"Azon röhögök magamban, hogy szinte mindenki a 0 kilóméteres autóját tuningolni akarja. Meg gyorsulási versenyen villogni. Ez a kocsi mind menetteljesítményében, mint menetdinamikájában, stabilitásában egy átlagos utcai verda, ami a katalógusban megadott adatokat nem tudja produkálni. Ez mind a fogyasztásra, mind a gyorsulásra, mind a végsebességre vonatkozik. többet zabál mint a vele azonos űrtartalmú gépek."
Akkor engedd meg, hogy én is röhögjek magamban meg akkor is: ha pl. 200 fölé küldöm a mutatót! Vagy 5-ben elgyorsulok ...
Elhiszem, hogy a 10. autód, elhiszem, hogy simán letol egy Fábia akármi, de Te sem ültél még az én Lacsimban, meg pl. Tityeszében sem!
Abban egyetértünk, Sylvike több szempontból egy kicsit gyanús! Ha figyelmesen olvastál volna, akkor világos lenne, csak a Sylvike akar mindenáron gyorsulási versenyen indulni!
De lásd Komis (4261)
"Én a Pécs-i dombokon virgonckodtam vele (4-5000fordulat) és az 1,4mocira nem lehet panaszom. Volt olyan vagány, aki a domb alján le akart túrni az útról. Amikor kisoroltam a jobb oldali 'lassú' sávba, hogy elférjen és felpörgetve kúsztam fel a dombon, akkor végig mellettem maradt kissé lemaradva. A domb tetőn meg beállt mögém és nyugisan követett vagy 20km át. Biztos tetszett neki a Chevy embléma...:-)))))))" /pedig csak a szűkítőt vettük ki korábban nála/
A véleményem: szíved joga visszaülni a Fábiába! Ha véletlenül egy piros lámpánál utólérnél, csak villants rám, 3 rövidet! (a króm "R" bal oldalon jól látható a bordó sedanon, alatta K&N Filters logo)
Évek óta olvaslak benneteket. Nekem 2004. dec. 30-i az 1.4 5 ajtósom. Már 25 ezernél járok. Ez kb a 10. autóm. Fabiát cseréltem le a hátsó ülés helyszűke miatt. A 68 LE-rős 1.4 MPI simán tudta ezt a menetteljesítményt, kevesebb fogyasztással.
Azon röhögök magamban, hogy szinte mindenki a 0 kilóméteres autóját tuningolni akarja. Meg gyorsulási versenyen villogni. Ez a kocsi mind menetteljesítményében, mint menetdinamikájában, stabilitásában egy átlagos utcai verda, ami a katalógusban megadott adatokat nem tudja produkálni. Ez mind a fogyasztásra, mind a gyorsulásra, mind a végsebességre vonatkozik. többet zabál mint a vele azonos űrtartalmú gépek.
Kb akkora a különbség egy jó benzin és egy átlagos között, mint ha petroleumot vagy higitót akarnál meggyújtani!
Tapasztaltam mert az összes automnál kiprobáltam már mind kettőt (2 opel és egy fiat), és a jobb benzintől mindegyik jobban viselkedett
Pl: a fiat egyik "betegsége" hogy nem bírja a szar benzint az olaszoknál nem igy tervezték, és miután kétszer is ki kellett tisztitanom a léptető motort mert nem működött az autó elkezdtem super 100-at tankolni még két évig jártam így a kocsival és azon kivül hogy jobban ment könnyebben indult és csendesebb volt többé nem ment tönkre az említett alkatrész!
A fiat könyv egyébként azt írja hogy min. 95 de inkább jobb benzint tankoljunk.
Ettől függetlenül ebbe az új autóba 5-öst teszek mert még nincs lekoszolodva a motor, és mert eget verő lett a benzin ára, de télire min. 8-asra váltok!
Nincs félreértve, LPG & direktszűrő ezek szerint közömbösen megvannak egymással.
Ami érdekes lehet, MAGNUM direkt hasonló méretű márkatársakhoz viszonyítva kisebb felülettel bír, inkább hullámoshoz hasonlít a palást kiterítve mint farkasfogazotthoz. Kérdeztem tőlük technikai adatokat (fajlagos légáram), de nem szolgálnak ilyesmivel. Más termékeknél fel van írva a csomagolásra, úgyhogy kérdésesek a technikai adataik.
Nagyon régen írtam ezen a klassz helyen, inkább olvasgatok de sajna azt is kb egy hetes csúszásokkal. Meló... miegymás....
Igaz oda írtam magam a találkozóra de ez most nem fog összejönni. Remélem a másodikra el tudok menni. Utolsó írásom óta kb 6000 km-t hajtottam bele a gépbe, most pontosan 9996km-n áll a számláló. Hiba listát üresen hagynám, mert semmi gond vele. Egyszerűen jó a gép és ennyi. 9400-9500 km környékén felfigyeltem egy kis teljesítmény javulásra, és úgy tűnik a fogyi is lecsúszott olyan 0,3-0,5 lityivel. Mai tankolás után a számítás 7,4-re jött ki. Ez 351 km-s út, amiből kb 70-80 km országút 90-s tempóval a többi város. 2500-3000-s fordulat között szoktam váltani. Ezek az adatok gyári motorra vonatkoznak. Én egyenlőre még azt a szűkitőt sem vettem ki a levegőszürőből. De tervezem. Ja igen, tutira tudom, hogy nem csak egy hölgy van közöttünk.
1. Kivasalja a nyomatékgörbe alját. Már 2000től jól érezhetően húzni kezd 3000helyett. 1,4 mocimnál sok városi forgalom miatt a szerelés után azzonnal érezhető volt a változás!
2. A motor nem erőlködik annyit, így a városi fogyasztásán 0,5-1L fogyasztás csökkenés tapasztalható. Félreértések megelőzése végett az 1L csökkenés csak himestojás üzemmód és jó forgalmi körülmények között érhető el!! Gyakorlatban inkább a 0,5L tapasztalható!
Hátránya, hogy többször kell fúvatni a légszűrő betétet...:-))
Szia!
"Nem gyorsul jobban, a fogyasztása sem csökkent, ami budapesti viszonylatban azelőtt is, jelenleg is átlagban 9,5 liter körül mozgott-mozog (LPG-ből)."
A benzines társaknak szerencsére más a véleménye.
Szia!
A légszűrőház fedelét kell (4 db függőleges csavar a sarkoknál) feloldani + a szívócső bilincsét, ezután a fedelet ki kell venni, a fedél belsejében van a ~13 cm hosszú csonkakúp alakú szűkitő. Ezt az idomot ki lehet tolni tengelye irányában a fedélből, majd visszaszerelés. Tehát nem az egész házat, csak a papírszűrő betét feletti fedelet kell kiszerelni, mintha betétet cserélnél. (3458)
"mennyit dob rá?" Komis remélem válaszol!
Már régen szóltam hozzá a fórumhoz, bár az új hozzászólásokat mindig elolvasom.
Aug. 26-án volt az autó (1.4-es, 5 ajtós) egy éves, jelenleg 19 ezer km van benne. Egyetlen égőm sem égett ki eddig, a kocsi nem rángat, a sebességváltóra egy zokszavam se lehet (a Kalos után), a futóművem kitűnően átvészelte a Szentendrei út felgyűrődéseit (időnként 140 km/h), majd az útjavítást is. Július 19-én direktszűrőt kapott az autó (http://www.magnumtuning.hu/index.phtml?op=termek_reszletes&termek_id=2), én azóta a hangon kívül más változást nem vettem észre rajta. Nem gyorsul jobban, a fogyasztása sem csökkent, ami budapesti viszonylatban azelőtt is, jelenleg is átlagban 9,5 liter körül mozgott-mozog (LPG-ből).
A 100-as oktánszámú benzin a rángatáson nem javít, ugyanis a motor csak annyira sűríti össze az üzemanyag-levegő keveréket, melyet a 95-ös oktánszámú benzin is vígan elvisel, mert a motor minimum 91-es oktánszámú benzinnel való üzemeltetésre lett tervezve. A motor általában akkor rángat, ha magas sebességi fokozatban túl alacsony motorfordulattal közlekedünk. A rángatás megelőzhető, ha időnként kissé "megzavarjuk" az autót, vagy ha gyorsításnál sebességváltásokkor legalább 2800 fordulatig kipörgetjük a motort (nyugodtan megtehetjük, ez nem egy Hoffher traktor).
Augusztusban voltam a 15 ezres revízión, gyári Opel olajat vittem, ez is tökéletesen megfelel, ugyanúgy fölösleges szuperdrága hypersuperextra olajat beletenni, mint 100-as oktánszámú benzinnel üzemeltetni (ártani nem árt neki, akinek van rá pénze, az csak ámítsa magát nyugodtam, hogy ezzel meghosszabbítja a motor élettartamát).
Leszabályozás: 6500-nél nekem csúnyán megtorpan a járgány. Sajna csak ennyit forog, de nem érdemes eddig sem pörgetni, ugyanis a csúcsnyomaték alacsonyabb fordulatnál van. De ezt Te úgy is tudod.
Nekem is szokta néha csinálni, de főleg egy kettőben és visszaváltáskor, ami természetes ha nem figyelek a lábamra, ez tipikus város probléma, én is azt mondom, hogy néha pörgesd meg egy kicsit városon kivül, vagy tankolj bele olykor egy massszívabb benzint pl: super 100