Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kóma mester Creative Commons License 2006.09.17 0 0 4393

Sziasztok kedves barátaim

 

Ujra itt vagyok,

 

elöször is egy kellemetlen dolgot osztanék meg veletek:

tegnap vettem a maxabonál (ott vettem a gépet) egy pár oldalablak légterelőt, csak hogy "rendkívül egyedi" legyen a sevi, 7500 ft volt 20% kedvezménnyel mert ilyen rendesek, kértem hogy egy kolega rakja fel, nem akartam eltörni, azt mondták hogy rendben, lementem és a szervízben kitolták hogy 5000 ft a munkadíj kicsit meglepett hogy egy két perces munkáért annyit kérnek amennyibe az egész került , ezért nem kértem , és otthon felraktam. Jó lett bár nem tökéletes, mert az ablak felhuzáskor hozzá ér de nem tudok mit tenni.

De az azért gusztustalan nem,? hogy ott vettem az autót és ezt nem képesek ingyen megcsinálni!

 

Tudom hogy ezekből élnek, de akkor is rosszul esik!

Amugy minden jo a géppel , és amire rá jöttem hogy nagyon kényelmesek az ülései

 

Üdv Nektek

littlejohn Creative Commons License 2006.09.17 0 0 4392
Illetve a NEM MEGFELELŐ GUMI!!!!!!
Előzmény: Sarkany (4390)
littlejohn Creative Commons License 2006.09.17 0 0 4391

Kedves Sárkány!

1.4-nek lehet, hogy az a baja, hogy rendszeresen járdázik? Nekem előzőleg Golf II.-m volt, az se szerette, rendszeres volt (kb. évente) a csaágycsere.

Előzmény: Sarkany (4390)
Sarkany Creative Commons License 2006.09.17 0 0 4390

18.000 még kevés ahhoz, hogy baja legyen egy csapágynak.

 

Ismerve a gördülőcsapágy-gyártás technológiáját, azért ez nem kizárt. Annak valószínűsége azonban, hogy ez mindkét kerék csapágyára igaz legyen, nagyon csekély.

Előzmény: littlejohn (4389)
littlejohn Creative Commons License 2006.09.17 0 0 4389

Ismét 1.4 Elite!

 

Csapágyhangról: előző járgányomal megyek a-ból -be. Út közben hangokat hallok a gumitól. Kiszállok, defekt semmi, megyek tovább. Hang ugyanaz. Ez megy még 5-ször, mire rájöttem, hogy valami barom a rágógumját hagyta az úton. Rátapadt a gumira és olyan hangot adott. mintha defektes lenne.

Ezt csak azért mondom, mert ami csapágynak hangzik, az még nem bizti, hogy az is.

Isten barmai garanciálisan még baromabbak (tisztelet a kivételnek). VIDD EL MÁSIK SZERVIZBE! Igaza van, 18.000 még kevés ahhoz, hogy baja legyen egy csapágynak.

Üdv.

littlejohn Creative Commons License 2006.09.17 0 0 4388

Kedves Bobby!

 

Sok jót a Lacsihoz, örülök, hogy te is Lacetta lettél!

 

Mi is beleszerettünk, 3 hét alatt 3000-ret bel is tettünk. (Nálunk is van asszonynak jogsija, DE NEM MERI VEZETNI! :-)

Előzmény: Bobby_la_cetti (4380)
littlejohn Creative Commons License 2006.09.17 0 0 4387

Kedves EgynégyElite!

 

Ha adsz egy mail-címet, küldöm mindkét logótervet!

Kérheted Pusztazamortól is!

Címem: pamalo@t-online.hu

 

Részvétem a csapágy miatt. Nekem Augusztus 15-én jött meg a Lacsi, van benne már 3000 km, de még hálisten semmi baj, megy, mint állat.

 

Üdv.

Előzmény: 1.4 Elite (4383)
1.4 Elite Creative Commons License 2006.09.17 0 0 4386

Had osszam meg veletek elkeseredésemet!

Emlitettem azt a csapágyhangot néhány hete. Sort keritettünk a javitásra. Illetve a szerelésre, mert ugye a javitás az a művelet, mejnek során a hiba megszünik.

Szval próbakör, zúgás, időpont, alkatrészrendelés, stb.

Kollégám vitte Lacsikát dokihoz, én külföldön voltam. Kicserélték a jobb első kerékcsapágyat. Majd hivtak telcsin hogy kész, de majd a jövő héten vigyük vissza, mert megrendelte a balost is!!! Magyarán ugyan olyan szar, mint volt!

 

1. Egy csapágy nem mehet tönkre 18.000 km alatt, az kizárt!

2. Ha mégis, akkor felemelve is hallatszik, ez nem!

 

Szerintem ez a difiből jön, esetleg a féltengely kihajtás csapágya lehet. De csak megtalálják eccer! Addig még nem jutottak el, hogy olajszintet nézzenek a váltóban. Ugyebár azok az alkatrészek olajba vannak tervezve, ha nincs olaj, behánynak kis időn belül. De egy kerékcsapágy? A saját kis zsirjában tekereg körbe-körbe, mig el nem telik 5-10 év és az örök csapágymezőkre nem kerül!

Ja, még 5% esélyt adok ennek a kumhó szutyinak is.

Minden esetre gáz a téma, 1,5 éves tütünél!

Novi1 Creative Commons License 2006.09.17 0 0 4385

Cápa Feri!

Ne kérjél bocsit, hiszen te hasra irtál 10cm-t, az idézet meg 8-at. Tudod, mint a kőműves, 2cm, nem cm!

 

Hali 1.4 Elite!

Sztem CápaFerivel /a tisztelet irányába kölcsönös!!/ ezt mi lerendeztük :-))))

Novi  >;-))

Előzmény: 1.4 Elite (4383)
Novi1 Creative Commons License 2006.09.17 0 0 4384

Az rendben van, hogy a Trabantot fel lehet állítani a fent említett módon. Viszont Lacettivel ugyanezt hogyan kell végrehajtani és mivel kell alátámasztani, hogy le ne essen? Hol lehet elérni a neten a frissített változatot? /ha a szerző azóta meg nem hót.../

 

Hali R*R!

Valamit vagy félreértek, vagy... :)))))

Szóval: a járművel megállsz a fal elött 5 m-re... ;o), azaz nem a fényszorókat kell külön-külön rögzítened valahogyan :-)), kockáztatva a leesés megtörténtét...

Holnap a scannelt változattal jelentkezem majd, a kép alapján egyértelművé válik majd a dolog...

Novi  >;-))

Előzmény: R*R (4382)
1.4 Elite Creative Commons License 2006.09.17 0 0 4383

Sziasztok!

Visszaolvasgattam, és nem értem mi ez a logo macera? Megkaphatom én is?

Fényszóró!

Tegnap cirka 1000 km a kamionban, majd még 110 a Lacsiban hajnalban esőben! Nem mondom hogy sasszem vagyok, de ez katasztrófa ez a lámpa!!!!

Cápa Feri!

Ne kérjél bocsit, hiszen te hasra irtál 10cm-t, az idézet meg 8-at. Tudod, mint a kőműves, 2cm, nem cm!

R*R Creative Commons License 2006.09.17 0 0 4382

Szia!

Igaz nem ismerem az alább hivatkozott szakirodalmat, mégis érdekelne:

 

 "A felhasznált irodalom: Prof. Dr.-Ing Franz Meissner  Hogyan tovább? Trabant Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 1978. 3. kiadás 281. oldal

- a járművet falra merőlegesen felállítjuk, hogy a fényszorók a faltól 5 m-re legyenek"

 

Az rendben van, hogy a Trabantot fel lehet állítani a fent említett módon. Viszont Lacettivel ugyanezt hogyan kell végrehajtani és mivel kell alátámasztani, hogy le ne essen? Hol lehet elérni a neten a frissített változatot? /ha a szerző azóta meg nem hót.../

 

Booby la cetti- nek üdvözeltem, idejekorán észrevette a sebváltó a Lacetti egyik leggyengébb pontja és marad is! Hacsak nem avatkozik be átalakítással vagy cserével. Remek vitorlázóidő van, mármint a honi vizeken...

Előzmény: Novi1 (4374)
Novi1 Creative Commons License 2006.09.17 0 0 4381

Hali Bobby la cetti!

 

Sok szerencsét az autóval, itt a klubban segírőkész tagokra lelsz :)))) 

Én  3000 km-ig óvatos voltam, oszt utána 'ami kifért a csővön' ;o), na jó azért csak módjával...

 

Novi  >;-))

Előzmény: Bobby_la_cetti (4380)
Bobby_la_cetti Creative Commons License 2006.09.17 0 0 4380
Jó reggelt,

köszi CápaFeri az infót! Kb. hány kilométert kell (ajánlott) bejáratni?
Én ahány embertől kérdeztem, mindenki mást mondott, az eredmény 0, 500, 1000, 2000 és 5000 km lett? Na ettől nem lettem okosabb :)
Az új autóba sikerült két nap alatt beleszeretni, gyarkorlatilag folyamatosan megy..
Sajna az asszonynak már odaadtam, és neki is bejött.
Ápolásra nem lesz gond!

+1 kérdés: a váltó be fog kopni? most elégé akadozik, ez az 1 ami nem tetszik.

Üdvözöl a nejem!!! :)
cápaFeri Creative Commons License 2006.09.16 0 0 4379

Bobby!

Még valami: néha nézzél be a www.lacetti-klub.hu oldalra is! :-))

Előzmény: Bobby_la_cetti (4370)
cápaFeri Creative Commons License 2006.09.16 0 0 4378

Hali Bobby la cetti!

 

Gratula a géphez, sok-sok balesetmentes, örömteli km-t kívánok kettőtöknek!

Ami meg a figyelmet illeti:

- arra figyelj, hogy más kezébe (itt főleg az asszonypajtásokat értem) ne add a lacsit, mert nem akarják majd visszaadni!

vigyázni pedig az egész autóra kell, hogy sokáig egészben maradjon! Te vigyázz rá, hogy ne sérüljön, ápolgasd, kényeztesd (de csak annyira, hogy asszony ne jegyezze meg, hogy többet símnogatod, mint őt) és ő majd vigyázni fog Rád, ha netán arra lesz szükség!

Viccet félretéve: rendesen járasd be, hagyj időt az alkatrészeknek összekopni! Tartsd szem előtt mindig, hogy ez nem amerikai álom, ennyi pénzért sem luxus, sem sportautót nem vettél, de törődéssel, odafigyeléssel hosszú évekig megbízható, hűséges társad lesz, ami elvisz A-ból B-be.

Jó utat!

Üdv!  

Előzmény: Bobby_la_cetti (4370)
cápaFeri Creative Commons License 2006.09.16 0 0 4377

Köszönöm littlejohn, a logot megkaptam! Amint időm engedi felkeresek valami nyomdászt, aki tud valamit mondani az általam áhított matricára. A végeredményről tájékoztatom a fórumot valszeg csak kép formájában, mivel egy hét tuti kevés lesz, hogy a talin ott virítson a lacsimon.

Üdv!  

Előzmény: littlejohn (4368)
cápaFeri Creative Commons License 2006.09.16 0 0 4376

Hali Novi1!

 

Bevallom férfiasan, hogy az alább említett ködlámpabeállításokon kívül életemben nem csináltam ilyesmit. A kb. 10 centi is csak sacc volt. Hozzávetőleg annyival kell 5 méteren lejjebb vernie, hogy megfelelő távolságban világítson a tompított. Mindezeket csak józan paraszti ésszel következtettem ki..:-))

Mindezektől függetlenül maximális tiszteletem azon emberek iránt, akik ki tudják mondani, ha tévednek! Számomra nem az az intelligens úriember, aki mindent pontosan, megfelelő formában tud közölni, hanem az, aki belátja esetleges tévedését is és amilyen meggyőződéssel tudta igazát állítani, ugyanolyan lendülettel közli tévedésének tényét is. Te egy ilyen úriember vagy Novi1! Tiszteletem!

Az már az érem másik oldala, hogy ilyen dologokon nem tudnék senkivel összekülönbözni már csak abból a megfontolásból sem, hogy jómagam laikus vagyok és tiszteletben tartom más szaktudását és hozzáértését.:-)))))))) 

 

Baráti üdvözlettel: cápaFeri

 

u.i.: sajnálom, hogy nem tudsz eljönni a siófoki talira, szívesen megismertelek volna személyesen is!

 

Előzmény: Novi1 (4375)
Novi1 Creative Commons License 2006.09.16 0 0 4375

CápaFeri!

 

Újra olvasva a szövegedet --> szinte egyről beszélünk /ahogy a kőműves mondja: 2 centi nem centi :-)/

 

Ezért az elöző hsz-ban írt ellentmondást ünnepélyesen és nyilvánosan visszavonom :))))

 

Minden esetre megérte a könyvet előkeresni, ha másért nem is, de a rally korszak emlékeinek felelevenítése gyanánt ;o)

 

Novi  >;-))

Novi1 Creative Commons License 2006.09.16 0 0 4374

Persze Novi1! Ha refit használsz! :-)) Topítottnál az 5 méter kb. 10 centit jelent lefelé. Én eddig max. saját szerelésű ködlámpát állítgattam falnál. A fényszórót tanácsosabb műszerrel beállíttatni, ha nem akarsz a szembejövőktől sűrű villogtatást.:-)) Egyébként egy idősebb autónál még olyan haszna is van a műszernek, hogy fényerőt, szórást, stb.  is mér, így az égő és a foncsor állapotára is lehet következtetni.

 

 

Hali Cápa!

Sajna ;o) ellent köll, hogy mondjak.

A beállításra én emlékeztem jól :-)), persze csináltam éveken keresztül.

A többiben persze igazságod lehet/van :o).

 

A felhasznált irodalom: Prof. Dr.-Ing Franz Meissner  Hogyan tovább? Trabant Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 1978. 3. kiadás 281. oldal

- a járművet falra merőlegesen felállítjuk, hogy a fényszorók a faltól 5 m-re legyenek

- a fényszorók magasságát és széllességét a falon X-el megjelőljük

- a két kereszt közti távolság felezőpontjában a falra bocsátott merőlegesnek és a járműközépvonalnak egybe kell esnie

- átkapcsolt helyzetben /távolsági fény!!/ mindegyik fénypontközépnek a bejelölt keresztekkel kell egybe esnie

- a két keresztett összekötő vízszintes vonallal, attól lefelé 80 mm távolságban párhuzamost húzunk

- tompított fénynél a két fényszoró világos-sötét határvonalainak ezen a párhuzamoson kell lennie

- asszimmetrikus fényszorónál a 15 fokos levágásnak megfelelő mezőnek /jobbra felfelé/ függőlegesen a bejelölt kereszt alatt kell kezdődnie

 

A többi szöveg, már a trabirnyák lámpabeállítás lépéseit írja le.

Amennyiben az ábrával ellátott szövegre valakinek szüksége van, azt scannelt formában a honlapon /Pusztazamor közremüködésével/ megjeleníttetem. 

 

Természetesen mióta komolyabb, modernebb járművet használok, azóta a sufnituning nálam már nem létezik :)))), cseresznyére van jó ismeretségem megfelelő szakszervízben ;o))

 

Novi  >;-))

Előzmény: cápaFeri (4373)
cápaFeri Creative Commons License 2006.09.16 0 0 4373

Persze Novi1! Ha refit használsz! :-)) Topítottnál az 5 méter kb. 10 centit jelent lefelé. Én eddig max. saját szerelésű ködlámpát állítgattam falnál. A fényszórót tanácsosabb műszerrel beállíttatni, ha nem akarsz a szembejövőktől sűrű villogtatást.:-)) Egyébként egy idősebb autónál még olyan haszna is van a műszernek, hogy fényerőt, szórást, stb.  is mér, így az égő és a foncsor állapotára is lehet következtetni.

 

Előzmény: Novi1 (4371)
Picuj Creative Commons License 2006.09.16 0 0 4372
Üdv a fedélzeten márkatárs! :) Érdemes visszafelé is olvasgatnod szerintem!
Előzmény: Bobby_la_cetti (4370)
Novi1 Creative Commons License 2006.09.15 0 0 4371

És mondd: mihez igazítod a beállítást? Ráállsz egy falra vagy az utcán nézed be, hogy milyen messzire lő? Bocs, ha már kitárgyaltátok és elkerülte a figyelmemet, de nagy a lemaradásom... :-))

Üdv,

Bejfez

 

valami olyasmi rémlik nekem /off trabirnyákos/ koromból, hogy 5 m-re a faltól, a kibocsájtott fénynek, a lámpa magasságával, szélességével megeggyezően köll látszódnia...

igérem utánanézek

Novi  >;-))

Előzmény: Bejfez (4369)
Bobby_la_cetti Creative Commons License 2006.09.15 0 0 4370
Üdv mindenkinek !

Ma óta én is boldog Lacceti tulajdonos vok, (1.4 es Sedan).
Jelentős, mintegy 120 km-es tapaszalattal rendelkezem, úgyhogy minden jótanácsot, javaslatot (h. mire kell figyelni, vigyázni) szívesen fogadok.
Most találtam ezt a topicot, igérem beleolvasgatok.
Bejfez Creative Commons License 2006.09.15 0 0 4369

És mondd: mihez igazítod a beállítást? Ráállsz egy falra vagy az utcán nézed be, hogy milyen messzire lő? Bocs, ha már kitárgyaltátok és elkerülte a figyelmemet, de nagy a lemaradásom... :-))

Üdv,

Bejfez

Előzmény: MA850 (4367)
littlejohn Creative Commons License 2006.09.15 0 0 4368

Lacettók!

 

Este 8 körül aki kérte, megkapja a logót, mert az otthoni géprmen van!

Ha kéne még tervezni valamit, szóljatok.

AKKOR 23. SIÓFOK

MA850 Creative Commons License 2006.09.15 0 0 4367

Sziasztok!

 

Na, még egy kis fényszóróállítás (5a)...

 

Miután túl voltam két szétszerelésen, tegnap rájöttem a legegyszerűbb megoldásra! :) Ha csak nekem volt új a dolog, akkor sorry!

 

Tehát: fényszórónként két csavarral (az egyik a vízszintes, a másik a függőleges szög) lehet állítani a fénycsóvát. Az egyik viszonylag egyszerű, mert mindkét oldalon hozzáférhető:

 

 

A másikhoz eddig kivettem a fényszórót, de nem kellett volna... Van ugyanis felette egy kis lyuk, amibe egy kis csavarhúzó pont befér. Ennek segítségével a csavar recés részét forgatva - lassan ugyan - de szépen be lehet állítani a kívánt szöget!

 

 

További kellemes autózást mindenkinek! :)

Előzmény: MA850 (4294)
Bejfez Creative Commons License 2006.09.15 0 0 4366

Sziasztok!

 

Még a siófoki találkozót megelőzően 16-án lesz a Chevi tájékozódási verseny. Tudja valamelyikőtök, hogy hol szervezik?

lassú Creative Commons License 2006.09.15 0 0 4365

 

 

1. Lacetti találkozó - Siófok 

2006.09.23. 10 óra Tesco parkoló

1. Pusztazamor (95%)

2. cápaFeri

3.lassú


Előzmény: Novi1 (4361)
Komis Creative Commons License 2006.09.15 0 0 4364

1. Lacetti találkozó - Siófok 

2006.09.23. 10 óra Tesco parkoló

 

Előzmény: cápaFeri (4355)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!