Én is így vagyok,egyik kedvenc lemezem az Unleashed.
Azonban én úgyanúgy szeretem az elöző lemezeiket is:)
Például a Killing Machine úgy szól mint az ágyú,nem tudom mi bajod van vele,de a többiekkel sincs semmi probléma,bár ez végtelenül szubjektív dolog tulajdonképpen.
Nekem a kedvencem az Unleashed in the East - egyik kedvenc koncertem, baromi szépen játszanak, a két gitár külön és együtt, nagyon finom, erőteljes és gazdag a dobos játéka, színes, és marhára együtt vannak, és a koncert energiája is nagyon átjön.
Aztán valahol meghallgattam korábbi lemezeket, a fenti dalok eredetijével - az meg vmi hihetelenül lapos diszkó. Unalmas, színtelen, mechanikus, már-már "dobgépes" gagyi. El se akartam hinni. Nincs is tőlük több lemezem.
Igazából az a gond hogy nem vagyok valami nagy számítógépes szaki és nem tudom beállítani magát a Dc-t,tehát nem tudom megadni azokat azadatokart amiket kér,nekem túl magas:)
De lehet hogy erőt veszek magamon és megpróbálom megint.
Ezt a fajta ikergitáros heavy-metal-t a Judas Priest "találta fel" a "Sad Wings Of Destiny" című lemezén már 1977-ben.Azelött sehol sem hallhattál ilyet.
Aztán az egész brit metálhullámot szinte a 1980-as "British Steel" című lemezük gerjesztette,ők voltak talán az elsők akik a punk lendületét kombínálták a metál erejével és ráadásul slágereket is tudtak írni.A Maiden is az előbandájuként kezdte.
Egyébként a korai Metallicára is a Judas Priest volt a legnagyobb hatással,elég feltenni a Kill 'Em All-t meg mondjuk a Priest-től a Stained Class-t és a Sin After Sin-t.
Az más kérdés hogy a Judas Priest 1984 után übervilágsztárként már csak önmagát kopirozta és futott a többiek után,de az addigi hatásuk döntő volt a metál világára.
Egyébként nem véletlenül az új Maiden a kedvenc Maiden albumom,valóban az egyik legzseniálisabb metál album:)
Ennyi erővel a Beatlesig visszamehetnénk az időben :) de elég a Motorhead-ig. Őket váltotta a brit metal JP, Saxon, Maiden. Ebből a trióból ebben a sorrendben is voltak a legjobbak egészen '83-84-ig mikor is a Maiden lett a legjobb. Aztán jött a Metallica de szerintem európában a Maiden maradt a vezető még egy jó darabig úgy '88-ig.
Én is azt hittem 1 éve hogy ezt nem nekem találták ki, de hamar belejön az ember. :)
A leglényegesebb szvsz hogy legyen 10 giga amit megosztasz különben a legtöbb szerver egyből kivág. Van ahová kevesebb is elég, de van ahol több kell 10 gigától is.
1 megjegyzésem lenne a Metallicával kapcs. - a 80-as évek vezető bandája, sztem ezt el lehet ismerni, forradalmasította a metalt ezt is elismerem, a JP-nél nem. Sztem a Priest jóval gyengébb a Maidennél..De amennyit fordult a Metallica, az ugyanúgy üzlet mint minden más nagy csapatnál, Maiden is változott, de tartotta a maidenes hangzást. Sztem a rajongók nem azért szeretik Maident h. aztán idővel tök más zenekarért rajongjanak! Metallica megváltozott nem jött be, most zúzni akartak, erre kijött 1 trágya lemez, ez van..ettől még a régi Metallica nagy királyság!
Nálam a Maiden hiteles zenekar, de pl. AC/DC, Nevermore is, inkább mint a Metallica.
Az Eddie-s cucc, nos fel lehetett volna nőni, de mivel mindig szólítanak meg új rétegeket, csoportokat, így nem volt muszáj :) és ha megnézed a dalszövegeket, azért én nem nevezném gyermetegnek az új lemezek jópár számát...
De folytassátok nyugodtan :) szívesen olvasgatom, bocs a belepofázásért.
"akkor megint csak azt tudom mondani: olvass szakirodalmat :)
A 82-88 közti rajongók java része, mint nevük is mutatja, 82 és 88 között rajongtak, ők azok, akik kikoptak a koncertekről és nem veszik az új lemezeket. 82 és 88 között azért volt annyira sikeres a Maiden, mert a meglévő, lojális maghoz tömegeket tudtak átcsábítani, ám ez nem tarthatott örökké, ők utána rárepültek más zenekarokra. Ha nem tették volna, ugye, akkor a Maiden ma is régi fényében ragyogna..."
Ez nem így van,mert az első két lemez közel sem kelt el akkora példányban és nem volt úgy megturnéztatva hogy egy ekkora rajongó tábor magját megteremtse.
Akik ma Maiden rajongók azok döntő többsége az általam említett időszakban lettek rajongók,a lemezeladások meg azért csökkentek mert a lemezek szinvonala is csökkent-ilyen egyszerű.
****************************
"Pénzt kap érte, banyek, de nem kaparnak az olcsóbb népszerűség, aktuális trendek irányába. Nagyon kevered a dolgokat. A zenéjüket a legcsöppnyibb mértékben sem befolyásolja az eladhatóság szempontja. "
Nagyon is befolyásolja azt,csak más értelemben.Számomra sokkal hitelesebbek az olyan bandák mint a Zeppelin,Queen,Metallica,Judas Priest,akik próbáltak mindig is valamit változtatni,új irányokat kijelölni.
A Maiden pontosan tudja hogy a lemezeiket ha nagyon nem térnek el a jól bevált recepttől,akkor 1-1,5 millió ember mindig megveszi,legyen akármilyen a szinvonal(lásd X-Factor),ha jól sikerül a lemez akkor meg még többen.Számomra ez jelenti az olcsóbb népszerűséget.
********************************
"Az lehet mester, de ez nem stadionturné volt, hanem fesztiválturné, és az esetek többségében volt még 1-2 nagyágyú rajtuk kívül."
Ez igaz látod,csak egy-egy ilyen fesztiválra csakis olyan bandát hívnak meg főbandaként akinek a nevére többtizezer ember eleve elmegy,pusztán miatta.Ez is mutatja hogy Dickinson-nal és Smith-el nagyobb a banda népszerűsége.
******************************************
"a metal nem, a rapmetal meg a numetal, nimetal, nometal, nemetal biztosan remekül létezett, de a heavy metalról ugyanezt nem lehet állítani."
ezek mind a Guns kivételével mind tradicionális metál bandák,de a Guns is turnézott a Maiden-nel együtt anno,nem értem miért köpködöd.
Egyébként sem kell csúsztatni,ezeket a zenekarokat nem azért hoztam fel hogy ilyen zenét kell játszania a bandának.
Pusztán megemlítettem hogy a 80-as évek beli kortársaik ugyanolyan népszerűek tudtak maradni,de nézzük csak miért is.
Metallica:pont azért tudott olyan népszerű lenni mert az milliónyi rajongó aki a Maiden-en és a Priest-en nőtt fel,már elunta a bandát,felnőttek és már nem kötötte le őket Eddie,a sátán és a Priest metálwarrioros számai.A Maiden nem "nőtt fel" a rajongóival együtt,leragadt egy szinten.
AC/DC:Lehet hogy ők sem voltak valami változatosak ami a lemezeiket illeti,viszont úgy néz ki hogy nekik nem is kellett volna picit kisérletezni vagy pihenni,mert ők nagyobb daliró-potenciállal rendelkeznek.A Maiden-nek is pusztán azért róttam fel ezt mert ők láthatóan nem voltak ilyen termékenyek.
Ozzy:Lehet hogy nagy titkot árulok el de Ozzy szólóban a 90-es évek elejének egyik legnépszerűbb zenekara volt,népszerűbb volt mind a Sabbath a fénykorában
Black Sabbath:a Reunion után nem sok helyen léptek fel,de akkor óriási stadionokban,Angliától kezdve az Államokon át Japánig.
De ezeket a bandákat csak azért hoztam fel hogy téged cáfoljalak miszerint,pusztán az tehet a Maiden népszerűség vesztéséről hogy leáldozott a metálnak.Nem áldozott le,ha egy kemény és jó metál vagy rockbanda a szinpadra állt az mindig is tömegeket vonzott,függetlenül az évszámtól.És ezek a bandák nem divatbandák voltak,hanem évtizedek óta szívosan dolgozó zenekarok.
Szerintem meg ezt a végtelenül lojális rajongói bázist 82-88 között szerezte a Maiden,köszönhetően a egyenletesen magas szinvonalú lemezeknek,ezekhez nincs sok köze a Di'Anno-éknak.
akkor megint csak azt tudom mondani: olvass szakirodalmat :)
A 82-88 közti rajongók java része, mint nevük is mutatja, 82 és 88 között rajongtak, ők azok, akik kikoptak a koncertekről és nem veszik az új lemezeket. 82 és 88 között azért volt annyira sikeres a Maiden, mert a meglévő, lojális maghoz tömegeket tudtak átcsábítani, ám ez nem tarthatott örökké, ők utána rárepültek más zenekarokra. Ha nem tették volna, ugye, akkor a Maiden ma is régi fényében ragyogna...
Ami meg a hitelességet illeti,hagyjuk már ezt a true metálos dumát,a Maiden is nagyrészt a pénzért csinálja és áll a szinpadon,nem másért.
Pénzt kap érte, banyek, de nem kaparnak az olcsóbb népszerűség, aktuális trendek irányába. Nagyon kevered a dolgokat. A zenéjüket a legcsöppnyibb mértékben sem befolyásolja az eladhatóság szempontja.
Ráadásul nem igaz hogy nincsen most aréna-turné,a "Give Me Ed" turnén a bandát 28 helyszinen 700.000 ember látta.
Az lehet mester, de ez nem stadionturné volt, hanem fesztiválturné, és az esetek többségében volt még 1-2 nagyágyú rajtuk kívül.
Erre meg azt mondom hogy a közhiedelemmel ellentétben nem volt annyira padlón a metál mint ahogy egyesek szeretnék beállítani,max a gagyik és a divathullámlovas bandák morzsolódtak le,a Metallica,a Black Sabbath,AC/DC,Ozzy,Pantera,Guns 'N Roses és a többi tradicionális metál/rock banda mind az arénákban nyomta szerte a világon,és a Maiden is ott nyomhatta volna ha picit okosabban viselkednek
a metal nem, a rapmetal meg a numetal, nimetal, nometal, nemetal biztosan remekül létezett, de a heavy metalról ugyanezt nem lehet állítani.
Lássuk sorban:
Metallica: valóban hihetetlen népszerűség, bár a 80-as évekbeli rajongóik szerint eladták magukat, ehhez nem szeretnék sokat hozzáfűzni, mert sosem voltam egy Metallica-rajongó, szal inkább nem alkotnék vélemént. Csak a sminkről, no hát az borzasztó, el tudod úgy képzelni Harrist? És annak sem örültem volna, ha olyan éles váltást eszközölt volna a Maiden mint a Metallica.
Black Sabbath: na, azért ne túlozzunk. a BS jól elvolt de a világ körüli stadionturnékhoz közük nem volt...
AC/DC: külön kategória, de röhejes hogy éppen őket hozod fel példának; ők mindent feszegettek csak a műfaj korlátait nem... náluk nem gáz, a Maidennél igen.
Ozzy: hát ő meg csak az Ozzfestnek meg divatos amerikai "metal" csapatocskáinak köszönheti, hogy arénázhatott.
Pantera: nem hiszem hogy a Maidennek hasonulnia kellett volna a zenéjükhöz, csak mert akkoriban ez ment a metal műfajon belül...
GNR: az sem egy heavy metal banda, ennyi erővel Bon Jovit is felhozhattad volna.
"Sose tudjuk meg, mi lett volna az eredeti felállással, de a DiAnno-féle csapat rakta le a nélkülözhetetlen alapokat a szupersztárrá váláshoz, és ők építették ki azt a hihetetlenül lojális, fanatikus, nagy létszámú magot, amelyre a rajongóbázis ma is épül (és amelynek tagjai természetesen cserélődnek)"
Szerintem meg ezt a végtelenül lojális rajongói bázist 82-88 között szerezte a Maiden,köszönhetően a egyenletesen magas szinvonalú lemezeknek,ezekhez nincs sok köze a Di'Anno-éknak.
A Metallicét és a Judas Priest-et nem azért hoztam fel hogy olyan zenét kellene játszania a Maiden-nek,hanem pusztán szemléltettem egy másféle zenekari attitűdöt,hozzáállást.
Ami meg a hitelességet illeti,hagyjuk már ezt a true metálos dumát,a Maiden is nagyrészt a pénzért csinálja és áll a szinpadon,nem másért.
"Én meg mondhatnám azt, hogy akkor a metal volt a menő, a 90-es évek óta viszont már nem az. Bruce és Adrian visszatért, de valahogy nem látom a stadionturnékat Európában és É-Amerikában... D-Amerikában igen, de ott Blaze-zel is stadionokat töltöttek meg..."
Erre meg azt mondom hogy a közhiedelemmel ellentétben nem volt annyira padlón a metál mint ahogy egyesek szeretnék beállítani,max a gagyik és a divathullámlovas bandák morzsolódtak le,a Metallica,a Black Sabbath,AC/DC,Ozzy,Pantera,Guns 'N Roses és a többi tradicionális metál/rock banda mind az arénákban nyomta szerte a világon,és a Maiden is ott nyomhatta volna ha picit okosabban viselkednek.Az hogy a brit metál két ikonja(Judas Priest/Iron Maiden) nem az őket megillető helyen töltötték azokat az éveket,csak is maguknak köszönhetik.
Ráadásul nem igaz hogy nincsen most aréna-turné,a "Give Me Ed" turnén a bandát 28 helyszinen 700.000 ember látta.
Azért nehéz összehasonlítani a Di'Anno féle Maiden és a Dickinson-os féle Maiden népszerűségét.Nem is lehet,'82-ig egy népszerű metál banda voltak,viszont a Number Of The Beast után lettek szupersztárok,korszakos ikonok és ehhez kellett Dickinson és Smith
Sose tudjuk meg, mi lett volna az eredeti felállással, de a DiAnno-féle csapat rakta le a nélkülözhetetlen alapokat a szupersztárrá váláshoz, és ők építették ki azt a hihetetlenül lojális, fanatikus, nagy létszámú magot, amelyre a rajongóbázis ma is épül (és amelynek tagjai természetesen cserélődnek).
A Maiden viszont sohasem mozdult ki a jól bevált kis sáncai mögül,ugyanazt a gallopozó metált hallhatjuk már töb mint 2 évtizede.
Szerinted ugyanaz, hmmm... szerintem meg nem, több különböző korszaka volt a Maidennek, pl. kezdetektől a Killersig, aztán a NOTB-től a Powerslave-ig, aztán SIT és SSOASS, aztán NPFTD és FOTD, majd az X Factor, ami mindenhonnan kilóg, egy szerintem botrányosan szar VXI, amit nem szívesen csapnék semmihez, majd az 1999-2004 periódus. Tedd az 'Iron Maiden' albumot akár csak a SIT mellé...
A zene és a hangzás valóban szinte minden albumon jellegzetesen Maidenes, de miért kéne Metallicásnak vagy Priestesnek vagy "bármi másosnak" lennie? Ha Maident akarok hallgatni, akkor Maident rakok be, ha Priestet, Metallicát vagy bármi mást, akkor Priestet, Metallicát vagy bármi mást teszek be, ebben a sorrendben.
Hozzáteszem, a Maiden mindkét általad felsorolt zenekarnál hiteleseb tudott maradni, nem tették magukat nevetségessé mint a Metallica a sminkkel, vagy mint a Priest a húúú de modern Demolition albummal. Lehet, hogy Blaze sok embernek nem jött be, de a Maiden mentalitás akkor sem változott.
Amiért a Maiden több lemezt adott el a Blaze-zel,az pusztán a nevének köszönhető,ha azokat a lemezeket egy másik ismeretlen banda adja ki,nem kell el belölűk 1 millió példány.
Ez igaz. De akkor is alátámasztja az érvemet, miszerint a sikerhez Bruce és Adrian sokkal jobban rá volt utalva a Maidenre, mint a Maiden Bruce-ra és Adrian-ra.
De mondhatnám azt is hogy Dickinson-nal és Smtith-el a világ legnagyobb stadionjait töltötték meg,míg a Blaze féle formáció nem igazán mozdult ki a nagyobb szinháztermekből és a kisebb sportcsarnokokból.
Én meg mondhatnám azt, hogy akkor a metal volt a menő, a 90-es évek óta viszont már nem az. Bruce és Adrian visszatért, de valahogy nem látom a stadionturnékat Európában és É-Amerikában... D-Amerikában igen, de ott Blaze-zel is stadionokat töltöttek meg...
Köszi de sajna nincs DC-m mert nem tudom beállítani,nekem túl magas:)
De a párizsi koncert megvan nekem,de még a nyári,a Give Med Ed-es turnéról.A maiden.org/bb-n egy csomó ilyan csemege van még.
Nem tudom volt-e már és nem olvasok vissza, ha nem baj, de DC-n van fent egy egész vállalható minőségű bootleg a novemberi párizsi koncertről. Debreceni setlist, közönségből felvéve; az élvezhetőség határát felülről súrolja.
Sajnos csak DSL-eseknek van meg (nekem is az van), de ha van rá igény, hétfőn a gyárból fel tudom tenni valahova, ha van érdeklődés.
Ugyanitt a Give Me Ed turnéról egy koncert Waldorfból. Na az viszont olyan minőség, hogy kijöhetne hivatalosan is.
Azért nehéz összehasonlítani a Di'Anno féle Maiden és a Dickinson-os féle Maiden népszerűségét.Nem is lehet,'82-ig egy népszerű metál banda voltak,viszont a Number Of The Beast után lettek szupersztárok,korszakos ikonok és ehhez kellett Dickinson és Smith.
Nem hinném hogy a teljes metál mezőny elött jártak egy lépéssel,pusztán zseniálisan csinálták azt amit csináltak.De miért is jártak volna mások elött,tulajdonképpen ugyanazt csinálják a Number óta.
Aki forradalmasította a metált,az a Metallica meg a Judas Priest volt.A Metallica és a Judas Priest volt az a két banda aki próbálta a műfaj kereteit feszegetni és lehet hogy volt jópár tévedésük de ez más tészta.Ráadásul a Priset 2x is zenetörténelmi jelentőségű lemezt adott ki,elöszőr a Sad Wings Of Destiny albumot,majd a British Steel című lemezüket.A Maiden viszont sohasem mozdult ki a jól bevált kis sáncai mögül,ugyanazt a gallopozó metált hallhatjuk már töb mint 2 évtizede.
Szóval ezzel csak annyit akartam mondani hogy a Maiden a népszerüségét nem a forradalmi zenéjének köszönhette,hanem annak hogy egyszerűen kibaszott jók voltak.
Amiért a Maiden több lemezt adott el a Blaze-zel,az pusztán a nevének köszönhető,ha azokat a lemezeket egy másik ismeretlen banda adja ki,nem kell el belölűk 1 millió példány.
De mondhatnám azt is hogy Dickinson-nal és Smtith-el a világ legnagyobb stadionjait töltötték meg,míg a Blaze féle formáció nem igazán mozdult ki a nagyobb szinháztermekből és a kisebb sportcsarnokokból.
ÉS pár gondolat Harrisról is még,a gitár szintikek illeti a Somewhere-n,az pusztán annak köszönhető hogy felhigult a metál mezőny az amerikai bandáktól és ez eredményezte azt hogy a Maiden is picit változtatott,ahogy pont ugyan abban évben kijött Judas Priest lemez,a Turbo is gitárszintikre épül végig...
Én nyilván Bruce-párti vagyok :))
Nos ahol Alexszal egyetértek az a rotáció és a zenekari tagok fontossága.
De Harris nélkül nem lenne Maiden ez is tuti.
Az h. nem improvizálnak a koncerteken sokat, azt lehet sajnálni, de vmlyik zeneakr így csinálja, vmelyik úgy.
Meg azért 1fajta show csak van Maiden-koncerten, nem? én nem unatkoztam alatta..ahhoz meg h. működjenek a szinpadi effektek, látványelemek, nem biztos h. jó, ha mindig más prg.-t nyomnak koncertenként ill. improvizálgatnak közbe...nem igaz?
de persze Harris is ember - tévedhet és tévedett is nyilván párszor:)
ezzel egyetértek, mint producer és mint rendező visszafoghatná magát néha, bár könnyű megérteni az ő álláspontját is.
RiR: keveset láttam belőle, de egy hatalmas színpadon, negyedmilliós közönség előtt játszott koncert nyilván más típusú koncertvideóért kiált, mint egy bensőséges PeCsa-buli. Harris nyilván az egyszeri és valszeg megismételhetetlen pillanat magasztosságát akarta kihangsúlyozni a finom kameramozgásokkal meg "ünnepélyes" képekkel. Nekem semmi bajom azzal, amit láttam belőle, bár az etalon a Stranger in a Strange Land koncertvideója (amire a stúdiófelvételt keverték) a 12 Wasted Years videón. Óóóóó az az Adrian-szóló... :)
Egyébként nem Harris jutatta el a Maident arra a szintre ahol vannak,hanem az összes zenész aki megfordult a bandában,
Ezzel vitatkoznék. Egyfelől a Maiden már Dickinson és Adrian és Nicko előtt is hihetetlenül népszerű volt Paullal, Denisszel és Clive-val, nincs (pontosabban nem volt) pótolhatatlan elem a gépezetben, amíg a klasszikus felállás hagyománya meg nem gyökeresedett. Arról nem beszélve, hogy a legnagyobb korai klasszikusok (197X-1982) Arry által íródtak. Ám ami a legfontosabb, hogy kb. 30 tagcserén esett túl a Maiden a 90-es évekig. Harris volt az, aki megtalálta a nyerő formációt. És egyáltalán nem a zenészek egyedi képessége az, ami számít. Hanem az, hogy mennyire van bennük a Maiden-mentalitás. Harris gondolkozás nélkül kivágta Dave Murray-t is a csapatból annak idején, és volt egy csomó olyan tagcsere, amit emberileg nagy sajnált, de mint elkötelezett vezetőnek meg kellett lépnie, még a 70-es évek vége felé.
Az, hogy egyáltalán lemezekről és Maidenről beszélgethetünk 2004-ben, az egyes egyedül Harris-nek (és Smallwoodnak) köszönhető.
Miben merül ki Harris "konzervativizmusa"? A SIT-en hallható guitar synth-eken? Az elejétől végéig zseniális Seventh Sonban? Fura dolog konzervatív hozzáállással vádolni egy olyan banda vezetőjét, amely 1988-ig a teljes metal mezőny előtt járt egy nagy lépéssel.
Nem tudom felfogni miért kéne egy Iron Maiden lemeznek akusztikusnak lennie. De ha te nem mondod, hogy a Powerslave után egy akusztikus lemezt kellett volna csinálni, akkor minek baszogatod Harrist miatta?
Hozzáteszem, én mindig Dickinson-párti voltam, ha lehet ilyet mondani, de azért álljon meg a menet...
Bruce-nak szerintem is ki kellett lépnie, pláne ha rappelni akart, mint a Balls to Picasso-n, vagy olyat csinálni, mint a Skunkworks-ön (amit különösen imádok). Csinálja, de más színekben. Azért érdemes megfigyelni, hogy Adrian és Bruce 200.000, max 300.000 lemezt adott el az AB-el és a CW-el, ami szép, csak negyedannyi, mint a Maiden Blaze-zel.
Harris nélkül nem jutott volna sehova sem a Maiden, ez tény. Viszont az is az, hogy ha az ember minden lovat a saját seggével akar megülni, az ritkán vezet jó eredményre.
Na most itt kicsit elkalandoztam, hogy tutibiztos legyek benne, de jól tudtam, hogy a Rock in Rio-t ő vágta. Kábé hatéves korom óta szeretem a Maident, ma már nem rajongásig, de mindent hallottam, ami kijött tőlük, de ha valami szar, azt belátom. Na a Rock in Rio nézhetetlen. Ennyire rosszul vágott videót utoljára a 90-es évek eleji Metallica-knál láttam, ahol megőrülve attól, hogy van pénzük arra, hogy 16 kamerával vegyék a koncertet, 1-2 másodpercenként képet vágtak. A RiR-val nem ez a helyzet, de a kamera mindenről lemarad, nem él a zenekar, semmi dinamizmusa nincs. A harmadik szám után kivettem és vissza is adtam bátyámnak a VHS-t és azóta csak a lemezt hallgatom.
Szóval nem kellene mindent Stevie-nek csinálnia, na.