Bencéék "zúztak" tegnap a Kertemben. Szerencsére jó sokan voltunk, és kifejezetten Hammond szeretők is.
Minden koncertre egyre jobb az egyébként is klassz csapat, az Organism. Nagyjából az ismert műsort hozták, de sokkal jobban vágott, jobban megnyomták a szólókat.
Egyre érdemes mindenkinek odafigyelni, a lezlit minél messzebb a dobtól ha ki kell mikrofonozni hogy tényleg ki lehessen. Ami egyébként klubban ok. Itt sajna szinte a cintányér alatt volt lacibá', úgyhogy vagy a cin lett volna túl hangos, vagy a tölcsér/forgás halkabb. Utóbbi, több vonaljellel. Ezek mellett is szuperül szólt, ill. a többi hanxer kíválóan. Csak elismeréssel illethetem a csapat többi társát is!
(csak zárójelben, senki nem tiltakozna ha olcsóbb sikereket céloznának meg! :-D )
Tényleg, ezt még nem is láttam, csak pár napja volt ez a buli. Ez legalább ON :) Így szól az Electro 4D Hammondja egy 7ö-es évekbeli HH MA-100 erősítőn és HH Dual Concentric 2x12-es ládán keresztül. Köszönöm az elismerő szavakat!
Hát ez piszkosul élethű! Mondhatnám magyarul hogy autentikus sound :-)
Azt veszem észre hogy mára a nagy öregek lassú távozásával egyre több ilyen hiperrealista csapatot láthatunk, hallhatunk megidézve a sajnálatosan késői születésből fakadó hiányzó előadót. Ebből a szemszögből jogos a Rhodes látványa. No meg a hangja.
Idehaza a Tóth Attila - féle Keep Floyding és a Soós Norbi orgonálta Cry Free számomra hasonló. Ámbár ti talán még ennél is pontosabb lenyomatot adtok elő. Azt hittem hogy Jim Morrison meghalt 1971-ben, erre 42 év alatt mit sem öregedett?! :-) Hibátlan, félelmetes.
Igen, hangzásban nagyon jól meg lehet oldani a Rhodes-helyettesítést, de ebben a zenekarban a vizuális megjelenés is számít. Fontos hogy nagyjából autentikusan nézzünk ki. A Nord még simán elbújik a Rhodes basszus alatt és a 54 mögött, de a Rhodes nélkül nagyon csupasz és modern a kép. Ezen kívül a billentés is nagyon számít. Ha külföldön játszunk és repülünk, természetesen nem viszem a Rhodes-okat, ilyenkor az Electro-t használom, de nem szeretem Rhodes-ra használni, nagyon más érzés...
Itt egy videó februárból Párizsból a 73-mal. Akkor még nem volt meg az 54, sem a Nord:
OFF Ez igen Rhodes basszgép, 53, 73?!! Szerintem jól lehet helyettesíteni a Rhodesokat is, csak nekem ehhez saját mintavételezést kellett csinálnom. Bármely "profi" herélt, szintetizátorhangú. Az enyém magasról veri :-) ON
Köszönöm, a zenekar nevében is! A Rhodes-ot hangmintával helyettesíteni már sokkal nagyobb kompromisszum lenne, mint a G101-et. Ehelyett azt a megoldást választottam, hogy beszereztem egy 54 billentyûst (ami a videón is van), ez jóval "könnyebb", csak 40 kiló, a 73-ast pedig otthon tartom a stúdióban, így mindig van egy Rhodes a kezem ügyében. :)
A közelmúltban beszereztem egy Nord Electro 4D-t. Nekem elsősorban a hordozhatósága, valamint a saját hangminták használatának lehetősége miatt kellett, de meglepően jó a Hammond-modellezése. Ha valakinek ilyesmire van szüksége érdemes kipróbálni!
Ezen a videón Gibson G101 mintával használom, amit én töltöttem rá:
Igen, elég dög lett a hangja! Most már csak az van hátra, hogy az annak idején hangosabbra állított perkát visszahalkítsam, mert most a felső hangok hangerőnövekedése miatt jócskán megemelkedett a szintje. Meg a vibrátót kellene kipofozni, meg 6AU6-okat rendelni :)
Az első lemezanyag instrumentálisan, kedvenc cseredobosommal. Ismét sikerült elszabadulnia több helyütt a zenei pokolnak. Állat volt. Az újrakalibrált B2-C3 valóban meglehetősen vöröskondisan szól immár. Ha most sajnos kivételesen nem is maradhattam zárásig, de amit hallottam, azt bármikor, bárhol, nagyon szívesen. Szuper volt ez az énektelen koncert és a nagyszámú zsűritagság is hasonló véleményen volt.
Szóbakerült az Oberbeim OB3^2, nekem van egy ilyenem. Hozzáteszem, más klónnal nincs tapasztalatom. Ez a hangszer meg sem közelíti az eredeti hangzást, és nem csak a Leslie szimuláció miatt. Azt gyanítom, hogy a digitális hanggenerátorból adódik. A mechanikus hangkeltésnél az egyes felhangok véletlenszerű fázisban vannak, míg az elektronikusnál nem. De ez csak elmélet. Igazi Leslie-vel nem próbáltam, csak egy Korg G4-gyel, de azzal sem meggyőző (ha az ember Hammond-os hangot keres).
A VK7-et univerzálissága miatt is javaslom rokkra. A brutál torzítói mellett a wheel brake és ring modulator effektek a legdurvább hardrokkos hangzásra is jók.
Továbbá komoly előny a sok szintihang, amihez így nem kell külön berendezés. Az EGY darab Rhodes mellett pár szép szőnyeg és egyebek találhatók melyek szólhatnak önállóan, egymás mellett-split vagy egymáson-layer.
Abban 100%-ban egyetértek hogy legyen bármilyen kicsi is, de egy igazi mechanikus lezli kellemesebb egy átlagos lezliszimulációnál.
A VK7-nem van egy kellemetlen hátránya, a csúszós, magas és keskeny fekete billentyűi. Nehéz azokon ízesen virgászni.
A Viscount ebben erős, annak rendes Hammond geometriájú a billentyűzete, viszi a kezet.
Egy csöves előfok és egy kis laci a hangra csodát tud tenni. Viszont kell egy másik hangforrás a többihez, mint ezen a videón is egy Alesis Nanosynth, plusz Fatar CM49
De mostanra én is alternatívát használok. Legalább az szól amit szeretnék :-)
Szóval elsőre nem árt egy jó kis lezli lehetőleg csöves előfokkal....