Még mindig hó... Ha már téli köpeny KI MIRE esküszik. Ha van kedvetek megosztani másokkal írjatok. Nekem hankook VR 6 minta, 195/65 16 C asszem, latyakon kiválló, havas úton 110- 120 km/h utazót biztosít.
Ma síelni voltunk a Vivaróval, 350 km oda-vissza. A hőmérsklet -14 és -7 fok között volt. A fűtés a legnagyobb igényeket is kielégíti (többnyire automatikához vagyok szokva a személykocsikból - Opel Signum, Renault Vel Satis). Se a lábam, se a fejem nem fázott, együtt se, meg külön-külön se. Ezután már sose veszek személykocsit... A családi verdát is azt hiszem a Traffic Generation modelljére fogom majd lecserélni. Ja és ez a Vivaro a Nokian WR C Van téli gumikkal nem ismer lehetetlent a téli utakon.
Tessék mondani a KPM -et mikor nem érte váratlanul a rendkivüli havazás. Egy hete amikor le esett 2-3 cm hó igaz a média már 2 hete üvölti jön a havazás az M3 Bp. - Gyöngyös szakaszát délután 16-orára sem sikerült lesóznia. Ja és a külső sáv haladt 40-45 km/ó mert a sok nyári gumival csak csúszkált. Ezért fizetünk hogy ott álljunk a dugóban. Kedves autós társaimat sem értem, mivel kamionok is nyári gumival széttárt karral nézelődnek hogy elekadtak... Lassan fel kellene nőni, ha tél van téli gumi kell.
Más, Nekem az ablak spriccelő alig pisil a szélvédőre. Ha gyorsan megyek lentre hord ha lassan akkor a tetőt locsolja. Ez normális vagy elvan kopva és cseréljek motort ?
Ma jó köröm volt, sikerült belekóstolni az igazi télbe. Az új M0-áson láttam kamionokat küszködni de az igazi az M3-ason volt. Ott is Gödöllő előtt Bp felé az emelkedőn legalább 8 kamion állt. Mire hazaértem Miskolcra ott pont akkor kezdett el esni.
Rájöttem mikor fázik a lábam. Ha max.110-el csorgok akkor jó. Ha fölé merészkedek és nincs padlón a fűtés akkor kezd fázni a lábam. Na nem annyira, mint egy régi autóba csak érzem. Hazafelé csináltam egy képet valahol Gyöngyös környékén. Már régen kellett 3 óra egy Bp-Mc úthoz :(.
Ma voltam az enyémmel -8, -9 fokban. Fűt, mint az istennyila, igaz hajtani kell, mert városi forgalomban alig melegszik fel üzemi hőmérsékletre. Ha 2000 felett forog, akkor már jó. Lábra is melegem volt benne.
Tegnap előtt az esti órában ki kellett szaladnom Aradra. Az út aránylag tiszta, na mondom rakéta, két óra alatt megjárom!!! Az ám csak kiértem kicsiny városunkból, bele a nagy csúnya fehér ködbe, minusz 14 fok!!! A két külső tükör lefagyott, bekapcsoltam a hátsóablak fűtést, hogy leolvasszam a őket, de csak a baloldalit sikerült, a jobboldali úgy maradt!!! A kérdésem az lenne, hogy abban van egyáltalán fűtés, ha ige akkor megtudnátok mondani hol keressem a hibát!!!??? Ja, és a lényeg: az én lábam is majd lefagyott!!! Mindenkinek baleset mentes jó utat kívánok!!! Üdv: karimama!!!
Tegnap én is beletettem vagy 450 km-t abba a jó -8 - -12 fokba és éreztem h. fázik a lábam. Még nem néztem utána én is tekergettem, de elképzelhető h. ott vmi nincs rendben. Ha felvettem csutkán és csak a lábra irányítottam akkor egy idő után már jó, csak akkor már fő a fejem.
üdv még van egy ami nyáron történt velem, szintén folyt a vizem a vivaroból nem látszott semmi , megyünk a családdal klima bekapcs, oké minden,megállok a kúton veszek ablakmosót nézek jobbra látom a csik alatt egy centivel volt a kiegyenlitőben a szint rátöltöttem.hazaértünk megnéztem, megint lejjebb volt. elvittem szervizbe semmit nem láttak, azt mondták nyáron 500km 1-2dl vizfogyás még elmegy. na fa....za ide se jövök többet. a garázsban mondom átnézem én magam, az történt hogy kinyitottam a mot.ház.tetőt követtem a csöveket 100 wattos lámpával. semmi , nézek lefelé a ventillátorra, látom ott megy egy vékony cső mellette, nézem jobban hát a ventillátor lapátokat összefogó külső körmüanyag aminek van vagy 1 cm pereme eldörzsölte a csövet, mikor klimánál forgott a lapát. de mikor állt a motor a lapát körperem lezárta a megvágott csövet, mivel vagy 6mm bevágott, tömitette is a viz utját. na ekkor fogtam és az összes csö ami dörzsölhet kikophat rögzitettem hogy ne legyenek ilyen hülye hibáim
Nos, alap kérdésem az lenne, 9 szgk. nál Nekem például le fagy a jobb lábam a gáz pedálnál. Másnak is így kavarog a levegő, mert hiába állítom vegyesen lent- és közép lefújásra a sarkmnál érzem a hideg levegőt keringeni. Mondjuk lent jobbra és balra jön a levegő de multkor levettem a középső burkolatott a sebváltónál, és találtam középen is kifújó rést csak a burkolar letakarja. Lehet ki kellene vágnom hogy középen is jöjjön a meleg , vagy eleve Nektek így van?
Ugyanígy jártam a másik autómmal, kicserélték a hengerfej tömítést, és ugyanúgy fogyott a víz, 500- 1000 km-re egy fél liter. Otthon megvártam, amíg kihűl a motor, aztán egy átalakított kiegyenlítő sapkán keresztül megnyomattam 1.5 bar-al. Érdekes, 5 perc múlva látszott, hogy a hűtő sarkánál szivárog egy eldugott helyen. Persze, melegen hiába nézegette mindenki, mert ha kicsit ereszt, az azonnal elpárolog, és nem látható.
Ha ezen túl vagy, és nem találod meg, még van egy lehetőség, valami vegyszert lehet keverni a fagyállóhoz, és valami furfangos cuccal ki lehet mutatni, hogy van-e benne kipufogó gáz, vagy efféle. Mondjuk, ezen kell szaladnom egy kört, mert felajánlották, de a nyomáspróbával megoldódott a gond, és nem mentem utána akkor.
Van egy 1.9-es Traficom 2003-as 101 lovas,118000 km van benne.Fogy belőle a hűtővíz.Kb 500 kilóméterenként egy liter.Voltam már négy szerelőnél,de nem jön rá senki,hogy miért.Nem folyik sehol,(vízpumpa,tartály,kiegyenlítő tartály,csövek,stb.)Hengerfejes sem lehet,mert nem füstöl,nem bugyborékol a kiegyenlítő tartályban sem.Négy szerelő,nyolc széttárt kar,azt mondják ez egy X-akta.
Szeretném a segítségeteket kérni,hátha valaki járt már így,vagy legalább van ötlete.
Az 1.9-es trafic városban elszaladgált, 7-8 literes fogyasztással, autópályán benyelte a 10-et is :) Most a 2.5-ös long még nem tudom mennyit eszik, mert mióta kész a porlasztócsúcs, azóta nem tankoltam.
Halihó! Az én gépem 2003.05.21 Forgalmi engedélyes. 1.9 DCI Trafic chippes (76000 km-né csináltuk) A km állás: 365000 Km. Ha valakinek javitásra van szüksége,akkor tudok ajánlani egy tuti jó komoly helyet. Ne féljetek nem drága! irjatok nyugodtan
CD 70 NAVI rádió van a Vivarómban. Mivel belga behozatal, ezért Benelux térképpel. Hozzá lehet jutni közép-európai térképet tartalmazó CD-hez is, vagy nagyot álmodtam?
Az árak? Hmmmm. Igazándiból, mivel régi ügyfél vagyok, és minden dieseles problémámat a Keceli Bosch szervízben tudták orvosolni, így ott kapok engedményt (néha jó sokat.....)
Annyit tudok, hogy egy darab új befecskendező ára 120-130 ezer forint körül van. A listaára az egész műveletnek amit csináltak 140 ezer+áfa lett volna. Ezért mondtam, hogy nem olcsó, de ha gányolnak rajta mások, és meg kell vennem 4 darab fejet, hááááááát.....
A porlesztócsúcs ára engem is érdekelne, mire lehet számítani a jövőben...
Chiptuningos srác száma nálam, 25k-ért csinálta. Kb 20 másodperc alatt végezte el a műveletet, laptop bekapcsolással együtt számolva:) Az autó tökéletesen üzemel és 1 literrel kevesebbet eszik. Mondjuk nálam érezhető volt igencsak a teljesítmény növekedés: 82le-117le. :) Tudom, köcsög dolog egy teherautóval "versenyezni", de a középkategóriás személyautókat állva hagyom pirosnál:) Egyébként ment már valaki 170lovas Vivaróval? Azt hiszem a legdurvább 140lovast ennyire lehet felhúzni. Azért kiváncsi lennék:)
a 2.5 lityis motor a vivarómban rángatott. Nem is kicsit. Most hidegen 1400 fölé alig bírtam feltornázni a fordulatot, kb 5 perc melegítés után volt az autó indulásképes. Alapjáraton nem volt benne erő, amíg a turbó nem kezdett nyomni, addig alig ment. Alapjáraton úgy rázott, hogy már-már hányingerem volt benne. Nosza megelégeltem, kiszereltem a porlasztócsúcsokat, és elvittem Kecelre, az általam ismert egyetlen normális bosch szervízbe. És nem csalódtam. Drága egy szervíz, annyit mondhatok, de szerintem ha a végeredményt nézzük, akkor inkább olcsó. Ember fogta a csúcsokat, és berakta egy nyomáspróbáló gépbe, ahol látszik a porlasztás minősége, illetve kiírja, hogy milyen nyomáson nyit ki a szelep. Az egyik 150 bar helyett, vagy 400-nál is alig pisilt valamit..... 4ből, két porlasztócsúcs elég gyéren muzsikált. Ezután mind a négyet apró darabokra szedte. Mikoszkóp alatt (!!!) megvizsgálta, hogy mi mennyire kopott, karcos, stb. A golyótányér milyen állapotban van, stb. Ezután az alkatrészeket ultrahangos tisztítóba tette, de nem sokat javult a dolog, így mind a 4 befecskendező fúvóka fejet kicserélte. Utánna összeszerelte, és felrakta egy számítógépes padra, ami elvégzett vagy 40 mérést az injektorokon. Milyen fordulaton, milyen sebességgel nyitnak, résolaj mennyisége, befecskenezés mennyisége, különböző terheléseknél, stb. Nagyon jól sikerültek a próbapadi mérések, az ideálistól nem volt összesen fél százalék eltérés. Becsomagolták, és indultam haza velük pestre. A fúvókák bekerültek a helyükre, néhány indítás és a motor hihetetlenül finoman, csattogásmentesen brummogni kezdett. Van alapjárat, hidegen is hajlandó elindulni, nem rázkódik, hamar felveszi a fordulatot, szóval nagyon jó lett.