Sziasztok! Van egy kis problémám. Az alany nem Bora, de elég közeli rokona (egy 2002-es seat toledo), de mivel a technika teljesen ugyanaz, remélem tudtok segíteni. Nem megy a 2 ventilátorból a nagyobbik. Hidegen beindítom, rákapcsolom a klímát akkor bekapcsol mind a kettő, de múltkorában álltam a dugóban és elkezdett melegedni óra szerint a víz, kikapcsoltam a klímát majd szépen lassan visszamászott a mutató. Megálltam és akkor láttam, hogy a nagyobbik venti nem megy. Hibába kapcsolgatom a klímát nem kapcsol be. Adtam neki külön tápot és úgy működik. Találtam neten egy videót, hogy a hűtőben lévő hőgombáról, ha lehúzom a csatit és összezárok 2 lábat, akkor kapcsolnia kell. Lepróbáltam és tökéletesen működött. Nem tudom melyiknek mikor kéne mennie, de elég fura, hogy hideg motornál, ha klímát kapcsolok akkor megy mind a kettő, de amikor szükség lenne rá, hogy hűtsön a dugóban akkor csak a kicsi pörög ezerrel. Valaki már találkozott ilyennel? :(
Örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra! Már végig is olvastam, nagyon hasznosnak találom. Sok év után, ismét lett saját tulajdonú gépjárművem, vége a céges kocsik használatának és nem kell a fiaméktól sem kunyiznom, ha valami oknál fogva 4 kerék kellene alám. Egy 2000. évjáratú 1,4 v16 Borát szereztem be! 1,5 hónap használat után elmondhatom, hogy nagyon elégedett vagyok vele. Persze, a korából adódóan van vele "tennivaló", de remélem csak olyan apróságok, mint ami miatt most kérdésem lenne:
A sebességváltó karon keresztül érezni, hogy "mintha" fém horzsolódna fémmel. Egyáltalán nem nehéz a váltókar, de mintha mégis hiányozna neki egy kis kenőanyag... Szokták ezt a részét valamivel karbantartani? Arra gondolok, hogy esetleg a váltókar "szoknyájának" a megbontásával olajat lehetne-e becsöpögtetni a mechanikai részhez? Ha esetleg jó a tippem, helytálló a kérdésem, érdekelne még, hogy hogyan lehet "kibontani/megnyitni" azt a váltókar szoknyát?
Köszönöm a segítséget, jó volt a diagnózis amit felállítottatok, a beteg felépült!
Vettem egy relét 1500,-Ft volt az ára, és egy 20-as torx csavarhúzóval lebontottam a kárpitokat, és kicseréltem a 109-es relét, pöccre indult!
Nem gyári volt, nem volt rajta szám, de kizárásos alapon nem lehetett eltéveszteni. Úgy látszik régi típushibáról lehet szó, mert több mint 10 éve nálam az autó, és nem én cseréltem. :)
a műszerfal alatt a kuplung pedál mellett balra.ott ahol a többi relé is van.A pedáloknál leveszed az alsó műanyag burkolatot és ha benézel balra meglátod az ablaktörlő relé mellett a 109 számot.na az az.Sok mindent vezérel..de el szokott repedni a forrasztása.és akkor pont azt csinálja mint neked.Ha jól tudom akkor olyankor az ecu nem dolgozik és ezért nem indul.De biztos van valaki aki szakmailag el tudja magyarázni,hogy mit csinál a relé.Nekünk a lényeg az hogy nem jó.
109-es számú relé a gondod.Ha van másik cseréld ki és jó lesz.Ha nincs másik ?szedd szét.nézd meg a lábak forrasztását.melyik van elrepedve.(látni fogod!!!)forraszt újra és működni fog.
Segítséget szeretnék kérni az alábbi hiba kapcsán( 1.9 PDTDI AJM motorkód, 374.000,-km):
Az autó időnként nem indul, ilyenkor az izzításjelző spirál sem világít, ez télen értelem szerűen hoszabb-rövidebb ideig világít, nyáron csak felvillan és elalszik
utána indul az autó. Valaki találkozott már hasonló, vagy épp ezzel a hibával?
Szerintem van összefüggés, mert amikor nem indul azt előre megtudom mondani, mert olyankor gyújtáson nem villan fel az izzítás, és nem indul.
Akku fesz rendben ez biztos, önindító mindíg teker, mi lehet a probléma?
Szia! Vissza olvasva tényleg szopóág volt az az 1.4-es..nekem az 1.6- sr-el fele ennyi bajom sincs,sőt már egy jó pár éve a kopó alkatrészeken kívül másra nem kell költeni.Lehet,hogy belenyúltál egy igazi fosba sajnos..reméljük a következövel szerencsésebb leszel,sok sikert hozzá!!
Köszönöm,hogy válaszoltál!Tegnap meló után szétszedtem az ajtókárpitot.Nem volt egyszerű dolgom,mivel az ajtó belülről nem volt nyitható.(Kívűlről sem kb. fél éve.Valami kiakadhatott,vagy elszakadt)Szerelőnél volt az autó s azt hittem ők kapcsolták be a gyerekzárat.Ők tagadták,s tényleg miért is kapcsolták volna be!!Hiába szedtem le a kárpitot,nem fértem hozzá a zárhoz rendesen.Beesteledett,de ma újra folytatom.Valahogy a kilincset kellene kibogarásznom,de az ajtóüvegtől nem férek hozzá.Leszedtem az ülés melletti műanyag borítás,de a gyerekzárat nem láttam.
Az ajtót kell szétszedni.de teljesen és kicserélni a komplett zárat.Addig amíg nyílik csináld meg.mert a következő az lesz hogy se kintről.se bentről nem fog nyílni.és akkor lesz szop@s szétszedni.Ha nem csináltál még ilyet???akkor bízd szakemberre.
Van egy 2002-es 1,6 Borám és a jobb hátsó ajtóm kívülről nem nyílik.Szétszedném a kilincset,de félek tőle.Meg tudná mondani valaki,hogy álljak neki?!Köszönöm előre is!
Én ugyanígy jártam kb. 1 hete.(Az autóm u.a. mint a tiéd )Elvittem az "orvoshoz",s a kód szerint fojtószelep hibát állapítottunk meg.A mester azt tanácsolta,hogy próbáljuk meg kitisztítani és majd meglátjuk.Ment is egy hetet,s most újra előjöttek a hibák.VÁROSBAN,RÖVIDTÁVON !!
Volt,amikor hiába nyomtam a gázpedált,nem reagált rá semmit a motor.Vártam egy percet,s újra indult minden.A műszerfalon az EPC és a MOTORHIBA kijelző folyamatosan sárgán világít.Most újra visszaviszem majd a szerelőhöz.
sziasztok azt hiszem szellem koltozott a borisba ugyanis olyanokat csinal hogy tempomaton sebessegtol fugetlenul 1 mp.re megugrik mint mikor segberugnak valakit nem mindig van hogy 2-3 hetig semi utanna 1 heten 2szeris,tortent mar valakivel ugyanilyen szitu.?tud valaki valamifele megoldast (raolvasas,fekete magia, vudu stb.)gepre volt teve de a jobboldali ajto mikrokapcsolo meghibasodasan kivul semmi hibat nem mutatott,szoval ha tud valaki valami megoldast az esetre kerem irjon.Koszonom