyságrendű kiadás lett."
A VEKE eredeti tervében szereplő éjszakai járatok megvalósítása esetén a mainál kevesebb szolgálati járatra lett volna szükség, így az összköltség valóban 0 lett volna. A BKV Rt. más szempontokat helyezett előtérbe és vállalta, hogy a minimális többletköltséget belső átcsoportosítással fedezi. Innentől tehát ez az ő felelősségük, őket szídod, ha az intézkedésekben kételkedsz. Egyébként ezt úgy tették, hogy egyes kisforgalmú járatok esti közlekedését korlátozták, amihez városházi jóváhagyást kaptak. Az elmúlt napok sikere után felháborodásod nevetséges, kétség sem férhet hozzá, hogy az új éjszakai hálózattal legalább ezerszer több ember jár jobban, mint ahányan például a 37A villamost használták este kilenc után a Maglódi úton (ahol ott a 28-as is). Más kérdés, hogy a VEKE tervei mellett még erre sem lett volna szükség, a valóban felesleges kapacitást másra lehetett volna felhasználni. De ez legyen a legnagyobb baj.
A hozzászóláshoz általánosságban:
1., A BKV támogatása nem adottság, mindig is mondtuk, hogy több kell. Személyesen a főpolgármesternek is elmondtam, azt válaszolta, hogy nem tud többet adni, az államnak kell még többet adnia. A VEKE szorgalmazza, hogy adjon, a mai működési és amortizációpótló támogatás valóban kevés és adósságspirálba taszítja a céget. Ezt a VEKE így gondolja, a BKV azonban nem, hisz a vezérigazgató nemrégiben hangott adott azon álláspontjának, hogy a tulajdonos megfelelő mértékben finanszírozza a BKV-t. Te miért sírsz helyette is?
2., A BKV a meglévő forrásait a jelenleginél hatékonyabban is felhasználhatja, így nem triviális, hogy minden fejlődés visszafejlődést okoz.
Mint minden hasonlat, ez is sántít, mert nem ellenfelekről van szó, legalább is normális esetben.
Egyébiránt, leszámítva az aroganciát más okom is van a Veke programjait bírálni. Történetesen arról van szó, hogy a Veke által javasolt, kierőszakolt változások ugyan elsőre szimpatikusak, de az a probléma, hogy a pénztárca a BKV zsebében van, így például az éjszakai járatok ára, más dolgok rovására indul be, mert erre plusz pénzt nem kaptak.
Ha mondjuk pár száz vagy ezer ember éjszakai kiruccanásai árán valami elmarad, ami esetleg több ember számára fontosabb, akkor azt mondom nem kell éjszakai járat. Nem bevett gyakorlat ez más országokban sem.
De ha tovább megyünk, mondjuk a múzeumi kocsik vannak porondon évek óta. A BKV elzárkózik, mert nincs rá pénze. Tegyük fel mégis sikerül kierőszakolni más úton, a szokásos stílussal. Ha nincs rá fedezet, akkor majd máshonnan kell el venni rá a pénzt. Ha egy új Soláris ára egy egy múzeumi kocsi felújítása, - és tudjuk hogy állunk forgalmi kocsikkal- akkor lehet gondolkozni rajta mit érdemes csinálni.
Röviden, a VEKE pénzt adni nem tud, csak máshogy költené el azt a pénzt ami a BKV rendelkezésésre áll. Miért biztos az, hogy jobban mint a BKB? Ha jók is az ötletek, csak valaminek az árán valósíthatók meg, ezért a rendszeres BKV bírálatok mellett érdemes megvizsgálni a VEKE hóbortjai nem kerülnek -e túl sokba. Az éjszakai járatokat a VEKE pénzspórolással indolkolta, a vége mégis százmilliós nagyságrendű kiadás lett.
Ezek után azt kell mondjam, az a nevetséges, aki fenntartások nélkül elfogad mindent, amit a VEKE, vagy annak tagjai elejtenek.
Természetesen abban igazad van, hogy az a bunyó, amit a VEKE vív csúnya, itt-ott talán már gusztustalan is. Bizonyára elhangzanak a részükről valótlanságok is tévedésből is meg szándékosan is.
Na és? Ez egy ilyen dolog. Ha nem tetszik, ne nézzed!
Olyan ez a topik, mintha a sport témakörében nyitnál egy topikot arról, hogy milyen csúny a box, ahol emberek hülyére verik egymást, még az orruk vére is elred, kitörik a foguk, leszakad a fülük stb., ahelyett, hogy leülnének az asztalhoz, és lejátszanának egy party sakkot.
Jah, meg mielőtt itt valaki engem VEKE-pártisággal vádolna, kérdezze meg Vitézy urat, hogy milyen baráti beszélgetéseink voltak VEKE és hasonló ügyekben. :)) Nem vagyok VEKE-s, sok jót és rosszat el lehet mondani róluk, de külön topicban húzni őket érdekes jelenség.
Nem vagytok Ti normálisak... Külön sárdobálós topic... Gumiszoba...
Amúgy, a 30, 42, 52-es villamosok nem azért nem hannoverisek, mert a Száva viccből bent tartogatja a kocsikat a színben, hadd porosodjanak, hanem azért, mert NINCS elég kocsi! Ha bemégy munkanap, csúcsidőben a kocsiszínbe, tök üres, itt-ott lézeng pár kocsi, amik karbantartás, vagy tartalék céljából ácsorognak. Mivelhogy, ilyen is kell...