,,Kinek a Papné...". Más dízel után az 1,9 JTD kellemes meglepetés volt Nekem. Megy mint a ,,barom" és jó 2-3 literrel kevesebbet eszik mint az 1,6 TS (Alfa 145- párom használja) Idegenek már többen kérdezték, hogy ,,ez dízel??" -annyira nem lehet belül hallani. Az alkatrészek? Minden van hozzá, nem vészes. Eddig javítási költségekben az Alfa többe került pedig kevesebb km.(160000) van benne és kevesebbet is mentünk Vele (15ekm) A Lybra már 30ekm-t szolgált (190000).
Persze mindenki maga dönti el , melyik a gazdaságosabb. Én sokat megyek vidékre és amit az üzemanyagon megspórolok azt félretehetném az esetleges magasabb javítási költségre (de ilyen még nem volt, kopp-kopp..)
Szerintem 100 ból 5 ember néz meg ennyi mindent egy autón.Persze ismerem az autókereskedős trükköket meg ilyesmi.Tudom mit kell megnézni egy autón,én inkább arra gondoltam hogy egyáltalán érdemes e beruházni egy lybrába vagy csak túl szép ahoz hogy tényleg jo autó legyen.vannak e speciális lybra gondok vagy olyan amit nézzek vásárláskor mindenképp.Én eddig jókat hallottam rola és az alkatrészárajk is kedvezőek.
Mindig benzines autom volt .Kicsit tartok a dieselektől, meg nem is értek hozzájuk.Drágák az alkatrészek...stb.ez szerintem örök vita lesz hogy melyiket válasszuk diesel vagy benzines.Általában a benzines nyer.
Én meg azon gondolkodtam tavasszal lecserélném egy dízelre :-) Nem gondolom h nagságrendekkel kevesebbet enne az 1.6os a kasztni ugyanakkora az extrák kütyük szintén.
Jövő tavasszal nagyobbra szeretném cserélni az autóm, ami mindenképpen olasz lesz.Egy ismerősöm emlitette nekem a Lybrát, megmondom előtte nem is tudtam hogy van ilyen.Megnéztem és sokk...:O Nekem kell ez az autó.Mindenképpen egy '.6-osban gondolkodom mert nem vagyok egy hajtós fajta és hát a benzint se adják ingyen.A lényeg hogy szeretnék tanácsot kérni tőletek hogy érdemes e(biztosan az) megvenni egy 10 éves Lybrát és mire kell odafigyelni vételnél.Mondjuk nincs belőlük túlkínálat a piacon az biztos:D!
Ki kell jelenenem hogy nagyon belenyúltam a tutiba:S:S
A múltkori kis hosszbordásszíj szakadás, ami érthetelnen módon szakadt el, vagyik később kiderült h a konzol adta meg magát, nem kis költségekbe vert. Hiba javítva.Sőőőt már nincs is indítákor dízeles hangja.
Viszont van egy újabb bajom.Valamiért úgy nagyon nehezn indul, betegen 2-3 hengezve indul, de pár másodperc múlva magához tér.Utána majdnem minden rendben, de azért ha üresen odalépsz neki bedadog.Menet közben semmit nem lehet észrevvenni.Hibakód semmi.
Na, túl vagyunk a kuplung cserén. Nehéz egy szülés volt.:((
Egy kisseb törtétet alakult ki belőle, a lényege hogy húzó kuplungszerkezet van rajta, és nem sikerült rendesen beakasztani a villát a húzó csapágyba és 70Km megtétele után kiakadt.
Másnap újra levenni, és újra össze kellet akasztani.
De az óta tökéletesen működik.
A kettőstömegű lendkerék nem is volt rossz, eredeti gyár volt még benne. De ha már megvettem, akkor csak beleraktuk az újat.
Így ha valakit érdekel egy használt gyári kettőstömegű lendkerék, akkor van egy eladóm.
Elérte a vég a kuplungomat. Bele kell nyúlnom a zsebbe rendesen. Valaki túl van-e már rajta? tudtok-e valami biztatót mondani? Esetleg alkatrész árakat?!
Ismerem az oldalt, kár, hogy görögül van írva sok hasznos infot össze lehetne szedni.
Az összeszereléssel nincs gond. A régit megragasztottam, azt hittem kibírja egy darabig, de csak egy-két ablak le/fel húzást bírti ki. Most fel van húzva nemigen fog elmozdulni a csatlakozót is lehúztam nehogy véletlenül megnyomjam a gombot.
Ha megjön az új meglátom mit tudok kihozni belőle.
Lentebb van egy link sajnos görög nyelven hogyan lehet fúrni-faragni az uj 700ft os bigyóból olyat ami jó lesz a rég helyett. Az összerakással nekem nem volt szerencsém. Igaz időm se volt rá h barkácsoljak meg kedvem se a kárpit leszereléshezszereléshez. Valamikor majd rászánom magam de ha neked sikerül akkor pár fotót a munkafolyamatról megköszönnék (sorrend mit hová milyen helyzetben stb) Addig ajánlom figyelmedbe hogy a seprűnyél kiválló helyettesítő igaz az ablak örökké fix.....
2001-es az évjarata a kocsinak, de mikor szétszedtem látszott, hogy valaki már trükközött az ablakemelővel és mintha az a műanyag csúszka nem 100%-osan a sínre való lenne. De nem tudom. Mindenesetre megrendeltem az Elaforgtól az újat, hétfőn megjön. Elmondásuk alapján úgy néz ki, mint az általad feltöltött képen.
Az biztos hogy az enyémen a csúszka kék színű a füles valami meg fehér és nem látszik, hogy letört volna valahonnan, a kékről biztos nem.
Gondolom ennek egyfajta "biztosíték" lenne a funkciója, hogy az üveg ne essen le a műanyagről.
Engem is utolért az elkerülhetetlen. Eltört a bal első ablakemelő sinen futó kék műanyag valami. Elaforgnál sikerült is találni kb 700 Ft + 1200 Ft futár költség.
A kérdésem, hogy a Lacee83 által feltöltött képen is látható fehér füles izét hová kell felrakni (ez nálam szerencsére egyben maradt) és mi a funkciója?
TelePass előkészítés :) olasz találmány autópályán veszed hasznát, adnak egy készüléket amibe belerakod az arra alkamas bankártyád és leemeli róla az autópálya díjat autómatikausan :)
Igen nekem is ez volt a magyarázat, de jobban belemélyedve, kiderült h még sem teljesen az az igazság.Engem meglehetősen zavar a jelenség, mielőbb ki fogom cseréltetni.
Nincs remegés. Nekem azt mondták hogy a hidrotőkék adnak hangot amig nem jut fel az olaj mindenhová. Egyébként ha nem sokkal a leállítás után ujrainditom nincs kerregés. Amig meg nem áll nem költök rá.
Olasz motor többet eszik de az ember nem sajnálja tőle. 130lónak meg kell az abrak :-) Mondjuk én ukránt tankolok. Én is tettem bele új gyertyákat levegőszűrőt sok változás nem lett. Bár ha jól emlékszem 1 éve valamivel kevesebbet evett De még nem sikerült rájönnöm mitől van ez.
Egyébként beinditáskor 2-3 mp-ig nekem is dizel hangja van (már egy éve).