A gyári ajánlás ET37-et ír. Ettől függetlenül én 2 szezont használtam ezt ;) az ET43-ast minden gond nélkül. A többi paraméter az természetesen 100% megegyezik a Lybrához ajánlottal.
Az ablakemelő és stabilizátorrúd szilentje már nekem is kukába kerül utóbbi stabilizátorrúddal együtt (meguntam a kopogást). Mostanában hidegen erősebb fékezéskor kivillan pár másodp-re a "kevés hűtűvíz jelzés" A víz min és max között volt a min hez közelebb enynire érzékeny lenne műszer? Ma utánaöntöttem kb másfél deci hibádzott belőle....
Ha van benne, merthogy opciós tétel egy bizonyos felszereltség alatt, akkor a csomagtartóban találod a menetirány szerinti bal oldalon egy takaró lemez alatt.
Egészen pontosan a bal hátsó sárvédő mögött helyezkedik el.
A káblemozgatásból kiindulva szerintem is valami műhiba, de viszont ma csak tök spontán beindult, pár percig járattam, és utána már nem bírtam újra beindítani.
Viszont van egy újabb hibakód, a P0340 ami a vezérműtengely jeladóra hibára utal.
A jeladó hall elven működik, megpróbálom kimérni h egyáltalán jó-e.Maradt a P0335 hiba is, az viszont főtengely jeladó hiba, ami nem lehet mert új a jeladó.
Ha sikerül kizárni ezen hibákat,akkor megnézem a vezérlést, mert az is lehet h az új vezérműszíj nyúlt egy minimálisat, és mivel a két jeladó különböző jelet kap és ezért bolondult meg,ehez mondjuk nem ártana egy kétcsatornás oszciloszóp:).....
Egyébként ha sikerülne feljutnom vele Pestre akkor megpróbálnám az érdi műhelyt.
Nagyon csalódott vagyok, lehet h körültekintőbben kellett volna vásárolnom....annyira jó autó lenne pedig....
Sziasztok ma voltam lefoglalni egy nagyon szép 1.9 sw lybrát. Amit kedden végre át is vehetek, mivel addig még le kell regisztrálni stb stb. Az lenne a kérdésem hogy a cd tár hol a francban van? Igazából ez az utolsó dolog ami érdekel az autóval kapcsolatban, meg ezt néztem rajta legkevésbé de a kereskedő se tudta megmondani. Szóval lécci áruljátok el :)
Szia István! Azt tanácsolom neked barátilag, hogy keresd fel Besze Sándor műhelyét Érden, www.injektor.hu . Ott orvosolják a problémádat, nagyon korrekt ember a tulaj, én egyszer a régi Fiat Pandámmal jártam nála miután minden Fiat szervízből elhajtottak. Fogadott, meghallgatott, és gyógyított. Mielőtt kiürűl a pénztárcád és kiábrándulsz az autóból, tedd meg ezt a lépést. Tudod, hogy ha fáj a fogad előbb utóbb fel kell keresni a szakorvost!
"...megmozgattam a ECU-re menő kábelkorbácsot....na azóta megszűnt létezni az autó...."
Ezek alapján én valami rossz kontaktra ,törött kábelre tippelnék ,de ebben (sem) vagyok szakértő. Az érzékelőket meg tényleg nem érdemes találomra cserélgetni ,ahhoz drágák ,egy hozzáértő meg kevesebbért kiméri...
Az ilyen alattomos hibák a legrosszabbak. lehet ,hogy csak egy bagatell dolog ,de még egy jól felszerelt szakember is órákig keresgélheti.
Lehet resetelni az autó számítógépét? Esetleg akksi levesz-visszarak... Hátha...
Slusszkulcs elfordítására mi a reakció? Ellenőrző lámpák a műszerfalon kigyulladnak, majd elalszanak, ahogy kell?
Erről eszembe jut, hogy amikor vezérműszíjat és termosztátot cseréltünk, indítás után égve maradt a motorhiba lámpa. Ráadásul fulladozott a motor. A dologhoz hozzátartozik, hogy le volt véve az olajbeöntő sapka, mert olajat is cseréltünk, és elfelejtettük visszarakni :) Majdnem összef..tam magam. Lehet, hogy a sapka miatt fulladozott? Nem hinném. Aztán egy idő múlva rendesen járt a motor, de a lámpa égve maradt, többszöri indítás után is. Egy szakértő azt állította, hogy ha teljesen felmelegszik a motor a lámpa el fog aludni. Hát úgy is lett. Miért volt ez? Tudja valaki?
Irigyellek:)...egyébként már kicseréltem azt ajeldót, mert ezt írta hibának, de a hibajelzés nem szűnt meg csere után sem...mondom biztos csak valami fals hiba, megmozgattam a ECU-re menő kábelkorbácsot....na azóta megszűnt létezni az autó.
Gondloltam vezérműtengely jeladóra is, de 25E forintért drága kisérletezés lenne:S
Mikor az enyémet megvettem u.ez volt. Pár hónapig ment aztán egyszer csak nem indult be. Valami jeladó szart be, ami 12 ezer ft-ért kicseréltek. Azóta nincs gondom vele. Nullpont vagy holtpont jeladó vagy valami ilyen neve volt.
Hát szomorú konzekvenciát kell levonnom. Amennyire vágytam a Lybrára, nagyon sikerült mellényúlnom, és még ha elmondom h egészen Németországig mentem érte.....
Most h jó legyen a napom, nem indul be...biztos h csak valami "műhiba" valamilyen vezetékre gyanakszom a vezéérlő ill. valamilyen jeldó között,bár már hibakódot sem ír.....kezdek nagyon kiáábrándulni...ennyi bajom 2 autóval nem volt az utóbbi 5 évben mint ezzel az egyel az utóbbi hónap alatt.
Ablakemelő műanyag bigyója, ami már itt is téma volt. Eltörik és nem kapsz olyat, amilyen kell.
Úgy tudom a stabilizátor szilentblokkja is neuralgikus pont, nekem is Dedrám volt a Lybra előtt, abban is kinyiffant, a Lybrában is kopog (11 éves). Ráadásul a helyén nem lehet szerelni, mert egy darabból készült, elvileg az egész stabilizátort cserélni kell. Mondjuk a szerelőm levágta a szilentet flexszel (így kell ezt írni?) és egy csavarral szoríthatót tett a helyére...
Nekem mind a két Lanciában tönkrement a termosztát is.
A héten sikerült eladnom a dedrámat és ha minden igaz akkor a héten veszek egy 1.9 diesel lybrát. Nagyon várom már!!! Az lenne a kérdésem h meg tudnátok e mondani, hogy vannak e valamiféle típushibái ennek a szériának? Vagy van e valami rossz tulajdonsága? Egy 10 évesről beszélünk.
Nincs valakinek egész véletlenül occóért jobbos ablakemelőre az a müanyag kerék ami a motorron van rajta? Sajnos megadta magát.. Illetve főtengely ékszíjtárcsa.. abból jó lehet más típusé is az a lényeg h 4 csavaros és 6 bordás legyen...