Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sox01 Creative Commons License 2016.12.30 0 0 5877

 

Ő az.  Behozott, még nincs rendszáma.

Előzmény: trawala (5876)
trawala Creative Commons License 2016.12.30 0 0 5876

A "tör elő a rozsda" az nem inkább Nike Sanders?Mert az én autómon is van/volt pedig szalonból vettem 

Hol néztél autóz, milyen évjárat, felszereltség, km, ár?

Előzmény: sox01 (5875)
sox01 Creative Commons License 2016.12.30 0 0 5875

Köszönöm mindenkinek, így a fórumot visszaolvasva is.

Ma megnéztem kettőt, hát hát.

Nekem fura volt, hogy a motortérben néhol már tört elő a rozsda a festék alól.

Könyöklő élei elkopva, nem sok kell a szakadáshoz, minden más makulátlan szép kulturált belső tér ami tetszik. 

Kicsit nagyobbra magasabbra számítottam.

Majd meglátjuk.

 

Előzmény: trawala (5872)
trawala Creative Commons License 2016.12.30 0 0 5874

Nem megbántásként! Ha a tempomattal jobb fogyasztást tudsz, mint "lábbal", akkor van még mit tanulni. :)

Előzmény: dömedee (5873)
dömedee Creative Commons License 2016.12.30 0 0 5873

Nos én is inkább emberi hibára gyanakodom, mert az itt és más fórumokon és cikkekben leírt tapasztalatok alapján jól összerakott autók ezek! :-)

Szépek a fogyasztási adataid! Automatával én erről nem is álmodhatok... De a pillanatnyi fogyasztást az előző autóm óta én is figyelgetem (már jó ideje). Valóban sokat lehet belőle tanulni! Ami számomra meglepő az Orlandonál, hogy főleg sík úton tempomattal jobb fogyasztás jön ki, mint "szabadlábbal". Valahogy egyenletesebben tartja az autó a fordulatszámot, ezért én még a zöldhullámos városi forgalomban is előszeretettel aktiválom.

Előzmény: trawala (5871)
trawala Creative Commons License 2016.12.30 0 0 5872

Igen, 1,8-as manuális. Nem vagyok mérvadó a fogyasztásban -mint már többen "belátták"-, mert én megpróbálok "tömegből autózni". Ezt az öreg ralisok ismerik. Minden esetre 90% pesti használatban a többi autópálya, autóút, országút és az esetek 80 %-ban klímával télen 8,2-8,6 nyáron 7,3-7,7 liter körül van. De mondjuk Livignó-Budapest-Erdőkertes-Budapest tetőboxal 3 fő 8 napos sícuccával kb. 11 óra alatt (némi megállással közben) 1 tank benzinnel több alkalommal letudva. Ez majdnem 1000 km

A nyári gumi Michelin Energy Saver +, a téli meg Hankook Winter Icept Evo, 215/60R16. Egy gondolattal (37 Psi) keményebbre fújva, mint a gyári adat. Meg a "pörgetni kell" urban legend elvetve, minél hamarabb felváltva. Sokszor elmondtam/leírtam, hogy a pillanatnyi fogyasztást figyelve meg lehet tanulni gazdaságosan vezetni ezt az autót (is). És miattam még nem tötymörgött a város.

Előzmény: sox01 (5867)
trawala Creative Commons License 2016.12.30 0 0 5871

Mint írtam, a behúzás, az autó vontatása, betolás, vagy csak a fokozatok nem megfelelő "választása" mind hazavághatja. Talán próbálták vontatni, de inkább behúzni és az "kuszálhatta" össze a váltót.

Előzmény: dömedee (5868)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2016.12.30 0 0 5870

Még valami, így az ünnepek tájékán:

 

Amikor 2db 2.70 méteres karácsonyfát "csak úgy" besuttyant az ember a kocsiba, majd lecsapja a csomagtérajtót: na az megfizethetetlen. A többire ott a MasterCard ... ;-)

 

 

Tegnap sógoromék indultak tőlünk haza egy kombi Mondeoval (legújabb típus). Plafonig fel voltak pakolva, plusz a gyerekek körül szatyrok, ... miegymás. Hátra látni semmit nem lehetett. Lefogadom, hogy az Orlando simán benyelte volna úgy a cuccokat, hogy még a visszapillantót is lehetett volna használni. (Nem tudom, hogy a "gyári adatok" mit mondanak, de én már "szemmel is tudok pakolni" ;-) (Kockát különben is sokkal jobban lehet pakolni, mint tojást.)

 

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5869)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2016.12.30 0 0 5869

van aki már több mint 200 ezret ment ilyennel

 

Jelen! :-) (Most 203.000 km körül járok)

 

Te mindent tudsz, az autómról (még olyat is, amit én nem ;-)), de az újak kedvéért:

 

Nagyon elégedett vagyok vele. (1.8 benyás, manuális, 5 seb)

A 6. sebesség elférne benne, de már mexoktam.

 

2012.08.02-án került a birtokomba: 502 km-t tett meg előtte - szalon-/ ill bemutató-autóként.

 

Azóta minden nap megy kb. 100 km-t autópályán / "trafi-határon" + nagyvárosi forgalom. Tehát kifejezetten hajtom. (Hidegen viszont sohasem!)

 

Nyári fogyasztásom így 9.2-9.3 l/100 km körüli. Most 200.000-nél nulláztam az összes számlálót; és 9.9 literen áll a fogyasztás. Viszont nagyon újak a Nokian téligumik, amik nagyon jók, de nem túl fogy.barátak. Plusz mostanában az átlagostól is jobban sietek.

 

Próbáltam, ezért meggyőződésem, hogy 8,8 liter körül is lehetne vele járni, sőt öregesen, országúton 7,2-7,5 sem lehetetlen. (És - ne felejtsük el, hogy most - 369 Ft a benya... / volt már 450 felett is... Tehát lesz....om.)

 

A pár hsz-sal korábban leírt meghibásodások fordultak elő. (Ami szerintem mind "belefért".) Mindegyiket megbocsájthatónak tartottam. Típushibáról nem tudok. Az egyik leg-szerethetőbb autónk, ... pedig sok típus volt már.

 

Talán egyetlen dolog miatt "haragszom": a fényszóró plexik csúnya berepedezése, - a mai napig egyedi és megmagyarázhatatlan jelenség. Hozzáteszem, hogy elég balfék voltam, mert el-tesze-toszáskodtam a garanciális cseréjét. Évek óta csak kozmetikai problémát jelent, egyébként.

Előzmény: trawala (5865)
dömedee Creative Commons License 2016.12.29 0 0 5868

...hát ez az, hogy az enyém benzines. Igazán nincs nagy nyomaték.... :-) A vontatást vonóhorog hiányában kizárom. De mindegy is. Én igyekszem vigyázni a kicsikére. ...és igen: a lánchajtásos rész valóban nem vesz részt a fokozatválasztásban, de ez ad még egy végső áttételt, ami végül is szintén beleszól a motor főtengelye és a váltó kihajtása közti fordulatszám-különbségbe... Emiatt lehet a mérésben az eltérés.

 

Egyébként én is elégedett vagyok a benzinessel! Ráadásul az automata 6 fokozatú! :)

Előzmény: trawala (5863)
sox01 Creative Commons License 2016.12.29 0 0 5867

Úgy már ok, a wandler más néven konverter citrom stb. (ennek része a turbina és a lockup) különálló rész az olajszivattyútól.

Viszont ha azok a típushibák amiket mondtál és azt is javították akkor a fórumtársnak nagyon leegyszerűsítve fogalmaztak vagy valóban csak a turbinát javították és nem a szivattyút. Vagy mindkettőt.

 

Közeben ha jól olvastam neked is benyás van pont amit nézek?

Milyen a fogyasztás?

 

Előzmény: trawala (5866)
trawala Creative Commons License 2016.12.29 0 0 5866

Érteni vélem amit írsz, de ennél a váltónál, amit a Chevrolet használ a "turbina" önmagában nem hal meg. A szivattyú szokott behalni, ha nem cserélnek időben olajat meg természetesen szűrőt sem. Ennek folyamodványaként hal meg -ahogy írtam a nyomás szabályzó szelep. Ami valóban a turbinát érintheti.

Előzmény: sox01 (5864)
trawala Creative Commons License 2016.12.29 0 0 5865

A szakszerű megnevezése: olajszivattyú.

Az 1,8-as az eddigi tapasztalataink alapján egy megbízható konstrukció. Semmi különösebb gond, pedig van aki már több mint 200 ezret ment ilyennel.

Szerintem a legjobb combo. Nincsenek nyűgös részei, a szokásos dolgokat kell megnézni.

Mivel nagyszilárságú acélból készült ezért biztonságos.

Nagyon rajta van az úton, semlegesen viselkedik.

Ár-érték arányban a legjobb vétel volt újkorában

Előzmény: sox01 (5864)
sox01 Creative Commons License 2016.12.29 0 0 5864

Hello!

 

Lehet én értek valamit félre de nem szivattyú hanem turbina halt meg.(Wandler)

Gondolom a lock-up készült ki.

Ez mondjuk elég tipikus hiba könnyen felismerhető és nem hinném, hogy csak a hallottak alapján szedték szét.

 

Más:

Nem vagyok orlando tulaj de nézegetem őket, felhasználás miatt 1.8 benyás manuálisra gondoltam.

Mennyire halott páros? Pálya nincs így annyira nem zavar az 5 sebesség. 

Beteges költséges 100-150e Km-el? Megbízható? Mennyire biztonságos?

Mire kell figyelni vásárláskor, vannak e vészes típushibák?

 

Majd átfutom a fórumot csak holnap elvileg megnézek egyet..

Előzmény: trawala (5861)
trawala Creative Commons License 2016.12.29 0 0 5863

Pl. utánfutó vontatás, vagy a forszírozott áttételválasztás, az autó vontatása, betolása, stb. ez mind károsodást okoz. A kikönnyített alkatrész kontra könnyítés nélküli az egy lutri, mert mindkettőnek van előnye, hátránya.

Ami a láncos váltót illeti: minden váltóban van lánc, de ez nem a fokozatok közötti váltást oldja meg.

Sajnos kis hazánkban kevesen tudják, hogy az automata sebváltó-diesel combo az a hosszútávú utazóautónak való. A sűrű váltogatás -ez főleg a városi forgalomra jellemző- , ráadásul terhelt állapotban minden automata halála.

Benzines esetében kicsit más a történet, mert ott a nyomaték és a nyomatékgörbe karakterisztikája alapján kisebb a terhelése az alkatrészeknek. (fordulatszám függő)

Természetesen ez a szívó benzinesekre érvényes főleg.

Előzmény: dömedee (5862)
dömedee Creative Commons License 2016.12.29 0 0 5862

Sziasztok,

Korábban is írtam, hogy én is automatás Orlando-t hajtok. A mi autónk automata váltója is túl van már egy komoly szervizen, aminek költsége (~400eFt) még az előző tulaj pénztárcáját fogyasztotta. Ebben a végáttételnél volt a hiba. Ez egy egyszerű lánchajtás, ami "összetört", így az autó meg sem mozdult, hiszen nem maradt, ami átvigye a nyomatékot. Az összetört lánckerekek helyett a szerviz (nem márkaszerviz) "elvileg" erősebb, USA-ból rendelt alkatrészekkel pótolta a hibás darabokat. elmondás alapján az eredeti lánckereket kikönnyített, vékonyabb, gyengébb darabok, az újak masszívabb öntvények, viszont 1 fog eltéréssel az áttételben... Csak nehogy ezek után majd más törjön! :-S

 

Ezen a robbantott ábrán a 700, 705 és 706 sorszámmal jelöltek voltak az érintett alkatrészek:

http://at-manuals.com/manuals/gm-6t45-6t40-6t50-6t30/

 

Ennek eredmény az, hogy a sebességmérő lefelé(!) csal, vagyis kevesebbet mutat a valóságnál. Gondolom tudjátok, hogy az autóknál ez épp fordítva szokott lenni. Valamilyen szabályozás írja elő, hogy a valós sebességnél TÖBBET kell mutatnia a műszernek. Ezért mutat a GPS mindig többet a sebességmérő óránál. Viszont a megtett távolság kilométerei pontosak kell legyenek minden autónál. Az enyémnél természetesen ez a tény is borult... Ez megvétel után hamar kiderült. Hosszas utánaolvasgatás és műszerkalibráló szervizek kérdezgetése után a "megoldás" az lett, hogy megszokjuk... :-)

 


Mindenesetre a váltó bontva volt, így váltóolajat is cseréltek (remélhetőleg azt belevalóra...) Következő váltóolajcserét így 50-60ekm utánra tervezem. A többit az idő eldönti.

 

Azért arra kíváncsi lennék, hogy a korábbi szerintem visszafogott női tulaj mégis mivel érte el a váltóalkatrészek törésig való túlterhelését???

 

 

Előzmény: Törölt nick (5860)
trawala Creative Commons License 2016.12.29 0 0 5861

Akkor ezek szerint az a márkaszerviz nem volt a helyzet magaslatán. Jól gondolom, hogy a márkaszerviz javasolta a váltót javító szakszervizt? A váltós szakszerviz viszont jól dolgozott. Mert akkor aki/akik javasolták azok a jelek szerint először megkaszáltak, majd mégis csak tudtak szakszerű megoldást?

Számomra nem az jön le ebből, hogy a szakszervizek rosszak, megbízhatatlanok, pontatlanok, inkorrektek, stb. hanem az, hogy olyan helyre hordtad az autót, ahol palira vettek.

Nos, pont ezért kezdtük el megírni az, hogy mely szervizek azok, melyeket a kollégák jónak találnak. Meg azt is, melyiket kéne elkerülni. És azt is, milyen tapasztalatok alapján "minősítünk". Persze akad olyan kolléga, aki -ki tudja milyen motiváció okán- nem árulja el a csalódása színhelyét/nevét, max. annyit árul el, hogy egy adott égtáj körül van az. 

Egyébként arról még nem hallottam, hogy egy olajszivattyú meghal -persze, ha nem megfelelő a karbantartás, nem megfelelő a feltöltött olaj akkor elképzelhető-, inkább el tudom képzelni, hogy a nyomásszabályzó szelep, amiből van pár darab a váltóban, behal. De jellemzően ez is a nem megfelelő karbantartás miatt fordulhat elő, esetleg szakszerűtlen elektromos kötözgetés/buherálás miatt.

Ki cserélte a váltóolajat és milyen típust tett bele?

Előzmény: Törölt nick (5860)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.29 0 0 5860

félreérthetően fogalmaztam, márkaszerviz próbálkozott, és márkaszerviz javasolta a motorarrébrakást, igen lehet, hogy ők is unták már a problémámat.

váltót váltó szakszerviz javította, telefonos diagnózis pedig gondolom azért jött be, mert nem egy ilyet láttak már.

pusztán azért osztottam meg, hátha van még valakinek automata váltós orlandoja itt, ne járjon úgy, mint én.

váltóban 115ezernél cseréltek olajat.

Előzmény: trawala (5859)
trawala Creative Commons License 2016.12.28 0 0 5859

Akkor nem szakszerviz javította a váltót? A telefonos bemondás utáni pontos diag. az komoly dolog :)

A szerelők akik javasolták, azok sem szakszervizben dolgoznak? Esetleg abban, amelyik kicserélt már ezt-azt? 

Melyik szerviz volt a csereberélős próbálkozó? Mert azt írtad előzőleg, hogy már nem garis az autó, meg garancia alatt márkaszervizbe hordtad.

 

Az automata sebváltó olajszivattyúja jellemző esetben az olajcsere elmaradása esetén fordul elő. Orlandónál ez 75-150 ezer km. között kell elvégezni, terheléstől függően.

Egyébként a motor arréb rakása az vagy valami félreértés, vagy már unták a problémádat.

Azt már meg sem merem kérdezni, hogy melyik szakszerviz ajánlotta a fenti problémamegoldást.

(mert ugye ez mennyiben releváns?)

Előzmény: Törölt nick (5858)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.28 0 0 5858

igen, ennél a pontnál bennem is megjelent némi 2ség :-))))

szaxerviz rulez.

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5857)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2016.12.27 0 0 5857

Szerintem tééészta hülyeség, hogy arrébb-teszik a motort; inkább fordítsák meg. Igaz, akkor hátrafelé lenne 6 fokozatod, előre meg egy... Vagy állítsák a motort fejtetőre és szereljék a futóművet a kocsi tetejére... ;-) Kár, hogy ezeket - szigorúan a Te pénzeden - még nem próbálták ki.... :-P

 

 

Bexarás....

Előzmény: Törölt nick (5856)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.27 0 0 5856

sziasztok,

korábban kérdeztem automata orlandoról, rázkódás miatt.

megosztom a tapasztalatokat, hátha valaki hasznát veszi.

ahová hordom gari vége óta, ott a srácok szerint váltó volt az ok, a szakszerviz szerint nem. szakszerviz cserélt futóműben külső szilentet, semmi eredmény, majd két hidraulikus motortartó bakot, szintén semmi eredmény, azt leszámítva, hogy horror pénzek voltak. következő javaslatuk az volt, hogy arrébteszik a motort (????).

na erre beszéltem a szerelők által javasolt váltós kollégával, aki a tünetek telefonos bemondása után azonosította a problémát, sajnos 130K km után az automata váltóban lévő turbina meghibásodik, fel kellett újítani, javítás után teljesen tünetmentes az autó.

a poén kedvéért kérek a váltófelújításra ajánlatot a szakszerviztől majd :-)

boldog karit

Szaszi i Creative Commons License 2016.12.25 0 0 5855
Előzmény: Szaszi i (5854)
Szaszi i Creative Commons License 2016.12.24 0 0 5854

Tisztelt Fórumtársak! Ha valaki vonóhorgot szeretne szereltetni a kocsijára (Orlando), akkor itt egy tipp. Ezt csak azért ajánlom, mert szakszerűen le van vezetve ábrákkal is, hogyan kell szabályosan felszerelni. Gyári rögzítő pontokkal, csavarozva. Akármilyen gagyi horgot nem érdemes, később problémák lehetnek belőle. 

 

http://www.vonohorog.hu/datas/2012/0406/946/x24.pdf

trawala Creative Commons License 2016.12.24 0 0 5853

Valahol olvastad ezen a fórumon azt, hogy a márkaszervizek tökéletesek? Vagy, hogy a Chevrolet márkaszervizek lennének tökéletesek? Ilyet senki nem állított. Igaz, azt sem, hogy "...azokban sem lehet megbízni.". 

Igazán kedves tőled, hogy ennyire aggódsz az Orlandosok szaglószervéért, meg a kipuff.gáz visszakerüléséért az utastérbe, de mint írtam az Orlando esetében sem (!) kell a karosszériát megbontani a vonóhorog szakszerű felszerelése miatt. Ha neked a Fordon ezt csinálták, akkor a Fordos oldalon "reklámozzad" a márkaszervizedet. Az pedig, hogy van egy Kalos-od az örvendetes, de ugye nem azzal volt az eset? A kérdés költői.

Tehát, ha kérhetném akkor vagy általános érvényű autós infókat osszál meg velünk, vagy kifejezetten az Orlando-t érintőeket.

Köszönöm, hogy ezt ezentúl figyelembe veszed.

Előzmény: Szaszi i (5851)
Szaszi i Creative Commons License 2016.12.24 0 0 5852

Az még ki is maradt, hogy én is Daewoo tulajdonos is vagyok, van egy kis kalosom  :-).  

 

 

Előzmény: trawala (5850)
Szaszi i Creative Commons License 2016.12.24 0 0 5851

Szia! Igazad van , azt nem írtam , valóban egy FORD Fusion-ról van szó! Amiért megírtam, az az , hogy ha esetleg neked is van, vagy másnak  olyan ismerőse akinek hasonló problémája van mint ami nekem volt, akkor  mindjárt tudjátok neki mondani , mi a probléma.  Nekem is sokat segített volna, ha valaki egyből leírja, hol keressem a hibát. Ez egy autós fórum, itt megosztjuk a problémáinkat, tanulunk belőle, több autós fórumot is olvasok rendszeresen . Éppen ez miatt, hogy mindenhol lehet tanulni, tapasztalatot gyűjteni a szervizekről, autókról. Nekem is tetszik az Orlando, én is ezt akartam venni a fusion után. A másik,  nagyon sok embernek megingott a márkaszervizekben a bizalma, nem Chevrolet-re gondolok. Tehát szerintem az nem szent írás , ha márkaszerviz akkor az csak hibátlan lehet.

 

Békés Boldog Karácsonyt!

Előzmény: trawala (5850)
trawala Creative Commons License 2016.12.24 0 0 5850

Tedd hozzá - A KORREKTSÉG KEDVÉÉRT !!!-, hogy egy Ford Fusionról beszélsz és nem egy Chevrolet Orlando-ról. Főleg azért, mert az Orlando-n (sem) kell a hátfalat bontani/kivágni a vonóhorog felszereléséhez. 

Azt gondolom, hogy a fordos rossz szerviztapasztalatodat általánosítani és főleg egy orlandós fórumon terjeszteni több mint unfair!

Előzmény: Szaszi i (5849)
Szaszi i Creative Commons License 2016.12.24 0 0 5849

Azért a márkaszervizekről is lehetne írni, azokban sem lehet megbízni. Nekem 4 év volt  a pereskedés. A végén a bíróság nekem adott igazat. Ami még hozzá, hogy más márkaszervizek sem végzik jól a munkát, ami nálam probléma volt (pedig csak egy vonóhorog felszerelésre kell gondolni) azt a hibát láttam más autóknál is. Nem tömítik le a hátfalakat a vonóhorog nyúlványainál ahol a karosszérián, az üregrendszeren  áthalad,és ezáltal a kipufogógáz, por , akár rágcsálók is bejutnak  az utastérbe.

 

Előzmény: trawala (5847)
trawala Creative Commons License 2016.12.21 0 0 5848

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!