Keresés

Részletes keresés

ARC187V Creative Commons License 2021.03.12 0 1 11825

Debrecen nem tudna pályázni csuklós szolo trolibuszra a zöld busz projekt pályázatán.igy 5/3 trolibuszt kilehetne vinni a tocos kertbe,vagy a doberdó utcáig.

LMG-140 Creative Commons License 2021.03.12 0 0 11824

Úgy néz ki, hogy menthető

Előzmény: Törölt nick (11823)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.12 0 1 11823
nixon70 Creative Commons License 2021.03.07 0 1 11822
Adambence Creative Commons License 2021.03.01 0 0 11821

Igen, a nyoma az látszik. Csak reménykedtem, hátha valakinél akad egy színes, ezredforduló körüli kép erről és környezetéről.

Előzmény: ckg471 (11820)
ckg471 Creative Commons License 2021.03.01 0 2 11820

1976. május 6-a, a fentrolponthu felvételén. A fordulót kettészeli az 1950-es években államosított Debrecen - Nyírbátori HÉV egykori vágánya.

Amúgy maga a forduló még mindig megvan, csak régóta autók parkolnak benne, meg beleépítették ezt a hosszított buszmegálló-peront.

Előzmény: Adambence (11819)
Adambence Creative Commons License 2021.03.01 0 0 11819

Sziasztok! Nincs arról valakinek felvétele, hogyan nézett ki régen az Auguszta (Tüdőklinika) buszforduló?

trizs77 Creative Commons License 2021.02.18 0 6 11818

Olvasgatom Balogh Tamás Zoltán BuszPanoráma című könyvét, mely

A debreceni autóbuszközlekedés története 1863-2018

címmel jelent meg 2019.-ben.

 

A 60. oldalon ír arról, hogy 1966.04.08-án nagy ünnepség keretében vett át a város:

 - 10 db FAÜ csuklós,

 - 7 db IK-66 városi,

autóbuszt.

 

innen idézem :

......"......Dr.Balogh László a 6.számú AKÖV forgalmi osztályvezetője vette át a buszokat, melyek főleg a József Attila telepi, piaci és Kerekes telepi vonalakon fognak közlekedni..."

Idézet vége.

 

Tessék mondani, ha 2021-ben Debrecen városa kapna 10 db új csuklós buszt + 7 db gyári új szóló buszt, akkor a DKV forgalmi osztályvezetőjét egyáltalán odaengednék az átadó-átvevő ünnepségre?

 

Vagy Országgyűlési képviselők, kormánypárti potentátok, volt és jelenlegi polgármesterek tolonganának az ünnepség mikrofonja körül, hogy 3-8 perces (senkit se érdeklő) beszédeiket elmondják, mely beszédek 98%-nak semmi köze nincs az új buszokhoz.

 

 

 

marky-511 Creative Commons License 2021.02.18 0 0 11817

Nem lenne vajon értelmesebb a Mészáros Gergely utcai körforgalomig járnia a 49-esnek? Nem kéne ennyi viszonylat, és egy eddig ellátatlan kertség is tudná használni.

Előzmény: norbertos (11816)
norbertos Creative Commons License 2021.02.16 -1 2 11816

azért a DKV-nál szeretik használni a betűket, hogy szivassák a népet : 49/49A/49D/49Y , most ez komoly? egy olyan járatra amin max 7 indulás van. 

Alasencor Creative Commons License 2021.02.13 0 0 11815

 

 

Felkészültek, de erre nem számítottak.

 

Van ilyen kicsi hazánkban!

 :)

Előzmény: ron89 (11812)
11István11 Creative Commons License 2021.02.11 0 0 11814

Rövid helyzetjelentés ma reggelről:

Reggel 05:15-kor megállt a #345-s trolibusz a Kassai úti kereszteződésben. A #402-es trolibusszal próbálták jégmentesíteni a felsővezetéket, a homokkerti felüljárónál.

05:20-kor a kettes villamos helyett csuklós, míg az egyes villamos helyett szóló busz indult.

Előzmény: ron89 (11812)
marky-511 Creative Commons License 2021.02.11 0 0 11813

ZIU-t vajon nem küldenek ki? :) 

Előzmény: ron89 (11812)
ron89 Creative Commons License 2021.02.11 -1 3 11812

Durva, hogy fél napig nem mentek a villamosok, vajon hány buszjárat maradhatott ki a mai nap? 2 villamos + a trolik pótlásához kellett egy pár busz. Nem irigylem a sofőröket sem, biztos pörögniük kellett, főleg reggel.

Most olvasom, hogy éjszaka töretőjáratok fognak járni a villamosvonalakon, vajon előző este miért nem mentek? Ezek szerint nagyon felkészülhettek a napok óta beharangozott rossz időre. Gondolom reggel tartalék sem volt tervezve, hátha pótolni kell.

 

Előzmény: Törölt nick (11811)
Törölt nick Creative Commons License 2021.02.08 -1 1 11811

Új rendelkezésre tartási szerződésre kiírt tender, második nekifutás (az elsőt visszavonták korábban):

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:65251-2021:TEXT:HU:HTML&src=0

 

"Autóbuszok rendelkezésre tartása és kiegészítő szolgáltatások biztosítása a Szerződés keretében, az alábbiak szerint:

— 2021.07.01.-2021.08.31. időszakban 108 db használt és/vagy új autóbusz, melyből 68 db szóló és 40 db csuklós autóbusz,

— 2021.09. 01.-2021.12.31. időszakban 117 db használt és/vagy új autóbusz, melyből 72 db szóló és 45 db csuklós autóbusz,

— 2022.01.01.-2022.03.31. időszakban 110 db használt és/vagy új autóbusz, melyből 65 db szóló és 45 db csuklós autóbusz és 9 db új autóbusz, melyből 7 db szóló és 2 db csuklós,

— 2022.04.01.-2022.06.30. időszakban 101 db használt és/vagy új autóbusz, melyből 56 db szóló és 45 db csuklós autóbusz és 18 db új autóbusz, melyből 14 db szóló és 4 db csuklós,

— 2022.07.01.-2022.09.30. időszakban 90 db használt és/vagy új autóbusz, melyből 47 db szóló és 43 db csuklós autóbusz és 29 db új autóbusz, melyből 22 db szóló és 7 db csuklós,

— 2022.10.01.-2022.12.31. időszakban 79 db használt és/vagy új autóbusz, melyből 39 db szóló és 40 db csuklós autóbusz és 40 db új autóbusz, melyből 30 db szóló és 10 db csuklós,

— 2023.01.01.-2023.03.31. időszakban 70 db használt és/vagy új autóbusz, melyből 30 db szóló és 40 db csuklós autóbusz és 49 db új autóbusz, melyből 39 db szóló és 10 db csuklós,

— 2023.04.01.-2023.06.30. időszakban 60 db használt és/vagy új autóbusz, melyből 20 db szóló és 40 db csuklós autóbusz és 59 db új autóbusz, melyből 49 db szóló és 10 db csuklós,

— 2023.07.01.-2023.09.30. időszakban 50 db használt és/vagy új autóbusz, melyből 10 db szóló és 40 db csuklós autóbusz és 69 db új autóbusz, melyből 59 db szóló és 10 db csuklós,

— 2023.10.01.-2023.12.31. időszakban 40 db használt és/vagy új csuklós autóbusz és 79 db új autóbusz, melyből 69 db szóló és 10 db csuklós,

— 2024.01.01.-2024.03.31. időszakban 30 db használt és/vagy új csuklós autóbusz és 89 db új autóbusz, melyből 69 db szóló és 20 db csuklós,

— 2024.04.01.-2024.06.30. időszakban 20 db használt és/vagy új csuklós autóbusz és 99 db új autóbusz, melyből 69 db szóló és 30 db csuklós,

— 2024.07.01.-2024.09.30. időszakban 10 db használt és/vagy új csuklós autóbusz és 109 db új autóbusz, melyből 69 db szóló és 40 db csuklós,

— 2024.10.01.-2031.06.30. időszakban 119 db új autóbusz, melyből 69 db szóló és 50 db csuklós.

Az Ajánlattevő az új autóbuszok rendszerbe állításának előzőekben meghatározott ütemezésétől eltérhet, úgy hogy az új autóbuszokat a meghatározott időpontokhoz képest korábban és/vagy nagyobb darabszámban állítja rendszerbe.

A rendelkezésre bocsátott járműállomány szóló és csuklós típusú darabszámú előzőekben meghatározott időszakokra vonatkozó összetételétől az Ajánlattevő nem térhet el.

— Az új autóbuszok rendszerbe állításakor, azok közül az első 10 db szóló és az első 10 db csuklós autóbuszra, a járművekre vonatkozó műszaki specifikációban meghatározott utasszámláló rendszert kell telepíteni,

— A fenti autóbusz darabszámon túlmenően az Ajánlatkérő opcionálisan az alábbi autóbuszok rendelkezésre állását kérheti az Ajánlattevőtől:

10 db új szóló, illetve 15 db új csuklós autóbusz, mely több részletben lehívható 2022. július 1-től számított 6. év végéig, az igényt a rendszerbe állítás előtt legalább 9 hónappal az Ajánlatkérő írásban jelzi.

A 10 db opcionálisan új szóló autóbusz rendelkezésre bocsátása esetén az Ajánlatkérő minimum 65 000 km/év/jármű futásteljesítményt, valamint 15 db opcionálisan új csuklós autóbusz rendelkezésre bocsátása esetén minimum 55 000 km/év/jármű futásteljesítményt vállal.

— Csuklós autóbusz: 100 %-ban alacsonypadlós autóbusz, rendelkezésre bocsátása minimum 55 000km/év/jármű futásteljesítmény mellett,

— Szóló autóbusz: a szóló autóbuszok közül maximum 30 db lehet alacsony belépésű (low entry), többi szóló autóbusz 100 %-ban alacsonypadlós autóbusz, rendelkezésre bocsátása minimum 65 000 km/év/jármű futásteljesítmény mellett.

Az Ajánlattevő hibájából eredő rezsifutás és a kieső menetrendi teljesítmény elszámolásra kerül a kötelező minimális éves futásteljesítményben, mellyel az éves minimális futásteljesítmény csökken.

Új autóbusz: a rendszerbeállítás időpontja előtt legfeljebb hat hónapnál nem régebben, első alkalommal Magyarországon forgalomba helyezett autóbuszok. Az autóbuszoknak érvényes magyarországi műszaki vizsgával, forgalmi rendszámmal kell rendelkezni. A forgalmi engedély hivatalos feljegyzések rovatának tartalmaznia kell az útkímélő tengellyel kapcsolatos bejegyzést, valamint olyan bejegyzést, amely alapján az autóbusz alkalmas közforgalmú személyszállítás végzésére.

A forgalomba helyezési kérelem benyújtása előtt az autóbusszal megtett út kizárólag a gyártásra, az üzemi próbára, illetve a Magyarországra történő leszállításra legyen visszavezethető, amely nem haladhatja meg az ezer kilométert, az Ajánlatkérő első alkalommal történő megfelelőségi ellenőrzésekor.

Az összes új autóbusznak egységes gyártmányúnak és/vagy egységes kereskedelmi névvel rendelkezőnek és egységes arculatúnak, gyártmányon belül pedig egységes típusúnak kell lennie.

A járműveknek és az összetételének a teljes szerződéses időszakban meg kell felelni a mindenkori helyi közösségi közlekedésre vonatkozó jogszabályoknak.

Nyertes Ajánlattevőnek a járművek külső arculatára legalább 3 különböző változatra kell ajánlatot tennie úgy, hogy abban szerepeljenek (de nem feltétlenül alapszínként) Debrecen városának színei (kék, sárga). Az arculati terveket színesben, a jármű minden oldalát bemutatva, a szerződéskötéshez kell bemutatnia a nyertes Ajánlattevőnek.

Használt autóbusz: 100 %-ban alacsonypadlós és/vagy alacsonybelépésű, városi kategóriájú, dízelüzemű, alacsony káros anyag kibocsátású motorral és automatikus nyomatékváltóval rendelkező, függetlenül szabályozható utastéri és vezetőtéri hűtő és fűtő berendezéssel ellátott, a kerekesszékkel közlekedő utasok fel- és leszállására is alkalmas autóbusz. A használt autóbuszok gyártási időpontja 2008. év előtti nem lehet, valamint a felajánlott autóbuszok átlagos futásteljesítménye nem lehet több, mint 900 000 km, ezen paramétereket az Ajánlatkérő a járművek rendelkezésre bocsátása előtt fogja vizsgálni.

A használt autóbuszok legfeljebb három féle gyártmányúak és/vagy három kereskedelmi névvel rendelkezőek lehetnek.

A fentiekben meghatározott ütemek kezdő időpontjához képest legalább két héttel korábban, a rendelkezésre bocsátandó autóbuszokat a fenti ütemeknek megfelelő darabszámban és összetételben biztosítani kell az autóbuszok tervezett tárolási helyén.

Rendelkezésre tartási diszpozíciót a dokumentáció tartalmazza.

A fenti mennyiségek a forgalmi feladat ellátásához szükséges maximálisan rendelkezésre bocsátott darabszámokat jelentik opció és műszaki tartalék nélkül."

 

trizs77 Creative Commons License 2020.12.23 -2 3 11810

A debreceni polgármester önállósága Kósától, ott ér véget, hogy saját maga dönthet arról, hány cukorral issza a szolgálati kávéját.

 

 

Előzmény: torqmatic (11808)
trizs77 Creative Commons License 2020.12.23 0 0 11809

Neked mások az információ forrásaid.

Ennyi.

 

 

Előzmény: torqmatic (11808)
torqmatic Creative Commons License 2020.12.23 -1 1 11808

Olvasni, olvasni, olvasni...

 

Ott van feketén-fehéren, hogy NEM egyszerre akarták lecserélni az összes buszt. És csak mellékesen megjegyzem, hogy már évek óta nem Kósa a polgármester.

 

Amúgy azt tartom reálisnak, hogy elkúrtak valamit, például nem vették figyelembe, a már itt lévő Conectókat, vagy a jövőre beszerezni kívánt elektromos buszokat, de gondolom hamarosan ismét kiírják majd a javított verziót...

Előzmény: trizs77 (11803)
marky-511 Creative Commons License 2020.12.22 0 1 11807

Lesz egy kis kontraszt ahhoz képest, hogy már csuklóst is láttam 39-esen :D

 

Anno a 40-es volt ilyen a Volán idejében. Egyszer midi merci, máskor csuklós Neoplan. Mikor mi felesleges.

Előzmény: Törölt nick (11806)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.22 -1 0 11806

https://magyarbusz.info/2020/12/21/negy-uj-autobuszt-szallit-az-ite-a-debreceni-kozlekedesi-zrt-nek/?fbclid=IwAR0vTFxFNAB9pS5Lrf71TtVtfvxbHmsF25BACnydjgCqiQ9x126XCe5w8Gg

 

"Nagy Attila, a DKV vezérigazgatója úgy fogalmazott, hosszabb szünet újra van saját tulajdonú új busza a cégnek. Hozzátette, a járműpark bővítése a szolgáltatás színvonalának emelése mellett rugalmasabbá és hatékonyabbá teszi a forgalomszervezést. A 14-22 ülőhelyes midibuszokkal ugyanis gazdaságosabb lesz az utasok szállítása a kisebb forgalmú járatokon, az így felszabaduló nagyobb járműveket pedig a forgalmasabb városrészekben tudja közlekedtetni a DKV. Tájékoztatást adott arról is, hogy a múlt héten megállapodást írtak alá az állami tulajdonú Neumann János Nonprofit Közhasznú Kft.-vel 12 darab elektromos busz beszerzéséről, amire hamarosan kiírják a közbeszerzési eljárást.

trizs77 Creative Commons License 2020.12.21 -2 1 11805

A logika nem magyar erény.

 

Szittya nyelvünk eredetijében nincs is szó a logika fogalmára.

 

---------------------------------------------------------------------------------------

 

Tételezzük fel, hogy Kósa úr megfűzi a Kedves Vezetőt, hogy finanszírozzon már ugyan meg Debrecen városának 140 db. új buszt.

Ok.

 

Szeretett Vityánk rábólint.

Ok.

 

Ez ugye kb. 14 milliárd kemény, magyar királyi forint.

D,e az áldott Vezér hozzáteszi, ennyi pénz most nincs, ezért 10 évre kapod, egyenlően elosztva, minden évben vehetsz 14 új buszt.

Ok.

 

Lajosunk, Debrecen szépe örömködik.

Ok.

 

Meghírdetik a tendert, ami csak 5 évre szólhat.

Icirit búslakodik, hogy nem szólhat 10 évre, de egye fene az 5 év is jó, majd 5 év múlva hírdetünk másik tendert.

ok.

 

A tendert megnyeri valaki.

Mindegy ki.

Legyen mondjuk az OTOKAR.

Ok.

 

Elkezdi szállítani az új buszokat.

Évente mindíg 14 db-t.

Ok.

 

Igen ám de a harmadik évben Kedves Vezetőnk elküldi a zannyába az akkori török államfőt, mert csak.

Megszakadnak a kapcsolatok.

Bejött már 2x14 db OTOKAR csuklós és slussz.

 

Új tender.

Megnyeri Lajosunk kedvence a VOLVO.

Ő is elkezdi szállítani az évi 14 db buszt.

Ok.

 

De az első tender kiírástól számított negyedik évben Lajosunkat elüti a debreceni villamos.

Négy napos gyász, sirató század, díszsortűz, minden.

A Volvo még leszállítja a neki harmadik, nekünk ugye ötödik évet.

5x17= 85 új busz.

Ez a tender lejárt.

 

Debrecenben a fő fél Isten, Lajosunk után Roland lesz.

Ok.

 

Roland Kiírja a következő tendert.

Ezt a tendert az IRISBUS nyeri meg.

Elkezdik szállítani az évi 14 db új buszt.

Ok.

 

Igen ám de Rolandunk mint "a" párt ifjú törökeinek egyike összevész a Kedves Vezetővel, és kijelenti róla, hogy egy G...i

Ok.

 

Rolandunkat elzavarják.

Van ugyan az IRISBUS-sal egy érvényes szerződésünk évi 14 db új busz átvételére, de elhajtjuk őket is.

Majd pereskedünk.

Ok.

 

Egy évig tökörészünk, nem jön semmi sehonnan.

Majd kért év múlva kiírunk egy harmadik tendert, amiben közöljük, hogy nem is kell már több új busz, helyette elektromos gondolat taxikat veszünk, mert az a jövő.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

S onnantól kezdve nem 14 új buszt kap Debrecen évente hanem 5-5 db-t három évente.

A helyi mániás gyerekek újjonganak.

Minden busz más színű, és más típusú.

Itt naponta 20-30-cal több hozzászólás jelenik meg, mert minden nap beírja valaki, hogy X rendszámú Y tipusú buszt a Z vonalon látta.

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: ron89 (11804)
ron89 Creative Commons License 2020.12.21 0 0 11804

Nekem logikusabbnak tűnne évente 15 buszt lecserélni, mint egyben venni 150-et ami 10 év múlva megint egyszerre fog lerohadni. 2009-ben persze muszáj volt így csinálni, de most hogy már cserélni kéne őket, lehet vakargatni a fejeket, hogy mi legyen.

Előzmény: trizs77 (11803)
trizs77 Creative Commons License 2020.12.21 0 0 11803

Finanszírozási nehézségekben keresd az okokat.

Magyarul semmi gond a pályázattal, de 2022-ben már nem lehet (kormányzati okokból) 130-150 buszt egyszerre cserélni.

Még Kósa úrnak se.

 

Tehát cseréve lesznek, de csepegtetve.

 

Nem segíti a debreceni városi buszok esedékes cseréjét a zöld busz program se.

Ez olyan kell a francnak, de jobb ha átvesszük típusú

     - (utasítás?)

     - (kérés?)

     - (ajánlás ?)

mert akkor később is kérhetünk ha valamire tényleg szükség lesz.

 

Ismered :  reddite quae sunt Caesaris, Caesari, et quae sunt Dei, Deo

 

Ez Debrecenben is igaz.

Átveszitek azt a 10-12 db szóló E-buszt.

Eldugjátok valami városszéli vonalakra, ahol nem fut a fordájuk napi 200 km-nél többet.

 

Utána neki láthattok a valódi flotta cserének.

Sajnos több részletben.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: mc figyelo (11802)
mc figyelo Creative Commons License 2020.12.21 0 0 11802

A cívis topiktársak nem tudnak valamit az okokról, háttérről, szándékról?

 

Elérhető az összegző jelentés?
Ki(k) indul(tak) és mit ajánlott(ak)?
Mi az önkormányzat terve?

 

Előre is köszönet.

 

(Vagy (30 évre?) titkosítottak egy köz-szolgálati köz-beszerzés köz-érdekű információi? :-)

Előzmény: ckg471 (11800)
Econell99 Creative Commons License 2020.12.20 0 0 11801

Talán ez annak a jele, hogy rájöttek arra, hogy ez így szar lesz. (Tudom, bilibe lóg a kezem :D)

Előzmény: Törölt nick (11799)
ckg471 Creative Commons License 2020.12.18 0 0 11800

Tudtommal 2021. június 30-áig.

Előzmény: Törölt nick (11799)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.18 0 0 11799

Meddig szól a buszok jelenlegi rendelkezésre tartási szerződése? Csak azért kérdem, mert most lett visszavonva a tender az újról:

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:614949-2020:TEXT:HU:HTML&src=0

Joe0401 Creative Commons License 2020.12.17 0 0 11798

Jól sejtem, hogy a négy új busz már nem fog munkába állni idén?

paca664 Creative Commons License 2020.12.05 -1 0 11797

Lehet egy megoldás, ugye a pecsételős kezelők egyes típusait is lehet blokkolni. De még mindig a 4-5 matrica + egyetlen darab jegykezelő költsége kevesebb marad, mint 4-5 képernyős jegykezelőé. A jövő az applikációs jegy.

Előzmény: Adambence (11796)
Adambence Creative Commons License 2020.12.05 0 0 11796

Ezt úgy lehetne kivédeni, hogy ha mindenhol kijelzős jegykezelő készülékek lennének, amik meg tudják jeleníteni a QR kódot. Ellenőrzéskor, indulás után lezárnak, nem lehet velük lyukasztani, a QR kód pedig eltűnik.

Előzmény: paca664 (11795)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!