Keresés

Részletes keresés

forrest99 Creative Commons License 2009.02.03 0 0 126
Illetve bocsánat, 2nyelvű adás-vételi van.
Előzmény: forrest99 (125)
forrest99 Creative Commons License 2009.02.03 0 0 125
Mi a menete pontosan?
Motorról külföldi adás-vételi van, származási megvan. Utána? Ok itthonról lesz.
Előzmény: motorkami (123)
Earles Creative Commons License 2009.02.02 0 0 124
Arra azért figyelj, hogy legyen magyar nyelvű adásvételi az oldalkocsiról. Ha külföldről hozod és csak "küldöldiül" van adásvételid, akkor sétálhatsz néhány ezressel a zsebedben egy fordítóirodába hiteles fordítást készíttetni. Én ha külföldivel adok-veszek valamit, mindig kétnyelvű szerződést írok és már többízben bebizonyosodott, hogy így van jól...
Előzmény: forrest99 (122)
motorkami Creative Commons License 2009.02.02 0 0 123
Nem kell.
Előzmény: forrest99 (122)
forrest99 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 122
Sziasztok!
Még egy pár kérdés.
Idén lesz forgalomba helyezve az említett motor, viszont ok-val szeretné a gazdija. Hogyan teheti ezt meg? Összeépítési engedély kell?
Előzmény: forrest99 (117)
orarugo Creative Commons License 2009.01.25 0 0 121
Bilincseket cserélnék P20 gugós ülésre ha valákit érdekel.
Quattroman Creative Commons License 2009.01.18 0 0 120
akkor nosza:)
Előzmény: forrest99 (119)
forrest99 Creative Commons License 2009.01.18 0 0 119
Aha, tetszik.A motor is az ebay-ról van :-)
Köszi
Előzmény: Quattroman (118)
Quattroman Creative Commons License 2009.01.18 0 0 118
Előzmény: forrest99 (117)
forrest99 Creative Commons License 2009.01.18 0 0 117
Sziasztok ok-s kollegák!
A Pannónia fórumról szabadultam rátok :-)
Látom van egy-két ismerős is, üdv.
Egy barátomnak keresek a képen látható motorja mellé (81-es 400-as Honda) valami oldalkocsit.Jawa vagy Mz mellet látottra gondoltam, de bármi ötlet érdekel. Hol keresgéljek, gyárt-e valaki ok-t, van-e eladó valakinek stb?


zoandras Creative Commons License 2009.01.06 0 0 116

Szia!

 

Remélem  láttad a lapot, amit belinkeltem!! 

Előzmény: nagyfékdobos (115)
nagyfékdobos Creative Commons License 2009.01.04 0 0 115

Szia Tamás, Szia András!

 

Jelentem itt vagyok és figyelek!

 

Előzmény: Earles (90)
Quattroman Creative Commons License 2009.01.03 0 0 114
trike-ot már építgettem:)
Előzmény: motorkami (113)
motorkami Creative Commons License 2009.01.03 0 0 113
Rászoksz és tripleman lesz belőled :)
Előzmény: Quattroman (110)
Quattroman Creative Commons License 2009.01.03 0 0 112
szerintem ezért nem vonható be a jogsi,
semmi összefüggés nincs a jogsi és az között hogy rajt az ok. vagy sem.
Előzmény: Earles (99)
Quattroman Creative Commons License 2009.01.03 0 0 111
és fotózok is, pl a német autópályán
Quattroman Creative Commons License 2009.01.03 0 0 110
kukucs! én is nézegetek.
de nem csak itt hanem a Müncheni IMOT-on 2006ban is:D
Előzmény: Earles (90)
motorkami Creative Commons License 2009.01.03 0 0 109
Te tudod...
Előzmény: Earles (108)
Earles Creative Commons License 2008.12.31 0 0 108

Az hogy kinek mit hiszek el vagy mit nem, az egyrészt az én dolgom, másrészt a jogszabályok értelmezése szempontjából lényegtelen. A törvény a lényeg, ami szerint én biztosan nem fogok szólóban motorozni oldalkocsis papírral (és fordítva), mindenk más meg azt csinál amit akar. Egyébként a "másik oldal" szereplői sincsenek mindenben teljesen topon, úgyhogy elképzelhető hogy át lehet csúszni a szűrőn. (De aki erre alapoz az elég merész. Vagy én vagyok túl beszari.) Ez igaz rendőrre, NKH-sra, ocsmányirodásra, mindenkire. Gyorshajtás, záróvonal, gyerekülés, az ilyesmi egyértelmű. De ha jön a napi rutintól eltérő feladat, akkor meg sok esetben vakaróznak. És ha nem biztos a dolgában, akkor két varia van: vagy magabiztosság látszatát megőrzendő továbbenged és te is boldog vagy hogy minden oké (pedig nem), vagy intézkedik tovább. Vagy jól vagy rosszul. Én személy szerint OT-s rendszámmal használok egy 45 éves tűzoltóautót, és személyesen tapasztaltam hogy közúti ellenőrzés során egyszerűen nem tudnak vele mit kezdeni. Hogy is van most ezen kék villogó, stb. Magyarázkodhatok, jobb esetben megértik, de volt már rá példa, hogy NKH-s megállított, szembesült a nem szokványos helyzettel, telefonálgatott a feletteseknek, senki sem tudott semmit, rendőr is be lett vonva hamar, aztán az össznépi kupaktanács végeztével közölték, hogy jegyzőkönyveznek és feljelentés lesz a dologból. Ezek után irány a megyei igazgatóság, elmegyaráztam a gondom a vezetőnek, és érdekes módon nem lettem megbűntetve. Szóval ennyit a terepen dolgozók felkészültségéről, és ezt nem azért írom mert meg akarok bántani valakit vagy rendőr és egyéb hatóságellenes lennék, csak a tapasztalatom ezt mutatja.

Előzmény: motorkami (107)
motorkami Creative Commons License 2008.12.30 0 0 107
Ha nekem nem hiszel, kérdezd meg a Pannónia fórumon marcyt5 kollégát, milyen bírságot szab ki, ha szólóban motorozol az oldalkocsis motoroddal.
Előzmény: Earles (104)
david t5h tlf Creative Commons License 2008.12.29 0 0 106
szuper köszi!!! ennek örülük, mivel nem mindegy ha lerobbanok mondjuk, (ne legyen úgy :) ) hogy keríteni kell egy futót amivel haza lehet vinni javítani, vagy szimplán csak lehet vontatni
Előzmény: Earles (105)
Earles Creative Commons License 2008.12.29 0 0 105
Ennek is utánanéztem. Az 1/1975 (II.5.) KPM-BM  szabályozza a vontatást, és ott annyi szerepel, hogy kétkerekű motorkerékpárt vontatni tilos és vontatni sem szabad ilyennel. Tehát oldalkocsist lehet vontatni és lehet vele vontatni.
Előzmény: david t5h tlf (100)
Earles Creative Commons License 2008.12.29 0 0 104

Erről beszéltem. Legendázás, tévhit, stb, és máris kész a zűrzavar.

Akkor nézzük lépésről lépésre: 1/1975 (II.5.) KPM-BM együttes rendelet (polgári nevén KRESZ) 5§ meghatározza, hogy mely jármű vehet részt a közúti forgalomban. Innen megtudjuk, hogy bizony kell legyen érvényes forgalmink. A forgalmink meg tartalmaz egy csomó adatot, többek közt a jármű műszaki jellemzőit. Ezek közül ami témánkba vág: szállítható személyek száma, önsúly, össztömeg, járműfajta (motorkerékpár esetében L3, oldalkocsis motorkerékpár esetében L4 a kód). Az ezekben bekövetkezett változást 15 napon belül be kell jelenteni és a közúti közlekedés nyilvántartásáról szóló 1999. évi LXXXIV törvény értelmében az okmányirodák jogosultak bejegyezni. A megváltozott adatok bejegyzéséhez pedig többek közt a közlekedési hatóság által kiállított műszaki adatlap szükséges (igen érdekes olvasmány az okmányirodák oldala, itt minden feketén-fehéren le van írva a bejegyzésről: www.nyilvantarto.hu). A műszaki adatlapot pedig időszaki műszaki vizsgálat során kapjuk meg. Szóval az csakugyan nincs sehol leírva, hogy "oldalkocsit leszerelni és úgy motorozni tilos", viszont az oldalkocsi leszerelése egyéb "nem fizikai" következményekkel is jár (adatváltozás), ami viszont kizárja a közúti forgalomban való részvételt.

(És az is ide tartozik, hogy ugyan az 5./1990 KÖHÉM rendelet értelmében nem minősül átalakításnak az oldalkocsi felszerelése, ez nem azt jelenti, hogy felrakom aszt' uzsgyi, hanem azt jelenti, hogy nem kell engedélyeztetni a felszerelést. Viszont a korábban taglalt adatváltozások miatt ugyanúgy irány műszakira...)

Példa, hogy mindenki értse:

Megállít a rendőr, nézi az oldalkocsis forgalmid. Járműfajta L4, száll szem 3, stb. Te meg épp "döntögetni" voltál és ott állsz szóló mocival. Nem érdekli a meséd, csak az, hogy a forgalmiban szereplő adatok nem egyeznek a jármű tulajdonságaival, ezért nem lenne szabad menni az 1/1975 (II.5.) KPM-BM 5§ alapján. Csak abban az esetben fog elengedni, ha van műszaki adatlapod, ami 15 napnál nem öregebb, mert ugye csak így tudod teljesíteni a bejelentési kötelezettségedre vonatkozó 15 napos határidőt.

Szóval a lényeg még egyszer: ami szóló az szóló, ami oldalkocsis az oldalkocsis, nincs variálás. Ha meg variálni akarsz, akkor műszaki vizsga és okmánycsere. Erre van 15 napod, addig a műszaki adatlappal tudod igazolni, hogy sínen van az ügy.

motorkami Creative Commons License 2008.12.27 0 0 103
Egyik jogszabály sem tiltja.
Minden további nélkül lehet használni az oldalkocsis motort szólóban.
Előzmény: mrt-666 (102)
mrt-666 Creative Commons License 2008.12.23 0 0 102

Meg tudja mondani valaki, hogy melyik jogszabály tiltja, hogy oldalkocsis motorral nem lehet szólóban motorozni?

 

Amit eddig olvastam, az az oldalkocsit egy soron említi a motoros utánfutóval pl. Motorkuli, amit nem kötelező mindig magunkkal vonszolni.

 

Az rendben van, hogy vizsgára oldalkocsival megy az ember, de eddig mindig rendben volt, hogy ha a kedvem úgy hozta szólóban motoroztam.

Ez természetesen csak azokkal a fogatokkl tehető meg, amelyek a klasszikus 4 pontos felfogatásúak.

 

Ugyanitt van leírva, hogy oldalkocsis motorral nem lehet utánfutót húzni, amire külföldön számos példát látni. Ez a rendelet sem EU konform.

 

 

 

Előzmény: Earles (99)
Earles Creative Commons License 2008.12.21 0 0 101
Jó kérdés. Ez engem is érdekel.
Előzmény: david t5h tlf (100)
david t5h tlf Creative Commons License 2008.12.21 0 0 100
ha már így szabályoknál tartunk valaki nem tudja, hogy oldalkocsis motort lehet-e vontatni?
Előzmény: Earles (99)
Earles Creative Commons License 2008.12.21 0 0 99
Bizony ha elkapnak vagy így, vagy úgy, tehát oldalkocsis papírral oldalkocsi nélkül vagy szóló papírral oldalkocsival, akkor jön a horror. Rendszám helyben levesz, ami forgalomból kitiltással jár, jogsi bevon + feljelentés. Jogilag ugyanaz, mintha önhatalmúlag levágnád a nagypolszkid tetejét mert éppen kabriózni akarsz, a jármű műszaki paramétereit önkényesen megváltoztatod. Ebben a témában nagy a homály, a tévhit meg a legendázás, rengeteg motoros fórum van, ahol időről időre előjön a téma és jönnek a félrevezető infók arról hogy mit hogy lehet, amiket sajnos sokan készpénznek vesznek. A tény viszont az, hogy ami szóló az szóló, ami oldalkocsis az meg oldalkocsis, és ez műszakitól műszakiig érvényes. Kicsit költséges, de az lehet megoldás, hogy például ha oldalkocsis a motorod, de szólózni szeretnél egy hónapig, akkor elviszed műszakira szólóként, aztán ha letelt az egy hónap és meguntad, akkor ismét elviszed műszakira oldalkocsisként. Ez a kis "döntögetés" a két műszakival és okmánycserékkel belekerül jó 60.000 forintba, de még mindig jobb, mint egy kiadós eljárás a maga kis költségeivel az illegálás miatt.
Előzmény: danjoe (98)
danjoe Creative Commons License 2008.12.20 0 0 98
Sziasztok!
Igaz ritkán, kb. havonta benézek ide én is, ennek ellenére sok jó tanácsot kaptam már.
Leszerelem az ok.-t és úgy motorozok az szabálytalan? Eddig meg sem fordult a fejemben.... Úgy tudtam, hogy csak a műszakira kötelező felcsatolni. Talán 15 éve történt, hogy szólóban nyomattam az egyébként oldalas Izs-el, amikor a rendőrnek szabadkoztam a "hiányosságok " miatt. Legyintett, és azt mondta nem számít. Én ezt idáig szentírásnak vettem:))
Egyébkén valóban nem egyszerű a visszacsatolás, bár az ember fia elsőre úgy gondolja. Persze ezeknél a régi, egyszerű csatolásoknál más a helyzet, mint a komoly nagy vasaknál, ott gondolom olyan, mintha a féllábútól elvennék a mankót.
Apropó....., mit tesznek velem, ha szóló forgalmis moci mellé néha felcsatolok oldalast, és így igazoltatnak?:))
Üdv!
Earles Creative Commons License 2008.12.04 0 0 97

Szia. Az oldalkocsi felszerelése olyan átalakítás, amely a jármű jellegét megváltoztatja. Tehát teljes okmánycsere, és amíg a forgalmi szerint oldalkocsis, addig nem lehet (bocs, inkább nem szabad) vele szólóban járni. Az bizony a jármű paramétereinek önkényes megváltoztatásának minősül, azonnali rendszámelvétellel forgalomból kitiltás + feljelentés. Elmúlt már a "majd kidumáljuk" korszak. (Tudtommal) régebben sem volt szabad, de más világ volt. Akkor még belefért, hogy ha fáért kellett menni az erdőbe, akkor teheralváz és indul a batyuzás, ha a körösztanyit kellett vinni a járási közpotba az SZTK-ba, akkor személycsónak, ha meg hétvégi jampizás a havarokkal, akkor mindent ledobni és irány a Fő tér. Akkor járműínység volt, egy géppel kellett mindent megoldani és ezzel a körzeti meghízott is tisztában volt. Ma már ez nem megy, én biztos nem kockáztatnám. Akkor inkább még egy motor, még ha plusz költséggel is jár. Én is begyűjtöttem már egy Pannoniát ilyen célra. Meg hát itt a frányaság nem is a leszerelésben rejlik, hanem a visszaszerelésben. Leszerelni "mindenki tud", és hát elméletben a beállítások megmaradnak az oldalkocsin és visszaszereléskor csak 4 csavar és minden oké. A gyakorlat visziont néha vicceskedik és játszani kell az összeszereléskor. Szóval ott már észnél kell lenni. Meg manapság nem feltétlenül azt jelenti az oldalkocsi mint régen: anno oldalkocsi alatt egy csőkeretet értettünk egy szép, bilincsekkel ráerősített dobozzal, amit alul 2 golyó tart és ki van támasztva a villanyak meg az ülés alá egy-egy bottal és aki 70 fölötti utazót bírt tartani vele az király volt. Manapsár más a helyzet. Vannak olyan típusok, ahol komplett összefüggő alvázat kap a motor az oldalkocsival, netán valami elegáns központi kormányzással, stb. és lehet 160-nal repkedni vele. Úgy meg mégsem szólhat a jogszabály, hogy "akinek hagyományos jellegű oldalkocsija van és nagyon ügyes, az szerelgetheti le-fel, akinek meg valami modern oldalkocsija van és/vagy balf@sz, annak tilos!"

Láttam már 750-es Shadow-t oldalkocsival, nagyon jól áll neki.

Előzmény: náczi (96)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!