Azt gondolom, sok olyan kérdés, probléma merül fel, ami itt megválaszolható. Várjuk a kérdéseket, kéréseket és ne feledjétek repülni csak repülési terv feladása után :-)
Most is igy müködik, aki bejelenti, oda átküldjük, de ez nem fogja befolyásolni a 14/2000 módositását. Szerintem az ATZ-k visszaszerzése oldaná meg a helyi repüléseket.
Ha egy helyi légtérben repülés folyik (akár 5-6 géppel, vitorlák), akkor ha a repvez felhívja a FIC-et, hogy üzem van, akkor már tudnátok ti is, hogy üzem van, és akkor át küldhetitek a gépeket a helyi frekire. Az meg informálná a forgalmat.
Szóval csak azt akarnám kérdezni, hogy ez a rendszer is működhetne talán, nem?
És akkor nem kéne minden gépnek távparancs/transzponder. Ez utóbbi ugye nem két fillér. Meg hát ki látott már iskolaköröző/C-vizsgázó/félórázó/3órázó Góbét transzponderrel?
De azal sem feltétlen értek egyet, hogy egy HHH-Fahegy távra FPL kelljen (motorosnak)...
No, remélem azért nem köveztek meg eretnek gondolataimért. :-)
Előre is köszönjük. Nem az a sok munka, ha sok FPL-el, transzponderrel repülő gép van, hanem rádiózás közben begépelni az AFIL-t, a frekit foglalni avval, hogy kihuzzuk valakiből mit is szeretne.
szerintem ezt igy kell. az baromi jo mikor kicsit lazán segitetek, de ha valaki nyugtázza hogy márpedig erre nem kéne menni oszt mégis arra megy, az nem OK. a saját érdekemben is mondom, ha rámszoltok hogy valamerre ne menjek, én nem fogok, megigérem. - mindenkinek igy jobb. és most leteszem a főesküt, mindig le fogok adni reptervet, ha mondjuk egy (már) elég eccerú LHTL-Velencei to szétnézés - LHTL kirándulást is teszek.
már csak azé is, hogy dolgozzatok:))))))))))))))))))
Évekig ez ment, semmi eredménye sem volt!!!! Nem lehet ilyen dolgokat elmutyizni...."szia, bocsi, már megint ezt+azt csináltad, jó tudom, nem lesz legközelebb..."
Tudod, az a baj, hogy már nem tudjuk a fejünket a homokba dugni, mert már beton van mindenütt! Speciel én nem is akarom...és még 1x, FELHÍVTAM RÁ A FIGYELMÉT, NYUGTÁZTA!!!! Ennél többet nem tehetek, nem rohangálhatok ki a különböző légterekhez egy nagy piroslámpával!!!! Amúgy ezt a mentalitást kéne megszüntetni, Németországban egy ilyen eset után leszállás után ott várnak az elegáns feketeöltönyösök...
Nézzétek, ezt nektek is szorgalmazni kellene, csak az a baj, hogy sokan lobbyznának ellene.
A politikus sosem szakmai alapokon hozza meg döntését, csak arra figyel, hogy ne veszítsen a szavazótáborából. Már pedíg ezzel nem szerezne népszerűségi pontokat.
Ha belegondolsz a leköszönö adatvédelmi ombucmanó dolgaiba, rájössz, hogy ezek fordítva ülnek a lovon.
Pedíg egy ilyen törvénymódosítás munkahelyeket teremtene, mert nem lehetne összevonni a három FIC szektort a sok molylepke miatt.
baromi mezei növedékként baromira nem értem ezt a repterv sztorit. Hiszen telefonon, van tán egy perc is ameddig tart leadni, a lányok a drót másik végén roppant kedves hanguak, már csak ezért is megéri azt az egy telefont:-)
egy egy percnyi telefon egy kedves hangu hölggyel, és cserébe még tájékoztatást meg neadjisten mentést is kap az ember ha köll, ha meg el akarok térni a tervtől, azt is lehet.
Komolyan nem értem azt aki nem adja le... Vagy nem tudok valamit vagy csak naiv vagyok vagy mi????
"Kimegyünk a reptérre...süt a nap, wow, menjünk...repterv, ha-ha minek, süt a nap...majd köd előttem, köd utánam effekt, körbezárul, nincs talajlátás...hoppá...hol is vagyunk?? FIC segíts...pls pls pls....
Miért is nem tájékozódott az általam idézettek szerint??? Miért nem adott fel reptervet ??? Soha nem fogom megérteni...
A pontos szándékról én sem tudok, ezt próbáltam elmondani.
A gyakorlat légtér nélküli repülőtéren: repüljenek ellenörzőtt légtéren, TRA-n, lőtéren... kivül, 4000'-ig bárki, felette tarnszponderrel (kivéve hajtómű nélküli távrepülés), 7000-s kóddal. Ha bejelentik nem a FIC-nek tesznek szivességet, mint ahogy repülésszerető is emlitette, a motoros pilótákat tudjuk tájékoztatni a helyi üzemről, aki bejelentette, oda át is küldjük az átrepülő gépeket is egy bejelentkezésre. Ez meg nektek jó.
"1.3. Felelősség a repülési szabályok betartásáért
1.3.1. A légijármű parancsnokának felelőssége
A légijármű parancsnoka felelős a légijárműnek a repülési szabályok szerinti üzemeltetéséért, akár maga vezeti azt, akár nem. Ezektől a szabályoktól csak akkor térhet el, ha a biztonság érdekében ez feltétlenül szükséges.
1.3.1.1. A repülés megkezdése előtt a légijármű parancsnokának meg kell győződnie a légijárműre, valamint a hajózószemélyzet tagjai számára külön jogszabályban meghatározott okmányok fedélzeten való rendelkezésre állásáról.
1.3.2. Repülés előtti ténykedés
Valamely repülés megkezdése előtt a légijármű parancsnokának meg kell ismernie a tervezett repülésre vonatkozó összes rendelkezésre álló tájékoztatást. A repülőtér forgalmi körét, vagy a repülőtér körzetét elhagyó repülések esetén, és minden IFR repülésre való felkészülés során gondosan tanulmányozni kell a rendelkezésre álló meteorológiai jelentéseket, valamint előrejelzéseket, meg kell határozni az üzemanyag-szükségletet és megfelelő változatot kell kidolgozni arra az esetre, ha a repülés nem hajtható végre a terv szerint.
1.3.2.1. Budapest FIR-ből történő indulás esetén:
a) látvarepülési szabályok szerinti repülés nem kezdhető meg mindaddig, míg a meteorológiai jelentések, vagy a meteorológiai jelentések és előrejelzések összessége azt nem mutatja, hogy a látvarepülési szabályok szerint végrehajtandó repülési útvonalon, vagy annak érintett szakaszán a repülés időpontjában látvarepülési meteorológiai körülmények lesznek,
b) műszer szerinti repülési szabályok alapján végzett repülés nem kezdhető meg mindaddig, míg a rendelkezésre álló tájékoztatások azt nem mutatják, hogy a tervezett rendeltetési repülőtéren és/vagy a kitérő repülőtéren az érkezés számított időpontjában a meteorológiai körülmények lehetővé teszik a műszeres megközelítési eljárás és leszállás végrehajtását."
Mindkét oldal jól felfogott érdeke lenne, ha mindenki tudna mindenkiről...
Pilóta oldal: működő TRA, DANGER AREA, esetleges repülésre veszélyes meteorológiai esemény, stb.
FIC : nekünk jó tudni mindenkiről, így tudunk teljes szolgáltatást nyújtani. Egy motoros gép pilótája gondolom örül, ha kap infót pl. egy vitorlatávról, helyi repülésről, stb. és nem hirtelen benne találja magát egy ilyen helyzetben...
Bocs, hogy belekotyogok, de hol látod a rendeletben, hogy egy vitorlának FPL-t kell benyújtani sima helyi vagy távrepülésnél? Tudtommal csak távparancs kell (legalábbis MRSZ tematika szerint).
Bocs, de én nem a rendeletről kérdeztem, az úgy van elbacva pár éve, ahogy.
A gyakorlat érdekelne, illetve a szándék. Nevezetesen : A tiz-el, atz-vel nem rendelkező reperek most akkor mit csináljanak ? Maradjon mindenki földön ? Vagy adjon fel mindenki FPL-t megjelölve néhány környező falut, mint fordulópontot ?
Értem én, hogy a tv. bötűje szerint van itt egy probléma, de azt mindenki beláthatja, hogy egy távon lévő vitorla/ernyő semmivel sem jelent kisebb kockázatot mint egy csendben helyiző.....
Nem lehet csak úgy magnót hallgatni, csak hivatalos felkérésre, az arra kijelölt személy teheti, de akkor is kell, hogy melyik frekiről, vagy telefonszámról van szó. Lehet, hogy nem is a FIC-el beszélt. Csak a -9102/9103 cseng a FIC-esnél a többi az asszisztenseké, akik nem melettünk ülnek, ők csak leveszik az igényeket/FPL-t. Amig nem dolgozzák fel mi nem is látunk belőle semmit. Nekünk minden elektronikus formában jelenik meg. A vitorlatáv (ernyős) is a FPL formátumában kerül rögzitésre, megjegyzésben RMK után bármi beirható, amiből kiderül, hogy az "jogilag" nem hagyományos FPL (RMK/TAVREPÜLES), magasság a kért legmagasabb, TYP/GLID. A leadás után célszerű várni pár percet, és akkor hivni a FIC-est. Igaz hogy ez két telefon, de sokkal rövidebb, gördülékenyebb lesz, mintha rögtön odakapcsol. Az első telefon helyettesithető a FPL nyomtatvány faxon küldésével (legyen rajta egy mobilszám).
Az kevés, hogy ott dolgozik valaki, ha felhomályositást szeretnél 1-2 emelettel feljebbről kell kérned, mi is csak akkor látjuk az új jogszabályokat, amikor már nem lehet változtatni rajta.