Gratulálunk a Lacsihoz is, meg a sikerhez is, hogy a klubtársak azonnal és szeretettel körülrajonganak!
A gyorsulási verseny indulás nélkül is siker lesz ezekután szerintünk, csak el kell menni...!
Azért kérdés is van, mert dolgozni is szoktunk: 3-ban mennyi a leszabályozási fordulatszám, azaz fokozatosan padlóig nyomva a gázpedált, milyen fordulaton torpan meg a gyorsulás? (ekkor azonnal gázvisszavétel) A forgalmi helyzetet, útviszonyokat is mérlegelve feltélezzük a kísérletet, és ha nincs egyéb veszélyérzet!!
Chiptuning nélküli értékek lehetnek elsősorban érdekesek.
Örülnénk legalább a kocsidról egy fotonak, de az se baj, ha látszik a tulaj mellette!
A klubtársak is szólhatnak leszabályozási fordulataikról.
Nekünk biztosan nem és talán a lacsi hírnevének sem. :-))
Ami autód igénybevételét illeti, szerintem mindenképp tartsd szem előtt, hogy nem sportkocsit vettél! No meg ha ilyen terveid vannak a kicsikével, nem ártana utánanézned egy komplett kupplung-szett (tárcsák, nyomólap, kinyomócsapágy, stb.) -idő előtti csere esetén- várható költségeinek! :-))
Hogy imádod, azt nem csodálom! Nekem ráadásul a segge (pardon...popója) is baromira tetszik!
Egy kis tapasztalat: Májusban a sok útfelbontás miatt - ez már katasztrófa ami Bp.-en van - sokat kellet araszolnom, ennek hatására néha elkezdett rángatni a motor. Szervizben azt mondták nem nyúlnak a motorhoz mert nem találtak semmi hibát, valószinüleg kokszosodásról van szó. Járassam meg a kocsit hosszabb úton, városban pedig nagyobb fordulatszámnál kapcsoljak úgy 3000-4000 között váltsak föl. Igazuk lett mert mire hazaértem a nyaralásból újra a régi a lacsi. Szépen finom jár az autó a rángatás megszünt. Úgylátszik néha ki kell égetni a motort, városban meg kicsit ki kell huzatni.
Attól függ, hogy élményt vagy eredményt vársz ettől..??
Ha élményt, akkor meséld el nekünk is!:-)
Ha eredményt, akkor jobb ha megkíméled magad... A Lacetti családi autó- nyugodt, biztonságos és kényelmes vezetésre tervezték. Gyorsulni is ebben a léptékben lehet vele...:-o
Csupán tipp, de talán tégy egy próbát ezzel a módszerrel:
"Ha sűrűn használod városban, minimum egy tankolásonként vidd el legalább 20-30 km-re állandó 120-130-as tempóra egy autópályára, hogy ne kormolódjanak a szelepek, ki legyen égetve a motor és a kipuff."
Részemről a tipp, hogy a sok(?) városi tötyörgős forgalom okozza vagy okozhatja. Nálam is volt ilyen, de hosszabb-rövidebb országuti használat helyre rakja. Még csak nagyon pörgetni se kell, csak simán futok egy 40km-t.
Azt furcsálom, hogy pont a 3. és 4. fokozatban érezni..?
Ma délutánra több, nálam okosabb szaki fog itt fórumozni ők majd dobnak még észrevételet az ügyben!
Folyamatos haladásnál, nem amikor megvettem nem éreztem semmit, és legtöbbször városban használom.Nem mindig csinálja csak elkezdi,és kis idő múlva befejezi!
Csatlakozom Sárkányhoz. A váltás minőségét befolyásolHAtja - üléstávolság, a váltókar fogása, a váltás gyorsasága, váltás technikája. Ezek mindenkinél valszeg más más kombináció. Én 95%-ban zavar nélkülinek érzem a váltót.
TUDOM, hogy nem a legjobb, stb...
Javallom: a kart ne akard sebességbe rakni, csak finom mozdulattal kisérd át egyik fokozatból a másikba, szinte magától megy be.
a váltás 2-3mp időt igényel (mely alatt kb. 800-1000 fordulatot veszitesz tapasztalatom szerint) nyugodtan EGYMÁSUTÁN kuplung/váltás/kuplung/gáz
ne botkormányosan fog a váltót mert a csuklód nem követi le a váltó futását mozgatás (kisérés) közben
Értem én...nem is mondtam, hogy a vezetési technikáddal van a baj. Sőt! Tapasztalatom szerint nem csak a lacsiknál fellépő jelenség ez és még csak nem is csak a 16 szelepes motorral szerelteknél! Ugyanilyen volt az astra-f, astra-g, corsa-b, corsa-c, ford escort, citroen c4, vw polo, stb...vegyesen 8 és 16 szelepes motorok...
Nem értek hozzá, nem tudom mi az oka, de az utóbbi években csak elfogadni tudtam én is. Nem hibajelenség, egyszerűen ilyenek. Időt vesz igénybe, míg megszokja az ember, át kell állni rá vezetéskor...ennyi.
Én már a második nap, amikor a sebváltózárat is rakattam, megoldottam ezt a rendszám kérdést. Nagyon csúnya volt, ahogy a gyári első tartón még a kereskedés által felbiggyesztett szar is ott éktelenkedett, így a lökhárító előtt járt a rendszámom vagy hat centivel, a hátsó meg borzalmasan zörgött minden egyes ajtólecsukásnál! Arról nem is beszélve, hogy a pár évvel ezelőtti keretekkel ellentétben, amikből azért eltartott vagy 10 mp-ig kibányászni, no meg lelopni a rendszámot, manapság már olyanokat raknak, amiből két mp alatt két oldalra ki lehet húzni!
Elsővel nem is volt gond, keret le, rendszámon jelöl, kifúr, saválló csavarral felrögzít a gyári tartóra.
A hátsó annyival volt munkaigényesebb, hogy kellett rakni alá valamit, hogy ne zörögjön. Erre kitűnő megoldás egy darab szigetelő tető-polifoam, amolyan mindkét oldalán alufóliás típus! Nem veszi be a vizet, nem engedi a rendszámot zörögni és elég vastag ahhoz, hogy a rendszám valamelyik sarkát megnyomva sem ér hozzá a fényezéshez. Amúgy a rendszám itt is kifúrva, saválló csavarral rögzítve, természetesen keret nélkül az ajtón lévő gyári furatokba!
Hétvégén rendőr igazoltatott és megjegyezte, hogy milyen megoldás ez? Mondtam neki, hogy nem értem, mi baja vele? Előző autómról már egyszer elhagytam a vacak keret miatt, így felcsavaroztam. Erre ő: de mégis! milyen furcsa így csavarozva! Mi van, ha le kell venni? Mondtam, hogy mindig van az autóban egy csavarhúzó, hisz az jár az autóval amúgy is gyárilag, tehát ha szükséges, akkor lekapom vele.
Tovább értetlenkedett.
Erre én: úgy tudom, hogy a rendszám a sajátom, nem takartam le, nem rongáltam meg, az azonosíthatóságot nem gátolja semmi, valamint a legfontosabb: olyan helyen vannak a csavarok, hogy azok sem a betű, sem a szám beazonosíthatóságát nem gátolják, azok alakja és értéke -ugyanolyan feltételek mellett, mint a csavar nélküli rendszám esetén- egyértelműen leolvasható.
Udvariasan visszaadta a papírokat, jó utat kívánt....:-))
Amúgy az utolsó mondatoddal maximálisan egyetértek, csak asszony neheztel rám olyankor, ha ezt neki is megjegyzem. Mármint az autóét... Mondjuk szerencsés helyzetben vagyok, mert így már két formás popó van a családban! :-))
Tudtommal csak 1 ember van akinek tűzfal problémája van és az is megoldódott vagy ilyesmi ....
Chat is van az új oldalon.
Szerinted a 78 db-os flotta azért nem megy át mert valakinek nem megy a munkahelyéről ? Valószínűleg másról van szó ....
Szerintem jobb lenne, mivel nem túl gyakran szólok hozzá így az olvasás miatt is jobb lenne ...
Amúgy meg nem akarom feltartani a beszélgetéseteket, ezzel is egy kicsitt OFF-nak érzem magam hiszen itt a kocsival kapcsolatos dolgokat kellene tárgyalgatni ....
Így is olvasom mindig a fórumot ,ha mondanivalóm van akkor mondom is amit szeretnék ....
Vannak olyan Car-Társak, akik /különbözö, -s számomra elfogadható- okból/ napközben 'nem látják' a honlapot. Az ő hsz-uk ezáltal csak egy szűk időintervallumban lennének láthatóak /már amennyiben akkor még megírják/, s a reagálások is csak időben eltolódva lennének megtehetők.
Van ennek a jelenlegi topicnak egyfajta on-line chat-elős előnye is :-))))
Olvasom folyamatosan a topic-ot és megint csak az jut eszembe, hogy milyen remekül szét lehetne szedni ezeket a fontos témákat a www.lacetti-klub.hu- n?
Találkozó szervezése,
tuning cuccok képekkel,
téligumi beszerzéssel kapcsolatos árak, helyek
... stb.
A hozzászólások rendszerezése nem a topic megszűnését jelentené, nem tudom miért féltek váltani ? Ez amit most csinálunk egy nagy szövegfolyam , semmi logika nincs benne. Keresni lehet ugyan Index által de minek, ha jól elkülöníthető témákról beszélgetünk ?
Lehet, hogy csak Pusztazámor és Én gondoljuk így? Az is lehet, hogy szakmai ártalom a rendszerezi igényem :o)
Szia!
"Köszönöm az itt hallotakat mert ezt az utat már légszűrő szűkítő nélkül tettem meg."
Akkor azon kevesek közé tartozol, aki első pici tuninggal is változatlan stílusban kocsikázik! Így láthatóan jelentkezik az ü.a. megtakarítás.
Nem kell megköszönni- a szándék segítő volt!
Üdv
Szia!
gázgyorsító: a középdob helyére szerelik be ára ~= sportdobéval. De... bizonyos folytási ellenállás mindenképpen kell a motornak, ezért csakis hozzáértéssel és óvatosan! Vagyis méretezni kell e teljes rendszerhez.
1700 km. bejáratás után hétvégén egy hosszabb túrát sikerült tenni a lacsival.
Összesen 750km-t. Ebben volt 20% város 30% autóút 50% autópálya. Legnagyobb meglepetésemre (főleg az itt hallottak után) a fogyasztás 7,6l/100km jött ki.
A legnagyobb sebesség 140 km/h volt, igaz csak fokozatosan gyorsítva.
Nem akartam jobban terhelni pedig volt még benne.
Köszönöm az itt hallotakat mert ezt az utat már légszűrő szűkítő nélkül tettem meg.