Csak 2 gyártó van gumiból. Neten 28-30eft+szerelés. Érden szereléssel együtt 26500ft. A kereket kiszereltem és csak a gumi le-felszereléssel ennyi. Érdemes arra gurulni: MBMgumi.hu
Szerintem gyakorlatilag semmi,persze elvileg jobbnak kéne lenni pl a végsebességnek a gyárival de ez inkább függ a variátor motor állapotátol stb mint ettől,A max a digit óra szerint amit elértem a 160- de akkor már 7000 fölött pörög jocskán és nem szeretem kinozni.Vajon leszabályoz valahol? Érdekes két személlyel 5500 nél nem igazán megy feljebb a fordulat (gondolom variátor hangolásom nem ideális) persze akkor ovatosabb is vagyok.És!Nem igazán találok görgőből nagy kinálatot sehol hogy tudjak vele játszani ,melyikkel megy a legjobban.Azt se tudom most hány grammosak vannak bent.Csak egy garnitura járt az uj variátorhoz.
De a gumik ! ,sokat nézelödtem és ha nem akarok 30-40ezret darabjára kiadni ami ugyis csak egy szezon, tényleg a michelin city az egyetlen értelmes választás elsöben 110/80 hátra 140/70 kivitelben bár az elsőtől kicsit félek még.Érdekes amikor phantom max 200 -om volt arra meg a gyárinál ballonosabb volt a jó megoldás.
Végül is nem kaptam 140-70 gumit,sem 150-est igy kénytelen vagyok várni szerdáig. Érden találtam egy gumist aki szereléssel együtt 26eft ért felrakja a 150-70-16 os gumit,igy a gyári méretet választottam,(ha már várnom kell)
Ugy látom,a Spideren te is a 140-70 est használsz. 150 helyett. Felhivtam pár boltot és azt mondták,amennyiben nem a gyári előírt gumiméretet használom,úgy nincs rá gari . Ez abszurd szerintem !
Mi a menettulajdonságban a különbség a 2 méret között? Mennyire észrevehető?
Az élei egész jól megmaradtak és a futófelületed egészen sima. Bár lehet, hogy csak a fénykép teszi, de kicsit világosabb az abroncs színe a kelleténél - inkább szürke mint fekete.
Az pedig az öregedésre utal. Hány éves az abroncs és gyakran állt napon?
Ezek a repedések az öregedésre is utalhatnak, ha az abroncsod inkább "szürke".
Elveszti a rugalmasságának egy részét és "törékeny lesz". Gyakorlatilag elfárad.
A Heidenau Snowtex K66 ezt télinek szokták árulni.
Lehet itt a baj.
Látszik a gumin egy fékezés. Nem a fékezéstől lett a repedés az látszik rajta.
Kis robeszon nekem is téli van. De nincs így szétrepedve. Kb 8 hónapos 2 000 Km van benne. Egyik Heidenau másik Kenda. Velem együtt úgy 280 Kg a gép és elég intenzíven fékezek - szóval tépem rendesen.
Emlékeim szerint,2,2-2,3 a gyári érték,igyekeztem ezen is tartani persze vannak különbségek még a kutakon lévő nyomásmérő órák közt is meg a sajáttal való mérésnél ,de szerintem 1-3 tized bar nál nem több ,ha pl ketten vagyunk és pl csak ippeg 2 bar van benne már kovájgosnak éreztem,akkor azért is mértem meg.A gumiin 36psi max van irva ami kb 2,5 bar-nak felel meg,aztán a gyári ajánlás irja 65P -t mint követelmény tán sebbeség index?De azt ez a gumi is tudja , egy biztos senkinek sem ajánlom.És csak a hátsó ilyen .
A másik kérdésem ,mintha kicsit zörögne csörögne a kipuf dobban a katalizátor,mert autóknál már volt ilyen tapasztalat,és ez ahhoz hasonló,szóval belezett már ki valaki spider max dobot?Úgy 75000km van a gépben. mennyit bírhat a kat.ja.?Gyujtás gondom nekem még nem volt lehet tán az előző tulajnak.Ha nem kel két falat átvágni kibelezem,tudunk rozsdamentest hegedálni. Max kicsit férfiasabb lesz a hangja.Persze előbb megméretem mükszik e egyáltalán.
A gumira visszatérve megint visszaviszem és megkérdem szerintük mit csinálok szarul,de milyen gumit ezek után?
Csatlakozom Topjoe- hoz én is ezen a típuson gurulok minden OK. Az elsőt legalább kihasználod, nálam a pirelli naon kopott . Ez a Michelin vizen is igen jóó .
Én is nagy gondban vagyokspider max gumi ügyben,már másodszor ugyanezzel a típussal:heidenau k66 140/70es jérok a képen látható modon.Tavaly kb 8000km után vettem észre és csak ugy megmutattam a forgalmazónak ,hogy milyenek a gumik, azt szó nélkül kicserélte nekem ,ugyanerre a típusra,majd a gyártó visszadobta hogy nem garis,és fizethettem most kb5-6000km után (MERT SZAR VOLT A KM ORÁM)NEM TUDOM PONTOSSANmegint ugyanugy jártam.Sokat kétszemélyezek,néha egyedül meg is huzom neki de...nyomás kb 2,2,fingom sincs miért lesz ilyen a gumi.Most vehetek megint.A kékholdnál nézelődőm (ezeket a gumakernél vettem) Lehet két személyhez mégis a gyári méret kéne?Melyiket ajánlanátok a kékholdtol.120/80 pl nincs nagyon elsőben ha egy párt szeretnék.A km ora nem csalna nagyott ha virslibb kerül elöre ? Télre anno vettem conti move-t ami jó volt csak 3000alatt el is fogyott, jó lenne legalább egy szezont kibirna nyárra egy pár gumi.Egyébként elől is ez a tipus van vagy 15000 km-rel avval nincs gond.ja és nagyon ráztak uj gumiként a heidenauk,hiába a centir senkinek se ajánlom,csak az erősebb mintázatrol gondoltam tán esős szar őszi utakon jó lesz.Hát a finom lamellás minta tán 1000km birt egy megbizhato turázáshoz és két személyhez is alk. gumit keresnék rá ami azért biztonságos is.Volt pl deestonom na az is egy kalap szar,ha kis viz volt az uton mintha koriznék.Üdv mindenkinek,!
De ezt csak hallottam. Szerintem a tuti a műszeres mérés. Sztetoszkóppal senki nem fogja megmondani, hogy az valóban működik vagy sem még ellenőrzésre is kevés. Utána meg úgyis mérni kell. Szóppal meg látni az időt is.
Huha h te miket hallasz h koppan egyet a jelado. Na felcsigaztal ki fogom probalni igy van e . Mert sokmindent hallotam mar de ez uj . Egy gyujtas egyszeru mind a faek egebkent. A cdi meg foleg. Azert olyan nagy mar egyebkent mert mar gyujtas fokot is tud allitani meg ilyen marhasagokat. Egyebkent meg ravan akasztva a 12 volt egy felvezeto van benne ami vagy nyit vagy zarja a cdi jelado jele alapjan. Azt jonapot. Harom alkatresz. A hokusz pukosz csak ezutan jon mikor mindenfele mas jelet is rakasztanak pl egy pillangoszelep allast. Meg egy kis motorhofokot . Azt amikor mar injektor is ebbe a rendszerbe kerul akkor van csak a juj.
H te mindig ilyen kis rafinaltan oldod meg a dolgokat. H mersz ki egy cdi ha nincsen osci. Most mar kivancsi vagyok. Mert nem vagyok egy nagy elektro magus de te mindig meglepsz ilyen kis dolgokal.
De túlkomplikáltam azért is írtam, hogy nem működne. :)
A kondihoz kellene egy dióda és egy LED plusz 1 vagy 1,5 KOhm ellenállás (felvételtől függ). Tekercs megkapja az áramot szaggatva és azt digitális multiméterrel nehéz mérni (mutatóssal is), mert mindenfélét fog mutatni. A tekercs kapacitása meg kicsi.
Kondit a diódával rákötöm a gyújtótekercs 12 voltos oldalára. A kondi + és - oldalára rákötöm a ledet az ellenállással hogy kisüsse a kondit. A dióda gondoskodik arról, hogy a kondi ne adjon vissza hosszabb gyújtásidőt. A led meg kisüti a kondit (folyamatosan fog világítani) így állandó áramot tudok mérni a tekercsen.
Mondtad túlkomplikálom...
Igazad van! :)
De mivel nem tudom milyen elektromos háttérrel rendelkezik az úr, így próbáltam egy analóg megoldást javallani.
Szkóp kell oda. Mondjuk Ebay -on van 6 000 Ft -ért és ezekre bőven elég...
És igen oldal sztender! Arról nincs infó, hogy pörgeti a motort az önindító vagy sem.
Meg mindig nem ertem minek a kondi? Kicsit nem koplikalod tul? Ha jol emlekszem egy sima 12 voltos rendszer 12 voltos trafoval. Az biztos oscival konnyen merheto a dolgok de en inkabb azzal kezdenem van e aram . Mert ha van akkor jelado hibba vagy label. Kell egy kapcsolasi rajz a gyujtasrol nincse e mas tiltas. Ocsisajt kinhagyta az oldalstendert es azert nincsen gyula.