Jobban megnézve a rendezöpályaudvaros képet: ez mindenképp valami személypályaudvar közelében kell legyen, mert mind csupa személykocsi van a képen, tehát a teherpályaudvari rendezök mind kiesnek.
Nem. Ez a RÉZSÜ, a vasúti töltés srég oldala (pesung-oldal). A vasúti töltés keresztmetszetben egy trapéz, ahol a trapéz "tetején" mennek a vonatok, a két oldala a rézsü, de bármilyen gátnál is van rézsü: a srég része.
itt ráklikkelsz az adományozó nevére (Lőrincze judit), és megmutatja időrendben az összes, az adományozó által adott képet. Nincs semmilyen regisztráció, ami miatt nem enged tédeg "belépni".
Azt is nézd, hogy hol járt a kép készítője az adományozó sorozatában. Ritka az, hogy ilyen sok képnél, amik relatív ilyen kevés különböző településen készültek, felbukkanjon egy darab "egzotikus" helyszín. Nem kizárt, de furcsa lenne.
Itt ha jól megnézed, egy duplavágányos vasúti pálya van egy töltésen, az egyik vágányon haladó vonatból fényképezték úgy, hogy látszik a másik vágány, mellette közvetlenül már kezdödik is a nagyon meredek "pesung-oldal", mert a töltés alatt közvetlenül már ott van egy bádogtetös épület.
Szép egy lista. Azt hiszem, beosztom magamnak néhány napra. Az a baj, csak '44-45 előtti képeket tudok nézni, mert ezeket nagyrészt leradírozták a föld színéről...
Még annyit, hogy arra kell figyelni a keresésnél, hogy pesung-oldalnak kell lennie a vonal és a rendezö között, ahol még egy épültnek is van elég hely. Feltehetöen kell lennie a közelben egy vasút-vasút hídnak, ami a vonalat átvezeti a rendezö vágányai fölött, különben nem csináltak volna pesungot, a vonalnak nagyjából párhuzamosan kell futnia a rendezö vágányaival.
Az természetesen bonyolítja a helyzetet, mert bejöhet elsösorban Bebra, Kassel, Stuttgart, Nürnberg, etc. https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_von_Rangierbahnh%C3%B6fen#Deutschland (az északiak a domb miatt nem jöhetnek szóba), a Ruhr-vidékröl Fradista Utazó tudna nyilatkozni, hogy mennyire huplis terület.
Az NDK-ban ezek voltak a (kellö mérettel rendelkezö) rendezöpályaudvarok:
Rostock-Seehafen
Potsdam Seddin Güterbahnhof
Senftenberg Südberg 19, Senftenberg Nordberg
Halle (Saale) Güterbahnhof
Lipcse-Wahren
Lipcse-Engelsdorf
Dresden-Friedrichstadt
Rostock mindenképpen kiesik, de Potsdam is sanszos a hiányzó domb miatt, söt még Lipcsének is kicsi a valószínüsége ugyanezen okból.. lehe, hogy mégis Drezda lesz?
Amúgy nem irtál valami cikket anno a DHfK kézicsapatáról? Legalábbis nekem úgy rémlik, hogy vagy a Válogatotton, vagy a handballon mintha olvastam volna róluk tőled. Csak mert ennek a fősulinak volt a csapata, innét a szokatlan nevük.